Telenet Whoppa.

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Na miserie met proximus mss terug overstappen naar telenet.

Eerst enkele vraagskes;
Bij whoppa zie ik staan dat je dus telefonie moet bijnemen terwijl ik dit nooit gebruik wat dus vervelend is, ik vraag mij af kan je dat bv na 1 maand niet gewoon stopzetten of gaat dit niet of vervalt uwe whoppa dan ofzo en dat je dan meer zou moeten betalen?

2de vraagske; Ik zie staan ; 8 euro huur digicorder inbegrepen maar kan je bv dan niet kiezen om voor een HD digibox te kiezen en 4euro per maand betalen inplaats van een hd digicorder die ik niet nodig heb?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Eekhoorn schreef:Bij whoppa zie ik staan dat je dus telefonie moet bijnemen terwijl ik dit nooit gebruik wat dus vervelend is
Ik zie niet in wat er vervelend is aan iets wat je niet gebruikt... niemand verplicht je van er zelfs een toestel op aan te sluiten.
Eekhoorn schreef:ik vraag mij af kan je dat bv na 1 maand niet gewoon stopzetten of gaat dit niet of vervalt uwe whoppa dan ofzo en dat je dan meer zou moeten betalen?
BIj het stopzetten van Telefonie heb je niet langer een Whoppa maar zal je moeten betalen voor de afzonderlijke producten (wat duurder is wegens het ontbreken van de pack korting).
Eekhoorn schreef:8 euro huur digicorder inbegrepen maar kan je bv dan niet kiezen om voor een HD digibox te kiezen en 4euro per maand betalen inplaats van een hd digicorder die ik niet nodig heb?
Geen idee of je nog Digiboxen kan huren (ik heb de mijne nog gekocht aan 69 euro via een promotie).
Garpenlov
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 50 keer

r2504 schreef:
Eekhoorn schreef:Bij whoppa zie ik staan dat je dus telefonie moet bijnemen terwijl ik dit nooit gebruik wat dus vervelend is
Ik zie niet in wat er vervelend is aan iets wat je niet gebruikt... niemand verplicht je van er zelfs een toestel op aan te sluiten.
Het vervelende is dat hij voor iet betaald dat hij niet zal gebruiken. Dit leek me erg duidelijk... :roll:
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Hij moet er niet voor betalen... want anders zou internet + TV alléén goedkoper zijn... en dat is het niet.

Misschien is het niet meteen logisch maar dit zijn nu éénmaal de rare kronkels van "packs".

Het enige wat belangrijk is of jij bedrag X voor service Y wil betalen (de rest doet er eigenlijk niet toe).
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Neen, want de vaste lijn kost € 22,10 en het combinatievoordeel bedraagt € 41,47. In vergelijking met Internet Fiber 200 en tv apart, krijg je bij Whoppa de vaste lijn er dus gratis bij plus nog eens € 19,37 extra korting. Bovendien kan je met die vaste lijn gratis bellen naar binnen- en buitenland (zowel vast als mobiel) op weekdagen na 16u en tijdens het weekend en feestdagen de hele dag. Via de Triiing-app op je smartphone bel je zelfs 24/7 gratis (zolang je met Wi-Fi bent verbonden, om het even waar). Hierdoor kan je dus gsm-kosten uitsparen.
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 55 keer

Digibox kan je ook nog altijd huren aan 4 euro per maand, en als je tv het aankan, is een CI+ module van eenmalig 69 euro misschien nog interessanter, dan valt die 8,85 of 4 euro per maand zelfs weg.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

Dat kaartje laat ik zo, ik ken dat wel ze maarik verkies nog steeds een decoder.
Alleen een HD digicorder is niet meer nodig de dag van vandaag met al die terug kijk tv ;). Want dat neem ik erbij omdat ik dat makkelijker vind. ;)

Nog een vraagske; wat denken jullie nu waarik het meeste promotie bij krijg? Online bestellen? In een telenet shop ofzo?
Ik zie ik online 2 maand ofzo gratis play krijg, altijd leuk natuurlijk.
nickz
Elite Poster
Elite Poster

Een Digibox en een Digicorder kan je ook gewoon kopen. Na een goeie 2 jaar heb je het aankoopbedrag al teruggewonnen door de huur die je uitspaart. Uiteraard beschik je ook over de wettelijke garantie van 2 jaar.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

Kopen helaas wat krap bij kas nu doordat ik zo kwaad ben en diene vorte abo van gsm bij proximus ook ga opzeggen, ben het echt beu diene zever.
Maar daar ga ik jullie niet teveel mee lastig vallen.
nickz
Elite Poster
Elite Poster

Die 2 maanden gratis Play (of € 10 korting op Play More) krijgt iedereen, ook bestaande klanten. Als je nu online bestelt krijg je gedurende 12 maanden € 8,70 korting per maand plus € 20 extra online korting (dat is € 5 korting op de eerste vier facturen). Ook krijg je een gratis Comfort-installatie t.w.v. € 85 en gratis activering t.w.v. € 50, dus € 259,4 korting in totaal. Dit aanbod is wel maar geldig tot 22/05/2016! Online bestellen is normaal gezien altijd voordeliger omdat Telenet daar minder kosten aan heeft.
Laatst gewijzigd door nickz 18 mei 2016, 16:57, in totaal 1 gewijzigd.
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 71 keer

