Actuele stand Telenet modem

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Beste forumleden, eerst excuses om weer een topic te openen, maar heb een paar vragen.

Ik zou graag overstapen van Proxumus naar Telenet voor TV en internet.

Ik ben zeer tevreden van Proximus, maar zou toch graag meer snelheid willen vooral upload. (heb nu 100mbit)

Voordelen van Proximus:

- Eigen router gebruiken zonder problemen
- Goed mobiel netwerk

Waar ik tegen op zie is dat het een gedoe is bij Telenet als je een eigen router wil gebruiken.

Ik heb een Synology router met beperkt range IP in 192.168.178.x range. DHCP. Server, NAS, e.d. heb ik via vast IP.
Ik zou dit willen behouden.
Tevens draai ik op de Synology router VPN server.

Ik zie dat je DHCP op je router moet uitschakelen. http://www.pavele.be/telenethg.html

Heb nu enkel TV via Telenet met deze modem
20160525_202200.jpg
Kan ik deze behouden ? Telenet zou dan niet moeten langs komen of wel ?
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Als je al een eigen router hebt hoeft er niet veel gedoe te zijn. Je vraag (of eist als dat nodig is) om een modem-only als ze een nieuwe modem komen installeren en de kous is af.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Vraag expliciet een modem-only model zonder WiFi/router functionaliteit. Dit kan, heb dit onlangs nog gevraagd voor een Internet Basic.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
snarie
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 mar 2003, 19:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Ken schreef:Vraag expliciet een modem-only model zonder WiFi/router functionaliteit. Dit kan, heb dit onlangs nog gevraagd voor een Internet Basic.
Vergeet wel IPV6 bij modem-only, tenzij je een buisness abo neemt.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Ok, bedankt voor jullie antwoorden.
IPv6 functionaliteit werkt ook niet als je router dit ondersteund ?

Op korte termijn zie ik geen problemen zonder IPv6 ondersteuning, toch.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

De modem die bij jou hangt, is iirc nog een docsis2.0 ; die gaan ze niet laten staan, want is verouderd.
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 39 keer

snarie schreef:
Ken schreef:Vraag expliciet een modem-only model zonder WiFi/router functionaliteit. Dit kan, heb dit onlangs nog gevraagd voor een Internet Basic.
Vergeet wel IPV6 bij modem-only, tenzij je een buisness abo neemt.
Op Tweakers is er een forumpost dat IPv6 voor particulieren nu ook op een modem-only beschikbaar is :
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1693787

Heb het zelf ook nog eens gecheckt, maar bij mij nog steeds IPv4. De uitrol is misschien ook regiogebonden, gelinkt aan hun 'Grote Werf'?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik heb een RIPE node hangen achter m'n modem-only en die heeft ook nog steeds geen IPv6 adres gekregen... tenzij dit een configuratie issue is.

Intern op m'n LAN heb ik al enkele jaren IPv6 via een tunnel bij HE en dat werkt prima (is trouwens ook een vaste range dan).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Indien ipv6 inderdaad geactiveerd is voor modem-only particuliere abbo's, zal je het natuurlijk pas merken na een modem gestart ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

M'n modem is recent nog herstart vanwege de verhoogde upstream snelheid... echter de RIPE node geeft nog steeds geen IPv6 adres (al moet ik die misschien ook eens herstarten).
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Zie zelf geen probleem bij combinatie van TN modem met eigen router.

Beschik zelf over de recentste tn modem in combinatie met een ASUS RT AC68U, dus net zoals de modem van TN AC- compatibel. Deze ASUS heb ik ingesteld als access point en het resultaat is dat ik overal in huis (in tegenstelling tot met vorige Netgear routers) perfecte wifi-verbinding heb.

Dus mijn advies aan de topic starter: m.i. zal je modem toch vervangen worden. Persoonlijk zou ik dan opteren voor de laatste nieuwe modem met wifi AC standaard, zeker indien je apparatuur heb die AC compatibel is. Als je deze modem plaatst in combinatie met compatibele apparatuur heb je misschien zelfs geen bijkomende router meer nodig.

En om je gerust te stellen: deze modem is backwards compatible: maw. hij werkt ook perfect met niet AC compatibele laptops, tablets edm. Gewoon maken dat je de N- standaard actief laat staan.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Als die router 2.4GHz aankan, is ie zoiezo N compliant, want AC geldt enkel voor de 5GHz band.
Heb je geen 5GHz clients, dan heeft het de facto geen praktisch nut om een AC router in huis te zetten.
Denk er dan ook aan dat het bereik van dat signaal veel kleiner is (bv een muurtje is al snel fataal).

