Orange TV bevindingen

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

Wat de mobistar technieker nog wist te vertellen is dat er nog VOD dienst aankomt. Ze zouden geen eigen content aanbieden maar eerder een samenwerking hebben met netflix... Als dat waar zou zijn is dit wel super goed nieuws. Zeker in combinatie met hun "ongelimiteerd" internet.

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
Popsie
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 maa 2009, 09:33
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

satsurfer schreef:
proximusboyke schreef:vanaf 1 juni geen mobiel abo meer nodig!
heb dit meermaals aangekaart en onderbouwd. Blijkbaar viel het toch niet in dovemansoren. :-D énorme vooruitgang (eindelijk terug onbezorgd surfen/bellen via 4G(+). Heb hun 2u30 belmin. + onbeperkt sms'en NIET nodig. Hierdoor zal ik blijven. Enkel gemis van een CI+ module nog (wat ik vrees er niet zal komen). 78 € voor whoppa vs. 49 € voor mobistar (oké, is appels met peren vergelijken, maar telefonie niet nodig, enkel de hoge downloadlimiet)
Ik denk dat je het mis hebt wat betreft de 49 € zonder mobiel abonnement.
Te vinden bij de nieuwe voorwaarden :

"Zodra er geen residentieel mobiel abonnement meer met de Internet + TV-diensten verbonden is, zal de prijs van de Internet + TV-diensten automatisch aangepast worden naar 65 euro."

Mvg
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Link? Mss was dit bij oude voorwaarden? Want op fb gn woord over gerept...

verstuurd vanaf mijn Motorola X Style
Popsie
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 maa 2009, 09:33
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

satsurfer schreef:Link? Mss was dit bij oude voorwaarden? Want op fb gn woord over gerept...

verstuurd vanaf mijn Motorola X Style
https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... -tv/detail

Orange Internet + TV diensten
Aanbieding onderworpen aan voorwaarden voorbehouden aan bestaande particuliere klanten met een mobiel abonnement bij Orange. Klanten met een herlaadkaart, professionele klanten of nieuwe klanten zonder mobiel abonnement bij Orange, kunnen er geen gebruik van maken.

De prijs van de Internet + TV-diensten hangt af van je mobiele tariefplan. Bijgevolg kan elke wijziging van tariefplan een invloed hebben op de prijs van de Internet + TV-diensten.

Hier vind je de lijst van alle mobiele abonnementen die in aanmerking komen voor de Internet + TV-diensten met de prijs van die diensten per tariefplan.

Zodra er geen residentieel mobiel abonnement meer met de Internet + TV-diensten verbonden is, zal de prijs van de Internet + TV-diensten automatisch aangepast worden naar 65 euro.

Wanneer je meerdere mobiele abonnementen hebt, met een tariefplan Panter 45 en 60 onder hetzelfde klantnummer, dan krijg je het voordeligste tarief voor de Internet + TV-diensten.

Wat betreft het onbeperkte surfvolume zijn de internetdiensten uitsluitend bedoeld voor een rechtmatig privégebruik in familiekring. Orange behoudt zich het recht voor de gebruikte volumes op elk moment te controleren en alle nodige maatregelen te treffen om de integriteit en prestaties van het netwerk te waarborgen, met name door de geleverde diensten op te schorten of tijdelijk te beperken. Bovendien kunnen dezelfde regels voor het gebruik en beheer van de internetdiensten zoals bepaald door de netwerkoperatoren van toepassing zijn. Lees die regels hier door voor meer informatie.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Net ook gezien, maar is vanaf juni!!! Dus denk dat die voorwaarden ook aangepast zullen worden.

Orange België:

