Hallo,
ik ben nu bijna één jaar bij ADSL2FIT en ik wil graag de positieve kant eens aantonen.
In het begin van dit jaar heb ik ook gevloekt en getierd om mijn verbinding, +- 20 KB/S download is niet om te lachen. Maar dat zijn oude koeien, alles werkt nu al gehele tijd perfect. Ik kan als ik bij klanten iets nodig heb, perfect terminalconnectie maken, ftp draaien, foto's hosten. (via dynamic dns)
Ik heb geen problemen meer gehad sinds juli. Dus voor de mensen die NU willen aansluiten zou ik het gerust willen aanraden. Maar je moet één ding goed onthouden. Enkele collega's van bij mij op het werk hebben liggen downloaden via emule, kazaa etc. Blijkbaar als ze bij adsl2fit een klacht krijgen van bv. Warner Bros of een andere firma, sluiten ze je af en kom je op een limiet van 40GB terecht. Ikzelf zit nogaltijd unlimited, waar ik trouwens heel blij om ben.
Hopelijk wordt het volgende jaar als klant iets vlotter dan mijn eerste jaar. Maar ik kan nu al zeker een half jaar alles doen wat ik nodig heb aan de beloofde snelheid. Ik heb trouwens een small-abo, fyi.
Adsl2fit, de oude koeien negeren en niet twijfelen. Ik ben geen fanboy, maar ik wou eens iets positiefs vertellen... bij deze.
zebow
ADSL2FIT één jaar later
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
je kan jammer genoeg iets niet zomaar negeren wat maandenlang heeft geduurt
dit zegt imo iets over hun service en beleid en is toch wel het vermelden waard aan personen die adsl2fit overwegen
btw ik hoop dat je je statuspagina soms checked want mocht je het niet gemerkt hebben er is al sinds mei een limiet van 40GB ingevoerd die ingaat wanneer je je abo (stilzwijgend) verlengt
maar ik moet je wel gelijk geven dat de snelheid al heel wat positiever is (door de users die naar versatel en dergelijke zijn gegaan ?)
dit zegt imo iets over hun service en beleid en is toch wel het vermelden waard aan personen die adsl2fit overwegen
btw ik hoop dat je je statuspagina soms checked want mocht je het niet gemerkt hebben er is al sinds mei een limiet van 40GB ingevoerd die ingaat wanneer je je abo (stilzwijgend) verlengt
maar ik moet je wel gelijk geven dat de snelheid al heel wat positiever is (door de users die naar versatel en dergelijke zijn gegaan ?)
- Snakehit
- Elite Poster
- Contacteer:
ik zit nu terug op Skynet sinds 15/12. Ik heb vandaag een factuur gekregen van A2F waarop ik 352€ moet betalen. Ik moet compleet 2005 uitbetalen.
Dat is "DE" service hé. Ze laten me 10 maanden betalen want ik heb nog 2 facturen van december en januari hier liggen. Ik sta voor het moment met 13 openstaande facturen. Moet ik een deurwaarder verwachten?
Mvg,
Snakehit
Dat is "DE" service hé. Ze laten me 10 maanden betalen want ik heb nog 2 facturen van december en januari hier liggen. Ik sta voor het moment met 13 openstaande facturen. Moet ik een deurwaarder verwachten?
Mvg,
Snakehit
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Snakehit schreef:ik zit nu terug op Skynet sinds 15/12. Ik heb vandaag een factuur gekregen van A2F waarop ik 352€ moet betalen. Ik moet compleet 2005 uitbetalen.
Mvg,
Snakehit
@byter, de periode juli/augustus/september is de periode waar er 1 jaar terug heel veel overgestapt zijn naar A2F en toen zijn de problemen ook pas begonnen. Nu een jaar later zijn er een pak die terug naar een andere ISP zijn vertrokken en daardoord zit A2F niet meer in bandbreedte nood.
Heb net eens gebeld naar die mannen. Ik ga idd naar een limiet in januari. Maja. En dien spam ga ik ook gene last van hebben.
Meer moet ik "persoonlijk" nie weten en ben nog steeds content, ook al was er zoveel shiat in het begin van jaar.
the future will tell zeker
zebow
Meer moet ik "persoonlijk" nie weten en ben nog steeds content, ook al was er zoveel shiat in het begin van jaar.
the future will tell zeker
zebow
Wonder bij wonder zit ik nu toch nogaltijd onder mijn limiet
Ik d8 dat ik die limiet nooit nimeer gewoon zou worden maar 40 GB vind ik toch één van de beste limieten voor die prijs !!!
