Hallo,
Heeft er iemand al info wanneer de Business abonnementen van Telenet een opwaardering krijgen?
Alle particuliere abonnementen zijn reeds al opgewaardeerd.
Vriendelijke groet,
Opwaardering Business Fibernet 240 plus (FLUO plus).
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
-
- Member
- Twitter: coolbram
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 7 keer
- Contacteer:
Ik vermoed dat dit voor 20 juni zal zijn, aangezien dan de wigo formules kunnen genomen worden en er in alle communicatie reeds de opgewaardeerde specificaties staan.
-
- Starter
En is er al een vermoeden wat de nieuwe specs zullen zijn ? download/upload/volume ???
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
Ik heb ook gehoord voor 20 juni. Business Fibernet 200 (200/15) gaat naar 200/25 en Fibernet 240 Plus (240/20) gaat naar 240/30. Al vraag ik mij af of ze dan ook de limieten gaan aanpassen zoals bij WIGO en eventueel Fibernet 240 Plus onbeperkt maken. Ik heb Telenet gecontacteerd of WIGO Business ook echt onbeperkt zal zijn en ze zeiden dat enkel het laagste abonnement met 4 GB data limieten zal hebben. Opeens staat er op hun website bij WIGO nu ook een * bij onbeperkt met daaronder * Vaste volumelimiet van 3TB, hetzelfde bij WIGO Particulier, maar dan met uitleg over de FUP. Onbeperkt is ineens niet meer onbeperkt.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
laten we hopen dat business niet onbeperkt zal worden !!!!
want bij telenet zal onbeperkt nooit bestaan.
Vele particulieren nemen een business om van da gezever af te zijn.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Dat laatste kan al niet meer he. Zonder BTW nummer geen business meer.
Terzijde vraag ik me af of dat wel koosjer is. Als je bereid bent te betalen (dus de btw extra erbij) zou je wat mij betreft geen klanten mogen weigeren.
Terzijde vraag ik me af of dat wel koosjer is. Als je bereid bent te betalen (dus de btw extra erbij) zou je wat mij betreft geen klanten mogen weigeren.
- proximusboyke
- Elite Poster
een fluo kan je nog altijd nemen als particulier.
aleen gsm kan je niet nemen, omdat ze het systeem hebben overgenomen van base. Daar is het nog nooit mogelijk geweest om een business abo af te sluiten als res klant.
aleen gsm kan je niet nemen, omdat ze het systeem hebben overgenomen van base. Daar is het nog nooit mogelijk geweest om een business abo af te sluiten als res klant.
-
- Member
Hopelijk inderdaad geen onbeperkt toestanden met FUP bij business, maar wel vreemd dat Telenet geen onbeperkt wil/kan geven, terwijl Ziggo van dezelfde groep wel onbeperkt geeft bij alle abonnementen aan zowel particulier als zakelijk en ze hebben zelfs snelheden van 300/30 residentieel en 500/40 business. Dus dan zou Telenet aan hun huidige snelheden toch wel onbeperkt kunnen geven voor hun zwaarste abonnementen of kan hun netwerk dat niet aan?proximusboyke schreef:laten we hopen dat business niet onbeperkt zal worden !!!!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Dat is alvast niet de versie die ik hier al een paar keer heb zien passeren.proximusboyke schreef:een fluo kan je nog altijd nemen als particulier.
- proximusboyke
- Elite Poster
heb het net nog aan vriend verkoper telenet gevraagd, heeft het me getoond in het systeem voor fluo geen btw nodig er was sprake van en tegen mij had klantendienst het ook gezegd 2 maand geleden, maar voorlopig kan je het nog aanvragen.
-
- Starter
Hopelijk word de upload en het volume opgetrokken.
4 TB is al opgesoepeerd na reeds 1/2 maand, 6 TB zou voor mijn ideaal zijn met een huishouden van 4:
- Netflixen
- Sportify
- Youtuben
- Gaming
4 TB is al opgesoepeerd na reeds 1/2 maand, 6 TB zou voor mijn ideaal zijn met een huishouden van 4:
- Netflixen
- Sportify
- Youtuben
- Gaming
- proximusboyke
- Elite Poster
juist een zware discussie gehad met iemand van telenet.
Dat ze een BTWnr vragen. Ik begrijp ook dat er res en bus abonnementen bestaan, maar als een bus abo beter past bij een res klant en hij wilt ervoor betalen dan moet dat mogelijk zijn.
Ik vroeg als een gewoon persoon die de poen op tafel legt voor een reneaukt kangoo dat er maar 1 verkoper ga zijn die zal zeggen ik kan dat nie verkopen aan U want het is voor de businessmarkt bedoeld.
Dat ze een BTWnr vragen. Ik begrijp ook dat er res en bus abonnementen bestaan, maar als een bus abo beter past bij een res klant en hij wilt ervoor betalen dan moet dat mogelijk zijn.