"dit zijn bestaande voorwaarden. Over de nieuwe 'geruchten' kunnen we nog niet veel over kwijt. Wat de pers vermeld is (nog) niet officieel bevestigd door Orange. Groetjes, Cedric (Orange)"
ThaDoc
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 apr 2016, 10:41
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Enkele dagen Orange TV en internet hier. Dit zijn mijn bevindingen:
- De digicorder van Orange start veel sneller op uit slaapstand dan die van Telenet.
- De menu's zijn overzichtelijk en duidelijk al mag er misschien nog wat bijgeschaafd worden aan het ontwerp
- De digicorder reageert naar mijn gevoel vlotter dan die van Telenet
- Een serie opnemen werkt beter bij Telenet. Bij Orange worden ook de herhalingen opgenomen wat resulteert in dubbele opnames of opnames van oude afleveringen die in de namiddag worden uitgezonden. Dit was vroeger bij Telenet ook zo maar dat hebben ze weten op te lossen.
- Ik mis een Teletekst knop op de afstandsbediening van Orange. Teletekst gaat verdwijnen maar de ondertiteling gaat blijven bestaan en daar maken we veel gebruik van. Helaas staat er ook geen Teletekst knop op mijn Samsung afstandsbediening waardoor ik dus geen enkele mogelijkheid meer heb om de ondertitels in te schakelen.
- Voorlopig geen video on demand service bij Orange maar die heb ik ook nooit gebruikt bij Telenet. Netflix voldoet ruim aan mijn behoefte.
- Volgens de technieker is Orange aan het onderhandelen met Netflix, geen idee wat ik me daar moet bij voorstellen. App op de digicorder?
- De technieker bevestigde dat er 4 tuners in de box zitten en dat Telenet slechts toelaat om er 3 te gebruiken (voorlopig).

Beeldkwaliteit is hetzelfde als bij Telenet. Ik ben tevreden.
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

[mod=het volledig quoten van een voorgaande post is onnodig en ook ongewenst.
full-quote verwijderd.]
ThaDoc schreef:Enkele dagen Orange TV en internet hier. Dit zijn mijn bevindingen:
- De digicorder van Orange start veel sneller op uit slaapstand dan die van Telenet.
- De menu's zijn overzichtelijk en duidelijk al mag er misschien nog wat bijgeschaafd worden aan het ontwerp
- De digicorder reageert naar mijn gevoel vlotter dan die van Telenet
- Een serie opnemen werkt beter bij Telenet. Bij Orange worden ook de herhalingen opgenomen wat resulteert in dubbele opnames of opnames van oude afleveringen die in de namiddag worden uitgezonden. Dit was vroeger bij Telenet ook zo maar dat hebben ze weten op te lossen.
- Ik mis een Teletekst knop op de afstandsbediening van Orange. Teletekst gaat verdwijnen maar de ondertiteling gaat blijven bestaan en daar maken we veel gebruik van. Helaas staat er ook geen Teletekst knop op mijn Samsung afstandsbediening waardoor ik dus geen enkele mogelijkheid meer heb om de ondertitels in te schakelen.
- Voorlopig geen video on demand service bij Orange maar die heb ik ook nooit gebruikt bij Telenet. Netflix voldoet ruim aan mijn behoefte.
- Volgens de technieker is Orange aan het onderhandelen met Netflix, geen idee wat ik me daar moet bij voorstellen. App op de digicorder?
- De technieker bevestigde dat er 4 tuners in de box zitten en dat Telenet slechts toelaat om er 3 te gebruiken (voorlopig).

Beeldkwaliteit is hetzelfde als bij Telenet. Ik ben tevreden.
[/mod]
Tegen ons zei de technieker ook dat er onderhandelingen waren tussen orange en netflix

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

ThaDoc schreef:De digicorder reageert naar mijn gevoel vlotter dan die van Telenet
beeld/geluid lopen pas synchroon na 5-10" :-(
ik vind het zappen vlotter met telenet digicorder
ThaDoc schreef:Voorlopig geen video on demand service bij Orange maar die heb ik ook nooit gebruikt bij Telenet. Netflix voldoet ruim aan mijn behoefte.
tja, mijn recent gekochte 4K tv van samsung zit dit ook ingebakken, en denk alle tv's + 400 €. Dus wacht hier niet op (heb trouwens ook geen abbo)

ThaDoc schreef:De technieker bevestigde dat er 4 tuners in de box zitten en dat Telenet slechts toelaat om er 3 te gebruiken (voorlopig).
voorlopig kan je slechts 2!!! gebruiken i.p.v. 3 :-(
ThaDoc schreef:Beeldkwaliteit is hetzelfde als bij Telenet. Ik ben tevreden.
ik vind beeldkwaliteit een tikkeltje beter dan telenet (getest op samsung 4K tv - 1400 PQI)

Eventjes vermelden dat je dus ook vanaf juni een gsmabbo van Orange moet hebben om tv+internet af te nemen voor 39/49 € (anders +15 € erbij als je dit niet doet!)

