digirecorder meenemen maar tweede verblijf

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
DUBPAT2016
Starter
Starter

Er is daar een kabelabonnement en ontvangen analoge TV via telenet. Wij hebben nu melding gekregen dat telenet de analoge kanalen gaat laten wegvallen. De campinguitbater heeft ons meegedeeld dat het kabelabonnement blijft bestaan en dat wij digitaal kunnen gaan kijken mits wij een digibox van telenet huren of aankopen of indien wij een digibox van thuis meebrengen.
Ik heb nu contact gehad met het telenetcenter in de buurt. Men beweert dat het niet mogelijk is om de digirecorder van thuis gewoon mee te nemen en daar aan te sluiten. Dat iedere aansluiting een aparte digibox of digirecorder nodig heeft. Ik zou dit wel willen geloven indien ik op de site van telenet niet iets anders kon lezen ---- https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... ers-geven/
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Wat het Telenet center jou heeft wijsgemaakt is dus onjuist.

Het antwoord staat heel duidelijk op de site, onnodig dat we het hier nog eens herhalen, maar voor alle duidelijkheid:
  • Je moet de tv-zenders opnieuw scannen als je in een andere regio verblijft.
  • Als je meer dan 1 Digibox of Digicorder hebt, dan kan je na een aantal dagen (max. 5) niet meer naar je extra zenderpakketten (zoals Play More, Play Sports,...) kijken. Dat is alleen terug mogelijk door de decoder weer aan te sluiten op de modem bij je thuis.
  • Je kan géén interactieve diensten gebruiken
  • Je kan wel nog je opnames bekijken.
Wat wil je nog méér weten?
Als je een compatibel TV toestel (DVB-C tuner, CI+ slot) kan je ook opteren voor "TV met een kaartje" (éénmalig 69 EUR)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Inderdaad, er klopt niets van dat een digicorder aan de locatie gebonden zou zijn.
Wel is het zo, dat als je zaken wilt opvragen, alles wat interactief is, met andere woorden, dat dat gekoppeld is aan de locatie.
Anders gezegd : het nieuws, een film, enz. opvragen zal niet lukken.
Maar gewoon afstemmen op een zender lukt wel.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

philippe_d schreef:Het antwoord staat heel duidelijk op de site, onnodig dat we het hier nog eens herhalen, maar voor alle duidelijkheid:
*kuch* tijd voor mijn obligatoire "let's make a wiki" comment ;-)
DUBPAT2016
Starter
Starter

Bedankt alleszins voor jullie reacties.
Nu om concreet te zijn. Het telenetcenter beweert dus (telefonisch) dat de aansluiting op de camping poldervallei te Westende een multi-aansluiting is (en dus geen digi plus).
Ter info: De uitbater van het terrein doet zelf geen groepsaankoop (wat ik begrijp - veel te veel miserie achteraf) voor de digiboxen en wij dienen dus individueel een box aan te kopen.
De medewerkster van het telenetcenter heeft mij vriendelijk uitgelegd dat dit niet persé daar in de buurt dient te gebeuren, dat het zelf tweedehands mag zijn, maar dat ik me wel daar in het telenetcenter moet aanbieden met de digibox (of met de nummer van die box). Dat dit nodig is om de aansluiting op mijn standplaats te aktiveren. En dat dit niet kan met de digirecorder die ik thuis staan heb, want dat die slecht op één adres kan ingegeven worden in hun systeem.
Wat men min of meer laat verstaan dat ik dan mogelijks mijn digirecorder thuis niet meer kan gaan gebruiken.
Mijn bedoeling is nu voorlopig mijn digirecorder mee te nemen en eens kijken of het niet teveel gehannes is om iedere keer dat ding mee op en af te nemen en opnieuw in te scannen. En achteraf (bij een mogelijkse promotie) een digibox voor daar aan te schaffen. Dit ook met de bedoeling om deze tijdens de wintermaanden mee naar huis te brengen en te gebruiken op een tweede (HD) TV.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Ja, je mag je digicorder van thuis niet laten registreren op de kampplaats.
Dan werkt die thuis niet meer.