Toch vind ik die helpdesk nogaltijd een pijnpunt !!! Het zit er goed op dat ze daar ook hun geld uit willen slagen dus vermijd ik die helpdesk zoveel als het kan.
Ook de snelheid durft weleens te zakken naar 200kb's maar dat is nogaltijd redelijk te doen he.
Voor de rest ben ik tevreden met mijn connectie, ondanks dat ik veel slechtere tijden heb meegemaakt en waar ik nogaltijd een wrang gevoel over heb
Ook de overschakeling van limietloos naar een limiet ging ook niet vlekkeloos (zie thread)
Tja dat moet je erbij nemen zker als je ADSL2FIT klant bent zker, maar al bij al valt het nog goed mee nu
Ik d8 dat ik die limiet nooit nimeer gewoon zou worden maar 40 GB vind ik toch één van de beste limieten voor die prijs !!!
Toch vind ik die helpdesk nogaltijd een pijnpunt !!! Het zit er goed op dat ze daar ook hun geld uit willen slagen dus vermijd ik die helpdesk zoveel als het kan.
Ook de snelheid durft weleens te zakken naar 200kb's maar dat is nogaltijd redelijk te doen he.
Voor de rest ben ik tevreden met mijn connectie, ondanks dat ik veel slechtere tijden heb meegemaakt en waar ik nogaltijd een wrang gevoel over heb
Ook de overschakeling van limietloos naar een limiet ging ook niet vlekkeloos (zie thread)
Tja dat moet je erbij nemen zker als je ADSL2FIT klant bent zker, maar al bij al valt het nog goed mee nu
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
zebow schreef:Dus voor de mensen die NU willen aansluiten zou ik het gerust willen aanraden.
Zebow, voor dat je het hele A2F netwerk als 'goed' verklaart, besef wel dat de problemen altijd sterk regio gebonden waren/zijn en een positief advies over A2F daarom gevaarlijk is.
Je zou mensen die dit van je aannemen een hoop narigheid kunnen bezorgen.
Zo had je in de tijd dat het onderwerp A2F hier het forum domineerden, ook mensen die een goede snelheid hadden, terwijl een heel groot deel van de A2F klanten op 300kbps/35kBps zaten (maanden lang ik ook elke avond).
De heren van A2F verklaarden op dit forum dat zij geen enkele snelheid garandeerden en dat je met zo'n 300kbps/35kBps niet kon klagen.
Sinds ik naar xs4all ben overgestapt heb ik nog geen enkele userbase speedtest een snelheid lager dan 3100kbps (4Mbs abbo) gehad.
Maar ook dat is een persoonlijke ervaring en kan op andere plaatsen anders zijn ( hoewel ik, gezien alle andere positive verhalen over xs4all, dat betwijfel)
ben heel blij geweest laatste tijd met a2f
tot gisteren had ik nog altijd geen limiet. Maar vandaag hadden ze mij afgesloten omda er een klacht was van de MPA, omdat ik bepaalde films uploadde via dc++. Ok, da er nen klacht was is mijn fout, maar vind het klotig da ze zomaar afsluiten zonder iets te zeggen, ik heb zelf moeten bellen om te weten wa er aan de hand was.
Nu heb ik moeten fax sturen waarin ik toegeef da ik die uploads deed, dat die files nu van mijn pc zijn, en da het nooit meer zal gebeuren.
Ok moest ik papier invullen voor nieuwe voorwaarden (40Gb)
Nu kijk ik op statuspagina e, en bij mijn limiet staat zelfs al 22 Gb, mijn trafiek van 1 - 5 januari (toen ik nog geen limiet had) staat daar dus al bij
tot gisteren had ik nog altijd geen limiet. Maar vandaag hadden ze mij afgesloten omda er een klacht was van de MPA, omdat ik bepaalde films uploadde via dc++. Ok, da er nen klacht was is mijn fout, maar vind het klotig da ze zomaar afsluiten zonder iets te zeggen, ik heb zelf moeten bellen om te weten wa er aan de hand was.
Nu heb ik moeten fax sturen waarin ik toegeef da ik die uploads deed, dat die files nu van mijn pc zijn, en da het nooit meer zal gebeuren.
