10" stekkerdoos met penaarde

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Naar aanleiding van PDU met "gewone" stopcontacten even polsen of iemand een goedkope 10" PDU met gewone stekkers en penaarde te koop weet. Dat wordt blijkbaar amper gevraagd. Met randaarde vind ik er zat, maar met penaarde momenteel enkel bij Legrand, maar dat moet efkes €100+ kosten. Da's mij wat te duur! Ik zat in de richting van een Vynckier stekkerdoos (zoals deze) te denken, maar ik heb nog geen idee of dat in een 10"-kast gaat passen.
Voor zover ik weet zou het volgens het AREI met penaarde moeten zijn omdat het deel uitmaakt van de vaste installatie.
Computer(k)nul
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Heb anders deze liggen, nieuw.
https://plik.root.gg/file/2Mid9Abkg6hCs ... 7791_1.jpg

55,00 EUR incl. verzending.

Wel snel zijn, want is laatste stuk, en tegen dat die opnieuw binnen komen ben je dan wel beter af met een Legrand :D

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Sinna
Elite Poster
Elite Poster

Deal! Afhandeling via PM.
Computer(k)nul
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Sinna schreef:Voor zover ik weet zou het volgens het AREI met penaarde moeten zijn omdat het deel uitmaakt van de vaste installatie.
Volgens mij betekent "vaste installatie" hier "stopcontacten in de muur". Maar AREI is niet duidelijk en de echte standaarden zijn enkel betalend terug te vinden iirc.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster

Ik had het als volgt begrepen: als je het kan meenemen zonder iets te slopen, dan maakt het geen deel uit van de vaste installatie en mag het randaarde zijn. Indien niet meeneembaar dan is het vaste installatie en is penaarde verplicht.
Maw: als ik tussen de stekkerdoos en de zekeringkast een stopcontact zou steken, dan is randaarde toegelaten.
Computer(k)nul
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”