Anti-terrorisme ideetjes?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gesloten
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Hoe is dat mogelijk?
Kijk naar hoe Merkel "vroeger" over/naar Erdogan communiceerde: schending mensenrechten, persvrijheid, ...
Sinds de vluchtelingenstroom is haar communicatie helemaal gedraaid: Europa heeft Erdogan nodig om de vluchtelingen niet te laten oversteken.

Of die vluchtelingenaanpak juridisch steek houdt, zal later nog wel blijken.
Maar een oplossing via Erdogan verwachten aan de ene kant, en aan de andere kant hem en het Turkse beleid bekritiseren, dat gaat natuurlijk niet samen. Dat is zelfs voor de politiek een te grote spreidstand :).
De Europese pers (Vlaanderen incl) volgt trouwens. Je moet buitenlandse media (US) raadplegen om te lezen wat er in Turkije gebeurt. Voorheen kon je dat veel vlotter in de Vlaamse pers volgen.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Voor het 'akkoord' met Turkije zou er nooit een woord gerept worden of welke satire of humor over Erdogan dan ook...

Dat akkoord is op z'n minst twijfelachtig te noemen, maar wat zou het alternatief zijn ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Joe schrijft: Dat akkoord is op z'n minst twijfelachtig te noemen, maar wat zou het alternatief zijn ?

EU moet tonen dat het "ballen" heeft, en z'n eigen boontjes doppen. Wat is het nut anders van een verenigd Europa dat maar niet echt "verenigd" raakt!? Tenzij niet-democratische krachten (TTIP?) achter de schermen volop aan het werk zijn...

p.s.: als de vos (Obama) de passie preekt, boer let op je kippen 8)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Reactie op Boulder:
Als ik vandaag rechts nog hoor beweren dat racisme niet bestaat in Vlaanderen dan denk ik dat dit een even grote ontkenning is van problemen als links voorheen. Welke oplossingen hebben we dan gemist? Ik zie vooral paniekreacties, repressie en afbouw van jarenlang zeer moeizaam opgebouwde rechten.

Mensen gaan inderdaad deels vrijwillig bij elkaar wonen, dat doen rijken ook, blanken ook en zelfs de dieren. Daarnaast spelen echter economische factoren waardoor de prijs maakt waar je KAN gaan wonen. Ook is er het probleem dat voor sommigen het moeilijker is een woning te vinden door iets dat blijkbaar niet bestaat. Zo krijg je dus ghetto's en dat was niet eens ongewenst. Wegstoppen in plaatsen waar we zelf niet komen was het beleid en dat keert nu als een boemerang terug in ons gezicht. Een gezonde mix is voor velen nog altijd een stap te ver, dan rest er dus enkel de ghetto's.

Lees de bijbel en er staan even haatvolle zaken in. Bovendien is maar een zeer kleine groep "overtuigd" van deze extremistische kijk. DE islam bestaat niet, net zoals de katholieken niet bestaan. Alles en iedereen op één hoop gooien lijkt me dan ook veel gevaarlijker dan het probleem van negatie dat extremisme wel degelijk bestaat.

De bende was ook terreur en ik ben er zeker van dat de meeste moslims even tegen terreur zijn dan jij. De meeste slachtoffers van terreur zijn trouwens moslims.

Verkrachtingen krijgen een zo een lage prioriteit dat je bijna van kwade wil kan spreken. Onlangs las ik een artikel met titel "je kan maar beter de verkrachter zijn" over hoe vandaag de dag slachtoffers van verkrachting slechter af zijn dan de daders die er zeer vaak en zelfs in toenemende mate vanaf komen.

De kerk hetzelfde. Nog vandaag de dag kunnen die mannen die kinderen jarenlang verkracht hebben op vakantie sturen. Een bevolking die echt dit wil uitroeien zou dit niet tolereren. Rik Torfs vroeg vorige week nog om begrip voor verjaring, tja.

