Hoi allemaal,
Ik snap heel erg weinig van technische zaken, maar was er intussen toch in geslaagd om al meer dan een jaar te genieten van internationale Netflix via Unlocator. Helaas bots ik op mijn limieten de laatste tijd, dus wilde ik jullie hulp inroepen. Waarschuwing: ik ga hele domme vragen stellen!
Sinds een tijdje strijdt Netflix tegen proxy's, wat dus voor een kat-en-muis-spel zorgt. Bij de laatste zet van Unlocator moet je nu een andere DNS instellen. Tot daar kan ik volgen. Dat doe ik op mijn computers (met succes), en op de PS3. Bij de PS3 geeft dat nog altijd errors als ik een film wil afspelen. In dat geval raadt Unlocator aan om 'IP's te blocken op je router'.
Hier ben ik volledig de weg mee kwijt. Ik weet dat een router zo'n bakje is waar je internet gesplitst kan worden. Of zo.. (Ik zeg het, ik ken er weinig van, haha). Begrijp ik goed dat de Telenet modem ook een router is? Indien niet, mag je mijn volgende vragen volledig negeren.
Bon. Unlocator geeft een tabel met nummertjes: 1 kolom met 'IP' en daarnaast 1 kolom met 'Subnet' (Zie: https://unlocator.com/account/beta). Er staan handleidingen bij voor een paar routers, maar de Telenet modem staat er uiteraard niet tussen.
Anyway. Ik kwam dit tegen: https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... _aanpassen
Is dat waar ik die cijfertjes die Unlocator geeft, kan invoeren om het beoogde resultaat te krijgen? Dacht het niet zomaar te proberen, aangezien er staat dat een verkeerde configuratie de internetverbinding kan verkl*ten.
En moet ik dan bij bij 'source' de cijfertjes die unlocator onder 'IP' aangeeft ingeven en dan bij 'destination' die van 'subnet'?
Keihard bedankt om een en ander te verduidelijken voor mij!
Telenet & static route?
Met Unlocator kan ik je niet verder helpen, maar mogelijk wel met de andere vraag.
Het artikel van Telenet dat je gevonden hebt is om IPv6 firewall rules te configureren, maar wellicht ga jij IPv4 firewall rules moeten aanmaken. Dit kan niet met de Telenet router.
Sommige routers (bv. draadloze router thuis) hebben de mogelijkheid om IP adressen te blokkeren met firewall rules. Als dit niet kan dan heb je een echte firewall nodig die IP adressen kan blokkeren.
In Windows is er ook een firewall (software) aanwezig, maar dit is dan enkel van toepassing op jouw computer, niet op de PS3 of andere apparaten in jouw netwerk.
Het artikel van Telenet dat je gevonden hebt is om IPv6 firewall rules te configureren, maar wellicht ga jij IPv4 firewall rules moeten aanmaken. Dit kan niet met de Telenet router.
Sommige routers (bv. draadloze router thuis) hebben de mogelijkheid om IP adressen te blokkeren met firewall rules. Als dit niet kan dan heb je een echte firewall nodig die IP adressen kan blokkeren.
In Windows is er ook een firewall (software) aanwezig, maar dit is dan enkel van toepassing op jouw computer, niet op de PS3 of andere apparaten in jouw netwerk.
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Merci voor de reactie!
Met de Telenet modem lukt het dus niet om bepaalde IP's te blokkeren. Zoals ik al zei snap ik hier allemaal niet veel van, dus wilde ik nog eens jullie hulp vragen voor ik een nieuwe router koop. Ik zou die enkel kopen om bepaalde IP's te blokkeren zodat ik met mijn PS3 Netflix US kan blijven kijken. Verder heb ik geen klachten over mijn wifi-bereik en zo. Momenteel is de PS3 met een ethernetkabel aan de Telenetmodem verbonden (staan op 1m van elkaar). Wat voor router is voor mij de eenvoudigste en goedkoopste optie?
Als ik de online tutorials zie over hoe de meeste wifi-routers moeten geconfigureerd worden krijg ik een lichte paniekaanval
Met de Telenet modem lukt het dus niet om bepaalde IP's te blokkeren. Zoals ik al zei snap ik hier allemaal niet veel van, dus wilde ik nog eens jullie hulp vragen voor ik een nieuwe router koop. Ik zou die enkel kopen om bepaalde IP's te blokkeren zodat ik met mijn PS3 Netflix US kan blijven kijken. Verder heb ik geen klachten over mijn wifi-bereik en zo. Momenteel is de PS3 met een ethernetkabel aan de Telenetmodem verbonden (staan op 1m van elkaar). Wat voor router is voor mij de eenvoudigste en goedkoopste optie?
Als ik de online tutorials zie over hoe de meeste wifi-routers moeten geconfigureerd worden krijg ik een lichte paniekaanval
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Lijkt me een beetje gek... misschien is het truukje morgen alweer onmogelijk gemaakt door Netflix.lisad schreef: Ik zou die enkel kopen om bepaalde IP's te blokkeren zodat ik met mijn PS3 Netflix US kan blijven kijken.
Je weet zelfs nog niet of het wel zal werken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Het zal niet werken. Het heeft voorlopig geen zin om een andere router te kopen voor dat doeleinde (netflix unblocken). De methode welke netflix momenteel gebruikt (en waar uiteraard niets over bekend is) bestaat er blijkbaar net in te detecteren of er google dns gebruikt is of niet.
Indien ze detecteren dat er geen google dns gebruikt werd maken ze de blokkade terug werkende.
Bij sommige TV toestellen met ingebouwde netflix app werkt de detectie soms niet of niet goed (en die kijkers kunnen dan wel nog netflix wereldwijd kijken ...).
Maar bij routers heeft het momenteel dus geen zin meer static routes, ip blokkades/omleidingen te voorzien voor wat betreft netflix. Bijgevolg heeft het (op dit moment) geen zin om een andere router te kopen.
Indien ze detecteren dat er geen google dns gebruikt werd maken ze de blokkade terug werkende.
Bij sommige TV toestellen met ingebouwde netflix app werkt de detectie soms niet of niet goed (en die kijkers kunnen dan wel nog netflix wereldwijd kijken ...).
Maar bij routers heeft het momenteel dus geen zin meer static routes, ip blokkades/omleidingen te voorzien voor wat betreft netflix. Bijgevolg heeft het (op dit moment) geen zin om een andere router te kopen.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro