Ik heb mijn loon toch weten verdubbelen sinds de invoering, en dit binnen hetzelfde bedrijf voor de goede ordeub4b schreef:...
- prijzen x2 sinds EURO, lonen niet x2
....
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ik heb mijn loon toch weten verdubbelen sinds de invoering, en dit binnen hetzelfde bedrijf voor de goede ordeub4b schreef:...
....
Beweer je dat hij dat niet gezegd heeft?ub4b schreef:NWO propagandaJoe de Mannen schreef:Nog ironie:
Bart De Wever die komt vertellen dat het "toch wel een voordeel is om deel uit te maken van een groter geheel"...
ub4b schreef:Weg met:
- niet democratisch verkozen EU machtskakkerlakken
- dubbele wetgeving
- het gehackte verdrag van lissabon waardoor er geen bindend referendum meer is
- debiele lonen, pensioenen en andere privileges zoals lager belastingsstelsel voor de EURO graaiers, allemaal op de kap van de werkende middenklasse zoals u en ik
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... ut_eu.html
Nee dank u, buiten dan BTW0 en geen wisselkoersen is er niks goeds aan de EU en de kostprijs is veel te hoog om dit allemaal te moeten blijven dragen.
@ITnetAdmin: bij deze de reactie van een man met een IQ dat waarschijnlijk = aan het uwe / 1000koenraaddeconinck schreef:Omdat de man in de straat daarvoor dom is volgens ITnetAdmin. Dat hij daarmee ook zichzelf viseert gaat hij heel waarschijnlijk ontkennen.Jack Daniels schreef:Waarom niet in Belgie eens een refeerendum.
De vraag is echter wat je met zo'n meningen (moet) doet... meteen uit de EU stappen of ze constructief gebruiken ?koenraaddeconinck schreef:dat IEDEREEN (ZIJN MENING) MEE TELT. Ook die van de in uw ogen 'idioot in de straat'.
Politici verdedigen het standpunt van de partij en deels hun kiezers. De tijd dat men staatsmensen had die ook over deze limieten keken, lijken voorbij. Uitspraken als "ik weet wat er moet gebeuren, maar als ik dat doe raak ik nooit verkozen" staven dat.wied schreef:de vraag is eerder of politici onze meningen wel constructief WILLEN gebruiken
Dat is een terechte vraag... maar ook bij een "leave" hebt je nog steeds (hetzij andere) politiekers... maar het blijven politiekers.wied schreef:de vraag is eerder of politici onze meningen wel constructief WILLEN gebruiken
Toch wel, maar enkel tot zolang ze hun eigen doel (lees geldgewin, macht en ego) niet in het gedrang brengen en ook die van 'the friends' niet schaden ...wied schreef:de vraag is eerder of politici onze meningen wel constructief WILLEN gebruiken
Bovenstaande is een stukje van een reportage, het laat zien waarom een groot deel van de britten "exit" hebben gestemd.Het ruikt er 's ochtends nog altijd naar witte bonen in tomatensaus en de Big Ben luidt nog elk uur. Maar tóch is Londen gisteren in een andere wereld wakker geworden. De shock in de hoofdstad is compleet. Bij voor- én tegenstanders. "Oh my God, what have we done?" Onze reporter Sabine Vermeiren trok gisteren door Londen om reacties te sprokkelen over de Brexit, de scheiding met de EU die de Britten zélf wensten. Of toch niet? Haar verslag.
Britain's out. Taxichauffeur Steve (56) is de man die me vanochtend naar het kloppende hart van de stad brengt. "Ik probéérde wel te slapen, maar ik deed geen oog dicht, en dus heb ik de uitslagen afgewacht." Steve is blij: hij stemde donderdag voor een Brexit. "Maar dit? Had ik nooit verwacht", zegt hij. "Geen moment heb ik geloofd dat dit ook echt zou gebeuren."
