Hallo,
Ik probeer een netwerk op te starten met 3 pc's.
Dit heb ik eerst geprobeerd met een Belkin dsl-gateway router maar dit lukte niet en schijnt bij naderinzicht van de verkoper niet te werken met mijn alcatel speed touch home modem (met lan verbinding) en hij heeft mij nu een 5 poort's netwerkswitch(belkin)mee gegeven.
deze is nu aangesloten via een 2é netwerkaart in de pc die inverbinding staat met de modem.
probleem nu:
de verbinding met de switch =LAN-verbinding,snelheid 100mbps,status:beperkte of geen verbindings mogelijkheden en soms netwerk kabel is niet aangesloten.
Met gevolg dat pc 2 en 3 niet op het internet geraken.
Op deze pc en de 2é, bij de derde staat er gewoon lan-verbinding(deze xp heeft nog geen servicepack 2)
Is er iets mis met de instellingen van deze verbindingen ofzo ?
Kan het zijn dat de mogelijkheid bestaat om de modem direkt met de switch te verbinden ?
Kan iemand mij hierbij helpen a.u.b. ?
Greetz
Netwerk opstarten lukt niet
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
als er aan die router een WAN-poort zit hoef je de speedtouch niet te tweaken.
Je moet dan de router via de wan-poort aan de speedtouch koppelen en het login en paswoord in de router programmeren en die ook als dhcp-server instellen, dan zou het moeten lukken.
Je moet dan geen verbinding meer maken via software omdat je router dat automatisch doet.
Er is zo wel maar 1 netwerk-kaart per pc nodig, dus haal er die 2e maar weer uit.
De netwerkkaarten in alle pc's op 'automatisch ip-adres verkrijgen' zetten.
Je moet dan de router via de wan-poort aan de speedtouch koppelen en het login en paswoord in de router programmeren en die ook als dhcp-server instellen, dan zou het moeten lukken.
Je moet dan geen verbinding meer maken via software omdat je router dat automatisch doet.
Er is zo wel maar 1 netwerk-kaart per pc nodig, dus haal er die 2e maar weer uit.
De netwerkkaarten in alle pc's op 'automatisch ip-adres verkrijgen' zetten.
Is het nodig om te tweaken ? (lijkt mij nogal moeilijk
)
vroeger had de 2é pc verbinding via de 2é netwerkkaart van deze pc en dat werkte perfekt maar nu moet een derde pc worden aangesloten .
Is dat niet mogelijk met die switch (en zonder de modem te tweaken)

vroeger had de 2é pc verbinding via de 2é netwerkkaart van deze pc en dat werkte perfekt maar nu moet een derde pc worden aangesloten .
Is dat niet mogelijk met die switch (en zonder de modem te tweaken)
De router heb ik terug gedaan zelfs die gast van de pc winkel kreeg het niet gefixt (of deed niet genoeg moeite da kan ook zijn)
En dan heeft hij die switch mee geven en daar moest het zeker met lukken
Ja er is wel lanverbinding nu maar dan wel beperkt of geen.
Greetz
En dan heeft hij die switch mee geven en daar moest het zeker met lukken

Ja er is wel lanverbinding nu maar dan wel beperkt of geen.
Greetz
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
-
- Pro Member
- Bedankt: 2 keer
Anderhalf jaar geleden heb ik een USR routertje gekocht met ingebouwd 4-poort switchje (zo'n 8000-02 modelleke). Ik werk ook met zo'n speedtouch home modem, en zag het niet zitten om die te tweaken. Ik had geen switch, en dat routertje kostte toen ergens een 69€. Voor dat geld moet je het niet laten, dacht ik... Het ding werkt zonder problemen met een klassieke PPPoE verbinding die dus door de router in stand wordt gehouden (geen mizerie meer met 36 uur verbindingen (allé ze worden automatisch terug aangemaakt)).
Dat standpunt, van met een gewone switch moet het lukken, snap ik toch niet zunne. Om internet comfortabel te delen, heb je een router nodig. zo simpel is dat...
PS mijn USR routertje had ook het (helaas toen bij USR alom gekende) probleem met het voedingsblokje. Mijn 1e was er ook doorgeblazen na een week of 2 (geen spanning meer). De 2e houdt het nu toch al 1.5 jaar vol, dus hopelijk blijft dat zo...
Dat standpunt, van met een gewone switch moet het lukken, snap ik toch niet zunne. Om internet comfortabel te delen, heb je een router nodig. zo simpel is dat...
PS mijn USR routertje had ook het (helaas toen bij USR alom gekende) probleem met het voedingsblokje. Mijn 1e was er ook doorgeblazen na een week of 2 (geen spanning meer). De 2e houdt het nu toch al 1.5 jaar vol, dus hopelijk blijft dat zo...
Met vriendelijke groeten,
Polleke
Polleke