Stopzetting m-banxafe

Plaats reactie
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Vandaag ontving ik het volgende bericht via sms:
Vanaf 01/06/2016 zul je niet langer gebruik kunnen maken van M-Banxafe, 1-2 Ring en herladen via de bankautomaten. Deze diensten worden niet meer aangeboden door onze partners. Herladen kan nog via de MyProximus-app, proximus.be/herladen en met een herlaadticket/-kaart verkrijgbaar in je supermarkt of krantenwinkel.
Zeer spijtig is dit! Ik heb Proximus Generation Connect en herladen doe ik altijd via m-banxafe met de code #124*20# (voor € 20). Deze betaalmethode zit ingebouwd in de SIM Application Toolkit (ProxiMenu/Pay&GoMenu) en werkte altijd en overal (in binnen- én buitenland, ook zonder internetverbinding).

Wat is nu het alternatief? De MyProximus-app? Hier heb je internet voor nodig, dus als je herlaadbonus en/of Pay&Surf-pakket is vervallen, is het onmogelijk om te herladen zonder Wi-Fi-verbinding (en het is meestal net op die momenten dat ik een herlading doe, wanneer ik zonder Wi-Fi zit en gebruik wil maken van mobiel internet, wat dan niet meer lukt). Verder zal je misschien ook wel je kaartlezer van de bank nodig hebben om de betaling via bankkaart of kredietkaart te bevestigen?

Indien het daadwerkelijk Wordline is die de m-banxafe dienst stopzet, dan zou Proximus beter met een eigen alternatief komen (bv. domiciliëring via bankrekening of kredietkaart) waarbij #124*xx# of een soortgelijke code blijft werken!
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Waarom zouden ze dat doen, het product generation connect bestaat niet meer
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 22 keer

@Sinister: deze werkwijze is geldig voor alle herlaadkaarten, niet enkel Generation Connect dat stopgezet werd.

Inderdaad spijtige evolutie.. Gebruik ik ook altijd. Op 5sec heb je de herlading gedaan. Via app/website duurt alles veel langer, inloggen, gegevens ingeven, bankgedoe, blabla. Heb zelf die sms nog niet ontvangen..
tradie
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2015, 17:25

Via mail gehad, echt jammer.
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 22 keer

En zojuist de sms gehad & ook eens getest hoe het dan werkt.
Gelukkig bieden ze ook PayPal aan, zodat je niet moet sukkelen met kaartnummers en 'response'codes. Nog steeds mogelijk te herladen zonder portefeuille dus, alleen wat meer stappen en tijd nodig.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Dat is positief, maar een groot nadeel blijft dat je een internetverbinding nodig hebt. Indien je geen internet hebt omdat je herlaadbonus of Pay&Surf-pakket vervallen is of je in het buitenland bent, dan kon je via m-banxafe nog steeds herladen. Nu zal je in zo'n geval eerst op zoek moeten gaan naar een Wi-Fi-netwerk. In het binnenland zou Proximus dit in principe kunnen oplossen door altijd (gratis) toegang te geven tot hun eigen webserver, ook zonder databundel.

Op de website van Orange (Mobistar) staat ook een bericht i.v.m. de stopzetting van m-banxafe heb ik gezien, alleen zou het daar wel blijven werken tot eind 2016.
Orange heeft de m-banxafe dienst ontwikkeld in samenwerking met de banksector. Deze dienst linkt je simkaart aan je bankrekening, op een volledig veilige manier.

Ten gevolge van een beslissing in de banksector buiten onze wil om, wordt deze dienst binnenkort stopgezet.

Indien je regelmatig je kaart herlaadt via m-banxafe, kan je deze dienst nog gebruiken tot hij volledig wordt stopgezet, eind 2016. Voor andere klanten kan deze dienst niet langer geactiveerd worden.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”