Ik zou ergens een tweedehands digibox aanschaffen voor een prijsje en het daarmee doen. Zeker als je bepaalde zenders hebt verplaatst.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

DUBPAT2016 schreef:Nu om concreet te zijn. Het telenetcenter beweert dus (telefonisch) dat de aansluiting op de camping poldervallei te Westende een multi-aansluiting is (en dus geen digi plus).
Dit is totaal niet van belang zolang je er geen modem wil laten plaatsen (voor het interactieve gedeelte).

Ongeacht het type aansluiting... de digitale signalen zitten ALTIJD op de coax en een decoder (Digibox, Digicorder, CI+) zal dus steeds werken (ongeacht waar die decoder geregistreerd staat).
ITnetadmin schreef:Ja, je mag je digicorder van thuis niet laten registreren op de kampplaats.
Ongeacht waar die geregistreerd is... hij zal steeds overal blijven werken (los van het interactieve gedeelte).
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Yup, maar omdat er hier over registreren gepraat wordt, wou ik dat punt effe extra duidelijk maken.
philippe_d
Moderator
Moderator

DUBPAT2016 schreef:Mijn bedoeling is nu voorlopig mijn digirecorder mee te nemen en eens kijken of het niet teveel gehannes is om iedere keer dat ding mee op en af te nemen en opnieuw in te scannen..
Dat inscannen (met de postcode) is wellicht niet nodig, de zenders liggen volgens mij overal in Vlaanderen op dezelfde frequenties / muxen
Mits enkele uitzonderingen (vb regionale zenders).

En er is ook geen enkele reden om deze te registreren op de camping, gezien je daar toch geen gebruik gaat maken van interactieve diensten.
Tenzij je op de camping extra zenderpakketten wil laten activeren (Play More, Play Sports, XXX, enz), maar dan tegen betaling (zelfs als je er thuis al voor betaalt).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
DUBPAT2016
Starter
Starter

Vandaag nog langs geweest bij een telenetcenter hier in de buurt van mijn hoofdverblijfplaats. Daar zeggen ze ook dat ik mijn digirecorder niet kan/mag meenemen naar mijn tweede verblijf. De verkoper gewezen op de uitleg op de die telenetsite. Volgens hem is dit toch niet correct, want de digibox of recorder wordt geregistreerd op zijn serienummer op een bepaald adres. Dus voor mijn geval hier in Tongeren. Als ik de digirecorder meeneem en daar aansluit is er volgens hem kans dat deze daar wel zal gaan, of toch maar voor eventjes, maar wanneer men een "fraudecontrole" doet en dus ziet dat dat bepaald toestel gelinkt aan zijn serienummer op een ander adres staat men de zaak blokkeert. En dat wanneer je dan terug thuiskomt de digirecorder niet meer gaat werken.
Mijn gedachte is inderdaad ook zo dat de digitale signalen doorgestuurd gaan blijven worden via onze coaxkabel, maar dat men inderdaad een decoder (dus ene van telenet) nodig heeft om deze te decoderen. Tenzij natuurlijk men expliciet moet gaan melden in het telenetcenter in Nieuwpoort dat men voor een bepaalde standplaats op de camping een digibox wil plaatsen. Dat men het dus moet laten registreren. En dan komt natuurlijk het verhaal van het serienummer exclusief gekoppeld aan de locatie terug op de proppen.
philippe_d
Moderator
Moderator

Ik denk dat we deze topic beter kunnen afsluiten :-( .

Alle reacties zijn unaniem: je kan een decoder op een andere plaats gebruiken, mits 2 beperkingen:
  • 1) je kan/mag die niet interactief maken.
    2) extra zenderpakketten kunnen na een tijdje verdwijnen.
Maar blijkbaar wil je ons niet geloven, en blijf je langsgaan langs Telenet centers.

Nu mag je van mij ook nog eens naar een Telenet Center gaan in Gent of in Brussel of in Zoetenaaie.
Ons antwoord zal hiermee niet veranderen.
DUBPAT2016 schreef:Als ik de digicorder meeneem en daar aansluit is er volgens hem kans dat deze daar wel zal gaan, of toch maar voor eventjes, maar wanneer men een "fraudecontrole" doet en dus ziet dat dat bepaald toestel gelinkt aan zijn serienummer op een ander adres staat men de zaak blokkeert
Er is geen enkele manier waarop Telenet kan nagaan op welke locatie jij een digicorder gebruikt die niet interactief is.

