Telenet rolt modems met snellere wifi uit (nieuwe modem)

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

buthead schreef:Iemand trouwens een idee hoe dit kan? wifi sneller dan kabel^^
Puur toeval volgens mij... mits genoeg testen zal het gemiddelde voor beide wel identiek liggen.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

r2504 schreef:Puur toeval volgens mij... mits genoeg testen zal het gemiddelde voor beide wel identiek liggen.
Vandaag nog eens getest en behaal na 35 tests continu 192.1 / 192.2 / 192.3 maar nooit lager dan 192 of hoger dan 193 :p

via wifi op 4m 198 /199 na 10 test gem.

Bestaan er tools om dit na te gaan?
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Bizar... misschien je wired driver die niet optimaal is ?
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Hmm het is een realtek PCIe Family Controller met driver versie 7.97.1001.2015
Update, ook bij andere drivers zelfde snelheden, kabel is btw 20m lang maar
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
booker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:07
Bedankt: 2 keer

Zijn de problemen met de firmware al opgelost want al ze mijn modem moeten vervangen en de löss in snelheid is nog niet opgelost dan kan ik beter terug voor zo een zwart kastje gaan
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Mijn problemen zijn opgelost. Ze hebben wel een 'downgrade' van de firmware uitgevoerd.
Dus ik veronderstel dat ze nog steeds aan een nieuwe firmware versie aan het werken zijn.
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 60 keer

Hier ook geen problemen meer. Denk niet dat de zwarte HGW nog voordelen heeft nu.
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Heb hier sinds begin ( 3 weken nu ) geen problemen mee ondervonden lekker stabiel en lekker snel via wifi :)
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
stijnhau
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jun 2016, 15:05
Bedankt: 1 keer

Is er een gratis manier om die upgrade te forceren.
Omdat ik hoop mijn S6(defect geraakt maar kopmt hopelijk snel weer terug) te kunnen gebruiken via AC dat gaat toch weer een stukje sneller zijn.
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer

als je een whoppa hebt moet je eens een aantal keer een speedtest doen via de speedtest link in mijn.telenet ( via de kabels natuurlijk)

9 op 10 kom je niet aan een snelheid die lager is dan 100Mb ( ik heb gemerkt dat die test een foute server neemt) dan bel je naar de helpdesk en je klaagt over de snelheid.

De helpdesk gaat een paar aanpassingen doen of test doen en dan voorstellen om een technieker te sturen, helpdesk zal zeggen dat als de fout bij jou is dat je verplaatsing zal moeten betalen hierop zeg je dan kan het niet gewoon aan de modem liggen en vraag of je deze eerst niet mag gaan omruilen in een telenet punt ( best is om niet in een echte telenet winkel te gaan maar naar een verdeler)

en als die gasten een beetje vriendelijk zijn krijg je een witte modem mee en als het zelf IT gasten zijn kan je zelfs een modem-only meekrijgen.

Ikzelf heb het op deze manier gedaan en met success
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

stevenvs schreef:De helpdesk gaat een paar aanpassingen doen of test doen en dan voorstellen om een technieker te sturen, helpdesk zal zeggen dat als de fout bij jou is dat je verplaatsing zal moeten betalen hierop zeg je dan kan het niet gewoon aan de modem liggen en vraag of je deze eerst niet mag gaan omruilen in een telenet punt ( best is om niet in een echte telenet winkel te gaan maar naar een verdeler)
Zo vlot kreeg ik het niet voor elkaar... de technieker die uiteindelijk ter plaatse kwam was zelfs redelijk arrogant tegen m'n ouders.

Uiteindelijk heeft hij de modem ook wel vervangen aangezien ze 3m verder amper nog wireless hadden... maar echt met z'n zin was het dus niet.
stijnhau
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jun 2016, 15:05
Bedankt: 1 keer

Heb geen whop(pa) maar een busisnes abo.
en een modem only wil ik ook niet nemen.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Afbeelding
Hierboven een testresultaat. Draadloos met de nieuwe modem. Computer staat op ongeveer een 4 tal meter van de modem af.
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 22 keer

Vorige week donderdag gaf mij telenet modem de geest.. vandaag kwam een technieker langs met "ander en beter". Hij doet de doos open en inderdaad beter, want het witte modelletje waarover ik hier al gelezen had (ook al heb ik maar "basic internet" lijn). Enerzijds een beetje blij, maar anderzijds wat schrik of die wel stabiel zou gaan draaien en alles zou werken.