Dit was eventjes verkeerdelijk geïnterpreteerd van zdnet :x , heb hen daarvoor gemaild:

ze schrijven:

"Ik heb het voor alle zekerheid nog eens nagevraagd bij Orange, en ik had het inderdaad verkeerd begrepen. Je moet ook vanaf 1 juni nog steeds een mobiel abonnement afnemen om van Orange Internet + TV gebruik te kunnen maken.

Ik heb het artikel aangepast om dit te verduidelijken."
http://www.zdnet.be/nieuws/180544/mobis ... -gevolgen/
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

nog enkele Bugs + niet zo handige dingen

* Regelmatig neemt hij opnames niet meer op en staan ze allemaal met error code in overzicht, heb ik zelf ook meegemaakt (Je moet maar eens de officiële Facebook groep voor de tester opzoeken)
* Bij 2 decoders kan je niet naar de opnames van de andere decoder kijken + 9 euro way overpriced.

Als er veel betalende klanten problemen gaan hebben met hun opnames zal het even rap gedaan zijn zoals met hun sateliet aanbod want je vertrouwd hier toch op.
Picobel
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 mei 2016, 20:36
Bedankt: 3 keer

Ik heb ook al een mobistar/orange tv. Ik ben op zich tevreden en hopelijk komt die deal er met netflix wan dan kunnen ze ipv die cinema tiket da ze geven netflix maand geven
Bijlagen
image.jpeg
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 25 keer

Is Orange in gesprek met netflix? Het eerste die ik daar over hoor.
Ben zeer benieuwd wat de toekomst gaat brengen. Ben zeer geïnteresseerd echter wil ik ook tv kunnen kijken op Ipad.


Sent from my iPhone using Tapatalk
ThaDoc
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 apr 2016, 10:41
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

satsurfer schreef:
ThaDoc schreef:De digicorder reageert naar mijn gevoel vlotter dan die van Telenet
beeld/geluid lopen pas synchroon na 5-10" :-(
ik vind het zappen vlotter met telenet digicorder
Het geluid en beeld zijn hier synchroon na max 3 seconden. Daar stoor ik me niet aan. Gisterenavond was wel een ramp! De digicorder van Orange deed maar liefst 4 keer op 2 uur tijd een random reboot. De lopende opnames naar de haaien en telkens wachten tot het ding terug opgestart was. Not amused!!! :x
Katrien61
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2016, 23:04

Sedert 17 mei digitale tv/internet bij Orange en kan er al een boek over schrijven..helaas zonder happy end ( tot nu toe)!
- decoder in slaapstand, blijft in slaapstand: stekker uittrekken en opnieuw opstarten enige mogelijkheid
- af en toe plots stilstaand beeld , decoder loopt vast!
- af en toe zwart beeld, wel geluid
- geregeld valt de decoder in slaapstand, terug stekker uit de muur
Al 8x gebeld naar Orange! Probleem met de slaapstand is frequent, ze werken aan een update, wanneer in orde...??
Probleem van stilstaand beeld en zwart beeld wijten ze aan mijn coax kabel, die ik dus zelf moet vervangen maar ik geloof dat niet! Kabel al jaren in gebruik en nu plots zou die niet meer in orde zijn?
Elke dag minstens 3x decoder opnieuw moeten opstarten of stekker uittrekken. Ben het stilaan beu, ook het feit dat ze geen technieker willen sturen stoort me enorm. Ben ten einde raad...
Leve mijn vorige analoge tv-tijdperk! :-(
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Katrien61 schreef:Kabel al jaren in gebruik en nu plots zou die niet meer in orde zijn?
Kabel kan al jaren voldoen voor analoge TV, maar niet in orde zijn voor digitale TV ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Vergeet niet dat dit nog ALTIJD een TEST fase is, verwacht dus geen perfect werkende dingen en vergeet zeker niet dat het je 0.0euro kost... enige wat je kan doen is dit melden via hun fb pagina via chat pf bellen naar 5000.

Heb dit ook gedaan toen met hun internet en 2 weken later was het helemaal opgelost hun probleem met hun peerings dus ze werken er wel degelijk aan.
PS: ik ga zeer wss ook bij TN blijven alleen voor hun hogere upload en ondersteuning van betaling door werkgever
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

Indien je geen perfect signaal hebt ga je dit amper merken als je analoog kijkt. Digitale televisie is er iets gevoeliger voor. Goede binnebekabeling is een must.