Wees ook indachtig dat er serieuze klachten waren (zijn?) over de nieuwe telenet AC routers, dus mss nog effe de boot afhouden?
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

ITnetadmin schreef:Heb je geen 5GHz clients, dan heeft het de facto geen praktisch nut om een AC router in huis te zetten.
Tenzij je investeert in de toekomst natuurlijk. Hebben zelf gsm's en tablets van 2 jaar en zelfs iets ouder die allemaal AC compatibel zijn. Deze standaard zal in de toekomst alleen maar uitbreiden toch ... ?????
Is het gezien deze ontwikkeling zinvol nu nog een 100 à 200€ te besteden aan een niet ac compatibele router ?
ITnetadmin schreef:Wees ook indachtig dat er serieuze klachten waren (zijn?) over de nieuwe telenet AC routers, dus mss nog effe de boot afhouden?
Heb er zelf geen last (meer) van ... Maar verschillen van regio tot regio zijn mogelijk ?
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

koenraaddeconinck schreef:
ITnetadmin schreef:Heb je geen 5GHz clients, dan heeft het de facto geen praktisch nut om een AC router in huis te zetten.
Tenzij je investeert in de toekomst natuurlijk. Hebben zelf gsm's en tablets van 2 jaar en zelfs iets ouder die allemaal AC compatibel zijn. Deze standaard zal in de toekomst alleen maar uitbreiden toch ... ?????
Is het gezien deze ontwikkeling zinvol nu nog een 100 à 200€ te besteden aan een niet ac compatibele router ?
Investeren in de toekomst in een technisch landschap dat zo snel gaat.... Wireless ac routers blijven goedkoper worden, dus waarom nu een hoop extra uit te geven aan functionaliteit die je niet gebruikt. Zeker als je geen 5GHz hebt/gebruikt, want voor 15 euro heb je (zeer) goede dual chain 2.4GHz wireless N routers.
Zeker als men er enkel van gebruik maakt op smartphones, waar de extra snelheid van ac niet direct merkbaar is. Alleen als je in een slechte 2.4GHz omgeving zit is de snelheid duidelijk verschillend.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

koenraaddeconinck schreef:Zie zelf geen probleem bij combinatie van TN modem met eigen router.
Beschik zelf over de recentste tn modem in combinatie met een ASUS RT AC68U, dus net zoals de modem van TN AC- compatibel.
Om alle misverstanden uit de weg te ruimen ..
Jij bedoelt hier met "modem" de Telenet HGW (= wireless router), en niet de Telenet modem (modem-only) ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

philippe_d schreef:Zie zelf geen probleem bij combinatie van TN modem met eigen router.
Beschik zelf over de recentste tn modem in combinatie met een ASUS RT AC68U, dus net zoals de modem van TN AC- compatibel.
Om alle misverstanden uit de weg te ruimen ..
Inderdaad Filip. Had dit inderdaad beter direct gepreciseerd.
koenraaddeconinck schreef:gebruikt. Zeker als je geen 5GHz hebt/gebruikt, want voor 15 euro heb je (zeer) goede dual chain 2.4GHz wireless N routers.
Akkoord maar een 2.4GHz router verbeterde mijn draadloze snelheid voor geen sikkepit. Winst was 0 down en idem upload.

Met de AC router van Asus haal ik in de living (waar de router staat) dezelfde snelheden als met kabel. Ongelooflijk misschien maar waar (192 down en 19.5 up meet ik doorgaans). In de rest van het huis (ook op de kamers van de kinderen) zakt de snelheid niet onder de 15O Mbps.
Op de 2.4 Ghz band mag ik eerder vermelde snelheden gewoon halveren ...

Dus die AC standaard maakt voor mij wel een verschil en bij het downloaden van grotere bestanden alsook bij uploads voel je dit goed maar respect voor ieders visie / ervaring natuurlijk.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

koenraaddeconinck schreef:Zie zelf geen probleem bij combinatie van TN modem met eigen router.

Beschik zelf over de recentste tn modem in combinatie met een ASUS RT AC68U, dus net zoals de modem van TN AC- compatibel. Deze ASUS heb ik ingesteld als access point en het resultaat is dat ik overal in huis (in tegenstelling tot met vorige Netgear routers) perfecte wifi-verbinding heb.

Dus mijn advies aan de topic starter: m.i. zal je modem toch vervangen worden. Persoonlijk zou ik dan opteren voor de laatste nieuwe modem met wifi AC standaard, zeker indien je apparatuur heb die AC compatibel is. Als je deze modem plaatst in combinatie met compatibele apparatuur heb je misschien zelfs geen bijkomende router meer nodig.

En om je gerust te stellen: deze modem is backwards compatible: maw. hij werkt ook perfect met niet AC compatibele laptops, tablets edm. Gewoon maken dat je de N- standaard actief laat staan.
Ik heb een Synology RT1900ac router. Die heeft AC.

