Sinds ettelijke maanden merk ik een probleem met mijn kraan van mijn bad. Dat is een grohe grohtherm 2000 model dat ondertussen een jaar of 3 a 4 oud is.
We moeten de kraan steeds kouder zetten om een aanvaardbare temperatuur te hebben. Ondertussen komt er op volledig oude stand ook al lauw tot warm water uit.
De andere kranen in de badkamer die op dezelfde meter zitten hebben hier geen last van. Daarom denk ik dat het probleem bij de kraan ligt.
Ik ken zelf niks van loodgieterij. Alvorens een dure loodgieter te bellen, wou ik even polsen wat het probleem zou kunnen zijn. Misschien is de kraan nog in garantie maar dit is niet iets dat je snel eens binnen brengt.
Dank je bij voorbaat.
Probleem kraan bad
- THRene
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 7 keer
Het kan zijn dat de bevestiging van de greep aan de as los zit en zo verschuift (maar dat kan je voelen door de kraan rustig in beide richtingen op zijn einde te zetten).
Buiten het stuk zijn van iets in het mechanisme kan ook inwendige kalkvorming de oorzaak zijn. Ik moet mijn Grohe om de 3 à 4 jaar uiteen halen en de onderdelen ontkalken (in azijn leggen).
Dat is op zich geen groot werk. Alleen nauwkeurig noteren hoe je alles demonteert. Alle onderdelen duidelijk op een stuk papier leggen en exact hetzelfde terug monteren.
Het begin is altijd een zeskantbus.
Buiten het stuk zijn van iets in het mechanisme kan ook inwendige kalkvorming de oorzaak zijn. Ik moet mijn Grohe om de 3 à 4 jaar uiteen halen en de onderdelen ontkalken (in azijn leggen).
Dat is op zich geen groot werk. Alleen nauwkeurig noteren hoe je alles demonteert. Alle onderdelen duidelijk op een stuk papier leggen en exact hetzelfde terug monteren.
Het begin is altijd een zeskantbus.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Bij mij is de oorzaak meestal veel eenvoudiger. Aan de 2 ingangen van de kraan zitten filtertjes (zeefjes) . Als er 1 verstopt is met vuil (het koude bij jou) kan je dit fenomeen ook hebben. Gewoon de kraan van de muur halen, de filtertjes nakijken en kuisen.
Veel succes.
Veel succes.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Wat ik dan wel raar vind... Als ik het op koud zet is het niet zo dat er geen water uit komt maar wel lauw / warm water.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 65 keer
Voor een grohe zijn er zeker nog spare parts te verkrijgen, u niets anders laten wijsmaken.
De support van grohe is ook zeer goed, je kan dr eens naar mailen.
Ik zou de kraan eens demonteren, zeefkes uitkuisen en als dat niet helpt, eens ontkalken.
Doe wel een voddeke rond de moeren (anders zijn ze definitief beschadigd) en probeer ze te lossen met een GOEIE engelse sleutel of waterpomptang.
De support van grohe is ook zeer goed, je kan dr eens naar mailen.
Ik zou de kraan eens demonteren, zeefkes uitkuisen en als dat niet helpt, eens ontkalken.
Doe wel een voddeke rond de moeren (anders zijn ze definitief beschadigd) en probeer ze te lossen met een GOEIE engelse sleutel of waterpomptang.
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Of passende platte sleutel (meestal van 30mm)
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Met een goedkope thermostatische kraan doe je toch meestal een jaar of 10... wel bizar dat het dus zo snel is.Goztow schreef:Dat is een grohe grohtherm 2000 model dat ondertussen een jaar of 3 a 4 oud is.
Alle defecte thermostatische kranen die ik al gezien heb hadden trouwens eerder een probleem dat je geen heet water meer kreeg (werd steeds kouder)... geen idee of dit toeval is of niet ?
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Als het resultaat van het demonteren is dat je een nieuwe kraan moet kopen, roep dan geen loodigeter (€40/50 per uur).
Een kraan vervangen is écht niet moeilijk.
Te vergelijken met een kraan bedienen om lauw water te hebben: draaien aan de ene kant en draaien aan de andere kant .
Een kraan vervangen is écht niet moeilijk.
Te vergelijken met een kraan bedienen om lauw water te hebben: draaien aan de ene kant en draaien aan de andere kant .
- bitbite
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 42 keer
Draaien aan de ene kant om geen water te hebben, draaien naar de andere kant om water over de hele badkamervloer te hebben.heist_175 schreef:Te vergelijken met een kraan bedienen om lauw water te hebben: draaien aan de ene kant en draaien aan de andere kant .
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Ik denk ook dat het zeefje van het koude water voor 905 verstopt zal zijn.
- Water afsluiten
- Afloop bad sluiten (Murphy: als je een zeefje, dichtingsring,... laat vallen zal die onvermijdelijk verdwijnen in het putteke...)
- Kraan demonteren
- Zeefjes uitspoelen
- Alles terug monteren
Success!
- Water afsluiten
- Afloop bad sluiten (Murphy: als je een zeefje, dichtingsring,... laat vallen zal die onvermijdelijk verdwijnen in het putteke...)
- Kraan demonteren
- Zeefjes uitspoelen
- Alles terug monteren
Success!
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 43 keer
't Vrouwtje zal weer content zijn.Goztow schreef:Nog niks mee gedaan.
Een probleem 3 weken laten aanslepen
Teveel surfwerk zeker