Salah kreeg steun maar zoveel dat hij enkel vlak bij huis terecht kon en dat hij bij zijn wanhopige pogingen om zo iemand te vinden tegen de lamp liep. Vangheluwe kreeg een schoner onderdak en mocht als eerste de nieuwe lading trappist proeven. De afscheidsbrief van één van de terroristen sprak over wanhoop en nergens naartoe kunnen. Die steun valt blijkbaar nogal tegen in de realiteit.

Ik zie niemand mij iets opdringen. Ik eet vlees van welke soort ook en draag wat ik wil. Enkel als ik een hoofddoek wil dragen beginnen sommigen moeilijk te doen. Dat werd ook gezegd van veganisten en van vrouwen die enkele decennia geleden ook wouden gaan werken. Ondertussen is van dat opdringen weinig in huis gekomen, net zoals van de gelijke vrouwenrechten in de praktijk.

Er zal niet veel volk meer overblijven in België, waar gaan we al de Belgen die deze waarden niet delen naartoe sturen? :)
Man en vrouw gelijk? Must be kiddin'
Homo's mogen hier nog door een voetballer vergeleken worden met Bruggesupporters :)
Verwijder eerst de balk in het eigen oog en je zal zien hoeveel problemen wij zelf nog hebben met onze zogezegd superieure waarden.

Je bewijst hierbij ook compleet mijn punt. Het zal van 2 kanten moeten komen maar als je zelf overtuigd bent dat enkel de andere zal moeten plooien en dat onvoorwaardelijk en compleet, dan denk ik niet dat de oplossing nabij is. De wereld is niet vergaan toen een aantal mensen geen vlees besloten te eten, ook niet toen mannen en vrouwen op hetzelfde geslacht vielen en ook niet toen vrouwen niet langer aan de haard bleven dus waarom zou de wereld vergaan omdat er een aantal moslims hier wonen?

De wet moet gevolgd worden door iedereen maar wie doet alsof dit een zaak is die wij al verwezenlijkt hebben is wel erg oneerlijk. Nieuwkomers zullen zich moeten aanpassen en wij zullen ons moeten aanpassen aan nieuwkomers. Dat hoeft geen verlies te betekenen voor beiden maar kan zelfs win/win zijn. We moeten dan wel stoppen met elkaar proberen tegen te werken en samen WILLEN leven. Waar een wil is, is een weg. Waar geen wil is, is ook de weg... weg :)
wied
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schrijft: Verwijder eerst de balk in het eigen oog en je zal zien hoeveel problemen wij zelf nog hebben met onze zogezegd superieure waarden.

en de geschiedenis herhaalt zich. Mensen lijken altijd weer (collectief) verkeerd te reageren. Niemand heeft zich afgevraagd na 9/11 waarom Amerika blijkbaar zo gehaat wordt. Nee, zonder aarzelen kiezen voor (shock and awe) bonbardementen op Bagdad! En "la France est en guerre" lijkt wel een echo op dit stupiede wapenfeit...
Misschien dat we nu eindelijk on-topic raken met deze draad :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad Wied. De meeste reacties, ook op dit forum, komen gewoon voort uit angst en dat is zelden een goede raadgever.

Geweld wordt bestreden met nog meer geweld. Vrijheid wordt verdedigd door het inperken van vrijheid.De angst is zodanig groot dat we eender wie volgen die beweert "de oplossing" te hebben. Hoe pijnlijk was de ontnuchtering toen enkele dagen na de victorieberichtgeving over de arrestatie van Salah ons veiligheidsbeleid compleet de mist in ging? Politici beloofden zelfs van deur tot deur te gaan maar enkele huizen verder dan de ouderlijke woonst waren ze blijkbaar nog niet geraakt :-D Dan volgt nog snel een geënsceneerd ontslagtoneeltje en weer back to business.

