Hallo,
Ik heb gisteren eens willen testen hoeveel multi-opnames je kan doen met Scarlet TV (en dus hoogstwaarschijnlijk ook Proximus). Ik ben gewoon zowat alle zenders afgelopen en heb een opdracht gegeven tot opname.
Soms heb ik even moeten wachten omdat ik de indruk had dat het systeem niet kon wachten om al mijn opname-opdrachten te verwerken. Maar ik kreeg geen foutmeldingen. Al de opdrachten heb ik kunnen ingeven.
Bij de "conflicten" zag ik enkel staan 3 programmeringen die er voor ik begon er al stonden.
Daarjuist ben ik gaan kijken wat mijn ontvanger deze nacht gedaan heeft;
- ik heb 53 nieuwe opnames. Mijn HD-ruimte is maar een paar percent gezakt. Zowat alles is dus "in de cloud" opgenomen.
Dat is dus wouw! Dat had ik niet verwacht.
Wat mij dan wel verbaast waarom als dit kan ik een conflict krijg met poging tot opname van een beperkte aantal gewone opnames. Zo moet ik kiezen tussen ;
- Reizen Waes 01/07 om 20u30 - NPO 3
- Foryle's War om 20u55 - NPO 2
Ook het Journaal van 7 (19u) opnemen en de Simpsons op 2BE (beide afleveringen met overlappingen) geeft een opnameconflict.
Wat ik ook opmerkte;
Ik had gisteren tegelijk opgenomen een film op VIER en 2BE. Die was in de cloud opgenomen. Pas een paar uur na het einde van de opname was de opname effectief afspeelbaar. Daarvoor krijg ik "Bedankt, uw programma zal dadelijk starten" en dat blijft een poos staan en dan komt de gewone live-uitzending terug zonder bericht.
Ik veronderstel dat de bronopnames extern in een wachtrij staan om omgezet te worden in een ander bestandsformaat alvorens die beschikbaar zijn om te streamen.
Multi-opname Scarlet experiment
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Ik ben bij Proximus en heb een V5 decoder. Wat ik merk, is dat er regelmatig blokvorming is bij opgenomen zaken of bij uitgesteld kijken.
Een hard reset van de decoder lost dit probleem dan voor enkele dagen op.
Heeft nog iemand hier last van? Het is een gekochte decoder, dus ik kan hem niet gaan wisselen
Een hard reset van de decoder lost dit probleem dan voor enkele dagen op.
Heeft nog iemand hier last van? Het is een gekochte decoder, dus ik kan hem niet gaan wisselen