Mobistar router met veel "critical" errors en soms een reboot

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
sanderd17
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 28 nov 2014, 17:27
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

Het internet van Mobistar valt soms weg, en als we naar de logs kijken, dan zien we heel wat errors. Ik weet niet als het een probleem is met de router zelf, als het een probleem is met de binnenkomende coax, of als het de verbinding met de Fritz!Box is die voor de problemen zorgt (we hebben een Fritz!Box via powerline ethernet moeten verbinden om een deftig WiFi signaal te krijgen).

Code: Selecteer alles

Status
DOCSIS Acquire Downstream Channel  Done
Obtain Upstream Parameters         Done
Cable Modem DHCP                   Done
Establish Time Of Day (TOD)        Done
Cable Modem TFTP                   Done
Register Connection                Done
Cable Modem Status                 operational
Initialize Baseline Privacy        Done
Current Time and Date              2016-04-28 15:29:01
System Up Time                     0day(s)0h:39m:38s

Code: Selecteer alles

Signals

Downstream                  Heading Channel Value
Channel ID                  6         5         7         8         1         2	        3         4
Frequency                   442000000 434000000 450000000 458000000 402000000 410000000 418000000 426000000
Signal to Noise Ratio (SNR) 37        37        37        37        37        38        38        38
QAM - Downstream Modulation 256qam    256qam    256qam    256qam    256qam    256qam    256qam    256qam

Upstream            Heading Channel Value
Channel ID          40       20       30       10
Frequency           38900000 52500000 45700000 59300000
Ranging Service ID  7426     7426     7426     7426
Symbol Rate         2.560    5.120    5.120    5.120
Power Level (dBmV)  36       33       33       33
Ranging Status      success  success  success  success
Upstream Modulation	64qam    64qam    64qam    16qam
Power Level (dBmV)          5         5         5         5         6         6         6         6

Signal Stats                  Heading Channel Value
Channel ID                    6         5         7         8         1        2         3        4
Total Unerrored Codewords     100869048 101367426 101357773 101379672 83485420 100657944 82868088 100850673
Total Correctable Codewords   8937      9673      8864      8893      4776     7404      5370     7670
Total Uncorrectable Codewords 31533     33954     35441     34888     20942    32205     21217    31382

Code: Selecteer alles

Logs
Time                Priority    Code   Message
2016-04-28 15:41:45 critical    R02.0  No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=dc:53:7c:71:de:4f;CMTS-MAC=00:17:10:87:a9:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2016-04-28 15:33:21 critical    R06.0  Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=dc:53:7c:71:de:4f;CMTS-MAC=00:17:10:87:a9:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2016-04-28 15:33:21 critical    R03.0  Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=dc:53:7c:71:de:4f;CMTS-MAC=00:17:10:87:a9:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2016-04-28 15:33:20 critical    R02.0  No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=dc:53:7c:71:de:4f;CMTS-MAC=00:17:10:87:a9:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2016-04-28 14:50:55 information B401.0 Authorized;CM-MAC=dc:53:7c:71:de:4f;CMTS-MAC=00:17:10:87:a9:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2016-04-28 14:48:50 critical    R04.0  Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=dc:53:7c:71:de:4f;CMTS-MAC=00:17:10:87:a9:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2016-04-28 14:48:44 warning     T202.0 Lost MDD Timeout;CM-MAC=dc:53:7c:71:de:4f;CMTS-MAC=00:17:10:87:a9:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2016-04-28 14:48:43 critical    R04.0  Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=dc:53:7c:71:de:4f;CMTS-MAC=00:17:10:87:a9:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2016-04-28 14:48:43 warning     T202.0 Lost MDD Timeout;CM-MAC=dc:53:7c:71:de:4f;CMTS-MAC=00:17:10:87:a9:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2016-04-28 14:48:20 critical    T05.0  SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=dc:53:7c:71:de:4f;CMTS-MAC=00:17:10:87:a9:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2016-04-28 14:48:20 critical    R02.0  No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=dc:53:7c:71:de:4f;CMTS-MAC=00:17:10:87:a9:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2016-04-28 14:36:40 warning     T202.0 Lost MDD Timeout;CM-MAC=dc:53:7c:71:de:4f;CMTS-MAC=00:17:10:87:a9:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2016-04-28 14:36:19 critical    R02.0  No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=dc:53:7c:71:de:4f;CMTS-MAC=00:17:10:87:a9:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2016-04-28 11:35:08 information B401.0 Authorized;CM-MAC=dc:53:7c:71:de:4f;CMTS-MAC=00:17:10:87:a9:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2016-04-28 11:32:56 critical    R04.0  Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=dc:53:7c:71:de:4f;CMTS-MAC=00:17:10:87:a9:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Iemand een idee als de fout bij mij of bij Mobistar ligt?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dat soort errors lijkt me duidelijk een Mobistar probleem.
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Ik heb dat ook (gehad) technische dienst gecontacteerd en voorlopig al geen critical warnings meer.

Modem viel altijd 's nachts om 2 uur uit, kon ik afleiden uit de logs.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Medewerker zei dat er af en toe updates verzonden worden naar de Orange modems en als er dan een timeout voordoet de modem herstart. Ze zei ook dat er geen reden was tot zorgen zo lang er geen 10 critical errors zijn na elkaar.

Waarop ik zei dat een critical error, een critical error blijft en daarmee het probleem nog niet opgelost is.

Nu momenteel niet meer zulke errors gehad maar blijkbaar loopt er af en toe nog eens iets niet goed bij de modem.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”