In mijn eerste reactie haalde ik ook het belangrijkste punt aan nl wat maakt dat iemand zichzelf nog liever opblaast dan deel te nemen aan onze maatschappij? Zulke mensen kan je nooit tegenhouden want ze zijn tot alles bereid en enkel een complete politiestaat zonder enige vrijheid zou dit kunnen verhinderen maar dan zitten we in de situatie die deze extremisten net wensen. De actie en de reactie gaan in die zin soms wreed dezelfde richting op zonder dat iedereen er zich van bewust is.

De enige mogelijkheid lijkt me het proberen vermijden of minimaliseren van het aantal radicalen aan alle kanten van het spectrum. Mensen tegen elkaar opzetten lijkt me dan ook bijzonder contraproductief. Even erg als het negeren van bestaande problemen, ook aan beide kanten.

Ook ons buitenlands beleid mag aan enige kritische toets onderworpen worden. Hoeveel positieve evoluties zijn er al geweest naar aanleiding van onze interventies? Meestal blijft het beperkt tot het verjagen van een oude tiran en het laten opstaan van meerdere nieuwe. Eens de economische belangen verdedigd zijn mag het volk zijn plan trekken, de oorlog heeft ons al genoeg gekost. Het probleem nu is dat deze ver van ons bed-show ineens erg dichtbij gekomen is door de toegenomen mondialisering en mobiliteit. De ellende die we elders veroorzaakten volgt ons nu gewoon terug naar huis. De soldaten keren niet meer alleen terug naar huis maar de problemen volgen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dizzy schreef:Als ik vandaag rechts nog hoor beweren dat racisme niet bestaat in Vlaanderen dan denk ik dat dit een even grote ontkenning is van problemen als links voorheen.
Natuurlijk bestaat racisme... al wordt het vaak misbruikt om zich achter te verstoppen.
Dizzy schreef:Ik zie vooral paniekreacties, repressie en afbouw van jarenlang zeer moeizaam opgebouwde rechten.
Dit zijn geen paniekreacties... het is gewoon de druppel die de emmer doet overlopen (en dat gaat niet van vandaag op morgen... laat staan dat het een vorm van "paniek" is).
Dizzy schreef:Ik zie niemand mij iets opdringen. Ik eet vlees van welke soort ook en draag wat ik wil.
Daarom dat ik in sommige supermarkten enkel nog Halal vlees kan vinden, sommige uren niet meer kan gaan zwemmen omdat het gereserveerd is voor Moslimvrouwen, ... de vraag is dus hoelang je nog de zaken gaat blijven ontkennen en minimaliseren. Vandaag de dag dringen ze je nog niets op, ze ontnemen je alléén nog maar dingen tot je op een dag zal wakker worden in een andere realiteit.
wied schreef:Niemand heeft zich afgevraagd na 9/11 waarom Amerika blijkbaar zo gehaat wordt.
De barbaarse minderheid was natuurlijk niet blij dat ze hun macht verloren toen America hen een halt toeriep... of heb je er ook een probleem mee toen ze hier destijds ons ter hulp kwamen na een Duitse invasie ? Je mag gerust discussiëren over de extra motivatie van America bij het aanwezig zijn van olie en andere rijkdommen... maar een vreedzame democratie heb ik onze westerse beschaving nog nooit zien bombarderen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Natuurlijk bestaat racisme... al wordt het vaak misbruikt om zich achter te verstoppen.