Ik vroeg als een gewoon persoon die de poen op tafel legt voor een reneaukt kangoo dat er maar 1 verkoper ga zijn die zal zeggen ik kan dat nie verkopen aan U want het is voor de businessmarkt bedoeld.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Als ze weigeren kan je aanhalen dat indien je geen business abo kan nemen, je beter af bent bij orange.
Eens kijken wat ze daar als antwoord op hebben
Eens kijken wat ze daar als antwoord op hebben
- proximusboyke
- Elite Poster
Dat zal hu een worst wezen want orange heeft niet wat telenet aanbied
-
- Elite Poster
Orange heeft inderdaad geen business abo voor internet, en je moet er TV bij nemen, maar voor een pack zijn ze wel goedkoper dan een bij telenet gelijkaardig product, of niet soms?
- proximusboyke
- Elite Poster
nee play sport om barca te zien en play more is ook nergens te krijgen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Het is dubbel: ja limieten zijn achterlijk, maar als ze maar hoog genoeg liggen heb je er normaal geen last van.Netserv schreef:Hopelijk inderdaad geen onbeperkt toestanden met FUP bij business, maar wel vreemd dat Telenet geen onbeperkt wil/kan geven, terwijl Ziggo van dezelfde groep wel onbeperkt geeft bij alle abonnementen aan zowel particulier als zakelijk en ze hebben zelfs snelheden van 300/30 residentieel en 500/40 business. Dus dan zou Telenet aan hun huidige snelheden toch wel onbeperkt kunnen geven voor hun zwaarste abonnementen of kan hun netwerk dat niet aan?proximusboyke schreef:laten we hopen dat business niet onbeperkt zal worden !!!!
Het is telenet, die denken al jaren anders dan bvb een internetboer in Nederland, waar alles onbeperkt is. Die hollanders lachen ons uit als we het over limieten hebben. Die hebben daar 500/500 fiber voor 50 euro per maand en die lachen ons vierkant uit. Het is wel erg scheef, sommige wijken hebben maar crappy dsl met een paar megabit, en andere regio's hebben echte fiber voor wat wij hier aan fake-fibernet betalen.
Nu moet je al moeite doen om die 3 TB limiet van een business fiber-to-the-curb-net 200 vol te krijgen, 's nachts telt dit zelfs voor slechts de helft, dus 6 TB. Doe het maar als particulier tijdens nachtsurfen, 6 TB downloaden en die data ook effectief volledig gebruiken binnen één maand. Besef hoeveel uur aan HD 6 TB is? Zelfs al download je de zwaarste files in de hoogste bitrate, je kan het nooit uitkijken.
Voor echte business die vooral overdag draaien is de limiet dus 3 TB. Ik ken bedrijven in de visual effects wereld, als zij digital intermediate files zouden moeten versturen via telenet, komt het nooit goed. Dus wat deden we: we reden naar een DC, hingen de schijf aan een server en deden een FTP aan 100mbit, dat was 10 jaar terug. Met 4k zijn de files nog veel zwaarder geworden. Voor zulke toepassingen is een coax based telenet product misschien niet ideaal, maar hoeveel bedrijven werken met zulke files? Het zal misschien om enkele tientallen gaan, de uitzondering op de regel. Met de huidige telenet kan je compressed 1080p in realtime doorsturen in blu-ray kwaliteit. Ga je echter DCP or DI doorsturen, dan wordt de bitrate veeeeeeeeeeeeeeel hoger:
DCP (standaard zoals gebruikt door cinema's): enkel het beeld is al 250 mbit max:
https://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Cinema_Package
BluRay geraakt niet boven de 40 mbit.
En dan DI en wat uit de camera zelf komt:
https://www.blackmagicdesign.com/produc ... /techspecs
CinemaDNG RAW - 265 MB/s @3840 x 2160 -> dus 2.X gigabit bitrate
dus de fibernet zal al beginnen te zweten met zulke files
Maar dit is voor de pro's, en geen typische normale business case. In principe ligt de limiet zo hoog dat je die in de praktijk niet makkelijk gaat volkrijgen. Daarom klaag ik dan ook niet echt van BF200
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 12 jun 2016, 23:10, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
Het echte probleem dat telenet heeft is dat ze , jaar na jaar, meer en meer winst moeten maken.
De markt is verzadigd en de meeste mensen hebben al het gevoel dat ze meer dan genoeg betalen voor telecom.
Ze kunnen dus niet "goedkoper" worden.
De reden dat ze geen business meer geven aan particulieren is gewoon simpel. Ik heb zelf business 150 en wil ik hetzelfde als particulier abbo dan moet ik whoppa nemen. Enkel internet is dik in de 70 euro. Dus dat is weer extra geld voor hun.
Ik ga zelf is piepen bij mobistar / orange. Morgen is kijken voor kangoeroe 15, ideaal voor mijn vrouw. Daarna kan ik overschakelen op mobistar als ik dat wil.
De markt is verzadigd en de meeste mensen hebben al het gevoel dat ze meer dan genoeg betalen voor telecom.
De reden dat ze geen business meer geven aan particulieren is gewoon simpel. Ik heb zelf business 150 en wil ik hetzelfde als particulier abbo dan moet ik whoppa nemen. Enkel internet is dik in de 70 euro. Dus dat is weer extra geld voor hun.
Ik ga zelf is piepen bij mobistar / orange. Morgen is kijken voor kangoeroe 15, ideaal voor mijn vrouw. Daarna kan ik overschakelen op mobistar als ik dat wil.
-
- Elite Poster
Zolang je geen cinemadng raw bestanden over een telenet fibernet probeert te pompen, zal het volgens mij lastig worden om die 3TB limiet vol te krijgen:
https://forum.blackmagicdesign.com/view ... 254#p46172
For the Production Camera 4K:
- 480 GB SSD, recording ProRes = approximately 60-70 minutes
- 480 GB SSD, recording CinemaDNG RAW = approximately 60-70 minutes
-> ongeveer 133 megabyte per seconde, dus meer dan 1 gigabit aan bandbreedte ..... dus een uur aan 4k raw uploaden zal met een 30mbit abbo ellendig lang duren. Het zal sneller zijn om met de dailies te rijden.
-> maar daarvoor is het abbo niet gemaakt, de meeste users zullen ook niet aan DCP of aan CinemaDNG bestanden geraken, produceren of uploaden
https://forum.blackmagicdesign.com/view ... 254#p46172
For the Production Camera 4K:
- 480 GB SSD, recording ProRes = approximately 60-70 minutes
- 480 GB SSD, recording CinemaDNG RAW = approximately 60-70 minutes
-> ongeveer 133 megabyte per seconde, dus meer dan 1 gigabit aan bandbreedte ..... dus een uur aan 4k raw uploaden zal met een 30mbit abbo ellendig lang duren. Het zal sneller zijn om met de dailies te rijden.
-> maar daarvoor is het abbo niet gemaakt, de meeste users zullen ook niet aan DCP of aan CinemaDNG bestanden geraken, produceren of uploaden
-
- Member
3TB is voor de meeste gebruikers meer dan genoeg en pro's zullen waarschijnlijk wel een dedicated glasvezellijn hebben liggen. Het is gewoon stom dat Telenet particulieren op een FUP houdt en nu ook moeilijk begint te doen als je geen btw-nummer hebt om een business abonnement te krijgen. Ze geven mensen die meer willen dan 750 GB FUP gewoon geen opties meer.
Ik weet niet hoeveel business 150 kost, maar inderdaad wel logisch om klanten die zo'n abbo willen van business 200 weg te houden dat goedkoper is dan fiber 200 en met betere specs ...Yarisken schreef:Het echte probleem dat telenet heeft is dat ze , jaar na jaar, meer en meer winst moeten maken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Business 150 is binnenkort gewoon Business 200. Dus 50€/maand excl. BTW. Dus 60.50€ incl. BTW voor internet only.
Voor mensen die geen tv en telefonie willen, is dat dus een ideaal abonnement. En zonder korting, is het dan ook goedkoper dan Fiber200, maar meer volume, meer upload (binnenkort 25Mbps) en een stabielere verbinding (je krijgt prio op netwerk)
Dusja, ik zie dat het niet interresant is voor hun om het aan particulieren aan te bieden. Prijszetting is gericht op eisen van de B2B markt
Voor mensen die geen tv en telefonie willen, is dat dus een ideaal abonnement. En zonder korting, is het dan ook goedkoper dan Fiber200, maar meer volume, meer upload (binnenkort 25Mbps) en een stabielere verbinding (je krijgt prio op netwerk)
Dusja, ik zie dat het niet interresant is voor hun om het aan particulieren aan te bieden. Prijszetting is gericht op eisen van de B2B markt
-
- Elite Poster
volgens mij krijgen ze fup nooit verkocht aan bedrijven, omdat hun meetsysteem niet 100% transparant isNetserv schreef:3TB is voor de meeste gebruikers meer dan genoeg en pro's zullen waarschijnlijk wel een dedicated glasvezellijn hebben liggen. Het is gewoon stom dat Telenet particulieren op een FUP houdt en nu ook moeilijk begint te doen als je geen btw-nummer hebt om een business abonnement te krijgen. Ze geven mensen die meer willen dan 750 GB FUP gewoon geen opties meer.
Ik weet niet hoeveel business 150 kost, maar inderdaad wel logisch om klanten die zo'n abbo willen van business 200 weg te houden dat goedkoper is dan fiber 200 en met betere specs ...Yarisken schreef:Het echte probleem dat telenet heeft is dat ze , jaar na jaar, meer en meer winst moeten maken.
anderzijds spijtig dat enkel mensen met een BTW nr business fiber(-to-the-curb-)net kunnen krijgen
-
- Member
Ik heb het ook net gemerkt. Een primeur bij Telenet, onbeperkt volume (zonder meer dan 200 euro per maand te betalen zoals bij Corporate Fibernet) . Ze gaan de goede richting uit. Nu nog Whoppa/Fiber 200 onbeperkt en Whop/Fiber 100 met 500 GB bv.
-
- Elite Poster
Inderdaad, hier ook bij biz240+. De telemeter is zelfs gewoon weg.