Ik heb een Trendnet 302PI camera in huis en wou die nu koppelen aan ons domoticasysteem van Qbus. Daar zit een optie op om een snapshot uit een MJPEG stream door te sturen per email bij een bepaalde gebeurtenis.
Nu, ik ken de url voor die MJPEG-stream, dat zou http://192.168.xx.xx/GetData.cgi?CH=2 moeten zijn (camera en qbus zitten in zelfde lokaal netwerk). Ik las op andere fora dat voor dit specifieke type camera de webinterface zonder wachtwoord bereikbaar moet zijn. Heb ik ook zo ingesteld.
Als je die url in de browser intikt, krijg je inderdaad een beeld. MAAR: de browser laadt niet volledig, het blauwe lijntje in bijvoorbeeld Chrome blijft hangen op 90% ofzo, net niet volledig geladen dus. Je ziet wel 1 beeld. Dat beeld heb ik dus nodig in qbus. Nu als je die url gebruikt in qbus, dan geeft ie een time-out, eigenlijk logisch omdat de browser ook niet volledig laadt, hoewel er wel beeld is.
Heeft iemand een idee hoe je van die stream echt een snapshot laadt, dat dus echt oplaadt en de browser niet constant laat blijvend zoeken?
Trendnet IP-camera MJPEG snapshot
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 79 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 79 keer
Ik denk dat ik zelf weet wat er mis is. De camera-url moet je invoeren in een webplatform van Qbus dat natuurlijk geen deel uitmaakt van je netwerk. Daardoor moet je niet het interne adres van de camera opgeven, maar een extern adres. Nog even verderzoeken dus.