Ok moest ik papier invullen voor nieuwe voorwaarden (40Gb)
Nu kijk ik op statuspagina e, en bij mijn limiet staat zelfs al 22 Gb, mijn trafiek van 1 - 5 januari (toen ik nog geen limiet had) staat daar dus al bij
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 30 keer
Mijn visie daarop is, ook al ben ik niet bij ADSL2FIT, dat ze die klachtenbrieven moeten doorsturen naar de klant en dan pas afsluiten. Dan weet je pas zeker dat het echt wel een klacht is en geen spionage van ADSL2FIT uit. Ik wil hier geen discussie mee uitlokken maar gewoon het feit dat er geen echt bewijs is voor de klant vind ik het absurd.
Hallo,
Snelheidsproblemen
Tja, veel mensen zullen dit gehad hebben en.. idd.. het is al lang geleden, maar, als je de 'achterkant' van het verhaal kent.. A2F was wel degelijk in de fout, door niet genoeg volume te hebben, en dat is hun fout.. dus.. swat.. dit is opgelost geraakt.
Limiet
Wel, ik ben nu bij Tiscali, en daar heb ik een limiet van 30Gb. Voor die 10Gb meer wil ik echt niet al die zever meemaken die ik de voorbije maanden heb gehad met A2F. Geef mij dan maar Tiscali. Je snelheden liggen sowieso altijd hoger (in dat volledige jaar bij A2F heb ik nooit meer gehaald dan 200kb (met tochwel een 4MB lijntje). Nu bij Tiscali, met een 3.3 haal ik makkelijk 250/300.
Snelheidsproblemen
Tja, veel mensen zullen dit gehad hebben en.. idd.. het is al lang geleden, maar, als je de 'achterkant' van het verhaal kent.. A2F was wel degelijk in de fout, door niet genoeg volume te hebben, en dat is hun fout.. dus.. swat.. dit is opgelost geraakt.
Limiet
Wel, ik ben nu bij Tiscali, en daar heb ik een limiet van 30Gb. Voor die 10Gb meer wil ik echt niet al die zever meemaken die ik de voorbije maanden heb gehad met A2F. Geef mij dan maar Tiscali. Je snelheden liggen sowieso altijd hoger (in dat volledige jaar bij A2F heb ik nooit meer gehaald dan 200kb (met tochwel een 4MB lijntje). Nu bij Tiscali, met een 3.3 haal ik makkelijk 250/300.
Mijn snelheden zijn (zoals eerder vermeld) deftig, op 200 kB/s. Wat mij nog altijd een dolk in de rug is, is het feit dat ze mij voor het bittorent-sharen eens hebben afgesloten.
Ik vind het nog altijd niet kunnen dat providers dit doen. Het is mijn RECHT te downloaden wat ik wil, of zij daar nu klachten op krijgen of niet. Ook al staat duidelijk unpropre use etc. beschreven in de reglementen.
Het heeft veel weg van de post die zich zou bemoeien met de inhoud van geleverde brieven. Sinds ik geen bittorent meer mag gebruiken kan ik even goed verder met een 5GB limiet.
Ik vind het nog altijd niet kunnen dat providers dit doen. Het is mijn RECHT te downloaden wat ik wil, of zij daar nu klachten op krijgen of niet. Ook al staat duidelijk unpropre use etc. beschreven in de reglementen.
Het heeft veel weg van de post die zich zou bemoeien met de inhoud van geleverde brieven. Sinds ik geen bittorent meer mag gebruiken kan ik even goed verder met een 5GB limiet.
Laatst gewijzigd door The_Borg 08 jan 2005, 20:22, in totaal 1 gewijzigd.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
-
- Administrator
- Contacteer:
The_Borg schreef:Het is mijn RECHT te downloaden wat ik wil, of zij daar nu klachten op krijgen of niet. Ook al staat duidelijk unpropre use etc. beschreven in de reglementen.
Het is mijn RECHT mensen te kunnen slagen wanneer en waarom ik wil, of de politie daar nu klachten op krijgt of niet. ook al staat er duidelijk dat dat verboden is.
Daar loopt je vergelijking nog schever dan de mijne. Zij zijn de politie niet! Als ze een klacht ontvangen mogen zij gewoon niet reageren en de mpaa moet maar een klacht indienen tegen onbekenden. Dan moet de mpaa de gegevens aan de rechtbank overhandigen. Die moeten dan uiteindelijk aan hen verordenen hun klantgegevens vrij te geven. Dan pas kunnen ze mij aanklagen. Voor dat we zo ver zitten moet er een uitspraak komen inzake het overhandigen van de klantengegevens.
