Topologie modem-only en Digibox

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
tdma
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Als ik het goed begrepen heb moet de Digibox altijd rechtstreeks aan de WAN zijde aangesloten zijn en niet op het lokale netwerk.

Kan iemand mij bevestigen of volgend schema dan correct is voor een modem-only installatie?

Code: Selecteer alles

|---utp--- DIGIBOX
NIU ---coax---  MODEM ---utp--- SWITCH ---
                                                               |---utp--- ROUTER ---utp--- LAN
Nu nog hopen dat die installateur niet moeilijk doet om een modem te zetten i.p.v. die home gateway rommel...

Groetjes
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

tdma schreef:Kan iemand mij bevestigen of volgend schema dan correct is voor een modem-only installatie?
Ja, dat is correct.
tdma schreef:Nu nog hopen dat die installateur niet moeilijk doet om een modem te zetten i.p.v. die home gateway rommel...
Als je dat netjes vraagt zal dat geen probleem zijn... trouwens bijna 2 miljoen mensen gebruiken die "rommel".
tdma
Starter
Starter

Bedankt!
frimout
Starter
Starter

misschien wel best op voorhand vragen???
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

frimout schreef:misschien wel best op voorhand vragen???
Dat is inderdaad het beste... zo is er ook nooit discussie als de technieker bij jou aankomt en er geen bij heeft.
tdma
Starter
Starter

Dat dacht ik ook, daarom heb ik vriendelijk mijn uitleg per telefoon gedaan om te bestellen. Het is moeilijk om menig commercieel medewerker uit te leggen wat het verschil is tussen een modem en een modem+router combinatie. Uiteindelijk toch bij een technischere persoon uitgekomen. Die zei dat ze enkel een notitie kon maken dat de technieker het bespreekt met mij ter plaatse, maar dat de technieker het laatste woord heeft hierin. Ik heb toen gezegd dat ze voor hun eigen best dat beter nu zouden bekijken al, want dat voor het geval ze toch een HGW plaatsen ik de installatie niet goedkeur en de technieker terug huiswaarts stuur. Maar helaas kon ze daar toch niet op ingaan. Ik vind dat wel een beetje raar voor een commercieel bedrijf als Telenet... want stel dat die nu geen modem bij heeft dan heeft die zijn verplaatsing voor niks gemaakt en moet ik hem terugsturen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

tdma schreef:Die zei dat ze enkel een notitie kon maken dat de technieker het bespreekt met mij ter plaatse, maar dat de technieker het laatste woord heeft hierin.
Dat verhaaltje heb ik ook gekregen... en bij het binnenkomen zag ik meteen dat de technieker een modem bij had met 4 poorten... heb hem dus meteen verteld dat hij het verkeerde model bij had en hij is meteen terug naar z'n camionette gegaan om deze te wisselen voor een modem-only zonder discussie.

Als je niet meteen begint van ik moet die "rommel" niet hebben dan zal die technieker ook niet moeilijk doen.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 29 keer

toen de technieker bij ons de modem (het witte model) kwam plaatsen vroeg ik langs mijn neus weg " er zijn er ook zonder routerfunctie zeker he..." Zijn antwoord: ja dat klopt maar die mogen wij niet plaatsen bij gewone klanten. Ik ben er niet verder op ingegaan door te zeggen dat ik toch afweet van "gewone" mensen die wel zo een ander model hebben..
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 17 keer
Provider

Dat zijn klanten die een modem-only gevraagd hebben, dat zijn geen "gewone mensen" :-D
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”