Na wat gesukkel (mijn telenet had even complete panne, net toen ik wou gaan instellen) gevonden dat ik upnp nog moest activeren voor het bekijken van mijn IP cams. Echter was er 1 model die niet bleek te werken. Hiervoor moest ik upnp op ipv6 gaan aanzetten, maar dan kon ik er nog "extern" niet aan. Ik heb dus (tijdelijk?) de firewall van telenet afgezet die onder ipv6 staat, zodat ik mijn IPcams tenminste kan bekijken.

Nu vroeg ik mij af welke "gevaren" ik kan lopen? Ipcams hebben hun eigen wachtwoord om beelden te kunnen bekijken, dus lijkt me niet erg?
Of kan iemand me zeggen hoe ik die firewall rules moet aanpassen? Ik begrijp gewoon niet hoe ik die regels moet gaan instellen (geen expert ter zake, maar toch meer kennis dan de gemiddelde gebruiker) om op alle gsms, tablet + chrome extentie de cams extern te kunnen bekijken. De IP adressen van die toestellen kunnen dus variëren, naargelang het netwerk waarop ik "extern" zit.

Ik vond wel deze richtlijnen van telenet: https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... he-uitleg/
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

stijnhau schreef:Heb geen whop(pa) maar een busisnes abo.
en een modem only wil ik ook niet nemen.
Afhankelijk van welk business abo heb je geen keuze. Is het eentje met een fixed IP, dan krijg je voor zover ik weet nog altijd een modem only.
stijnhau
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jun 2016, 15:05
Bedankt: 1 keer

ITnetadmin schreef:
stijnhau schreef:Heb geen whop(pa) maar een busisnes abo.
en een modem only wil ik ook niet nemen.
Afhankelijk van welk business abo heb je geen keuze. Is het eentje met een fixed IP, dan krijg je voor zover ik weet nog altijd een modem only.
Nee de pack heb ik en dus ook de oude HGW.
Maar die wfi AC zou echt handig zijn.
daarom dat ik wil veranderen.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

For the record: echte AC speeds haal je enkel op 5GHz (de standaard covert geen 2.4GHz), en als je meerdere antennes gebruikt; het bereik van 5GHz is beperkt en storingsgevoelig.
Gewoon dat je geen illusies krijgt van wat er mogelijk is. Je bent mss beter zelf een AP bij te steken.
stijnhau
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jun 2016, 15:05
Bedankt: 1 keer

ITnetadmin schreef:For the record: echte AC speeds haal je enkel op 5GHz (de standaard covert geen 2.4GHz), en als je meerdere antennes gebruikt; het bereik van 5GHz is beperkt en storingsgevoelig.
Gewoon dat je geen illusies krijgt van wat er mogelijk is. Je bent mss beter zelf een AP bij te steken.
Maar dat is geen probleem is een appartementje waar geen stalen muren zijn ;)
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

ITnetadmin schreef:For the record: echte AC speeds haal je enkel op 5GHz (de standaard covert geen 2.4GHz), en als je meerdere antennes gebruikt; het bereik van 5GHz is beperkt en storingsgevoelig.
Gewoon dat je geen illusies krijgt van wat er mogelijk is. Je bent mss beter zelf een AP bij te steken.
Beperkt kan ik nog inkomen, maar je hebt toch echt wel een pak minder storing dan op 2.4GHz en dat weegt in sommige gevallen serieus door. Daarnaast merk ik dat de range van iets zoals een bbox3 of wifi bridge op 5GHz vrij goed is. Signaalsterkte is misschien iets minder dan 2.4GHz wanneer je een paar muren verder zit. Echter zijn de snelheden vaak een stuk hoger, zelfs bij mindere signaalsterkte. Zeker als je client ook MiMo heeft, dan vallen de snelheden goed mee.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

stijnhau schreef: Maar dat is geen probleem is een appartementje waar geen stalen muren zijn ;)
Ik heb in mijn appartementje van een kleine 80 m² toch twee Fritz!boxen nodig om het hele appartement van een bruikbaar wifisignaal op 5GHz te kunnen voorzien.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

