Chicken niple

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

We hebben 9 kippen en nog geen halve dag nadat je die een emmer proper water hebt gegeven, zijn die telkens in staat om die emmer smerig te maken. Natuurlijk drinken ze niet van smerig water en dus moeten we (vaker dan ons lief is) die emmer proper maken. Aangezien we geen waterleiding tot aan het kippenhok hebben is dat een gesleur en een gedoe. Kortom: de kippen zitten geregeld zonder (proper) water.

Ik zag op YouTube meerdere filmpjes waarin ze "chicken niples" gebruiken.
Dit is wat ik zoek:
http://www.the-chicken-chick.com/2012/0 ... pples.html
Afbeelding
Afbeelding

Dit is wat we nu hebben:
Afbeelding

Het probleem is:
- ik ken het juiste Nederlandse woord niet voor dat ding ("chicken niple" in het Engels)
- ik vind dat precies enkel bij US, UK, CN, ... webshops die ofwel niet naar BE versturen, ofwel 90dagen onderweg zijn (Alibaba en AliExpress etc)

Iemand suggesties:
- voor de juiste benaming
- waar ik dat voor een redelijke prijs en binnen een redelijke termijn kan kopen
StarWing
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

Kan je die emmer niet op een verhoog zetten zodat ze daar enkel nog in kunnen met hunne kop ?
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Jij hebt geen kippen veronderstel ik :).
De emmer staat op een stenen verhoog (+/- 10cm). Het verhoog is net zo groot als de emmer, dus de kippen kunnen niet mee op het verhoog staan.
Guess what... :eek:

Het is nog niet zo erg als eenden, maar toch...
StarWing
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

Wel gehad, en t'zijn inderdaad varkens.
Bij ons indertijd was het gewoon een doorgesneden autoband waar we water in deden.
Ze drinken daar ook van zulle :)
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Wel, omdat mijn vorige drinkkan weer stuk was ben ik een nieuwe gaan halen... De verkoper verzekerde mij dat deze langer proper ging blijven. Nogal sceptisch als ik ben toch gekocht... Beste 14,95 euro tot nu toe. Geen vuil in de waterbak.

Afbeelding
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ik heb zelf ook kippen en die emmer is echt niets waard...

Ikzelf gebruik deze: http://neerhof.be/nl/producten/drinksystemen/?id=171
Afbeelding
Werkt prima en gaat lang mee, wel moet ik wat moeite doen om de binnenkant proper te houden. Dus het water regelmatig verversen, ook al is het nog niet leeg (kan perfect met een gieter).

Ivm je nippel systemen, kijk ook eens op deze link: http://neerhof.be/nl/producten/drinksystemen/
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

zoals slafes: vroeger toen ik nog kippen had (stuk of 6) ook diezelfde emmer.
ze sloegen er wel in soms wat vuil erin te krijgen aan 1 kant, maar nooit in de emmer zelf.
water was dus altijd proper en als de drinkrand zelf wat vuil was en de kip kieskeurig, ging die aan de andere kant drinken.

protip: als je een betweter hebt onder je kippen, best dat ding vastzetten... hier is er ooit 1 in geslaagd de emmer om te duwen,
toen kon ik het heel kot gaan opruimen, en daar ben je nog langer mee bezig dan alleen het water :)
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Aliexpress, 1,27 dollar voor 5 :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”