Gisteren heb ik contact gehad met Mobistar, om te vragen of het reeds mogelijk is om Mobistar Internet+TV in Limburg te laten installeren.
Ik kreeg een positief antwoord (we hebben nl ook een mobiel abonnement van Mobistar). Installatie afspraak ging redelijk snel (eerst mogelijke datum was 3 mei) maar kon zelf pas 9 mei.
Dit wil dus zeggen dat het waarschijnlijk mogelijk is om in heel België al Mobistar te installeren, echter dien je wel al een mobiel abonnement te hebben bij hun.
Wat me ook opviel waren de extra kosten moest er nog geen kabelaansluiting zijn (149 euro). Gelukkig heb ik deze al.
Er loopt momenteel ook een promotie dat je geen activatie/installatie kost moet betalen.
Hopelijk verloopt alles goed op 9 mei!
Installatie Mobistar Limburg
- FabriFibra
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 5 keer
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 27 keer
Heb 'k de voorbije week ook gemerkt: kon in verschillende West-Vlaamse gemeentes Mobistar nemen. Als het ook zo is in Limburg zal het inderdaad voor heel België beschikbaar zijn. Top!
Wat is je huidige provider? Telenet?
Wat is je huidige provider? Telenet?
- FabriFibra
- Plus Member
Op dit moment heb ik inderdaad Telenet (Whop). TV kijken we amper dus het aanbod van Mobistar is meer dan voldoende voor ons. Ook spreekt het "ongelimiteerd" verbruik van Mobistar ons aan. Zeker voor die prijs.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik woon in de provincie Antwerpen, tegen de grens met Limburg, en heb een mail gekregen dat ik TV en internet van Mobistar kan laten activeren. Ik zou binnen de week opgebeld worden door een medewerker. Ben wel al klant geworden door mijn GSM abbo over te zetten.
De downloadlimiet van Telenet steekt me serieus tegen, zeker nu ik Netflix heb.
- FabriFibra
- Plus Member
Dat is ook een van de reden dat ik ook overstap. Ben die limieten van telenet meer dan beu. En heb zeker geen zin om 70 euro per maand eraan te geven....ThaDoc schreef:Ik woon in de provincie Antwerpen, tegen de grens met Limburg, en heb een mail gekregen dat ik TV en internet van Mobistar kan laten activeren. Ik zou binnen de week opgebeld worden door een medewerker. Ben wel al klant geworden door mijn GSM abbo over te zetten.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Mobistar heeft nochtans identiek dezelfde limieten als TN !FabriFibra schreef:Ben die limieten van telenet meer dan beu.
- FabriFibra
- Plus Member
Wel niet aan dezelfde prijs. Ik heb momenteel een Whop abonnement en betaal 58 euro. Het is een tripple pack maar ik gebruik mijn vaste lijn niet. In die Whop heb ik een limiet van 200GB per maand.r2504 schreef:Mobistar heeft nochtans identiek dezelfde limieten als TN !FabriFibra schreef:Ben die limieten van telenet meer dan beu.
Nu stap ik over naar Mobistar en heb ik ongelimiteerd internet voor 49 euro... Mijn gsm abonnement had ik bij mijn Whop ook al dus dat veranderd niet.
Voor dezelfde prijs heb ik nu ongelimiteerd internet en een netflix abonnement waar ik zoveel naar kan kijken als ik wil...
-
- Starter Plus
Ik heb een basic internet van Telenet en heb dus maar 100 GB per maand om te spenderen. Momenteel zet ik de kwaliteit van Netflix omlaag om niet telkens over de limiet te gaan. Ook Steam verbruikt heel wat, zeker na een sales. Daarbij komt dat ik mijn NAS veel van buitenaf gebruik om mijn muziek te streamen dus de hogere uploadsnelheid is meer dan welkom. De prijs van een Whop vind ik te duur en ik heb geen vaste telefoonlijn nodig.
-
- Starter Plus
Ik reken zo:
Bij Telenet had(heb) ik:
2x King GSM abbo aan € 15/maand (geen goedkopere formule bij Telenet beschikbaar)
Basic Internet + TV aan € 52,65/maand (100GB internetlimiet, snelheid 30Mbps download, 3Mbps upload)
----
Totaal: € 82,65/maand
Nu ga ik naar:
2x Mobistar Dolphin 12 plus aan € 12/maand (dit abonnement sluit beter aan bij mijn verbruik dan het goedkoopste Telenet abbo)
Mobistar Internet en TV aan € 49/maand (GEEN downloadlimiet (FUP, I know!), snelheid 100Mbps download, 6Mbps upload)
----
Totaal: € 73/maand
Op jaarbasis scheelt dit voor mij € 115,8 dat ik goedkoper af ben met Mobistar dan bij Telenet te blijven. EN ik heb veel sneller internet zonder limiet!
Bovendien geeft Mobistar de optie om voor € 10/maand een internetboost te nemen die zorgt voor een 200Mbps download en 12Mbps upload snelheid. Nog niet zo gek! Want als ik die optie neem kom ik slechts € 0,35/maand duurder uit dan mijn oude abbo's bij Telenet en heb ik gigantisch veel sneller internet dan met mijn Basic Internet van Telenet! Die uploadsnelheid is interessant ivm mijn NAS gebruik.
