Model only vind geen signaal meer na stekker te hebben losgetrokken

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
hara_mo
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hey

Ik wou wat organiseren in de kast in de gang, heb even de stekkers (stroomkabels) losgetrokken van de telenet modem only (dus geen ingebouwde router) en van de switch.

Dit deed ik rond 12:30 - 13:00.

rond 17:00 wou ik het internet terug aanzetten, maar de modem blijft vast zitten op het eerste lampje (eigeniljk 2e, 1e is de power led). het pijltje (download led of upload?) blijft maar knipperen.

Helpdesk gebeld, ze weten niet wat er aan de hand is, moest een reset doen, maar dit hielp ook niet.

Kan een modem zo gevoelig zijn dat de stekker uittrekken , ervoor zorgt dat de modem niet meer functioneert?

Voor 12:30 werktte internet perfect. Dit is wel de eerste keer dat ik de modem uitschakelde.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Opgepast, alle ledjes tellen mee ;-)

De powerled is ook de statusled van de opstart selftest. Als die blijft knipperen ist om zeep :-)

Led 2 is de downlink. Hij vindt dus klaarblijkelijk geen downlinksignaal. Ben je heeeeel zeker dat de coax niet per ongeluk wat losgekomen is? Ben je ook heel zeker dat de NIU insteekt (niet per ongeluk uitgetrokken?), werkt, en dat die zijn coaxen ook goed vastzitten?

Het kan natuurlijk dat je modem ineens het begeeft. Apparatuur die lange tijd insteekt durft dat te doen. Dat is vaak het grootste risico bij een shutdown uitvoeren op servers en andere rack apparatuur: je weet nooit welke niet meer mee wil achteraf. De modem moet normaal wel tegen een poweroff kunnen, of elke keer dat eandis een zucht laat zou het klachten regenen.

Het gebeurt ook, maar dan eerder 's nachts (bij mij toch), dat de modem zijn sync verliest omdat telenet aan het werk is (daar verdenk ik ze toch van alleszins), of ergens iets gereboot heeft. Misschien was er net een panne en had je een onzalig ongeluk om dat net tesamen met jouw opkuisactie voor te hebben.

Ter info: de leds zijn power-downlink-uplink-online-lan-tel (en eventueel nog meer tels)

We zijn er nog niet helemaal uit of de modem bij led 2 of bij led 4 blijft hangen als hij wel signaal heeft maar niet ingelogd geraakt op hun systeem (hoewel ik hem in dat geval ervan verdenk op 4 te blijven steken).
hara_mo
Plus Member
Plus Member

Het powerled blijft branden, alleen download led knippert, redt van de lees brand niet. Ik dacht dat ook dat een coax kabel los zit, alle aansluitingen gecontroleerd , zit goed vast. Toch maar even de coax kabel tussen versterker en modem losgedraaid van de model dan terug ingestoken. Reboot modem , maar zelfde resultaat.

Telenet medewerker kon de model niet zien, plus geen problemen op straat zeiden ze.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
hara_mo
Plus Member
Plus Member

Je hebt gelijk , de NIU stak niet in!! Dank u enorm. We waren met 2 de stekkers aan het loskoppelen. Ik wist niet dat de NIU ook een stekker had. Deze was een beetje verborgen . Nogmaals bedankt , alles werkt nu en afspraak ga ik annuleren , kosten bespaard! Nogmaals bedankt. Ik ben wel teleurgesteld dat de medewerker me dat ook niet liet controleren!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”