Juist, het wordt te vaak bovengehaald als het niet nodig is maar anderzijds is het een zeer ernstig probleem dat ook niet genegeerd mag worden. Vandaag nog blijkt uit een rapport comite P dat de politie nog altijd erg veel last heeft van dit probleem. Het helpt uiteraard niet dat politici het probleem blijven minimaliseren of gedogen. Pijnlijke uitwassen maken duidelijk dat dit rapport er niet naast zit. Wil de politie respect dan zal ze dat ook moeten verdienen. Meer representatieve politie is een aanzet tot verbetering net zoals meer vrouwen op de werkvloer een temperende invloed hebben gehad op het seksistische gedrag van sommige mannen.
r2504 schreef:Dit zijn geen paniekreacties... het is gewoon de druppel die de emmer doet overlopen (en dat gaat niet van vandaag op morgen... laat staan dat het een vorm van "paniek" is).
Veel reacties zijn gewoon pure paniek. De lockdown na Parijs. Na de aanslagen hier werden scholen gesloten en kinderen binnen gehouden... in W-Vlaanderen! Aan de Brusselse stations stonden enorme rijen mensen (mooi doelwit) te wachten om binnen te mogen. Mensen gingen te voet naar de luchthaven wegens de "goed georganiseerde" beveiliging,... Dat zijn gewoon paniekreacties die vaak nog erger zijn dan gewoon verder leven.
r2504 schreef:Daarom dat ik in sommige supermarkten enkel nog Halal vlees kan vinden, sommige uren niet meer kan gaan zwemmen omdat het gereserveerd is voor Moslimvrouwen, ... de vraag is dus hoelang je nog de zaken gaat blijven ontkennen en minimaliseren. Vandaag de dag dringen ze je nog niets op, ze ontnemen je alléén nog maar dingen tot je op een dag zal wakker worden in een andere realiteit.
Ik kan alles krijgen en dat in zoveel winkels dat ik ze niet allemaal kan bezoeken. Dat een winkel enkel veggie of bio serveert stoort me niet en ik ben nog veel minder verplicht daar te gaan. Er bestaat al langer fitness enkel voor vrouwen enz... dat stoort me niet noch is dat een beperking van vrijheid. Zolang er keuze genoeg is en alternatieven zie ik het probleem niet. Ik merk weer een enorme angst om dingen te verliezen terwijl we met gemak andere zaken opgeven voor een pseudo-veiligheid.
r2504 schreef:De barbaarse minderheid was natuurlijk niet blij dat ze hun macht verloren toen America hen een halt toeriep... of heb je er ook een probleem mee toen ze hier destijds ons ter hulp kwamen na een Duitse invasie ? Je mag gerust discussiëren over de extra motivatie van America bij het aanwezig zijn van olie en andere rijkdommen... maar een vreedzame democratie heb ik onze westerse beschaving nog nooit zien bombarderen.
De barbaren zijn vaak geïnstalleerd door het westen en de VS zijn op dat vlak zeker geen beginners. Hun motivatie is inderdaad niet enkel menslievend maar zeker zo vaak gewoon een bescherming van eigen (economische) belangen. Als je zelf niet vreedzaam bent moet je niet te snel beginnen over anderen en zoals Wied terecht schreef eens in eigen boezem kijken. Waarom haten sommigen ons zodanig? Hoeveel vrienden maken we met de martelpraktijken in onrechtmatige gevangenissen als Guantanamo? Waarom kan je mensen die toch zo slecht zijn niet gewoon berechten als onze instellingen en waarden toch zo superieur zijn?... Veel zaken zijn gewoon deels gevolgen van onze eigen fouten maar eigen fouten toegeven is voor de mens nu eenmaal moeilijker dan de schuld op een ander of de sossen te stoten :)
wied
Elite Poster
Elite Poster