Bij Telenet had(heb) ik:
2x King GSM abbo aan € 15/maand (geen goedkopere formule bij Telenet beschikbaar)
Basic Internet + TV aan € 52,65/maand (100GB internetlimiet, snelheid 30Mbps download, 3Mbps upload)
----
Totaal: € 82,65/maand
Nu ga ik naar:
2x Mobistar Dolphin 12 plus aan € 12/maand (dit abonnement sluit beter aan bij mijn verbruik dan het goedkoopste Telenet abbo)
Mobistar Internet en TV aan € 49/maand (GEEN downloadlimiet (FUP, I know!), snelheid 100Mbps download, 6Mbps upload)
----
Totaal: € 73/maand
Op jaarbasis scheelt dit voor mij € 115,8 dat ik goedkoper af ben met Mobistar dan bij Telenet te blijven. EN ik heb veel sneller internet zonder limiet!
Bovendien geeft Mobistar de optie om voor € 10/maand een internetboost te nemen die zorgt voor een 200Mbps download en 12Mbps upload snelheid. Nog niet zo gek! Want als ik die optie neem kom ik slechts € 0,35/maand duurder uit dan mijn oude abbo's bij Telenet en heb ik gigantisch veel sneller internet dan met mijn Basic Internet van Telenet! Die uploadsnelheid is interessant ivm mijn NAS gebruik.
-
- Deel van't meubilair
Ik had het ook niet over de prijs... wel over de limieten... en jou "ongelimiteerd" is equivalent van een Whoppa en dus 500 GB FUP.FabriFibra schreef:Nu stap ik over naar Mobistar en heb ik ongelimiteerd internet voor 49 euro...
Kreeg je (vroeger) geen 5 euro korting als TN klant op een GSM abonnement bij TN ?ThaDoc schreef:2x King GSM abbo aan € 15/maand (geen goedkopere formule bij Telenet beschikbaar)
Op die manier zou je 10 euro zakken en zelfs onder de prijs van Mobistar zitten.
-
- Starter Plus
Als je mijn post volledig doorleest zie je dat ik inderdaad op de hoogte ben van de Fair Use Policy. 500GB tegenover 100GB, nog steeds een enorm verschil hé! Ik vergelijk qua prijs zelfs niet eens met Whoppa, als ik dat doe dan kom ik op €107,3/maand (incl 2xGSM) vs € 83/maand (incl 2xGSM) bij Mobistar voor dezelfde snelheid (200/12). Oftewel €291,6/jaar goedkoper bij Mobistar...r2504 schreef:Ik had het ook niet over de prijs... wel over de limieten... en jou "ongelimiteerd" is equivalent van een Whoppa en dus 500 GB FUP.FabriFibra schreef:Nu stap ik over naar Mobistar en heb ik ongelimiteerd internet voor 49 euro...
Kreeg je (vroeger) geen 5 euro korting als TN klant op een GSM abonnement bij TN ?ThaDoc schreef:2x King GSM abbo aan € 15/maand (geen goedkopere formule bij Telenet beschikbaar)
Op die manier zou je 10 euro zakken en zelfs onder de prijs van Mobistar zitten.
€5 korting bij Telenet? Nooit van gehoord. Ben al klant sinds de oprichting van Telenet en heb nooit enige vorm van korting gekregen. Enkel een aantal keer prijsverhoging...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 39 keer
Correct, prijsverhogingen veel meer dan de index aan de lopende band daar zonder deftige argumentering.
Hopelijk gaan ze daar hun peren nog zien in Mechelen door Mobistar.
Bedrijven waar de CEO de arrogantie zelf is door te beweren dat de klanten toch betalen met de glimlach omdat er geen alternatief is, mogen van mij part opgekuist worden voor een wat andere mentaliteit.
Hopelijk gaan ze daar hun peren nog zien in Mechelen door Mobistar.
Bedrijven waar de CEO de arrogantie zelf is door te beweren dat de klanten toch betalen met de glimlach omdat er geen alternatief is, mogen van mij part opgekuist worden voor een wat andere mentaliteit.
- FabriFibra
- Plus Member
Sorry maar dan snap ik de relevantie niet van de opmerking.r2504 schreef:Ik had het ook niet over de prijs... wel over de limieten... en jou "ongelimiteerd" is equivalent van een Whoppa en dus 500 GB FUP.FabriFibra schreef:Nu stap ik over naar Mobistar en heb ik ongelimiteerd internet voor 49 euro...
Mij gaat het om wat je krijgt voor het aantal te betalen euro's. Ongelimiteerd (500gb) voor 49 euro.
Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
-
- Deel van't meubilair
Ik wou je louter wijzen op het feit dat "ongelimiteerd" dat totaal niet is... niets meer, niets minder.FabriFibra schreef:Sorry maar dan snap ik de relevantie niet van de opmerking.
- FabriFibra
- Plus Member
Bedankt maar was reeds op de hoogte. In de praktijk is het eigelijk ook wel ongelimiteerd, je snelheid zal gewoon lager liggen.r2504 schreef:Ik wou je louter wijzen op het feit dat "ongelimiteerd" dat totaal niet is... niets meer, niets minder.FabriFibra schreef:Sorry maar dan snap ik de relevantie niet van de opmerking.
Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk