Zeer spijtig is dit! Ik heb Proximus Generation Connect en herladen doe ik altijd via m-banxafe met de code #124*20# (voor € 20). Deze betaalmethode zit ingebouwd in de SIM Application Toolkit (ProxiMenu/Pay&GoMenu) en werkte altijd en overal (in binnen- én buitenland, ook zonder internetverbinding).Vanaf 01/06/2016 zul je niet langer gebruik kunnen maken van M-Banxafe, 1-2 Ring en herladen via de bankautomaten. Deze diensten worden niet meer aangeboden door onze partners. Herladen kan nog via de MyProximus-app, proximus.be/herladen en met een herlaadticket/-kaart verkrijgbaar in je supermarkt of krantenwinkel.
Wat is nu het alternatief? De MyProximus-app? Hier heb je internet voor nodig, dus als je herlaadbonus en/of Pay&Surf-pakket is vervallen, is het onmogelijk om te herladen zonder Wi-Fi-verbinding (en het is meestal net op die momenten dat ik een herlading doe, wanneer ik zonder Wi-Fi zit en gebruik wil maken van mobiel internet, wat dan niet meer lukt). Verder zal je misschien ook wel je kaartlezer van de bank nodig hebben om de betaling via bankkaart of kredietkaart te bevestigen?
Indien het daadwerkelijk Wordline is die de m-banxafe dienst stopzet, dan zou Proximus beter met een eigen alternatief komen (bv. domiciliëring via bankrekening of kredietkaart) waarbij #124*xx# of een soortgelijke code blijft werken!