De "fraudecontrole" is bedoeld voor klanten met meerdere digicorders, die extra pakketten hebben aangekocht.
Je betaalt namelijk maar één keer, zelfs als je deze extra betaalpakketten gebruikt op meerdere digicorders.
Vandaar dat deze extra betaalpakketten (na een tijdje) wegvallen als uw digicorder op een andere locatie staat.

Er wordt hier niets geblokkeerd. Van zodra je de digicorder terug thuis gebruikt, krijg je weer toegang tot die extra pakketten
DUBPAT2016
Starter
Starter

Excuseer dat het verkeerd overgekomen is. Ik geloof jullie wel, maar ken er jammer genoeg niet genoeg van om die telenetverkopers onder tafel te krijgen. Ik hou er niet van wanneer men mij en vermoedelijk nog vele andere campinggasten (soms met een klein penioentje) op kosten jagen door niet-correcte informatie te geven. Nogmaals mijn excuses. Ik waardeer jullie hulp maar al te zeer. Het is de enige plaats waar er naar alle waarschijnlijkheid mensen zonder economische motieven correcte informatie kunnen geven. Laat dus AUB dit topic nog even open staan.
DUBPAT2016
Starter
Starter

philippe_d schreef: Er is geen enkele manier waarop Telenet kan nagaan op welke locatie jij een digicorder gebruikt die niet interactief is.

De "fraudecontrole" is bedoeld voor klanten met meerdere digicorders, die extra pakketten hebben aangekocht.
Je betaalt namelijk maar één keer, zelfs als je deze extra betaalpakketten gebruikt op meerdere digicorders.
Vandaar dat deze extra betaalpakketten (na een tijdje) wegvallen als uw digicorder op een andere locatie staat.

Er wordt hier niets geblokkeerd. Van zodra je de digicorder terug thuis gebruikt, krijg je weer toegang tot die extra pakketten
Begrijp ik het dan goed dat wanneer je extra betaalpakketten (ik heb en hoef deze niet) hebt dit alleen kan met een lijn die interactief is. En dat het dan door deze extra betaalpakketten is dat men kan zien dat de digirecorder op een andere locatie staat. En dus wanneer ik deze niet heb, men onmogelijk kan nagaan waar de digicorder staat. Dat het met andere woorden onzin is dat men gewoon via de coax (volgens mij een eenrichtingsdataverkeer) kan zien welke digicorder-serienummer er op aangesloten is.
En wanneer is een digicorder interactief. Is dit alleen het geval wanneer ook de digicorder met een UTP-kabel aangesloten is op de modem of kan men dit via de coax-kabel zien. Wat zou betekenen dat via de coax er toch tweerichtingsverkeer is.
Verontschuldig mij nogmaals, moesten dit stomme vragen zijn.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Extra betaalpakketten kunnen ook zonder interactiviteit. De interactieve verbinding met je Telenet-modem is enkel vereist wanneer je meerdere Digicorders/Digiboxen hebt staan en op al deze boxen een betaalpakket wil ontvangen (waarvoor je maar eenmaal abonnementsgeld betaald). Die interactieve verbinding werkt dan ook enkel op het adres waar de decoder geregistreerd staat. Dit om te vermijden dat je met je hele familie één abonnement neemt op Play (More), Play Sports, e.d. en dus alle decoders op één adres registreert, maar deze in praktijk wel op verschillende adressen gebruikt.