Maanden is er in dit land gedebatteerd over de pro's en contra's van een Brexit. Maar voor Steve heeft maar één argument ertoe gedaan. "Uiteindelijk draait dit hele referendum over migratie. Je kan daar lyrisch over doen, maar de realiteit is: dit land stikt van de criminelen en je krijgt ze met geen stokken meer buiten. Oost-Europeanen, Syriërs: we hebben ze moéten binnen pakken van Brussels, maar we hebben ze nooit gewild. We've had it! We zijn het beu. Dan maar op ónze manier. Is onze manier de juiste? Heb ik goed gestemd? Heb ik met de juiste dingen rekening gehouden toen ik m'n stem uitbracht? Ik weet het niet. Ik weet wél dat de uitslag er één is uit de onderbuik van dit land." Brussels: daarmee bedoelt Steve Europa. Niémand heeft het hier in Londen vandaag over 'Europa', zelfs niet nu elk gesprek erover gaat. Het is altijd Brussels.
nee dat is geen ironie.Joe de Mannen schreef:Nog ironie:
Bart De Wever die komt vertellen dat het "toch wel een voordeel is om deel uit te maken van een groter geheel"...
Wat de domheid van de man in de straat betreft, die is inderdaad opgejut door een rottige campagne met loze beloften, foute argumenten enz.. van beide zijden. Daarom is het zeker niet slim te noemen om zo'n beslissing te laten afhangen van een referendum met gewone meerderheid.
J.
De Polen en Roemenen worden tewerkgesteld door Britse werkgevers. Ofwel is het illegaal (zoals de sociale dumping in BE) en moet je dat aanpakken, ofwel is het legaal en zal het BBP dalen als al het werk door Britten gedaan zal worden.het laat zien waarom een groot deel van de britten "exit" hebben gestemd.
Als je nu echt denkt, dat de spreekwoordelijke "man in de straat" in staat is om over dit soort eindeloos complexe materies een geinformeerde beslissing te maken, die totaal niet gekleurd is door emoties, zie je ze vliegen.koenraaddeconinck schreef:@ITnetAdmin: bij deze de reactie van een man met een IQ dat waarschijnlijk = aan het uwe / 1000koenraaddeconinck schreef:Omdat de man in de straat daarvoor dom is volgens ITnetAdmin. Dat hij daarmee ook zichzelf viseert gaat hij heel waarschijnlijk ontkennen.Jack Daniels schreef:Waarom niet in Belgie eens een refeerendum.![]()
Ik dacht dat het begrip democratie, en tolerante samenleving, juist refereerde naar het feit dat IEDEREEN (ZIJN MENING) MEE TELT. Ook die van de in uw ogen 'idioot in de straat'.
Met mijn beperkt IQ, maar toch met enige kennis van geschiedenis, heb ik in het verleden al enkele gekende figuren ontwaard - en er zijn er nog steeds van dat kaliber, ook hier in België - die geen rekening houden met de opinie van de man in de straat, integendeel hem of de vrouw in de straat, hun opinie opleggen of oplegden en geloof mij, de verhalen eraan gerelateerd, zijn niet echt fraai als ik de geschiedenis er op na kijk.
Daar ben ik nog niet van overtuigd. Wat de man in de straat 'aan den lijve ondervindt', als resultaat van het Europees beleid is m.i. niet zo complex: de stijgende levensduurte en de toenemende druk op het budget door stijging van kosten van basisrechten (gezondheidszorg, hoger onderwijs, etc. etc.), de dalende koopkracht en ga zo maar door.ITnetadmin schreef:Als je nu echt denkt, dat de spreekwoordelijke "man in de straat" in staat is om over dit soort eindeloos complexe materies een geinformeerde beslissing te maken, die totaal niet gekleurd is door emoties, zie je ze vliegen. Een echt geinformeerde beslissing maken, die rekening houdt met alle consequenties, zal voor weinigen weggelegd zijn. Om zelfs maar een semi-geinformeerde beslissing te maken, moet je er al echt mee bezig zijn, of een neutrale en objectieve infosessie reeks gevolgd hebben.
Politiek gekleurde onzin. Dit klinkt als muziek in mijn oren. Beter nog zou zijn: de cultuur van politieke leugens die men sociaal tracht te legitimeren en te verkopen als waarheden. Programma's als de 'Zevende dag' zijn daarvan een illustratief voorbeeld.ITnetadmin schreef:Laat staan de politiek gekleurde onzin die de voorvechters van een bepaald standpunt uitdragen.
