Internetverbruik meten via BBOX3

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
cramtrassam
Starter
Starter

Hallo,
is er een manier om via de BBOX3 te zien wie er mijn internet verbruikt. Voor de eerste keer ben ik over mijn 300GB limiet gegaan. Ik heb via de site van Proximus gezien dat er op 25 april 100GB !!! verbruikt is. Dit is vrijwel onmogelijk daar wij beiden weg werken waren en de kinderen op school. 100GB op 1 avond is erg veel, vooral dat er pas iemand na 18:30 thuis was en we om 23 uur gaan slapen, Oké, er kan een PC blijven aanstaan en je kan gedurende de nacht wel iets downloaden, maar 100GB?
Mijn zoon heeft ook een PS4 en die kan wel wat updaten en zo maar 100GB is toch wel heel veel.

Is er dus een manier om na te gaan wie of wat er hier in huis zoveel pompt. De laatste maand zie ik geregeld tussen de 5GB en 20GB per dag.

Ik heb aan mijn kinderen gevraagd wat ze doen, maar niemand doet ooit iets, dus vandaar mijn vraag.

Alvast bedankt.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ik zit eigenlijk met de zelfde vraag, ik vind ook geen mogelijkheid in de bbox3 om dit te doen.
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Ik weet zelf niet of dit wel kon in de bbox2?
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Ik veronderstel dat de Proximus medewerkers dit kunnen nagaan via het expert of admin login paswoord op de bbox3, en zo kunnen nagaan welk MAC-adres het grote data verkeer teweeg brengt.
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
Bedankt: 72 keer
Contacteer:

Toch geen Netflix ofzo dat is blijven opstaan, youtube op autoplay of zoiets, dat trekt tegenwoordig aardig wat volume heb ik ook al ondervonden.
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
flupke19
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 97 keer

jackho schreef:Ik veronderstel dat de Proximus medewerkers dit kunnen nagaan via het expert of admin login paswoord op de bbox3, en zo kunnen nagaan welk MAC-adres het grote data verkeer teweeg brengt.
Nope, dat kan je evenmin in expert of admin zien: de bbox houdt geen gegevens van lan toestellen bij, alleen wan counters
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Dan moet je in feite op je toestellen zelf een prog of app installeren om je Wan verbruik per toestel te kunnen controleren.
cramtrassam
Starter
Starter

Klopt,
Per toestel een app installeren, maar dat is niet altijd mogelijk zoals voor een WII of PS4. Geen Netflix, Geen PC die is blijven aanstaan. Een compleet raadsel. En inderdaad de BBOX3 helpt je geen snars vooruit.
flupke19
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 97 keer

FON?
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Dan moet er toch iemand je FON login/paswoord kennen.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Vanuit de bbox3 gaat dit inderdaad niet lukken. Je kan wel proberen stelselmatig alle toestellen uit te sluiten.

Laat de bbox eens een nacht draaien met wifi uitgeschakeld en geen enkel apparaat aangesloten via LAN. Heb je dan nog steeds internetverbruik volgens Px, is er wel degelijk iets mis.
Laat vervolgens eens gewoon je wifi uitstaan, of enkel wifi en geen LAN apparaten etc.

Een andere mogelijkheid is een router met DD-WRT op OpenWRT zoeken die je even mag gebruiken en die tussen de bbox en alle andere apparaten plaatsen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”