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Digitaal is niet 'gevoeliger', digitaal is anders....
Je kan met slecht analoog signaal toch een perfect digitaal beeld hebben, én je kan met goed analoog signaal toch een slecht digitaal beeld hebben.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

daydreamke schreef:Is Orange in gesprek met netflix? Het eerste die ik daar over hoor.
Ik zou niet teveel waarde hechten aan wat zo'n technieker vertelt. Als dat zo zou zijn, zijn die techniekers echt niet de eersten die daarvan op de hoogte zijn.

Waar die techniekers wel van op de hoogte zijn is van hoe ze mensen vooral niet moeten teleurstellen. Op alle vragen van de nieuwe klant ja antwoorden zodat die vooral niet vervelend gaat doen. Dat zijn verhaaltje niet klopte daar kom je pas achter als hij al (heel) lang de deur uit is en dan is het die mens zijn probleem niet meer.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Mij lijkt het ook ongeloofwaardig, omdat Orange en Telenet op hetzelfde gedeelde medium zitten : de kabel.
Als Orange dus plots massaal Netflix zou inzetten, zou dit voor een veel zwaardere belasting van die kabel zorgen.
Ik denk niet dat ze dat dus zomaar kunnen beslissen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

sedert vandaag ook klant van Orange internet en tv, geen boost dus 100Mb DL en 6Mb UL en moet zeggen bij de speedtest scheelt het niet veel, en stabieler dan Telenet, met mn Iphone 5s naast de modem 87Mb Dl en 5,7Mb Ul via de Wifi, dat is beter dan Telenet,
Wat ook positief is dat omwille van de interactiviteit er de keuze is tussen bekabeld of wifi, zelfs via een ander netwerk.
Ik heb 3 boxen laten instaleren, eentje staat op het Orange netwerk via hun modem, de andere 2 via een AP die momenteel nog via een eigen router staan geconnecteerd na mijn modem only...

Beeld vind ik ook beter en scherper dan telenet op mijn 60 inch plasma tv...

Betreffende opmerkingen die ik hier lees van zwart beeld of uitvallen, of nog in testfase zijn... men is live gegaan, uiteraard zijn er nog kinderziektes..
De technieker bekijkt de waardes, je kan dit zelf controleren onder de groene huisje-knop, daar neem je de Tab instellingen, Technisch, signaal info... ideaal is 2dBmV, maar zelfs tot _10dBmV zou je nog GEEN uitval mogen hebben...
Wat daar ook interessant is dat je de frequentie, QAM en symbolrate ook ziet, dit verbergt Telenet op zn digiboxen...

Vind wel de programmaguide niet zo handig, de zenders komen er aflopend ipv oplopend op, geen enkeel andere ontvanger/decoder heeft dat, kan niet aangepast worden en vind ik dus onlogisch...

Spijtig genoeg is er geen lijst van de 70 beschikbare zenders, en mijns insziens mankeren er toch een paar basiszenders zoals MTV of MENT TV en bvb AB3

Via de Tab OPT kan je de Audiotaal, ondertitelingstaal en beeldaanpassing wijzigen...

Betreffende slaapstand mrk ik dat dit niet kan ingesteld worden en heb ik nu zelf ook ervaren dat na enkele uren tv kijken het toestel gewoon plots zou gnaar slaapstand gaan, ook al staat je tv op, je kan dit zelf anuleren, maar ben je even afwezig, staat hij idd in slaapstand, hoop dat dit geen invloed heeft op de opnames natuurlijk....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

laroyj schreef:De technieker bekijkt de waardes, je kan dit zelf controleren onder de groene huisje-knop, daar neem je de Tab instellingen, Technisch, signaal info... ideaal is 2dBmV, maar zelfs tot _10dBmV zou je nog GEEN uitval mogen hebben...
Wat daar ook interessant is dat je de frequentie, QAM en symbolrate ook ziet, dit verbergt Telenet op zn digiboxen...
Die dingen kan je perfect zien op je decoder bij TN... er wordt dus niets verborgen !
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

ha ja, mss op de allernieuwste boxen, ik heb hier 6 digiboxen, digicorders staan en er is er niet een waarop ik de frequentie QAM en symbolrate zie...signaalsterkte kan ik idd zien....maar dat was mn punt niet....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

