Nummerweergave bij Voiptiger

Plaats reactie
Spink
Plus Member
Plus Member

Ik heb een vraag voor de mensen die hier voiptiger gebruiken. Ik ben recent overgestapt naar voiptiger, maar ik heb nog niet kunnen achterhalen hoe ik de nummerweergave (CLIP) in orde moet brengen. Hoe kan ik het nummer van mijn vaste lijn linken aan mijn voipaccount bij voiptiger? Als ik nu iemand opbel, krijgen ze geen nummer te zien.

Voor alle duidelijkheid: het is niet de bedoeling mijn vast nummer te porten naar voiptiger, enkel gewoon linken. Vroeger ging dat bij betamax gemakkelijk door je nummer op te geven en moest je daarna alleen nog maar bevestigen met bv. een sms om te bewijzen dat het jou nummer was.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik dacht via de online administratie zone een factuur van een telefoonrekening te uploaden.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Evergreen
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

onder "telephony setting" kun je naar "Phone number(s)" en daar naar "External outbound number"

je kunt het nummer dan zelf opgeven en moet er een document bij uploaden (hoeft geen faktuur te zijn is mijn ervaring) dat bewijst dat het nummer van jou is. Bij mij was een printscreen van de onder betamax gekoppelde nummers voldoende.
Vervolgens kan je deze "external outbound numbers" koppelen aan je sip account(s)
Spink
Plus Member
Plus Member

Ok, bedankt! Ik heb het juist ingesteld en een screenshot van mijn betamax account erbij gedaan. Juist even getest, maar voorlopig werkt het nog niet. Even afwachten dus... :roll:
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

Ik had een factuur geüpload en dit werkte volgens mij al nog voor die factuur helemaal was geüpload...
Het werkte dus onmiddellijk. Zo onmiddellijk dat ik mij afvroeg of ze dit wel gecontroleerd hebben.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Spink
Plus Member
Plus Member

Heb het nog eens allemaal nagekeken voor de zekerheid en ik moest blijkbaar het ingevoerde nummer ook nog even selecteren in de voip-account settings. Nu werkt alles perfect! :banana:
Die factuur is idd maar een formaliteit...
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”