Digibox kan je al voor €50 2dehands hebben ipv €99 nieuw. Mijn 2 CI+ kaartjes en 1 digibox zijn allemaal 2dehands dus dat valt allemaal wel nog mee met wat je bespaart tov deze nieuw kopen bij Telenet ondanks de al verlopen garantie en ik hoor toch niet direct klachten betreft deze 2 specifieke producten waardoor vervanging nodig zou zijn(?).
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding
nickz
Elite Poster
Elite Poster

Tweedehands kan het wel zijn dat het nog een ouder model is en die zijn langzamer (tragere processor en minder RAM-geheugen) en/of ondersteunen zelfs de vernieuwde interface niet (DB-AD200 en DC-AD2000). Zie specificaties: https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... ificaties/
Opgelet: van de DC-AD2100 bestaat ook een zwarte versie met identiek hetzelfde uiterlijk als de DC-AD2200!
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

je krijgt uwen decoder gratis bij telenet gedurende 12 maand.
Dus zou ik zeker geen kopen, daar doe je toch bijna altijd verlies aan.
Online is altijd goedkoper.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Je whoppa pack voordeel is groter dan de kost van een telefoonlijn, maw je komt duurder uit als je de telefoonlijn er niet bijneemt.
En ja, als je denkt de telefoonlijn achteraf te laten vallen om te besparen ben je eraan voor de moeite, want dan vervalt je pack voordeel ook.
nickz
Elite Poster
Elite Poster

Je krijgt die helemaal niet gratis. De huur van een HD Digibox bedraagt € 4 per maand en die van een HD Digicorder € 8,85 per maand. Wat je wel krijgt (zoals ik hierboven reeds heb vermeld) is een korting van € 8,70 per maand bij Whoppa (en € 4,35 bij Whop), maar die krijg je sowieso, ook als je geen decoder huurt.

Je doet er enkel verlies aan indien hij stuk zou gaan na 2 jaar (wanneer de garantie is vervallen), maar je het aankoopbedrag nog niet volledig hebt teruggewonnen. Bij de HD Digibox heb je dit teruggewonnen na € 99 / (€ 4 / maand) = 24,75 maanden en bij de HD Digicorder na € 249 / (€ 8,85 / maand) = € 28,14 maanden (eigenlijk minder, want de huurprijs wordt elk jaar verhoogd). De kans dat hij uitgerekend in die periode stuk gaat is erg klein en het verlies dat je dan doet is ook klein (maximaal verlies bij een aangekochte HD Digicorder die na *exact* 24 maanden stuk gaat: € 249 - 24 x € 8,85 = € 36,6 verlies zonder de huurprijsverhogingen mee te rekenen), véle malen kleiner dan wat je wint indien hij bijvoorbeeld 5 jaar meegaat (bv. een HD Digicorder: 5 x 12 x € 8,85 - € 249 = € 282 winst zonder de huurprijsverhogingen mee te rekenen).
Amazor
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 60 keer

proximusboyke schreef:je krijgt uwen decoder gratis bij telenet gedurende 12 maand.
Dus zou ik zeker geen kopen, daar doe je toch bijna altijd verlies aan.
Online is altijd goedkoper.
Bron?
Misschien ben je in de war met de €8,70/maand korting gedurende het eerste jaar?
Huur digicorder is momenteel €8,85/maand.
Ik heb mijn digicorder gekocht en blijf die €8,70 korting krijgen op mijn factuur, dus dit staat los van huren/kopen.

Waarom heb ik die gekocht? Er is 2 jaar garantie, als je 29 maanden huurt overschrijd je al de som van het huurbedrag, dus enkel tussen maand 24 en 29 loop je risico. Is er een recenter model uit, dan kan ik die op de slaapkamer zetten of verkopen, levert je terug iets op.
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ja dat bedoelde ik met die korting.
Waarom ik het zeg, omdat ik hier nog geen enkele digicorder ken die het veel langer dan 24 maand heeft uitgehouden.
Er zullen er wel zijn , mensen die niks of nauwelijk opnemen, maart mensen die er veel gebruik van maken vergeet het.
Heb het hier ooit eens gezegd, toen de zoveelste bij mij kapot was, kreeg ik als oorzaak dat ik teveel opneem.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Garpenlov schreef: Het vervelende is dat hij voor iet betaalt dat hij niet zal gebruiken. Dit leek me erg duidelijk... :roll:
Hij betaalt helemaal niets voor zijn telefoon ... Als hij Whoppa neemt, krijgt hij zijn telefoon helemaal gratis, en nog eens een korting van €19.37 per maand bovenop (in vergelijking met Internet 200 + Televisie) :-D
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Hij betaalt helemaal niets
telefoon helemaal gratis
,
en nog eens een korting van €19.37 per maand bovenop

ha ha ha Hoe de mensen er blijven intrappen : Allemaal gratis bij Telenet en torenhoge kortingen, maar op het eind van de maand mag je een som ophoesten om U tegen te zeggen :lol:

dan mag je zeker niet vergeten ook nog steevast beginnen klagen dat het crisis is , en dat de elektriciteit zo duur is ... domme belgen, zouden de Nederlanders zeggen :lol:
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

