Vorige week eindelijk de nieuwe Broadcom kaarten in de ROP!
Nu een week later zie ik in mijn Fr!tz 7360 vectoring op full staan.
Echter blijf ik op het 70/10 profiel staan en is mijn haalbare waarde niet gestegen (nog altijd ~99000kbps) zelfs na een reboot.
Moet ik nog eventjes geduld hebben of is de migratie naar vectoring nu rond bij mij?
Vectoring vraagje
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Migratie naar vectoring is pas rond, als je in de FritzBox ook "G.INP = on" ziet.
Dan krijg je het vectoring basisprofiel (zie tabel), eventueel gevolgd door verdere verhogingen (DLM).
Dan krijg je het vectoring basisprofiel (zie tabel), eventueel gevolgd door verdere verhogingen (DLM).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Member
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
ca 6 weken geleden hier (Ninove) aanpassingswerken aan proximus netwerk (verctoring).
Nog steeds geen snelheidsverhoging. Abo: Internet Overal Maxi. Haal download snelheden van ca 30 à 40 Mbs, Upload ca 6 à 7 Mbs.
We hebben in Oostende ook een Proximus aansluiting (Internet Start). Halen daar hogere snelheden!.
Indien in Ninove niet snel verbetering zal ik hier mijn abonnement (pack) ook aanpassen, geeft dan nog een maandelijkse besparing van > € 20.
Nog steeds geen snelheidsverhoging. Abo: Internet Overal Maxi. Haal download snelheden van ca 30 à 40 Mbs, Upload ca 6 à 7 Mbs.
We hebben in Oostende ook een Proximus aansluiting (Internet Start). Halen daar hogere snelheden!.
Indien in Ninove niet snel verbetering zal ik hier mijn abonnement (pack) ook aanpassen, geeft dan nog een maandelijkse besparing van > € 20.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 17 keer
Bedankt! Klopt dit staat bij nog op off dus nog even geduld!philippe_d schreef:Migratie naar vectoring is pas rond, als je in de FritzBox ook "G.INP = on" ziet.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 72 keer
- Contacteer:
Heb de indruk dat er de laatste maanden redelijk wat UB gebruikers vectoring gekregen hebben, zijn ze versnelling hoger geschakeld, of meer waarschijnlijk puur toeval...sddt schreef:Vorige week eindelijk de nieuwe Broadcom kaarten in de ROP!
Bij mij is voorlopig weinig verandering...
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
-
- Member
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Kan ik voorlopig alleen maar van dromen: zit in zone 1 met vectoring. Gezien de lage waarden (download 30 à 40 Mbps): Proximus technieker controleerde ter plaatse lijn & aangesloten apparatuur. Geen problemen gesignaleerd. Zijn advies: geduld, ze brengen dat wel eens in orde. Wanneer is Juttemis ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
een eigen vraagje, kan je tegenwoordig nog makkelijk de BB2 omwisselen naar BB3?
Want sinds deze week zie ik plots dat ik 100/20 kan verkrijgen.
Ik heb wel slechts een BB2 dus ik zou moeten upgraden.
Is men hierover soepel heden bij de 0800/22800 ?
Want sinds deze week zie ik plots dat ik 100/20 kan verkrijgen.
Ik heb wel slechts een BB2 dus ik zou moeten upgraden.
Is men hierover soepel heden bij de 0800/22800 ?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 25 keer
Je kunt gewoon de oude bbox2 afkoppelen en omwisselen in een proximus winkel. Doen ze niet moeilijk over.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Elite Poster
BBox2 omgeruild naar BB3,
toch werd er een beetje moeilijk gedaan omdat ik géén ticketnummer had.
Ze hebben ticketnummer zogezegd nodig omdat hun stock moet kloppen.
Ik viel uit de lucht en wist echt van niets. Nog nooit van gehoord dat technische dienst moest gebeld worden.
De BB2 was ook niet defect, dus zei ik dat ik ook geen reden had om naar technische dienst te bellen.
Gewoon omdat er op mijn adres vectoring aanwezig was, wilde ik omruilen.
Maar de bb2 werd toch nog omgeruild naar BB3
Het is dus wel nooit zeker hoe men reageert in de Prox. winkel.
Nota: ping is we ongelooflijk verbeterd: van méér dan 20ms naar 8ms
Test met andere gebruikers ook online:
toch werd er een beetje moeilijk gedaan omdat ik géén ticketnummer had.
Ze hebben ticketnummer zogezegd nodig omdat hun stock moet kloppen.
Ik viel uit de lucht en wist echt van niets. Nog nooit van gehoord dat technische dienst moest gebeld worden.
De BB2 was ook niet defect, dus zei ik dat ik ook geen reden had om naar technische dienst te bellen.
Gewoon omdat er op mijn adres vectoring aanwezig was, wilde ik omruilen.
Maar de bb2 werd toch nog omgeruild naar BB3
Het is dus wel nooit zeker hoe men reageert in de Prox. winkel.
Nota: ping is we ongelooflijk verbeterd: van méér dan 20ms naar 8ms
Test met andere gebruikers ook online:
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Op Reddit's r/Belgium was er vorige maand een Proximus winkelbediende die zei dat de ticketnummers voor het wisselen van bbox toch niet gecheckt worden en je dus een random getal van 6 à 8 nummers kan gebruiken (hij gaf als voorbeeld 53225844 van een vorige klant).
-
- Elite Poster
Inderdaad het ticketnummer wordt helemaal niet gecontroleerd;
Als mijn vroegere omwisselingen van modems en decoders bij problemen, ticketnummer opgegeven,
en het nummer wordt op een blaadje geschreven, niet eens een controle in de computer op geldigheid.
Daarom dat ik het nogal onnozel vind om een kwartier aan de telefoon te hangen om een ticketnr. te krijgen dat toch nooit gecontroleerd wordt.
Dus deze keer direct in winkel geprobeerd en na 1 minuutje kalm en beleefd te blijven, heb ik een bb3 gekregen.
Als mijn vroegere omwisselingen van modems en decoders bij problemen, ticketnummer opgegeven,
en het nummer wordt op een blaadje geschreven, niet eens een controle in de computer op geldigheid.
Daarom dat ik het nogal onnozel vind om een kwartier aan de telefoon te hangen om een ticketnr. te krijgen dat toch nooit gecontroleerd wordt.
Dus deze keer direct in winkel geprobeerd en na 1 minuutje kalm en beleefd te blijven, heb ik een bb3 gekregen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Hangt inderdaad alleen van de welwillendheid van de persoon in het Proximus center af, ik heb zonder probleem een bbox3 gekregen in ruil voor de bbox2 en mocht zelf kiezen tussen tussen sagemcom of technicolor, er werd zelf geen ticketnummer gevraagd.