Volledig akkoord hiermee.ITnetadmin schreef:Wil je referenda doen, vraag dan naar hoe de man in de straat dingen aanvoelt.
Is dat dan niet hun recht ? Als je zelf moet rond komen met bedragen die flirten met het bestaansminimum (en zo zijn er vele gezinnen in Europa) en je ziet de vet betaalde Europese politici en ambtenaren die dan ook nog eens een extreem gunstig fiscaal regime hebben, als je de exuberante vergoedingen ziet die 'CEO's' opstrijken (en laat dit op zich dan nog geen probleem zijn want je gaat zeggen dat hun verantwoordelijkheid navenant is) maar er via slinkse kanalen dan ook nog eens de belastingen mee ontwijken, als je ziet hoe miljonairs die frauderen, 'minnelijke schikkingen' geregeld krijgen die slechts peanuts zijn in vergelijking met de gefraudeerde bedragen, etc. etc., dan heb ik zeer veel begrip voor 'anti-establishment' stemmen.ITnetadmin schreef:of hebben gewoon uit een anti-establishement mentaliteit hun stem uitgebracht.
Akkoord, op voorwaarde dat je je eigen kennis niet misbruikt ! om maatschappelijke en economische structuren te implementeren die een heel specifiek belang dienen. Nl. het eigen belang en dit van de bevoorrechte vrienden.ITnetadmin schreef:Daarvoor heb je credentials nodig, ervaring, studies, ...
Dit is uiteraard een basishouding die iedereen zou moeten aannemen doch mocht de socio-economische situatie van heel wat Europeanen wat rooskleuriger zijn, dan ben ik er ten stelligste van overtuigd dat het platform voor ook dergelijke zeer laakbare in inhumane attitudes sterk zou verminderen.ITnetadmin schreef:Sexistische, racistische, xenofobe, homofobe, ... meningen mogen niet getolereerd worden, ook niet in een tolerante maatschappij.
Hetgeen perfect verklaart dat de kloof tussen veel burgers en politiek steeds maar groter wordt ! Misschien hebben politici initieel wel sociale en nobele ambities maar deze worden zeer, zeer vlug terug geschroefd onder partijpolitieke druk. Zoniet, plegen ze politieke zelfmoord..ITnetadmin schreef:Wij wonen trouwens niet in een directe democratie, maar in een representatieve democratie.
Je kan natuurlijk ook je dubbelpost editten en die hele lap tekst deleten en vervangen door 'EDIT: sorry, was per ongeluk dubbel gepost"koenraaddeconinck schreef:@administrators en forumleden: door de vurigheid van mijn betoog is bij de aanpassingen echt iets fout gegaan. Oprechte excuses !
Blij dat je onze standpunten zou gevat kunt samenvattenxayana schreef:Koekje van eigen deeg:
> koenraaddeconinck: leave
> ITnetadmin: remain
Ik heb op m'n Europese kiesbrief steeds politici gevonden die vanuit het Europees Parlement regelrecht ingaan tegen dit Europa. Een proteststem om de EU te verlaten is dus compleet achterlijk.koenraaddeconinck schreef:dat hun huidig extreem neo-liberaal Europa dat alleen maar resulteert in een 'Matheus-effect' waarbij de rijken rijker worden en de armen armer,
Volledig akkoord. Bovendien riskeer je mijns inziens zelfs opnieuw in het stelsel van meervoudig stemrecht te vervallen. Om het uitermate karikaturaal voor te stellen, zou iemand op basis van zijn diploma of ingeschatte kennis - want als criterium wordt in de discussie hier vaak verwezen naar 'achtergrondkennis' - het recht kunnen verwerven om meerdere stemmen uit te brengen.Dizzy schreef:Wie gaat beslissen wie het voldoende begrepen heeft of verstandig genoeg is om te mogen kiezen? Uiteindelijk komt dit neer dat men enkel personen wil laten kiezen die dezelfde mening hebben. Ouderen kunnen jongeren te onvolwassen vinden en jongeren dan weer ouderen te oud om voor hun toekomst te beslissen. Ooit dacht men ook dat men voldoende geld moest hebben om (meermaals) te mogen kiezen of van het juiste geslacht moest zijn om verstandig te kunnen kiezen
Zou het in deze optiek niet wenselijk zijn dat het parlement samengesteld wordt op basis van het aantal behaalde naamstemmen?Dizzy schreef: Het is de taak van politici om met oplossingen te komen en kiezers kunnen oordelen in het stemhokje over hun aanpak.
