Ik heb de setting "Maintain permanently (recommended for flat rates)" op on staan, maar toch blijft de modem iedere nacht rond hetzelfde tijdstip een disconnect doen. Iemand een idee hoe ik deze auto disconnects kan uitschakelen?11.06.16 03:52:03 Clearing Internet connection briefly to prevent the Internet service provider from disconnecting you in the immediate future.
fritzbox auto disconnects
-
- Pro Member
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
- Locatie: Tessenderlo
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 7 keer
- Contacteer:
Sinds een weekje gebruik ik een fritzbox7360 voor mijn vdsl2 verbinding, maar iedere nacht is er een automatische disconnect:
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je moet de optie "Delay disconnection by provider to the period between xxx" uitvinken
Anders zorgt de FritzBox voor een 24-u disconnect iedere nacht tussen xx en xx
Deze instelling vermijdt de 24-u geforceerde disconnect van de provider, die op een willekeurig moment kon voorkomen.
Gezien de meeste providers geen geforceerde disconnect meer hebben, mag je dat vinkje hier wegnemen.
Anders zorgt de FritzBox voor een 24-u disconnect iedere nacht tussen xx en xx
Deze instelling vermijdt de 24-u geforceerde disconnect van de provider, die op een willekeurig moment kon voorkomen.
Gezien de meeste providers geen geforceerde disconnect meer hebben, mag je dat vinkje hier wegnemen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Is dat zo? Ook bij Scarlet?philippe_d schreef:Je moet de optie "Delay disconnection by provider to the period between xxx" uitvinken
Anders zorgt de FritzBox voor een 24-u disconnect iedere nacht tussen xx en xx
Deze instelling vermijdt de 24-u geforceerde disconnect van de provider, die op een willekeurig moment kon voorkomen.
Gezien de meeste providers geen geforceerde disconnect meer hebben, mag je dat vinkje hier wegnemen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Is scarlet een provider?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
- Voor zover ik weet heeft EDPnet geen disconnecthonda4life schreef:Is dat zo? Ook bij Scarlet?philippe_d schreef:Gezien de meeste providers geen geforceerde disconnect meer hebben, mag je dat vinkje hier wegnemen.
- Proximus was aanvankelijk 36-u, later gewijzigd naar 96-u, nu volledig afgeschaft
- Scarlet is het waarschijnlijk nog altijd een 36-u disconnect?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Loopt hier al jaren een draadje over:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=24118
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=24118
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- TanknaT
- Pro Member
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 42 keer
Ik zit bij Scarlet met een Fritzbox 7360, als ik dat vinkje weghaal dan heb ik een disconnect alle 12 uren. Na het terugplaatsen van dat vinkje terug om de 24 uur, maar wel in een periode die ik zelf gekozen heb.philippe_d schreef:Je moet de optie "Delay disconnection by provider to the period between xxx" uitvinken
Anders zorgt de FritzBox voor een 24-u disconnect iedere nacht tussen xx en xx
D
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik heb nog nooit gehoord van een disconnect om de 12u, en ik begrijp ook niet hoe je die zou kunnen vermijden als je zelf om de 24u de verbinding (kort verbreekt)TanknaT schreef:Ik zit bij Scarlet met een Fritzbox 7360, als ik dat vinkje weghaal dan heb ik een disconnect alle 12 uren
Volgens mij heb je het over een 36-u disconnect, dat is om de 1.5 dag
Dus als je de verbinding vannacht om 3u verbreekt, dan krijg je bij een 36-u takt de volgende disconnect om 15.00u
Dus om de beurt gebeurt het 's nachts, de volgende keer midden op de dag.
Deze cyclus wordt onderbroken, als je het vinkje zet, doordat de disconnect altijd op hetzelfde uur gebeurt (vb 3u 's nachts).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- TanknaT
- Pro Member
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 42 keer
Ik ben in de oude logs gaan kijken die ik bewaard had en Philippe heeft - zoals steeds - gelijk. Ik heb te weinig aandacht beschonken aan de datums en teveel aan de tijdstippen. De disconnect zijn dus om de 36 uur en niet om de 12 uur zoals ik eerder veronderstelde.philippe_d schreef: Ik heb nog nooit gehoord van een disconnect om de 12u, en ik begrijp ook niet hoe je die zou kunnen vermijden als je zelf om de 24u de verbinding (kort verbreekt)
Volgens mij heb je het over een 36-u disconnect, dat is om de 1.5 dag
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing