Hi,
Begin deze week kon ik na jaren probleemloos Pegasus mail gebruik geen mails meer versturen via mijn domein.
De verbinding gaat via SSL en is identiek op mijn desktop en op een laptop. Beiden gaven een "550-"JunkMail rejected from ... " mijn EDP IP. Versturen vanop hetzelfde netwerk met K9 (Android) werkte probleemloos.
Via de mailtrace op mijn Cpanel zie ik deze foutmelding:
JunkMail rejected - 213.xxx.xxx.xxx.adsl.dyn.edpnet.net ([xxx.xxx.xxx.xxx]) [213.xxx.xxx.xxx]:64275 is in an RBL, see https://www.spamhaus.org/query/ip/213.xxx.xxx.xxx
Blijkbaar is het normaal dat dynIP's sowieso op de spamhaus blacklist staan.
SMTP Authenticatie in Pegasus staat reeds jaren op "do a prior POP login to authenticate before sending mail" en dat bleek nu ineens een probleem te zijn. Uiteindelijk was het veranderen naar "login to the SMTP server using a POP3 username/password" de oplossing en werkt het versturen van mails weer.
Iemand een idee wat eigenlijk het verschil is tussen beide authenticatie methodes en waarom de spamhaus RBL dan geen rol meer speelt?
Alvast bedankt.
Raar mailprobleem Pegasus
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Daarom dat je normaal best een relay doet via je eigen provider.on4bam schreef:Blijkbaar is het normaal dat dynIP's sowieso op de spamhaus blacklist staan.
Indien jij authenticatie doet dan gaat men ervan uit dat je geen misbruik doet (en gaat men ook niet kijken naar de RBL).on4bam schreef:Iemand een idee wat eigenlijk het verschil is tussen beide authenticatie methodes en waarom de spamhaus RBL dan geen rol meer speelt?
Blijkbaar is de configuratie bij jou echter niet geheel consequent en gaat men voor POP3/SMTP versus SMTP AUTH anders reageren.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Blijkbaar is er plots iets veranderd want de config was jaren niet aangepast. Ik zou er van uitgaan dat, aangezien dezelfde login/pass gebruikt worden, aangezien er bij beiden "using this POP definition" dezelfde account ingesteld staat.r2504 schreef: Indien jij authenticatie doet dan gaat men ervan uit dat je geen misbruik doet (en gaat men ook niet kijken naar de RBL).
Blijkbaar is de configuratie bij jou echter niet geheel consequent en gaat men voor POP3/SMTP versus SMTP AUTH anders reageren.
Relay via eigen provider lijkt mij niet zo handig tenzij op de vaste PC omdat op verplaatsing het nooit duidelijk is welk netwerk er gebruikt wordt. (verleden WE was dat TN maar dat kan ook Base zijn als ik mijn eigen hotspot gebruik).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Bij "POP prior to SMTP" authenticeer je tov. de POP3 server... de SMTP server moet hier dus mee praten om te weten of jij toegelaten bent.on4bam schreef:Ik zou er van uitgaan dat, aangezien dezelfde login/pass gebruikt worden, aangezien er bij beiden "using this POP definition" dezelfde account ingesteld staat.
Bij "login to SMTP" (SMTP AUTH) authenticeer je tov. de SMTP server rechtstreeks... de SMTP server weet het dus meteen (en heeft dus geen extra configuratie nodig).
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Klinkt logisch.r2504 schreef: Bij "POP prior to SMTP" authenticeer je tov. de POP3 server... de SMTP server moet hier dus mee praten om te weten of jij toegelaten bent.
Bij "login to SMTP" (SMTP AUTH) authenticeer je tov. de SMTP server rechtstreeks... de SMTP server weet het dus meteen (en heeft dus geen extra configuratie nodig).
Ik zal het eens moeten navragen bij "mijn Indiër" (hosting support zit in Delhi) of ze iets aangepast hebben een paar dagen terug.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com