Ik heb de indruk dat dit de meesten veel beter lukt voor dan na de verkiezingen en dat de inhoud dan ook wel eens verschilt naargelang dit tijdstip ...Dizzy schreef:Politici moeten hun beleid en de voordelen ervan voldoende kunnen duidelijk maken.
Achtergrondkennis is ook nogal subjectief. Niemand heeft kennis van alles en vaak wordt kennis gemengd met overtuiging en ideologische opvattingen. Kortom, zeer verstandige mensen kunnen enorme blunders begaan, het blijven nl mensen. Iemand de bankencrisis al vergeten?koenraaddeconinck schreef:Volledig akkoord. Bovendien riskeer je mijns inziens zelfs opnieuw in het stelsel van meervoudig stemrecht te vervallen. Om het uitermate karikaturaal voor te stellen, zou iemand op basis van zijn diploma of ingeschatte kennis - want als criterium wordt in de discussie hier vaak verwezen naar 'achtergrondkennis' - het recht kunnen verwerven om meerdere stemmen uit te brengen.
Ben ik niet mee eens. Het zou zo nog meer een poppoll worden. Het moet gaan over het beleid en niet over de persoon. Nu bouwen politici al hun populariteit deels op via een televisiekwis, dat moet zeker niet erger worden. Bovendien hebben partijen wel degelijk hun nut. Zij bewaken een ideologische lijn en staan normaal gezien voor de grote breuklijnen in de maatschappij. Indien politici louter persoonlijk zouden optreden dan is er een enorm gevaar om schadelijke elementen te isoleren of zelfs uit te schakelen. Een ideologie of partij schakel je niet zomaar uit.koenraaddeconinck schreef:Zou het in deze optiek niet wenselijk zijn dat het parlement samengesteld wordt op basis van het aantal behaalde naamstemmen?
Bovendien kan ik me echt niet van de indruk ontdoen dat door coalitievorming, partijen en hun politici wiens beleid door de kiezer nav. verkiezingen niet gevalideerd of gehonoreerd wordt, toch terug mee opnieuw de lakens uitdelen.
Bovendien denk ik dat politici ook meer geresponsabiliseerd worden indien ze 'ten persoonlijken titel' moeten spreken en zich niet meer achter 'de patij' kunnen verschuilen maar er anderzijds ook niet meer moeten voor zwichten.
Persoonlijk zou ik nog liever stemmen op ideeën... zorg dus eerst voor een lijst van ideeën (input zowel vanuit de politiek als de kiezers) waarop politiekers zich dan kunnen engageren om dit te implementeren tijdens de volgende legislatuur. Indien een idee dan verkozen wordt kunnen de betreffende politiekers dit uitvoeren (ongeacht hun partij).koenraaddeconinck schreef:Zou het in deze optiek niet wenselijk zijn dat het parlement samengesteld wordt op basis van het aantal behaalde naamstemmen?
Daar kennen we in Belgie natuurlijk alles van.koenraaddeconinck schreef:Bovendien kan ik me echt niet van de indruk ontdoen dat door coalitievorming, partijen en hun politici wiens beleid door de kiezer nav. verkiezingen niet gevalideerd of gehonoreerd wordt, toch terug mee opnieuw de lakens uitdelen.
Zie eerste opmerking... laat ze verantwoordelijk zijn voor een concreet idee (over de partijen heen).koenraaddeconinck schreef:Bovendien denk ik dat politici ook meer geresponsabiliseerd worden indien ze 'ten persoonlijken titel' moeten spreken en zich niet meer achter 'de patij' kunnen verschuilen maar er anderzijds ook niet meer moeten voor zwichten.
Dan krijg je toestanden zoals in Californiëzorg dus eerst voor een lijst van ideeën
The Economist 21/05/2016Referendums can lead to incoherent policies. Voters looking at issues in isolation may approve measures that conflict with each other, such as voting for higher spending and big tax cuts, as they often have in California.