Alvast bedankt voor de hulp en info.
Ik ga online bestellen morgen of straks nog en zie wel.
h0us3cat
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

proximusboyke schreef:ja dat bedoelde ik met die korting.
Waarom ik het zeg, omdat ik hier nog geen enkele digicorder ken die het veel langer dan 24 maand heeft uitgehouden.
Er zullen er wel zijn , mensen die niks of nauwelijk opnemen, maart mensen die er veel gebruik van maken vergeet het.
Heb het hier ooit eens gezegd, toen de zoveelste bij mij kapot was, kreeg ik als oorzaak dat ik teveel opneem.
Die van mij is +- 4 jaar en neemt wekelijks een 8 tal dingen op.
mich1966
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Hallo,

Sinds vandaag nieuw hier en lees mee.
Waarom maken ze bij telenet geen pack met mobiele telefonie zoals bij proximus? :???:
Elke dag is een geschenk!!
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Met de overname van Base zou dat in de toekomst wel eens mogelijk worden.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

Voila se; stap 1 is gedaan ze, terug naar telenet.

Was ik ontevreden van proximus? Laat mij zeggen dat het nog beter mee viel dan ik dacht, ik had erger verwacht.
Wrm stap ik terug over; het menu vd digicorder bij telenet is beter vind ik en vooral sneller, bij proximus hier nochthans de allernieuwste update en dat trekt op niets maar vooral ik duw op back enzo en dat spel is niet bepaald snel te noemen.
Nog een reden; online bestellen bij telenet leuke voordelen vind ik dusja ;).
Hetgeen me het meeste stoorde was dat ik meer dan 7 keer het signaal verloor vd tv en internet, allee zeg, ik kon geene tv meer kijken, zat ik bv een cl match te bekijken poef, opeens beeld en internet weg voor 15-20min, dat gebeurt zo ook af en toe eens tussendoor, alst spel zin heeft zegt die van foert, en dan dat opstarten is ook niet bepaald snel te noemen van diene box.
Soms ook als ik dan moest opstarten toch ook dat het niet altijd meteen ging.
Toch maar wat prehistorisch gedoe bij proximus.
Niet ik ontevreden was maar toch maar liever terug telenet. Toch nog steeds het beste hoor. Wel wat duurder tenzij je een aantal zaken eraf laat.

Morgen nog naar mss een mobistar webshop voor de gsm ook over te zetten; proximus altijd top gevonden maar uit domheid van mezelf terug een abo genomen en alles ging goed tot deze maand en dat is te gek voor woorden wat ik ben tegen gekomen, en ja, tschijnt het bij de andere ook zo zou zijn maar dat kan me niet schelen, het gebeurde bij proximus.
Dusja, vanaf nu geen abo meer, alleen nog prepaid want ook daar is proximus kak in e, die hebben geen herlaadkaart dacht ik van 15 euro voor 4GB, dat is wat ik wil hebben.
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

dat uw beeld en internet wegvalt , kan ook bij Telenet voorvallen als er ergens iets niet in orde is. Dat moet dan opgelost worden.
Maar goed, het zal bij u een 'totaalgevoel' geweest zijn. Dan moet je uiteraard terug naar de provider die het beste bij je past.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

Dat is het hem net: er kan idd altijd iets voorvallen akkoord maar ik spreek over het zomaar wegvallen zonder dat er iets gebeurt was, zonder dat er een probleem was enz... Maar tis een combinatie van alles en nog wat, lelijk menu, traag menu, lage snelheid dan die oplichterij met de gsm abo waarbij ik nu verplicht ben om voor 4 dagen gebruik 2 keer roaming moet betalen enz... Ben het beu.
stefamol
Forumtroll
Forumtroll
Bedankt: 2 keer

Fup dat Telenet toepast bij whoppa200/20 valt heus wel mee.
6TB op de teller,waarvan 5594GB grote testbestanden voormiddagwerk als whoppa tester.
Ik kan nog steeds 339GB in de piek verzetten aan de volle 200Mbps tot en met morgen,dan begint alles weer vanaf nul,en stop ik met testen.

De eerste 14 voormiddagen heb ik geen testbestanden binnengehaald,anders zat ik nu aan 12TB
Bijlagen
gegevens verbruik.jpg
Whoppa Fup.jpg
stefamol
Forumtroll
Forumtroll
Bedankt: 2 keer

Whoppa200/20Mbps Fup
Einde dag 31 Totaal 6521GB
Met nog 220GB over van de 750GB voor de piek uren.
5991GB volume in de dal uren heb ik bekomen met 'n eenmalige test in de dal uren aan grote testbestanden binnen te halen.Gemiddeld 83GB op 1 uur.
750GB is voor mij en de meerderheid ruim voldoende.
Onder 'Mijn aanrekening'
Bijlagen
Telenet aanrekening whoppa.jpg
6521GB groot.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”