De coax-aansluiting van de decoder is inderdaad éénrichtingsverkeer. Via deze aansluiting kan men dus niet zien op welke locatie de decoder staat. Via de netwerkaansluiting kan men dit wel zien, maar deze werkt dus enkel op de Telenet-modem op het adres waar de decoder geregistreerd staat en is niet vereist om gewoon tv te kijken, te pauzeren en op te nemen. En beperking die je wel hebt zonder interactieve verbinding, is dat je maar een tv-gids hebt voor twee dagen (vandaag en morgen) in plaats van twee weken.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Een niet interactieve digicorder zendt geen data terug.
Interactiviteit krijg je door een netwerkkabel aan te sluiten. Geen netwerkkabel > geen interactiviteit.
Coax is tweerichting, maar daar gaat het hem niet om.
Het DVB-C tv signaal is eenrichting, de frequenties die internet dragen hebben downlink en uplink channels.
philippe_d
Moderator
Moderator

DUBPAT2016 schreef: Laat dus AUB dit topic nog even open staan.
Geen probleem
En je hebt volkomen gelijk, dat het niet betaamt dat Telenet centers jou de verkeerde info geven.
DUBPAT2016 schreef:Begrijp ik het dan goed dat wanneer je extra betaalpakketten (ik heb en hoef deze niet) hebt dit alleen kan met een lijn die interactief is. En dat het dan door deze extra betaalpakketten is dat men kan zien dat de digirecorder op een andere locatie staat. En dus wanneer ik deze niet heb, men onmogelijk kan nagaan waar de digicorder staat. Dat het met andere woorden onzin is dat men gewoon via de coax (volgens mij een eenrichtingsdataverkeer) kan zien welke digicorder-serienummer er op aangesloten is.
Ik probeer het eens uit te leggen:
  • Als je één digicorder hebt, en je hebt een extra betaalpakket besteld, dan gebeurt de activatie van dit betaalpakket via de coax kabel. Telenet weet het serienummer van jouw digicorder, en via de coax wordt een activatiesignaal gestuurd dat door jouw digicorder opgevangen wordt.
    In dit geval zal de betaalzender ook te zien zijn, als je deze digicorder op een andere locatie gebruikt.
  • Als je 2 digicorders hebt, dan is de situatie anders:
    • Indien deze 2 digicorders "gelinkt" zijn (technische term: "MSTB"), dus geregistreerd op hetzelfde adres, en op dezelfde modem aangesloten zijn, dan betaal je maar één keer voor een betaalpakket, maar zijn de betaalzenders op beide toestellen beschikbaar.
      Gezien dit tot mogelijke fraude zou kunnen leiden (je betaalt één keer, maar je kijkt op verschillende locaties), is er de "fraudecheck". Dit houdt in dat de "gelinkte" digicorders (MSTB actief) interactief moeten zijn, zoniet worden de betaalzenders uitgeschakeld na 3 dagen.
    • Indien deze 2 digicorders niet "gelinkt" zijn ("geen MSTB"), dan betaal je de extra pakketten voor ieder toestel.
      Dat is ook de reden waarom je extra pakketten niet kan ontvangen op een "TV met een kaartje" (tenzij je er voor betaalt), want deze is ook niet interactief.
Activatie en de-activatie gebeurt via de coax, en is éénrichting.
DUBPAT2016 schreef:En wanneer is een digicorder interactief. Is dit alleen het geval wanneer ook de digicorder met een UTP-kabel aangesloten is op de modem of kan men dit via de coax-kabel zien. Wat zou betekenen dat via de coax er toch tweerichtingsverkeer is.
Een digicorder is interactief, als deze met een UTP kabel (of draadloos) aangesloten is op een Telenet modem.
DUBPAT2016 schreef:Verontschuldig mij nogmaals, moesten dit stomme vragen zijn.
Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden :-D .
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Ik heb altijd geweten dat er op een domme vraag er een dom antwoord tot gevolg heeft. :mrgreen:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