Wanneer A2F deze overhandigt zonder mijn toestemming:
1/Dan zijn zij in fout
2/Klaag ik hen aan wegens schending van de privacy
3/Zijn die bewijzen waardeloos omdat ze niet rechtmatig verkregen zijn
Wanneer zij deze overhandigen na gerechterlijk bevel:
1/Mag de mpaa verdomd goed weten aan te tonen dat ik iets geupload/gedownload heb (= huiszoekingsbevel bij mij thuis)
2/Dan kan ik nog altijd een uitspraak aanvechten wegens de dubieusiteit van de Belgische wetgeving inzake computerwetten.
Dat zijn een hele hoop stappen, die allemaal moeten doorlopen worden in een rechtstaat. Dan heeft a2f gewoon het recht niet van zomaar iemand af te sluiten wanneer er klachten van de mpaa/riaa/whatever binnenkomen. Wie zegt dat deze klachten wel gegrond zijn??? Daar komt het uiteindelijk op neer. In Nederland geraakt de mpaa momenteel alleens niet aan persoonsgegevens. Hier in België schrijven telecombedrijven maar al te graag hun eigen wetten.
Ik hoop dat ik je de zaak langs een andere kant heb kunnen laten . Dat ze eerst aantonen dat ik schuldig ben, dat ze dan stappen nemen. (We leven hier niet in de VS, maar in een continent dat Europa noemt)
Wanneer A2F deze overhandigt zonder mijn toestemming:
1/Dan zijn zij in fout
2/Klaag ik hen aan wegens schending van de privacy
3/Zijn die bewijzen waardeloos omdat ze niet rechtmatig verkregen zijn
Wanneer zij deze overhandigen na gerechterlijk bevel:
1/Mag de mpaa verdomd goed weten aan te tonen dat ik iets geupload/gedownload heb (= huiszoekingsbevel bij mij thuis)
2/Dan kan ik nog altijd een uitspraak aanvechten wegens de dubieusiteit van de Belgische wetgeving inzake computerwetten.
Dat zijn een hele hoop stappen, die allemaal moeten doorlopen worden in een rechtstaat. Dan heeft a2f gewoon het recht niet van zomaar iemand af te sluiten wanneer er klachten van de mpaa/riaa/whatever binnenkomen. Wie zegt dat deze klachten wel gegrond zijn??? Daar komt het uiteindelijk op neer. In Nederland geraakt de mpaa momenteel alleens niet aan persoonsgegevens. Hier in België schrijven telecombedrijven maar al te graag hun eigen wetten.
Ik hoop dat ik je de zaak langs een andere kant heb kunnen laten . Dat ze eerst aantonen dat ik schuldig ben, dat ze dan stappen nemen. (We leven hier niet in de VS, maar in een continent dat Europa noemt)
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Een jaar later doen ze nog steeds verder.
Zetten ze mij op lagere snelheden en wat nog meer. Ik bel en ze doen alsof hun neus bloed een uur later staat er dit.
Lol als ik ze belden zeiden ze dat ze de lijn eens gingen resetten, nadat gebeurt was was er dus geen verbetering tien, hoe zou da komen ... . Ik moest een troubleticket openen als dat geen verbeteringen gaf. Dat gaf geen verbeteringen dus wat doe ik, een trouble ticket wat is mijn antwoord ?
7/01/2005 12:58:13 Geblokkeerd wegens klacht account abuse.
Antwoord op trouble ticket:
7/01/2005 15:13:04 Telefonisch opgelost.
Heel schoon is dadde.
Mvg,
Kikker46
Zetten ze mij op lagere snelheden en wat nog meer. Ik bel en ze doen alsof hun neus bloed een uur later staat er dit.
Lol als ik ze belden zeiden ze dat ze de lijn eens gingen resetten, nadat gebeurt was was er dus geen verbetering tien, hoe zou da komen ... . Ik moest een troubleticket openen als dat geen verbeteringen gaf. Dat gaf geen verbeteringen dus wat doe ik, een trouble ticket wat is mijn antwoord ?
7/01/2005 12:58:13 Geblokkeerd wegens klacht account abuse.
