fritzbox auto disconnects

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Sinds een weekje gebruik ik een fritzbox7360 voor mijn vdsl2 verbinding, maar iedere nacht is er een automatische disconnect:
11.06.16 03:52:03 Clearing Internet connection briefly to prevent the Internet service provider from disconnecting you in the immediate future.
Ik heb de setting "Maintain permanently (recommended for flat rates)" op on staan, maar toch blijft de modem iedere nacht rond hetzelfde tijdstip een disconnect doen. Iemand een idee hoe ik deze auto disconnects kan uitschakelen? :wink:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Je moet de optie "Delay disconnection by provider to the period between xxx" uitvinken
Anders zorgt de FritzBox voor een 24-u disconnect iedere nacht tussen xx en xx

Deze instelling vermijdt de 24-u geforceerde disconnect van de provider, die op een willekeurig moment kon voorkomen.
Gezien de meeste providers geen geforceerde disconnect meer hebben, mag je dat vinkje hier wegnemen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

philippe_d schreef:Je moet de optie "Delay disconnection by provider to the period between xxx" uitvinken
Anders zorgt de FritzBox voor een 24-u disconnect iedere nacht tussen xx en xx

Deze instelling vermijdt de 24-u geforceerde disconnect van de provider, die op een willekeurig moment kon voorkomen.
Gezien de meeste providers geen geforceerde disconnect meer hebben, mag je dat vinkje hier wegnemen.
Is dat zo? Ook bij Scarlet?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Is scarlet een provider?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

honda4life schreef:
philippe_d schreef:Gezien de meeste providers geen geforceerde disconnect meer hebben, mag je dat vinkje hier wegnemen.
Is dat zo? Ook bij Scarlet?
- Voor zover ik weet heeft EDPnet geen disconnect
- Proximus was aanvankelijk 36-u, later gewijzigd naar 96-u, nu volledig afgeschaft
- Scarlet is het waarschijnlijk nog altijd een 36-u disconnect?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Loopt hier al jaren een draadje over:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=24118
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

philippe_d schreef:Je moet de optie "Delay disconnection by provider to the period between xxx" uitvinken
Anders zorgt de FritzBox voor een 24-u disconnect iedere nacht tussen xx en xx

D
Ik zit bij Scarlet met een Fritzbox 7360, als ik dat vinkje weghaal dan heb ik een disconnect alle 12 uren. Na het terugplaatsen van dat vinkje terug om de 24 uur, maar wel in een periode die ik zelf gekozen heb.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

TanknaT schreef:Ik zit bij Scarlet met een Fritzbox 7360, als ik dat vinkje weghaal dan heb ik een disconnect alle 12 uren
Ik heb nog nooit gehoord van een disconnect om de 12u, en ik begrijp ook niet hoe je die zou kunnen vermijden als je zelf om de 24u de verbinding (kort verbreekt)

Volgens mij heb je het over een 36-u disconnect, dat is om de 1.5 dag
Dus als je de verbinding vannacht om 3u verbreekt, dan krijg je bij een 36-u takt de volgende disconnect om 15.00u
Dus om de beurt gebeurt het 's nachts, de volgende keer midden op de dag.

Deze cyclus wordt onderbroken, als je het vinkje zet, doordat de disconnect altijd op hetzelfde uur gebeurt (vb 3u 's nachts).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

philippe_d schreef: Ik heb nog nooit gehoord van een disconnect om de 12u, en ik begrijp ook niet hoe je die zou kunnen vermijden als je zelf om de 24u de verbinding (kort verbreekt)

Volgens mij heb je het over een 36-u disconnect, dat is om de 1.5 dag
Ik ben in de oude logs gaan kijken die ik bewaard had en Philippe heeft - zoals steeds - gelijk. Ik heb te weinig aandacht beschonken aan de datums en teveel aan de tijdstippen. De disconnect zijn dus om de 36 uur en niet om de 12 uur zoals ik eerder veronderstelde.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”