Vectoring vraagje

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
sddt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 06 sep 2012, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 17 keer

Vorige week eindelijk de nieuwe Broadcom kaarten in de ROP!

Nu een week later zie ik in mijn Fr!tz 7360 vectoring op full staan.

Echter blijf ik op het 70/10 profiel staan en is mijn haalbare waarde niet gestegen (nog altijd ~99000kbps) zelfs na een reboot.

Moet ik nog eventjes geduld hebben of is de migratie naar vectoring nu rond bij mij?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Migratie naar vectoring is pas rond, als je in de FritzBox ook "G.INP = on" ziet.

Afbeelding

Dan krijg je het vectoring basisprofiel (zie tabel), eventueel gevolgd door verdere verhogingen (DLM).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
DEWAELE
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 sep 2004, 11:24
Locatie: ninove
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

ca 6 weken geleden hier (Ninove) aanpassingswerken aan proximus netwerk (verctoring).
Nog steeds geen snelheidsverhoging. Abo: Internet Overal Maxi. Haal download snelheden van ca 30 à 40 Mbs, Upload ca 6 à 7 Mbs.
We hebben in Oostende ook een Proximus aansluiting (Internet Start). Halen daar hogere snelheden!.
Indien in Ninove niet snel verbetering zal ik hier mijn abonnement (pack) ook aanpassen, geeft dan nog een maandelijkse besparing van > € 20.
sddt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 06 sep 2012, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 17 keer

philippe_d schreef:Migratie naar vectoring is pas rond, als je in de FritzBox ook "G.INP = on" ziet.

Afbeelding

Dan krijg je het vectoring basisprofiel (zie tabel), eventueel gevolgd door verdere verhogingen (DLM).
Bedankt! Klopt dit staat bij nog op off dus nog even geduld! :-D
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 692
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
Bedankt: 72 keer
Contacteer:

sddt schreef:Vorige week eindelijk de nieuwe Broadcom kaarten in de ROP!
Heb de indruk dat er de laatste maanden redelijk wat UB gebruikers vectoring gekregen hebben, zijn ze versnelling hoger geschakeld, of meer waarschijnlijk puur toeval...
Bij mij is voorlopig weinig verandering...
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Hier nog geen vectoring, maar vannacht is de DLM-sint langs geweest: van 20/6 naar 50/10 (zone 2)
Laatst gewijzigd door johcla 21 mei 2016, 13:50, in totaal 1 gewijzigd.
DEWAELE
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 sep 2004, 11:24
Locatie: ninove
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Kan ik voorlopig alleen maar van dromen: zit in zone 1 met vectoring. Gezien de lage waarden (download 30 à 40 Mbps): Proximus technieker controleerde ter plaatse lijn & aangesloten apparatuur. Geen problemen gesignaleerd. Zijn advies: geduld, ze brengen dat wel eens in orde. Wanneer is Juttemis ?
sddt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 06 sep 2012, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 17 keer

Ondertussen na exact 14 dagen G.INP op on en lijnwaarden mooi gestegen! Dat DLM nu maar langskomt :beerchug:
Bijlagen
Knipsel.PNG
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

een eigen vraagje, kan je tegenwoordig nog makkelijk de BB2 omwisselen naar BB3?
Want sinds deze week zie ik plots dat ik 100/20 kan verkrijgen.
Ik heb wel slechts een BB2 dus ik zou moeten upgraden.
Is men hierover soepel heden bij de 0800/22800 ?
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 25 keer

Je kunt gewoon de oude bbox2 afkoppelen en omwisselen in een proximus winkel. Doen ze niet moeilijk over.


Sent from my iPhone using Tapatalk
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

BBox2 omgeruild naar BB3,
toch werd er een beetje moeilijk gedaan omdat ik géén ticketnummer had.
Ze hebben ticketnummer zogezegd nodig omdat hun stock moet kloppen.

Ik viel uit de lucht en wist echt van niets. :roll: Nog nooit van gehoord dat technische dienst moest gebeld worden.

De BB2 was ook niet defect, dus zei ik dat ik ook geen reden had om naar technische dienst te bellen.
Gewoon omdat er op mijn adres vectoring aanwezig was, wilde ik omruilen.

Maar de bb2 werd toch nog omgeruild naar BB3

Het is dus wel nooit zeker hoe men reageert in de Prox. winkel.


Nota: ping is we ongelooflijk verbeterd: van méér dan 20ms naar 8ms

Test met andere gebruikers ook online:
Afbeelding
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Ik heb dezelfde ervaringen met de ping van bbox3 non vector lijn naar bbox3 + vectoring. Sub 10ms is nu eerder de norm waar dat vroeger minstens 20ms was.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Op Reddit's r/Belgium was er vorige maand een Proximus winkelbediende die zei dat de ticketnummers voor het wisselen van bbox toch niet gecheckt worden en je dus een random getal van 6 à 8 nummers kan gebruiken (hij gaf als voorbeeld 53225844 van een vorige klant).
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Inderdaad het ticketnummer wordt helemaal niet gecontroleerd;
Als mijn vroegere omwisselingen van modems en decoders bij problemen, ticketnummer opgegeven,
en het nummer wordt op een blaadje geschreven, niet eens een controle in de computer op geldigheid.

Daarom dat ik het nogal onnozel vind om een kwartier aan de telefoon te hangen om een ticketnr. te krijgen dat toch nooit gecontroleerd wordt.
Dus deze keer direct in winkel geprobeerd en na 1 minuutje kalm en beleefd te blijven, heb ik een bb3 gekregen.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Hangt inderdaad alleen van de welwillendheid van de persoon in het Proximus center af, ik heb zonder probleem een bbox3 gekregen in ruil voor de bbox2 en mocht zelf kiezen tussen tussen sagemcom of technicolor, er werd zelf geen ticketnummer gevraagd.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”