Daarom dat ik in een datacenter te Brugge (Oostkamp) zitddd schreef:Tot dat je datacenter in de States ofzo zit...maar rij ik zelf even naar het datacenter
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
Daarom dat ik in een datacenter te Brugge (Oostkamp) zitddd schreef:Tot dat je datacenter in de States ofzo zit...maar rij ik zelf even naar het datacenter
Nu kan ik niet volgen, voorbij de ROP zit je toch op koperdraad en begrijp de vraag niet of je na de ROP 1 Gbps kunt garanderenToch wel, die 1 Gb heeft de nodige QoS op het Ethernet netwerk die een enorme bandbreedte aankan (tot 45 golflengtes met DWDM) en die volledig redundant is.
Als ik remote iets van m'n server thuis wil hebben is dit "upload" voor m'n verbinding... of gewoon als je zelf effectief dingen uplaod zoals foto's, video, ... dan is 2.5 Mbits plots toch wel heel traag.jackho schreef:Zijn er dan echt zoveel die een dergelijke hoge upload nodig hebben of effectief gebruiken !
Op de koperdraad heb je uiteraard geen 1 Gbps ! Dit heb ik toch in detail uitgelegd ?!? Zouden we al het BGC gedoe niet in een aparte thread moeten steken ? Deze topic gaat over Telenet, maar soitjackho schreef:Nu kan ik niet volgen, voorbij de ROP zit je toch op koperdraad en begrijp de vraag niet of je na de ROP 1 Gbps kunt garanderenToch wel, die 1 Gb heeft de nodige QoS op het Ethernet netwerk die een enorme bandbreedte aankan (tot 45 golflengtes met DWDM) en die volledig redundant is.
In juli van 2013:AndRo555 schreef:Met al die investeringen in hun grote netwerf moet dat zeker lukken!
/s
Weet er iemand wat ze op het moment van uitspraak leverden over de kabel? Toen was dat iets van een 150Mbps afaik. Nu is dat 200Mbps (consumenten - whoppa). Aan 50Mbps per drie jaar. Aan die vooruitgang zitten ze aan 1Gbps in 2064
De meeste mensen hebben nog altijd de oude modem met 8 downstreams en 4 upstreams waar de theoretische maximumsnelheid 400/108mbit isnickz schreef:Hun snelste abonnementen hebben nu een snelheid van 200 Mb/s (voor particulieren) en 240 Mb/s (voor bedrijven). Ik denk niet dat ze dat in één keer gaan verhogen naar 1 Gb/s. Eerst moet die 'Grote Netwerf' klaar zijn veronderstel ik en best zouden ook de analoge zenders van de kabel zijn, dus dat zal nog wel even duren.
Dit gaat ook niet... de nieuwe modems van telenet hebben 24 downstream channels en 8 upstream channels hun theoretische snelheden zijn 1200/216 dus 1GBIT upload zal niet mogelijk zijn.ub4b schreef:Ik denk niet dat ze op HFC 1 gig upload ooit gaan doen .... misschien 1 gbit down en 100 mbit up.
In Nederland zijn er klanten die voor 50 euro incl BTW 500/500 fiber hebben en geen limiet.
In België betalen we 50 ex-btw voor 200/20 en 3 TB limiet bij TN.
Zolang er een partij niet overal fiber gaat leggen tot aan de huizen (FTTH), is er geen concurrentie voor TN en zullen we ons tevreden moeten stellen met FTTC.
In Nederland hebben sommige particulieren 500mbit+ upload:amedeeus schreef:Dit gaat ook niet... de nieuwe modems van telenet hebben 24 downstream channels en 8 upstream channels hun theoretische snelheden zijn 1200/216 dus 1GBIT upload zal niet mogelijk zijn.ub4b schreef:Ik denk niet dat ze op HFC 1 gig upload ooit gaan doen .... misschien 1 gbit down en 100 mbit up.
In Nederland zijn er klanten die voor 50 euro incl BTW 500/500 fiber hebben en geen limiet.
In België betalen we 50 ex-btw voor 200/20 en 3 TB limiet bij TN.
Zolang er een partij niet overal fiber gaat leggen tot aan de huizen (FTTH), is er geen concurrentie voor TN en zullen we ons tevreden moeten stellen met FTTC.
Voor te surfen heb je geen 1GBIT nodig dat snap ik... maar de meeste download sites hebben toch wel wat meer als 1GBIT capaciteit. zoals steam, origin, blizzard, uplay, microsoft, redhat, etc....Synman schreef:De 1Gb lokaal is fijn, maar het merendeel van de sites die ik bezoek zijn in het buitenland en daar hebben ze ook geen 1Gb, dus veel gaat dit niet helpen.
2016 is volgens mij nog steeds niet voorbij... en de stap van 200 naar 1000 Mbits lijkt dan wel groot... voor EuroDocsis is het maar één stapje.amedeeus schreef:Het geen wat mij stoort is dat men persberichten doet zoveel jaar geleden, tegen 2015-2016 gaan we dat aanbieden en blablabla... en blijkbaar komt er niks van in huis, we zitten nu nog maar aan 1/5 van wat men toen beloofde...
En hoeveel procent van de Bulgaarse bevolking kan van die snelheden genieten... wat als je 20 kilometer verder rijdt naar een klein dorpje ?buthead schreef:Zit hier nu in bulgarije voor 2 weken en betaal 30lev of 15euro voor 100/100 onbeperkt fiber en haal 99.8/101 dus dik oke
Inderdaad... stel je voor dat TN en Proximus op dezelfde manier zouden investeren (en louter iets deftigs aanbieden in de grotere steden).buthead schreef:Alleen de iets grotere steden hebben 100mbit zoals bvb varna en bourgas hier dichtbij rest is afhankelijk van locatie
In Bulgarije verdienen ze ook 3x tot 6x minder dan in België.buthead schreef: Zit hier nu in bulgarije voor 2 weken en betaal 30lev of 15euro voor 100/100 onbeperkt fiber en haal 99.8/101 dus dik oke
50 euro per maand aan 5 jaar is niet reëel om de kosten voor fiber aan te leggen te dekken. Laat staan te opereren.heist_175 schreef:Euhm, dat doen ze toch al?
Vectoring "op den buiten", ho maar.
Waar vind je nog ADSL (genre 4Mbit), juist ja, niet in de stad (op een uitzondering na).
Ik wil gerust €50 per maand betalen, met een contract voor 5 jaar, als ze fiber tot aan mijn brievenbus leggen.