laroyj schreef:Wat ook positief is dat omwille van de interactiviteit er de keuze is tussen bekabeld of wifi, zelfs via een ander netwerk.
Ik heb 3 boxen laten instaleren, eentje staat op het Orange netwerk via hun modem, de andere 2 via een AP die momenteel nog via een eigen router staan geconnecteerd na mijn modem only...
Dat is interessant ...
  • * je kan dus de decoders op je eigen lokaal netwerk aansluiten (eigen router) ?
    * en zelfs meenemen tot bij een gebuur die geen Orange klant is (zolang er kabel is, en een internetaansluiting (vb DSL)?
laroyj schreef:Wat daar ook interessant is dat je de frequentie, QAM en symbolrate ook ziet, dit verbergt Telenet op zn digiboxen...
Wat vind jij daar zo interessant aan - of wat kan een (normale) klant met deze gegevens aanvangen?
laroyj schreef:Spijtig genoeg is er geen lijst van de 70 beschikbare zenders, en mijns insziens mankeren er toch een paar basiszenders zoals MTV of MENT TV en bvb AB3
MENT TV is toch geen "basiszender" maar exclusief voor Telenet kijkers (zoals Anne een exclusieve zender is voor Proximus kijkers) ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

philippe_d schreef:Dat is interessant ...
  • * je kan dus de decoders op je eigen lokaal netwerk aansluiten (eigen router) ?
    * en zelfs meenemen tot bij een gebuur die geen Orange klant is (zolang er kabel is, en een internetaansluiting (vb DSL)?
mijn decoder is verbonden via de wifi met de fritzbox. De wifi van de Orange router staat uit.

Of je dit bij de buren kan aansluiten met een kabelaansluiting gaat volgens mij niet lukken. Toen ik telenet opgezegd heb s'morgens (terwijl ik Orange had)....kon ik in de namiddag geen gecodeerde zenders meer ontvangen met mijn CI+ kaartje. De Orange zenderlijst (via hun decoder) kon ik wel nog bekijken....Dus ze weten perfect op welke aansluiting ze het signaal terug moeten coderen.

K'zou eens moeten proberen de box mee te doen naar familie met Telenet aansluiting...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

satsurfer schreef: mijn decoder is verbonden via de wifi met de fritzbox. De wifi van de Orange router staat uit.
Gezien jouw FritzBox als "IP Client" ingesteld staat, krijgt jouw decoder zijn IP adres van de Orange router. De FritzBox is hier gewoon een switch en een WLAN AP.
satsurfer schreef:
Toen ik telenet opgezegd heb s'morgens (terwijl ik Orange had)....kon ik in de namiddag geen gecodeerde zenders meer ontvangen met mijn CI+ kaartje. De Orange zenderlijst (via hun decoder) kon ik wel nog bekijken....Dus ze weten perfect op welke aansluiting ze het signaal terug moeten coderen.
Neen, dat heeft niets te maken met de aansluiting.
Ze hebben gewoon jouw CI+ kaartje uit de Database verwijderd en gedeactiveerd.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

best dat jij weet wat bij iedereen staat, en hoe het geconfigureerd is. :-D

idd. ze hebben gewoon de CI+ kaart 'geblacklisted' en de digicorder. Maar ik herinner mij dat Orange technieker ook belde om mijn digicorder te activeren. Dus ik ben bijna zeker dat je hem niet via de buren kan aansluiten.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

die frequenties is een handigheidje, ik heb een frequentielijst in mijn bezit van de multiplexen die Telenet gebruikt, ik wil gewoon vergelijken of het dezelfde multiplexen zijn die ook openstaan op dezelfde frequenties bij Orange, of dat ze andere multiplexen en frequenties gebruiken...
Bij het inloggen op de modem kan je ook een overzicht zien van alle kanalen en frequentuies die in gebruik zijn en voor wat...

In therorie denk ik dat het idd wel moet lukken dat de buur een orange box op zijn analoge kabel plaatst, natuurlijk moet deze aangesloten zijn, en met jou wifisignaal is hij geconnecteerd, echter interactivitijd is tot nu toe beperkt tot de EPG en Orange nieuws, bvb het nieuws gratis opvragen of zo behoort ook niet tot de mogelijkheden...

MentTv is sind vandaag ook beschikbaar bij Proximus, heb de vraag gesteld op hun Facebookpagina, dus mss binnenkort ook bij Orange, wie weet..

Wel een gevaarlijk veiliheidsprobleem is dat de Orange modem standaard bereikbaar is , extern beheer staat standaard actief via poort 8080 en login admin en paswoord admin, dus wanneer iemand je ipadres kent.... kan hij zo op je modem binnen.... ik heb hem althans direct aangepast.....
Kan de servicedesk er natuurlijk ook niet meer op...maar kan je dan even opnieuw aanpassen of hun gewoon uw nieuwe paswoord geven..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

laroyj schreef:die frequenties is een handigheidje, ik heb een frequentielijst in mijn bezit van de multiplexen die Telenet gebruikt, ik wil gewoon vergelijken of het dezelfde multiplexen zijn die ook openstaan op dezelfde frequenties bij Orange, of dat ze andere multiplexen en frequenties gebruiken...
Voor televisie zullen dit in elk geval dezelfde zijn, er is echt geen plaats om de zenders er twee keer op te zetten.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ThaDoc
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 apr 2016, 10:41
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Mijn Telenet CI+ kaart blijft gewoon werken. Heb meer dan een week geleden opgezegd.

De digicorder van Orange is ondertussen een dikke ramp! Zonder reden rebooten, niet gestart krijgen vanuit slaapstand, opnames die afgebroken worden en hierdoor gewoon helemaal niet afgespeeld kunnen worden (er staat dan 'opname onbeschikbaar' en een kruisje over het opname symbool). Heb al 2 keer gebeld met de klantenservice. Er zou ten laatste eind volgende week een software update komen die alle problemen aanpakt. Ben benieuwd... Als dit nog lang duurt stap ik terug naar Telenet. Met spijt in het hart...
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

ThaDoc schreef:Mijn Telenet CI+ kaart blijft gewoon werken. Heb meer dan een week geleden opgezegd.

De digicorder van Orange is ondertussen een dikke ramp! Zonder reden rebooten, niet gestart krijgen vanuit slaapstand, opnames die afgebroken worden en hierdoor gewoon helemaal niet afgespeeld kunnen worden (er staat dan 'opname onbeschikbaar' en een kruisje over het opname symbool). Heb al 2 keer gebeld met de klantenservice. Er zou ten laatste eind volgende week een software update komen die alle problemen aanpakt. Ben benieuwd... Als dit nog lang duurt stap ik terug naar Telenet. Met spijt in het hart...
Vreemd, mijn ci+ kaart werkte onmiddelijk niet meer na deactivatie.

Over de digicorder kan ik voorlopig niets slechts zeggen. Geen van bovenstaande issues. Enige bug tot nu toe is dat het geluid en beeld niet gelijk loopt bij het zappen. Dit is echter na enkele sec weg dus stoort niet echt.

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

vandaar, ook al is het slecht voor de portemonnee, beide minstens 2 maand naast elkaar laat lopen, heb hier dan wel op 3 lokaties zowel een digicorder van Telenet als Orange aangesloten.. kan dan snel vergelijken, hier ng geen problemen met de opnames gehad , afgezien van 1 opname van familie die enele minuten te vroeg was gestopt, en dat hij natuurlijk de oude reeks van in de namiddag ook opneemt, maar dat wis je dan gewoon....

Nu nog de dyndns.org werkend krijgen, want die doet het niet... maar daarvoor heb ik een dossier laten openen...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ThaDoc
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 apr 2016, 10:41
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

De herhalingen van Thuis in de namiddag neemt hij sinds kort niet meer op. Was me nog niet opgevallen. Deed hij eerst wel.
De problemen met de digicorder lijken me eerder hardwarematig dan softwarematig. Ik denk dat de harddisk het probleem is.
johan1973
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jun 2016, 09:04

Betreffende slaapstand mrk ik dat dit niet kan ingesteld worden en heb ik nu zelf ook ervaren dat na enkele uren tv kijken het toestel gewoon plots zou gnaar slaapstand gaan, ook al staat je tv op, je kan dit zelf anuleren, maar ben je even afwezig, staat hij idd in slaapstand, hoop dat dit geen invloed heeft op de opnames natuurlijk....[/quote]


echter kan je dat wel uit zeten heb ik ook gedaaan bij groene knop -instellingen- overige - slaapstand
u kan daar ook de menu balk de tijd aan passen
johan1973
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jun 2016, 09:04