DUBPAT2016 schreef:Vandaag nog langs geweest bij een telenetcenter hier in de buurt van mijn hoofdverblijfplaats. Daar zeggen ze ook dat ik mijn digirecorder niet kan/mag meenemen naar mijn tweede verblijf.
Op zich is die verklaring wel correct... officieel mag het niet maar daarom kan het wel werken.
DUBPAT2016 schreef:Volgens hem is dit toch niet correct, want de digibox of recorder wordt geregistreerd op zijn serienummer op een bepaald adres. Dus voor mijn geval hier in Tongeren.
Inderdaad... je decoders worden gekoppeld aan je klantennummer en dus indirect aan je adres.
DUBPAT2016 schreef:Als ik de digirecorder meeneem en daar aansluit is er volgens hem kans dat deze daar wel zal gaan, of toch maar voor eventjes, maar wanneer men een "fraudecontrole" doet en dus ziet dat dat bepaald toestel gelinkt aan zijn serienummer op een ander adres staat men de zaak blokkeert. En dat wanneer je dan terug thuiskomt de digirecorder niet meer gaat werken.
Het zal inderdaad werken... en in hoeverre een "fraudecontrole" is geïmplementeerd is moeilijk te vertellen. Trouwens DVB-C mag dan inderdaad wel eenrichtingsverkeer zijn, dit wil niet zeggen dat je geen controles kan inbouwen. Uiteindelijk is de decoder de eerste keer bij je thuis geregistreerd (en kon men bijvoorbeeld een ID van een head-end opslaan), en deze controleren tov. de head-end (al is het gebied dan heel wat ruimer dan "jou adres") ID die binnenkomt nadien. Er zijn dus allerlei controles te bedenken die geen interactiviteit vereisen (al zijn hier nooit meldingen over geweest op het forum) !

Concreet... het zal vermoedelijk gewoon werken en aangezien je op de camping officieel kabel-TV hebt is deze vorm van "fraude" wat mij betreft moreel aanvaardbaar (maar langs de andere kant waarom zoveel gesleur als een CI+ kaartje van 69 euro dit probleem gewoon oplost).
philippe_d
Moderator
Moderator

Je omschrijft dit als een soort fraude die moreel aanvaardbaar is.

Daar ben ik het niet mee eens, gezien op de Telenet site heel duidelijk omschreven staat hoe je een decoder (tijdelijk) op een andere locatie kan gebruiken, en met welke beperkingen je daarbij rekening moet houden.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... ers-geven/

Waarom het dus volgens jou "officeel" niet zou mogen begrijp ik niet ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

philippe_d schreef:Waarom het dus volgens jou "officeel" niet zou mogen begrijp ik niet ...
Ik was niet op de hoogte van de link... geen probleem dus... en dan is het verhaaltje van de "fraudecontrole" ook nonsens.

De persoon hoeft zich dus totaal geen zorgen te maken... het zal werken (en is dus zelfs officieel voorzien).
boulder
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Trouwens DVB-C mag dan inderdaad wel eenrichtingsverkeer zijn, dit wil niet zeggen dat je geen controles kan inbouwen. Uiteindelijk is de decoder de eerste keer bij je thuis geregistreerd (en kon men bijvoorbeeld een ID van een head-end opslaan), en deze controleren tov. de head-end (al is het gebied dan heel wat ruimer dan "jou adres") ID die binnenkomt nadien.
Ja, en dan weet het bakje dat je op een andere locatie dan oorspronkelijk bent.
Maar er zijn veel minder headends dan gemeentes, dus die controle stelt al niet veel voor.
Bovendien zijn er heel wat redenen waarom die zou veranderen.
Je kunt verhuisd zijn, je kunt je box doorverkocht hebben, enz.
Allemaal situaties die perfect legaal zijn.

Ik zou gewoon die digicorder meenemen, en mij niets aantrekken van wat ze bij dat Telenet center u proberen wijs te maken.
Ik heb al boxen tijdelijk verhuisd, en ik weet dat het perfect werkt, ik word zo'n beetje gek van mensen die het licht van de zon willen ontkennen, die u een hele theorie verkondigen over hoe iets niet mogelijk is, terwijl je het gewoon kunt testen en zien dat het werkt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

