Beeldkwaliteit - horizontale lijnvorming

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen Scarlet Trio. Mijn eerste indruk van de beeldkwaliteit was positief. Mijn tweede is veel minder.

Ik kijk nu naar NPO 3. (Nederlands 3) . SD dus. Ik heb zeer sterke horizontale lijnvorming. Wanneer er beweging is van mensen die een beetje snel bewegen is er een sterke horizontale lijnvorming rond de randen.

De HD-uitzendingen hebben dat ook maar een stuk minder.

De beeldkwaliteit staat op automatisch, en is volgens de TV 1080 I 50Hz. Mijn TV is niet supper (goedkope Hisense full HD van een 5 jaar geleden ) maar zoiets heb ik nog nooit eerder gezien. Ook niet via Netflix / Chromecast.

Mijn ontvanger is een V.4 . Ik heb de netwerkkabel eens vervangen maar dat heeft geen effect.

Zijn er nog mensen die dit herkennen? Suggesties (buiten "contacteer Scarlet" - dat doe ik wel als dit geen oplossing geeft) ?
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Ik heb de indruk dat ik het heb opgelost. Bij in de instellingen van mijn TV was in de menu HDMI de optie actief voor HDMI "zoomen". Dat heb ik aangepast naar "Volledig scherm". Ik zie voorlopig geen strepen meer.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”