Skynet: gratis TombRaider5, maar met spyware?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Kan iemand die via Skynet/Arena51 de gratis TombRaider 5 (Chronicles) heeft geinstalleerd, even in de ControlPanel>"add/remove programs" sectie kijken en bevestigen of daar ook een "Safecast Shared Components" bijstaat?

Die "Safecast Shared Components" is blijkbaar een deel van een Macrovision installer, die ongevraagd & onaangekondigd geinstalleerd werd (ik heb de gebruikerslicentie van de TombRaider5 (Chronicles) nagekeken, en dit wordt nergens vermeld). Ik was dan ook zeer onaangenaam verrast om deze "brol" in mijn lijst van geinstalleerde programma's terug te vinden - een week nadat ik TombRaider had gedesinstalleerd!! :x

Het "ongevraagd en onaangekondigd installeren van software", komt volgens mij -op z'n minst gedeeltelijk- overeen met de definitie van spyware, en dus wil ik daar even de aandacht op vestigen, en indien anderen het kunnen bevestigen, zal ik mijn ongenoegen hierover ook duidelijk maken op de Skynet support forums.
GuRu
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 nov 2003, 16:19

@ your service (skynet support forums)
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

GuRu schreef:@ your service (skynet support forums)


Ik wil het liever eerst bevestigd zien... :|
...eventueel zelfs van een Skynet medewerker :-)
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Hmm,

Je hebt het pas opgemerkt een week NA de deinstallatie van het spel, waarom ga jij er dan zo direct vanuit dat het daaraan ligt ?

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Sasuke schreef:Hmm,

Je hebt het pas opgemerkt een week NA de deinstallatie van het spel, waarom ga jij er dan zo direct vanuit dat het daaraan ligt ?

Grtz,

Sasuke


Omdat Tombraider 5 erin vermeld stond toen ik het opende :wink:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

cptKangaroo schreef:
GuRu schreef:@ your service (skynet support forums)


Ik wil het liever eerst bevestigd zien... :|
...eventueel zelfs van een Skynet medewerker :-)

GuRu IS een skynet-medewerker! ;)
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

meon schreef:
cptKangaroo schreef:
GuRu schreef:@ your service (skynet support forums)


Ik wil het liever eerst bevestigd zien... :|
...eventueel zelfs van een Skynet medewerker :-)

GuRu IS een skynet-medewerker! ;)


Da's de reden waarom ik het speciaal vermeldde :-D
Speedsound
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 nov 2003, 12:05
Locatie: Eeklo - Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Sasuke schreef:Hmm,

Je hebt het pas opgemerkt een week NA de deinstallatie van het spel, waarom ga jij er dan zo direct vanuit dat het daaraan ligt ?

Grtz,

Sasuke

Het is wel degelijk van Tombraider 5 hoor.
Toen ik het game installeerde werd die SafeCast Shared Components ook geinstalleerd.
Als je trouwens je Windows Taakbeheer opent zul je een proces zien die er mee te maken heeft (ben de naam even kwijt)
Het wordt tevens ingesteld als een service om met de PC mee op te starten.

Die "Safecast Shared Components" is blijkbaar een deel van een Macrovision installer, die ongevraagd & onaangekondigd geinstalleerd werd (ik heb de gebruikerslicentie van de TombRaider5 (Chronicles) nagekeken, en dit wordt nergens vermeld). Ik was dan ook zeer onaangenaam verrast om deze "brol" in mijn lijst van geinstalleerde programma's terug te vinden - een week nadat ik TombRaider had gedesinstalleerd!! :x


In principe is het niet zo erg want je zal het ook krijgen bij andere games hoor, t'is namelijk een kopieerbeveiliging van Macrovision.

Ik vermoed dat het, in het geval van Tombraider 5 en andere Skynet games, gebruikt wordt voor de licentie die je moet activeren en invullen.
Gebruikersavatar
flamenca
Pro Member
Pro Member
Berichten: 318
Lid geworden op: 05 jul 2003, 15:49
Locatie: Inbetween De Haan - Gent
Contacteer:

CDAC11BA.EXE van C-Dilla soms??? Heb hetzelfde voor na download Gold Rush ;)
Is iets die idd de online rechten beheert EN wordt door spywarescans idd als spyware aanzien!
Zit in StartUp map, mag via msconfig die eruit kieperen... geen soulaas, blijft mee opstarten.


flamenca
Marshy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jan 2005, 07:44
Locatie: Antwerpen

Gewoon in control Panel, bij Add/Remove Programs (of equivalent voor de Nederlandstalige versie) "Safecast Shared Components" desinstalleren. Het programma vraagt dan wel bevestiging of je een en ander wil "unregister"en.
Speedsound
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 nov 2003, 12:05
Locatie: Eeklo - Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Marshy schreef:Gewoon in control Panel, bij Add/Remove Programs (of equivalent voor de Nederlandstalige versie) "Safecast Shared Components" desinstalleren. Het programma vraagt dan wel bevestiging of je een en ander wil "unregister"en.

Dan heb je veel kans dat je games niet meer werken.

Als je het opstarten van "CDAC11BA.EXE" wilt uitschakelen kun je best de service stopzetten.

Vind je bij Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Services
Vervolgens de service zoeken (C-DILLACDAC11BA of iets gelijksaardig), stoppen en uitschakelen.
Normaal gezien zou hij nu niet meer mogen opstarten. :-D

Als je nu echt de games niet meer speelt is het idd wel beter om die zooi gewoon van je PC te verwijderen.
Gebruikersavatar
Zerror
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 maa 2005, 13:35
Locatie: Herent

Ik heb een tijd terug Rayman 3 gedownload via Skynet Games.
Nu moest ik zo'n licentie code aanvragen, maar ik krijg steeds op die webpagina:
Uw game kan niet gratis ontgrendeld worden
Helaas, er is een fout opgetreden. Plaats de bestelling opnieuw of neem contact op met de technische ondersteuning waarbij je precies aangeeft welk probleem zich heeft voorgedaan. Onze excuses voor het veroorzaakte ongemak.

Ik heb al met IE en FF geprobeert, steeds hetzelfde.
Tijd terug ook mail gestuurt naar skynetsupport, maar nog niks teruggehad.
Iemand een oplossing of iemand die me de code zou kunne pm'en?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”