boulder schreef:Ja, en dan weet het bakje dat je op een andere locatie dan oorspronkelijk bent.
Maar er zijn veel minder headends dan gemeentes, dus die controle stelt al niet veel voor.
Iedere controle is beter dan niets... al is het duidelijk dat dit verhaaltje van de TN medewerker fake is (anders zou TN geen instructies schrijven hoe je je decoder kan meenemen naar een andere locatie).
boulder schreef:Bovendien zijn er heel wat redenen waarom die zou veranderen.
Je kunt verhuisd zijn, je kunt je box doorverkocht hebben, enz.
Allemaal situaties die perfect legaal zijn.
Maar dan zou TN ook een code op de DVB-C carrousel kunnen plaatsen om dit aan te passen.
boulder schreef:Ik zou gewoon die digicorder meenemen, en mij niets aantrekken van wat ze bij dat Telenet center u proberen wijs te maken.
Inderdaad... en zoals philippe_d al aangaf kan het perfect volgens de TN website.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Maar dan zou TN ook een code op de DVB-C carrousel kunnen plaatsen om dit aan te passen.
Zover had ik nog niet gedacht (en die carrousel kende ik niet echt, weer iets bijgeleerd :-) ).
Maar ik snap dat ze dat bij Telenet niet als fraude zien.
Uiteindelijk, je hebt een digicorder, als je die verplaatst kunnen ze niet digitaal kijken op de locatie waar hij oorspronkelijk stond.
Er moet ook een abonnement zijn (moeten ze zelf afsluiten als er geen TV meer afgenomen wordt).
En als die verplaatst wordt naar een andere locatie, dan moet daar ook weer minstens een analoog abonnement zijn, anders is er geen kabeltelevisie.
Dus ja, dan kun je toch niet van fraude spreken.
Het zou fraude zijn, mocht je op de een of andere manier digitale TV hebben, zonder dat je een TV abonnement hebt, maar normaal kan dat niet.
philippe_d
Moderator
Moderator

De enige situatie die door Telenet als "fraude" aanzien wordt is het bekijken van extra betaalpakketten op een andere locatie.
Je betaalt namelijk maar één keer, hoewel je deze extra pakketten geactiveerd worden op al jouw digicoders die op hetzelfde adres geregistreerd staan (MSTB).

Vandaar de ingebouwde "fraudecheck": als je zo'n digicorder meeneemt naar een andere locatie, zullen na een aantal dagen deze extra betaalpakketten wegvallen, gezien deze niet meer (interactief) aangesloten is op dezelfde modem.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

philippe_d schreef:De enige situatie die door Telenet als "fraude" aanzien wordt is het bekijken van extra betaalpakketten op een andere locatie.
Je betaalt namelijk maar één keer, hoewel je deze extra pakketten geactiveerd worden op al jouw digicoders die op hetzelfde adres geregistreerd staan (MSTB).

Vandaar de ingebouwde "fraudecheck": als je zo'n digicorder meeneemt naar een andere locatie, zullen na een aantal dagen deze extra betaalpakketten wegvallen, gezien deze niet meer (interactief) aangesloten is op dezelfde modem.
zoals je het nu uitlegt moet het dan wel mogelijk zijn indien je een tunnel aanlegt naar het thuisnetwerk
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

@Bruma: dan zou die tunnel bij je thuis al moeten een outgoing hebben naar de TV-vlan (welke niet gelijk is aan je internet VLAN).
Dit lijkt mij zeker mogelijk, doch totaal niet doenbaar om het deftig te doen.
DUBPAT2016
Starter
Starter

Vorig weekend de digicorder van thuis meegenomen en daar aangesloten. Werkt zonder problemen. Alleen TVL-kanaal blijft zwart, maar dat is ook niet erg. Niks opnieuw moeten inscannen. Het werkt dus gewoon, en in de telenetcenters hebben ze wat zaag in pakjes verkocht. Wat me dit geleerd heeft: dat forums zoals deze erg belangrijk zijn. Nu moet ik ook erbij vermelden dat ik voordat ik de digicorder meegenomen heb naar mijn tweede verblijf een vriendelijke telefoon heb gekregen van iemand van telenet (na een mailtje) en dat deze ook bevestigde dat het gewoon kon. Dank u.
Nu nog op zoek naar een bijkomende afstandsbediening. Dan hoef ik deze niet mee op en af te nemen en kan ik hem niet vergeten.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Dat die regionale zender van thuis op zwart blijft staan, is ook logisch.
Om plaats te besparen, zetten ze per kopstation enkel de regionale zenders van dat gebied erop.
De rest kun je dan ook niet bekijken, ook al zou je de postcode veranderen.
Merk op dat dit in het begin van digitale TV anders was.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”