Vrijdag 29 April 2016 - rond 8 uur brand in een technisch lokaal met als gevolg verschillende kabels zwaar beschadigd,
waaronder voor Proximus, glasvezelkabels van 20 tot 96 vezels en koperkabels van 200/800/2000 paar.
Fotos ====> https://www.flickr.com/gp/proximusgroup/K49Z29
Regionaal nieuws:
http://www.rtbf.be/info/regions/detail_ ... id=9283206
http://www.lavenir.net/cnt/dmf20160429_ ... in-a-namur
http://www.lameuse.be/pontdelouvain
Proximus - brand in een technisch lokaal onder de "Pont de Louvain" in Namen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Ik vraag me af of er in dat lokaal ook actieve apparatuur aanwezig was ?
Dit is een van de grootste nachtmerries denk ik voor proximus of gelijk welke operator, het nadeel van een brug concentratie van heel veel kabels.
Dit is een van de grootste nachtmerries denk ik voor proximus of gelijk welke operator, het nadeel van een brug concentratie van heel veel kabels.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 72 keer
- Contacteer:
Werk creëren
Heb ooit foto's gezien toen een graafkraan in één keer alle kabels had overgetrokken vlak naast een -toen nog- BGC gebouw. Ook waren binnen in het gebouw alle aansluit racks bij elkaar geplooid. Dat zag er lief uit. Heeft trouwens weken geduurd vooraleer de laatst aangesloten klant terug kon bellen...
Heb ooit foto's gezien toen een graafkraan in één keer alle kabels had overgetrokken vlak naast een -toen nog- BGC gebouw. Ook waren binnen in het gebouw alle aansluit racks bij elkaar geplooid. Dat zag er lief uit. Heeft trouwens weken geduurd vooraleer de laatst aangesloten klant terug kon bellen...
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
96 vezels/2000 lijnen... hoe krijg je die in hemelsnaam nog correct aan elkaar (of herpatched men die nadien) ?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 155 keer
Het slechte stuk word er van tussen gehaald over x-aantal meter.r2504 schreef:96 vezels/2000 lijnen... hoe krijg je die in hemelsnaam nog correct aan elkaar (of herpatched men die nadien) ?
Daar word een nieuw stuk kabel tussengeplaatst.
Langs de twee kanten worden dan de kabels terug aan elkaar gezet.
De lasser weet hoe hij zijn kabel mooie open maakt ....
en dan komen we eerst bij de bundels
in de bundels komen we bij de kwarten
in de kwarten zijn er herkeningskwarten en richtingskwarten
een kwart bestaat uit 2 paar.
en zo weet een lasser waar paar 1 is, paar 2, paar 3, enz ....
Nu in dikke kabels zitten ook nog eens reserve paren en aardingsdraden ....
dit is een kabel met 1200 paar ...
12 bundels
1 bundel is 100 paar
Spreekt van zelfs dat ze goed moeten kijken als ze een kabel opendoen waar het begin en einde is van de paren/kwarten/bundels !
Voor glasvezel is het anders .... ik dacht dat ze over een veel grotere afstand gewoon nieuwe plaatsen tussen punt A en B.
De Zaterdag middag was alles weer piko bello, hoed af !
Er zal daar een deftig prijskaartje aan hangen in elk geval als je ziet met hoeveel ze daar bezig waren ....
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 18 keer
Ik zag deze voormiddag een dergelijke constructie (met dezelfde "klem") in de maak in centrum Brussel, het had er volgens mij weinig schijn naar dat dit tijdelijk zou zijn.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Ja man, kunt daar aan uit. Hoedje af voor de herstellers! Ik zal wel bij mijn liften blijven
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Eraan uit kunnen is één ding, het geduld hebben om het te herstellen is nog een ander, maar de druk die er dan bij zo'n herstelling achter zit om het snel te doen.... respect, al jaren
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Met dergelijk grote bundels was je VDSL profiel al verre van goed door al die cross-talk. En vectoring kan je vergeten op dergelijk grote bundels.petzl schreef:Daar gaat je perfect VDSL profiel .....
dit lijkt me wel een temp oplossing, perfect zal het nooit meer zijn, ze zullen de wijk centrale nu wel vlugger uitfaseren
- sirWard
- Erelid
- Twitter: sirWard
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Die opmerking hadden wij ook (enfin mijn mentor want ik was er toen nog niet zo lang - als je misschien goed kijkt kan je zien dat de kabels niet zo mooi uitgelijnd waren) - wij waren daar om mee het stuk 1200p in een buis te trekken 's ochtends en passeerden 's avonds nog eens.
Die foto komt trouwens van enkele 100m van de LEX van 91PIE0 (Gent St Pieters).
Die foto komt trouwens van enkele 100m van de LEX van 91PIE0 (Gent St Pieters).