Er valt een deel in te stellen. Synology ondersteund ook TV, al zal dat betrekking hebben to TV zoals Proximus.
https://www.synology.com/en-global/know ... ernet_iptv

IPTV manueel
IPTV manueel.JPG
IPTV STB
IPTV STB.JPG
IPTV Voip
IPTV voip.JPG
Voor internet kan je ook een aantal dingen

Klonen van MAC adres
ISP kloon.JPG
internetopties
internetopties.JPG
Ook dit gevonden: http://www.niek.be/2016/03/17/interacti ... wn-router/

Zal moeten testen.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

En IPv6
IPV6.JPG
Moest dit appart doen, maximaal 5 bijlages per post blijkbaar.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

Heb hier nu ook IPv6 met modem-only en Whoppa abo, regio Leuven.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

offtopic: Synology komt met luxere versie van hun router de RT2600ac
http://www.snbforums.com/threads/synolo ... tex.32876/

Maandag komt Telenet, zal mijn ervaringen posten.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Telenet vandaag geweest, tussen 10u30 en 14u30 zouden ze komen. Zondag nog een SMS dat het waarschijnlijk om 11u00 zal zijn.

Stipt om 11u00 belde Telenet technieker aan. Bij binnenkomst vroeg ik dadelijk om een modem. Was geen probleem.

Oude modem is vervangen, er hangt nu een Motorola cv6181e
http://www.dsl-cable.net/site/doc/cable ... -const.pdf

Synology router enkel internet op automatisch moeten zetten. Alles werkt nog in het netwerk (192.168.178.x) range (erfenis van FritzBox 7390)

Kan opnames op Yelo app zijn op mijn S7 edge via wifi aan Synology router verbonden.

Haal deze snelheden
Afbeelding

Als het goed is mag het ook gezegd worden !
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 39 keer

Die CV6181E werd bij mij twee weken geleden vervangen met een CV7160E.
Ik denk dat jouw technieker één gehaald heeft uit zijn oude voorraad aan modems.
Nu, qua performance heb ik geen verschil gemerkt tussen de oude en de nieuwe modem.
Netserv
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 feb 2016, 12:10
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Hier werd de CV6181E een maand geleden ook vervangen door de CV7160E. Deze is 24x8 channel bonding, terwijl de CV6181E maar 8x4 is. Momenteel gaat dit geen verschil geven in snelheid, maar het is wel nodig voor toekomstige snelheidsverhogingen wist de technieker mij te vertellen.
Krulwilg
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 feb 2015, 12:18
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 8 keer

IPv6 is hier vannacht ook geactiveerd op een CV6181e en alles gaat hier nu gigantisch traag. Ik krijg bijna overal een time-out. Youtube wil niet laden, Facebook ook niet. Iemand een idee wat aan de hand is?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Vermoedelijk resolved je PC de adressen naar IPV6 adressen... maar werkt IPv6 verder niet (geheel correct).

Doe eens een ping en tracert van Facebook.com
Krulwilg
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 feb 2015, 12:18
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 8 keer

Afbeelding

Voila.
Ik kan al weer op mijn Facebook. YouTube moet nog steeds om de 10 seconden bufferen.

Afbeelding

Op deze IPv6 pingtest krijg ik 100% packet loss.

Vreemd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Op zich hoeft die 100% packet loss geen probleem te zijn... en aangezien je tracert uiteindelijk bij Facebook aankomt lijkt dat ook normaal.

De time-outs bij de tracert hoeven ook niet echt een probleem te zijn... al laten ze hier toch zien dat er meer aan de hand is.

Tijdelijke oplossing is gewoon IPv6 uit te schakelen op je PC.
Krulwilg
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 feb 2015, 12:18
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 8 keer

Voorlopig staat IPv6 uit, alles werkt nu weer normaal. Ik vraag me echt af wat er aan de hand is.
Ik zal over een paar dagen nog eens proberen.
Bedankt voor de hulp!
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Ik heb al een tijd IPv6 op een modem only en dat werkt even snel als IPv4.

@Krulwilg: wat is precies uw netwerk configuratie? Firewall die IPv6 ergens deels tegenhoudt misschien (in het bijzonder ICMPv6)? Welk resultaat krijgt u hier (nadat u IPv6 weer aanzet): http://ipv6-test.com/
Krulwilg
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 feb 2015, 12:18
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 8 keer

Modem-only (CV6181e) -> Netgear Nighthawk (R7000) > PC

Als firewall heb ik Bitdefender.
Voor zover ik weet staat er geen firewall aan in de router, maar dat kan ik nu even niet checken.

Afbeelding
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Misschien heb je niet veel baat bij dit (misschien standaard) antwoord maar toch:

- gecontroleerd op eventuele beschikbare firmware updates voor de router ?

- heb even gezocht op 'het net' en blijkbaar kan je via de interface voor dit netgear router, de firewall instellingen niet rechtstreeks bereiken. Misschien Netgear helpdesk eens contacteren ?
Krulwilg
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 feb 2015, 12:18
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 8 keer

koenraaddeconinck schreef:Misschien heb je niet veel baat bij dit (misschien standaard) antwoord maar toch:

- gecontroleerd op eventuele beschikbare firmware updates voor de router ?

- heb even gezocht op 'het net' en blijkbaar kan je via de interface voor dit netgear router, de firewall instellingen niet rechtstreeks bereiken. Misschien Netgear helpdesk eens contacteren ?
Bedankt voor het meedenken!
De nieuwste firmware staat er op. Ik denk niet dat het aan de router ligt, want de smartphones en andere pc's en laptops hebben er geen last van. Ik zal eens alle netwerkdrivers herinstalleren en zien wat dat doet.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Inderdaad, als het probleem zich maar bij 1 pc/laptop stelt, dan moet je het inderdaad daar gaan zoeken.

Zou effectief ook geneigd zijn als eerste op dit toestel eens te bekijken of er geen driver updates zijn voor de netwerkkaart.

Indien dit geen soelaas brengt en je beschikt over een wifi-usb dongle, eventueel deze eens aansluiten met recentste drivers. Indien je dan geen problemen ervaart, zou ik geneigd zijn te denken aan één of andere issue op het niveau van de netwerkkaart, daarom niet direct het gevolg van driver problemen maar misschien bepaalde instellingen ...
Krulwilg
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 feb 2015, 12:18
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 8 keer

Ik zal vanavond de netwerkkaart volledig resetten en vanaf 0 beginnen. Bedankt voor de reacties!
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Dus via apparaatbeheer op zoek gaan naar de netwerkkaart. Vervolgens 'apparaat verwijderen' selecteren. Vervolgens kijken of de laptop/PC bij het opstarten niet opnieuw een stuurprogramma heeft geïnstalleerd en vervolgens eventueel de laatste driver installeren ...
Succes!
Krulwilg
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 feb 2015, 12:18
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 8 keer

Ik heb de drivers van mijn netwerkkaart verwijderd en daarna heb ik de pc herstart.
De vorige drivers waren van 1/1/2016, de nieuwe van 2/4/2016. Het zijn dus nieuwe.
Voorlopig gaat alles goed. Bedankt voor de hulp en sorry voor het gebruiken van dit topic!

EDIT: Het is weer zover, YouTube wil weer niet laden. We staan weer bij af. Ik probeer een paar andere drivers. Als dit niet werkt, reset ik de router.
Dan ben ik wel weer alle PF's kwijt voor de NAS :(

EDIT 2: Kan dit te maken hebben met het feit dat ik de standaard DNS-servers van Telenet gebruik?
wolverine1973
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 05 jul 2012, 10:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Probeer eens met de dns server van google
8.8.8.8 en 8.8.4.4 en zien wat dat geeft

succes
Afbeelding
Krulwilg
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 feb 2015, 12:18
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 8 keer

wolverine1973 schreef:Probeer eens met de dns server van google
8.8.8.8 en 8.8.4.4 en zien wat dat geeft

succes
Ik heb het gevoel dat alles dat via IPv4 gaat prima werkt. Alle IPv6 sites gaan supertraag en krijgen een time-out. Volgens mij gaan ze dan over naar IPv4. Ik zal eens de IPv6 DNS van Google gebruiken. Wat ik vreemd vind is dat er maar 1 pc in het netwerk er last van heeft. Dan zijn het waarschijnlijk niet de DNS-servers? Of zie ik het nu verkeerd? Het ligt niet aan de drivers, want ik heb nu al 3 versies getest. Er is ook geen sprake van malware of virussen. De firewall staat vrij laag, dus ik denk ook niet dat dat het probleem is.

Ik heb mijn DNS-server zonet veranderd naar:
IPv4: 1st: 8.8.8.8 2nd: 8.8.4.4
IPv6: 1st: 2001:4860:4860::8888 2nd: 2001:4860:4860::8844

Iemand nog ideetjes?
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

De telenet modem al eens gereset?
Krulwilg
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 feb 2015, 12:18
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 8 keer

Ja, al enkele keren. Ik heb zoals ik zei gisteren de DNS op google gezet voor IPv4 & 6 en alles werkt nu weer vlot! Bedankt voor jullie hulp en mijn excuses voor het gebruiken van dit topic!
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”