Antwoord op trouble ticket:
7/01/2005 15:13:04 Telefonisch opgelost.
Heel schoon is dadde.
Mvg,
Kikker46
-
- Elite Poster
- Bedankt: 1 keer
Ik vraag mij eigenlijk af of er nog providers zijn in België die zich zo 'laten doen' door die filmmaatschappijen en zo ...
Kent iemand er nog 1? Ik was altijd van de mening dat de meeste providers zich niet veel aantrekken van zo'n klachten ... sommige spannen zelfs rechtszaken aan om die gegevens NIET te moeten vrijgeven
Kent iemand er nog 1? Ik was altijd van de mening dat de meeste providers zich niet veel aantrekken van zo'n klachten ... sommige spannen zelfs rechtszaken aan om die gegevens NIET te moeten vrijgeven
Negen maanden lang hebben we hier op kot problemen gehad met de snelheid, maar sinds juni hebben we een stabiele connectie van 400 kbyte/s (4 Mbit abonnement). Af en toe eens een dipje voor enkele uren, maar that's it.
Op dit moment ben ik dus wel tevreden over A2F, maar het feit dat je een betalend nummer moet bellen voor de helpdesk zal mij beletten om deze provider ooit aan te raden aan iemand anders. Support email is gratis zeggen ze, maar als je connectie zo traag is dat je zelfs geen email kan versturen, ja...
Ronald
Op dit moment ben ik dus wel tevreden over A2F, maar het feit dat je een betalend nummer moet bellen voor de helpdesk zal mij beletten om deze provider ooit aan te raden aan iemand anders. Support email is gratis zeggen ze, maar als je connectie zo traag is dat je zelfs geen email kan versturen, ja...
Ronald
- Bijlagen
-
- goodresult2.jpg
- (179.96 KiB) 177 keer gedownload
- biebel
- Plus Member
Ik ben tegewoordig ook relatief tevereden over mijn connectie. Enige issues nu zijn packetloss en service.
2x voorgehad dat ik werd afgesloten, naar de helldesk belden, waar ze me verzekerden dat ik wel inet had en zeker niet was afgesloten wegens wanbetaling. En 2x na opnieuw aansluiten (zogezegd niet gebeurd) op satuspage: "Geblokkeerd wegens onbetaalde facturen" .. lol. Der was een conflictje ivm onterrechte aanrekening van extra volume. Heb tenslotte maar betaald om van de maandelijkse afsluiting af te zijn.
IMO adsl2fit is geschikt als je niet gamet en voor relatief weinig geld een relatief goede verbinding en een relatief hoge limiet wilt hebben.
In all other cases .. mijden als de pest.
2x voorgehad dat ik werd afgesloten, naar de helldesk belden, waar ze me verzekerden dat ik wel inet had en zeker niet was afgesloten wegens wanbetaling. En 2x na opnieuw aansluiten (zogezegd niet gebeurd) op satuspage: "Geblokkeerd wegens onbetaalde facturen" .. lol. Der was een conflictje ivm onterrechte aanrekening van extra volume. Heb tenslotte maar betaald om van de maandelijkse afsluiting af te zijn.
IMO adsl2fit is geschikt als je niet gamet en voor relatief weinig geld een relatief goede verbinding en een relatief hoge limiet wilt hebben.
In all other cases .. mijden als de pest.
- Nog nooit zo'n slechte/service support meegemaakt.
- Ze gaan accountjes blokkeren voor de kleinste futiliteiten
- Als ik dan iets moet ontvangen met de post, komt het te laat of helemaal niet.
- Er scheelt wel altijd iets met hun telefoonlijnen
Concluse: Verlengen contract? Mij nie gezien
- Als ik dan iets moet ontvangen met de post, komt het te laat of helemaal niet.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
I_Love_ADSL2FIT *NOT* schreef:- Nog nooit zo'n slechte/service support meegemaakt.
volledig akkoord lol
en over die snelheid moet zeggen het is verbetert maar hun routes zijn enorm slecht ik zit soms op een 100mbit te downloaden van no tegen 20kb/s waar ik vroeger van dezelfde server met skynet de maximale snelheid haalde
vind het spijtig dat er niet meer providers zijn die het zelfde beleid hebben dat je een server mag draaien enz.. upload snelheid .. volume is toch nog 40 gig ten op zichte van andere gemiddelt 10gig - 20gig geen poort blokkeringen ..