AndRo555 schreef:Signaalsterkte is misschien iets minder dan 2.4GHz wanneer je een paar muren verder zit. Echter zijn de snelheden vaak een stuk hoger, zelfs bij mindere signaalsterkte.
Neem maar aan dat het signaal exponentieel afneemt als je een paar muren passeert. In vele gevallen geraak je al helemaal niet door 'een paar puren'.
En dan blijft er van de snelheid ook niks meer over.
stijnhau
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jun 2016, 15:05
Bedankt: 1 keer

Sylvester schreef:
AndRo555 schreef:Signaalsterkte is misschien iets minder dan 2.4GHz wanneer je een paar muren verder zit. Echter zijn de snelheden vaak een stuk hoger, zelfs bij mindere signaalsterkte.
Neem maar aan dat het signaal exponentieel afneemt als je een paar muren passeert. In vele gevallen geraak je al helemaal niet door 'een paar puren'.
En dan blijft er van de snelheid ook niks meer over.
Jah maar dat zijn dingen waar ik geen last van kan hebben.
In het slechte geval moet het door 3 "muren" (maar in de douche wil ik geen internet ;)
En ik zet mure tussen quotes omdat het een houte plaats is met plaaster en verf op. DUs geen gemetste muur of zo.
Daarom dat ik zeker ben geen extra AP nodig te hebben.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Nog altijd geen problemen hier

Afbeelding
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Sylvester schreef:
AndRo555 schreef:Signaalsterkte is misschien iets minder dan 2.4GHz wanneer je een paar muren verder zit. Echter zijn de snelheden vaak een stuk hoger, zelfs bij mindere signaalsterkte.
Neem maar aan dat het signaal exponentieel afneemt als je een paar muren passeert. In vele gevallen geraak je al helemaal niet door 'een paar puren'.
En dan blijft er van de snelheid ook niks meer over.
Signaal degradeert kwadratisch met de afstand en in muren (vooral het metaal) gaat dat dan wat harder, maar nog steeds kwadratisch. Daarnaast weerkaatst 5GHz dan weer makkelijker van de muren en samen met MiMo kan je nog verassend veel halen als er in directe lijn wat muren tussen staan, maar signaal via andere wegen (veel) beter aankomt (multipath). Met een 1x1MiMo telefoon heb je daar natuurlijk niet zo heel veel aan.

Ik zeg ook niet dat 5GHz de oplossing is voor vele gevallen, maar het is vaak een betere oplossing, zeker als je meerdere AP's plaatst. Voor gewone basisdekking voor telefoons die op FB en Twitter moeten kunnen ben je al lang uit met een enkel 2.4GHz AP, desnoods meerdere. (overigens altijd meerdere AP's >>> enkel high-end AP)
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Gebeld met TN center en ik zou mijn zwarte modem/router mogen gaan inwisselen tegen een modem only. Heb je dan nog veel werk om de digicorder terug interactief te krijgen? Zou liever de modem gebruiken en daarachter mijn eigen router.
Met de huidige wat problemen met snelheden. Als ik dan kan wisselen neem ik dan liever enkel een modem, ben ik ook van eerste keer vanaf van de mijn telenet instellingen pagina enz.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

frado schreef:Heb je dan nog veel werk om de digicorder terug interactief te krijgen?
Je vraagt dus andere hardware en je begrijpt de consequenties er niet van :bang:

Stel dat het antwoord nu zo zijn dat je decoder niet meer interactief kan gemaakt worden (wat trouwens niet zo is) ?
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Dat noemen ze "leren", onder "er zijn geen domme vragen".

Je moet je digicorder aansluiten op een switch die rechtstreeks met je modem verbonden is, dus NIET via je eigen router. (uitzondering voor geavanceerde routers die dit kunnen fixen via vlans en passthroughs)

Op die switch (die direct achter je modem komt), steek je dus zowel je digicorder(s) in als je eigen router (via zijn WAN poort).
Achter je router (op zijn LAN) leeft je eigen netwerk; daar steek je dan je eigen toestellen in en/of connecteer je via wifi.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ITnetadmin schreef:Dat noemen ze "leren", onder "er zijn geen domme vragen".
Er zijn inderdaad geen domme vragen en ik heb er ook al verschillende keren een antwoord op gegeven. Feit is dat je eerst wel op onderzoek gaat (en het staat hier tientallen keren op het forum beschreven) voor je beslissingen neemt die mogelijk de consequentie hebben dat het niet meer werkt.

Je springt ook niet uit een vliegtuig om te leren hoe een parachute werkt :lol:
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

True; enfin, ik hoop toch van niet ;-p

Soit, bij deze heeft ie de vraag gesteld alvorens de modem op te halen, dus laat ons het nog als een late "op voorhand" beschouwen :-)
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

AndRo555 schreef: Signaal degradeert kwadratisch met de afstand en in muren (vooral het metaal) gaat dat dan wat harder, maar nog steeds kwadratisch.
Ja, dat klopt , althans theoretisch.
In de praktijk mag je rekenen op een exponentieel gedrag.
Ik heb twee toestellen met 5Ghz, één ervan met AC. Dat is de modem van Telenet en een Asus rt-ac68u.
Beiden vertonen hetzelfde gedrag op een paar laptops waaronder een recente Macbook Pro.
Na één muur heb je nog wat signaal, maar al veel minder. Na twee muren bijna niets meer. Ruwweg is dit toch eerder exponentieel dan kwadratisch. Voor zover ik weet zit er geen metaal in de muren. Door het plafond is het nog erger. Na twee plafonds is er van het 5 Ghz signaal helemaal niets te zien, maar er zit wel metaal in die vloeren.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Kwadratisch gaat anders ook zeer snel hoor. Dubbele afstand = 1/4 van het signaal over. Inverse square rule.

Bv: referentiesignaal op 1m afstand. Dus op 2m afstand 1/4 over. Op 4m nog 1/16. Etc...
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Sylvester schreef:
AndRo555 schreef: Signaal degradeert kwadratisch met de afstand en in muren (vooral het metaal) gaat dat dan wat harder, maar nog steeds kwadratisch.
Ja, dat klopt , althans theoretisch.
In de praktijk mag je rekenen op een exponentieel gedrag.
Ik heb twee toestellen met 5Ghz, één ervan met AC. Dat is de modem van Telenet en een Asus rt-ac68u.
Beiden vertonen hetzelfde gedrag op een paar laptops waaronder een recente Macbook Pro.
Na één muur heb je nog wat signaal, maar al veel minder. Na twee muren bijna niets meer. Ruwweg is dit toch eerder exponentieel dan kwadratisch. Voor zover ik weet zit er geen metaal in de muren. Door het plafond is het nog erger. Na twee plafonds is er van het 5 Ghz signaal helemaal niets te zien, maar er zit wel metaal in die vloeren.
Uiteraard verzwakt het signaal maar ik beschik over identiek dezelfde ASUS- router in combi met de laatste TN modem-router en de snelheden op de kamer van de kids zijn nog altijd meer dan behoorlijk (draadloos 140 Mbps down minimaal en 19 minimaal up).

Denk dat het metaal in de vloeren hier vnl de beperkende factor is.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

https://www.amazon.de/gp/product/B017TQ ... UTF8&psc=1
http://www.mediatek.com/en/products/con ... e/mt7610u/
ik heb deze een aantal maand geleden gekocht (zat zelfs nog geen antenne op). AC600

nieuwere drivers gezocht en goed ingesteld. voorheen op ac, wss. op de 2.4 Ghz en dan fluctueerde de snelheid altijd 188 - 230 of terug 88. stick zit in een usb hub, en vb, een stick naaststeken kon drastisch snelheid verlagen. Ook zie ik dat de hotspots van buren allemaal 802.n zijn.

als ik muziek afspeelde met foobar, stopt hij soms, om dan weer verder te doen....haperde dus regelmatig.

Dan op 5 Ghz. gezet, en bam: zit op 288 constant, dus geen fluctuaties, geen haperingen. Ongeveer 3 muren tussen de router (fritzbox 7490) en mijn stick. Echt bangelijk dat zo'n klein ding, zo goed presteert.

Telenet schrijft:
"Belangrijk: Zolang we de snelheden van onze internetproducten niet verhogen, is er amper verschil merkbaar tussen de vorige en de nieuwe versie van de modem."

