HDMI video distributie

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Hoi,

Ik ben op zoek naar een HDMI matrix met meerdere outputs zodat ik al mijn AV toestellen in de kelder kan plaatsen en dan via die matrix op meerdere plaatsen (tegelijkertijd) toegang heb tot deze bronnen. Dit mag over (2x) CAT6 of over een HDMI kabel gaan. Wel zou ik de IR signalen terug willen kunnen sturen naar de matrix.

Monoprice is producent van zulke toestellen. Iemand ervaring met deze (of andere) ?

Groet,
Kriz
road rebel
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer
Provider

HDanywhere en zeer tecreden. Maar elke HDBaseT doet wat je wilt over 1cat kabel! (10,2GHz hdmi 1.4, 100mbit ethernet, IR bidirectioneel, USB, PoH, rs233). HDBaseT technologie werkt met een standaard chip van Valens bij alle merken. (Niet enkel leaf of crestron maar Dus ook Gefen, Wyrestorm, monoprice enz).
Ik heb een tweedehandse gekocht omdat de nieuwprijs behoorlijk hoog is en bij zo een investering wens ik op zijn minst hdcp2.2.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Thanks!
Hoe lang heb je het al ? Heb je de 4x4 of de 8x8 ? Ik lees dat de Monoprice producten redelijk snel stuk gaan.

Gebruik je CAT5(e) of 6 ?
road rebel
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer
Provider

Ik heb een 4x4. Voor een nieuwe zou ik kijken naar een 8x4 met ontdubbeling van minstens 1 output naar HDBaseT en HDMI (hdbt voor beeld op afstand en HDMI lokaal voor de surround processor). Sommige merken bieden ook modulaire concepten waar je een backbone koopt en gaande weg extra input of output modules kunt aanschaffen. Je vind veel info over hdbt op http://www.cepro.com

Ik heb de matrix nu dik 6maand in een testopstelling in ons tijdelijk onderdak (matrix is een ouder model van wel 2jaar oud) en deze loopt op cat 5e. Volgens de specs is dat zeker genoeg voor fullHD over 50m. In mijn nieuwbouw heb ik de aansluitplaatsen voor TV wel voorzien van 600mhz cat6a zodat een upgrade naar een volgende protocol (18gbps HDMI 2.0) zeker ook tot de mogelijkheid behoort. Maar omdat deze nieuwe norm nog in de ontwikkeling zit is dat speculeren, misschien lukt het ook nog op cat5e.

Van een integrator heb ik gehoord dat monoprice niet slecht is (de chips zijn steeds dezelfde ongeacht het merk en de meeste merken hebben het standaarddesign van de chipproducent). De Chinese OEM/ producent van monoprice is dezelfde als atlona dacht ik. Degelijk maar traag naar het schijnt. Matrix van Crestron is zowat het snelste wat er is qua schakeltijd, maar die kosten evenveel als eens degelijke auto!!
Octava heeft trouwens ook matrixen. Je zult merken dat heel wat merken modellen op de markt brengen die als 2druppels op elkaar lijken, vermoedelijk zijn er maar een beperkt aantal producenten.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Bedankt voor de info !

Heb je'm via ebay of dergelijke gekocht ?
Eventueel gegevens van de integrator via PM ?
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”