FB_IMG_1464784539501.jpg
deze zenders komen erbij vanaf 14juni
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Volgens mij kan het CI+-kaartje en al uw recorders van Telenet nog wel werken als je ze laat registreren op naam van iemand die wel Telenet heeft. Dan betaal je er wel een keer een activatiekost voor, maar blijft je apparatuur wel werken zolang die ander zijn Telenet behoudt.
Eigenlijk kan je dat ook testen door bv. de digicorder van iemand die wel nog Telenet-klant is bij jou te installeren als exclusief Mobistar-klant.
peve
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 apr 2012, 15:48
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 4 keer

Als die andere persoon een digitaal product bij Telenet heeft, dan moet er geen activatiekost betaald worden.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Ik zal de ci+ van mijn ouders eens in mijn tv stoppen (met Orange aansluiting). Zou geweldig zijn mocht het werken...Al 1 hinderpaal minder om te blijven.

Verstuurd vanaf mijn XT1572 met Tapatalk
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Uiteraard zal dat werken, het is immers dezelfde kabel. Op die manier kan je ook zenders ontvangen die niet door Mobistar worden aangeboden (wat officieel wel gelijkstaat aan zwartkijken). Dit kan overigens ook door een decoder van een Telenet-klant aan te sluiten bij een Mobistar-klant. De interactieve diensten zullen dan niet werken, maar de zenders kunnen wel worden bekeken (en opgenomen in geval van een Digicorder).

Verstuurd vanaf mijn Xperia-tablet met Tapatalk
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

ok, mocht ik geen Telenet/Orange aansluiting hebben, kan je dit nog bekijken als 'zwartkijken'. Orange betaalt toch 19.7 €/aansluiting groothandelsprijs aan Telenet. Ok, niet 100% 'zuiver', maar dan moeten ze maar een CI+ aanbieden hé. :-)

Maar ik wil gewoon tv kunnen kijken in de keuken, en ga daar geen digicorder voor plaatsen (of dat nu betalend of gratis is, interesseert me niet). Dan is een CI+ module ideaal. :-D (heb er hier nog 2 liggen in de kast). Zal er na test, ene laten activeren bij Telenet via FB. :-D

off-topic: P.S. Als je uw tv-vlaanderen CI module in uw buitenverblijf gebruikt in Zuid-Europa, staat dit toch ook gelijk aan zwartkijken?

Update: ci+ van ouders werkt perfect. :-) asap via FB telenet gecontacteerd om extra CI+ te registreren op hun klantnr. 15' later up and running.

Thx for the tip.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

voorstel voor de testers van Mobistar TV+Internet in de mailbox :-D

Dus bijna 7 maand tester geweest (en dus niets betaald, behalve dat gsmabbo)

Ik heb ingetekend. :-D

Hallo *********,

Je neemt deel aan onze Orange Internet + TV-test en maakt dus momenteel gratis gebruik van onze diensten. Dankzij jou hebben we onze diensten kunnen verbeteren en daarvoor willen we je bedanken. De test loopt echter ten einde op 31/08/2016 en daarom willen we je vragen om een keuze te maken.

Momenteel bestaat onze aanbieding Orange Internet + TV uit

- Ultrasnel internet met een downloadsnelheid tot 100 Mbps, onbeperkt surfvolume en een wifi-modem.

- Digitale tv met kabelabonnement en een decoder. Binnenkort breiden we trouwens ons zenderaanbod uit en kan je je decoder ook bedienen vanaf je smartphone.

Kies voor 15 juni 2016 voor Orange Internet + TV en krijg gedurende één jaar elke maand 10 € korting!

1) Ik blijf gebruikmaken van Orange Internet + TV.
Ik betaal in totaal 39€/maand gedurende 1 jaar Aanbieding

2) Ik zeg mijn aanbieding Orange Internet + TV op en wordt gedeactiveerd op 31/08/2016.

Je geniet in ieder geval van je gratis testaanbieding tot en met 31/08/2016.

Deze aanbieding is enkel geldig voor de testers van Orange Internet + TV met een mobiel Orange-abonnement die intekenen op de betalende aanbieding Orange Internet + TV voor 31/07/2016. Er is geen korting op de opties of diensten gekoppeld aan de aanbieding. De prijs van 39 €/maand geldt gedurende 12 maanden, van 01/09/2016 tot 01/09/2017. In geval van opzegging van je mobiele abonnement waaraan de diensten Internet + TV zijn gekoppeld, verandert de prijs van de aanbieding automatisch in 65 €/maand. Alle bovenvermelde prijzen zijn inclusief btw.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”