Dat vind ik nogal kort door de bocht. Als uw smartphone wifi ac heeft, dan haal je 195 Mbit downloadspeed. Vermoed niet dat deze zal gehaald worden met de oude HGW. En wifi ac op 5 Ghz. werkt bij mij véél beter.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

https://tweakers.net/nieuws/115339/rece ... -band.html

Er blijkt een probleem te zijn met de 5GHz-verbinding van de laatste generatie docsis-3.0-modems van Telenet. Bij gebruik van die band loopt de buffer van het modem vol, waarna de wifi-verbinding stopt met werken.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Ik heb hier geen last van dit probleem blijf continu via 5ghz 190mbps binnentrekken net met 20file getest
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 22 keer

Wat ik wel lastig vind bij deze modem, is dat ik tot op heden nooit een correct overzicht krijg op mijn.telenet.be van de geconnecteerde toestellen.
De laatste weken staat er telkens zelfs maar 1 toestel geconnecteerd volgens die portaal. Lastig om zo interne IPs te achterhalen:)

Zou er trouwens een limiet staan op het aantal te connecteren toestellen?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

weet iemand welke snelheden deze ac aankan ?
En welke snelheden haal je met de modem ?
Even goed dan een ae6900 of de rt-ac66/68u
Collega wil ook een ac router, heb zitten denken, zou hij niet beter zijn met de nieuwe router van telenet.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

satsurfer schreef:Dat vind ik nogal kort door de bocht. Als uw smartphone wifi ac heeft, dan haal je 195 Mbit downloadspeed. Vermoed niet dat deze zal gehaald worden met de oude HGW. En wifi ac op 5 Ghz. werkt bij mij véél beter.
195 Mbits op je smartphone... is dat onder het motto van ik wel de grootste/dikste/langste hebben :bang:
Vaganzza schreef:Er blijkt een probleem te zijn met de 5GHz-verbinding van de laatste generatie docsis-3.0-modems van Telenet. Bij gebruik van die band loopt de buffer van het modem vol, waarna de wifi-verbinding stopt met werken.
Je komt nog met een probleem uit 2016 wat ondertussen normaal is opgelost.
Hakki schreef:Wat ik wel lastig vind bij deze modem, is dat ik tot op heden nooit een correct overzicht krijg op mijn.telenet.be van de geconnecteerde toestellen.
En zijn deze rechtstreeks wired/wireless geconnecteerd, per ongeluk niet via een ander AP ?
Hakki schreef:Zou er trouwens een limiet staan op het aantal te connecteren toestellen?
Nee (tenzij misschien een niet meteen realistisch groot aantal).
proximusboyke schreef:Collega wil ook een ac router, heb zitten denken, zou hij niet beter zijn met de nieuwe router van telenet.
De TN routers halen de benodigde snelheid voor hun product (maw. 200 Mbps)... een snellere router zetten heeft dus weinig nut op dit moment (trouwens als TN morgen met z'n 1 Gbps zou komen is er toch geen enkele andere router die dit kan) en vraagt trouwens ook dat je computers dit aankunnen. Wireless is leuk maar op zich ben ik van mening dat indien je veel/snel wil downloaden je best gewoon je kabel inplugged.

PS. Zo dadelijk komen een aantal bekende mensen hier vertellen dat je een eigen router MOET plaatsen, dat deze van TN niet goed is, dat hij niet genoeg kan, ... maw. het klassieke verhaaltje dat slechts opgaat voor < 5% van de klanten.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

snelheid is minder belangrijk maar nuttig.
Vooral hogere snelheden , dan heb je nog altijd mooie snelheden als je er wat verder vanaf zit.
Ik heb jullie hier zitten vertellen over ac router die ik voor iemand gekocht had en matige snelheid.
Heb er wat zitten mee prutsen kanaalbreede ander kanaal, en die haalt nu 229 van de 240 in de livinvg.
Als ik naar zolder ga haalt hij nog steeds 70.
Maar heb al gehoord dat het wifibereik van de witte modems telenet niet al de best is. Anderen zeggen dan weer uitstekend.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

proximusboyke schreef:Vooral hogere snelheden , dan heb je nog altijd mooie snelheden als je er wat verder vanaf zit.
Fout... beide hebben niets met elkaar te maken... je kan gerust een router hebben die niet bij de snelste van de klas is maar op verder afstand het prima blijft doen.
proximusboyke schreef:Maar heb al gehoord dat het wifibereik van de witte modems telenet niet al de best is. Anderen zeggen dan weer uitstekend.
Wireless mag je nooit vergelijken tenzij de omstandigheden identiek zijn... maw. bij jou thuis toestel A door toestel B vervangen (ook op identiek dezelfde plaats laten staan, geen halve meter verder dus, zelfs je toestel een kwart draaien kan al totaal andere resultaten geven).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”