@r2504

een welles-nietes discussie heeft geen zin. Het westen heeft een slechte palmares wat het offeren van jonge mensenlevens betreft in naam van het grote goed. Een gegeven waarvan Stanley Kubrick dankbaar gebruik maakte, en Charlie Chaplin...
Beter is het om voorbeelden te zoeken van instellingen die (internationaal) van betekenis zijn omdat ze deugdelijk werk verzetten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

wied schreef:een welles-nietes discussie heeft geen zin
Inderdaad... tijd om te beseffen dat de multiculturele samenleving mislukt is (tenzij je daar ook een welles-nietes discussie over wil voeren).

Integratie vraagt een groot commitment van beide kanten... iets waar we veel te weinig hebben op gewezen/gecontroleerd.

Het stadium van pamperen is dus voorbij hoop ik...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Mislukt? Het beleid of het gebrek eraan trekt inderdaad op niets maar ik weet niet of je van mislukken kan spreken als er geen alternatief is. De wereld zal multicultureel zijn, of niet zijn. Hoe kan je immers de rassenvermenging ongedaan maken? De mobiliteit neemt enkel toe en de vermenging gaat steeds harder, dat is de realiteit.

Terug naar vroeger gaat niet want de teletijdmachine is kapot. Ik vind het ongelooflijk hoeveel mensen bezig zijn met een definitief gepasseerde situatie proberen terug te brengen, dat is gewoon onmogelijk. In gans de geschiedenis zijn we enkel verder gegaan maar nooit helemaal terug. Of elke evolutie gewenst of een verbetering is, is een ander maar de wereld zal verder draaien en bepaalde sociologische realiteiten zijn gewoon onomkeerbaar. Dat aanvaarden zou al een begin zijn van werken aan de manier hoe we het dan wel beter aanpakken ipv te denken dat we het nog gaan omkeren. Iedere generatie zal het anders doen dan hun ouders en dat is ook de bedoeling en de natuur.

Het klopt dat het van beide kanten moet komen maar anderzijds doet men alsof men van onze kant niets meer moet doen, eerder minder. Je moet wel erg eenzijdig denken om te doen alsof alle buitenlanders hier een luilekkerleventje leiden. Ze staan in alle armoede- en probleemstatistieken bovenaan. Het is een beetje de mode om mensen met problemen te typeren als "bevoordeelden", zieken zijn profiteurs net zoals werklozen. Armen en daklozen zijn losers en luiaards. Buitenlanders zijn dat alles samen. Wij zijn dan weer de hardwerkende Vlamingen die dat alles zogezegd betalen. Dat is niet van 2 kanten komen toch. Als ik zo dacht liet ik me direct ontslaan en trok in in Molenbeek in een prachtig sociaal appartement om ganse dagen me vol te vreten met halalvoeding en de zonnebank op maximum. Het paradijs volgens sommigen blijkbaar :-D

Sommigen eisen blijkbaar ook geen aanpassing maar een assimilatie. Alles wat vreemd is wordt direct negatief bekeken of is problematisch. Dat komt uiteraard deels door het falend beleid waarbij er veel te weinig contact is tussen de groepen en de wij-zij mentaliteit kan bloeien. Angst voor het onbekende komt hier zo vaak naar voren en helaas speelt de politiek maar al te graag in op deze sterke menselijke gevoelens. Verdeel en heers is een oude maar erg effectieve manier om het volk te bedwingen en velen lopen er blindelings in.

Het is ook niet enkel zo met vreemdelingen maar men zet ook armen tegen rijken op, zieken tegen gezonde, jongeren tegen ouderen, zelfstandigen tegen arbeiders, privé tegen ambtenarij, ... telkens is de ene de profiteur van de andere en kan men zo langzaamaan de voordelen afbouwen van alle groepen. De verandering bij linkse of rechtse besturen situeren zich eerder bij de namen die bij de postjes horen dan bij echte beleidskeuzes op lange termijn. Belastingen worden besparingen en voordelen worden excessen. Uiteindelijk valt de rekening bij iedereen in de bus en dan mag je weer wijzen naar de groep naar keuze om de frustraties op bot te vieren.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dizzy schreef:Reactie op Boulder:
Als ik vandaag rechts nog hoor beweren dat racisme niet bestaat in Vlaanderen....blablabla...

Salah kreeg steun maar zoveel dat hij enkel vlak bij huis terecht kon en dat hij bij zijn wanhopige pogingen om zo iemand te vinden tegen de lamp liep.
....blablabla...
Het zal van 2 kanten moeten komen maar als je zelf overtuigd bent dat enkel de andere zal moeten plooien en dat onvoorwaardelijk en compleet....blablabla...
1. Ik denk dat jij niet echt goed luistert naar rechts.
Natuurlijk is er racisme, maar kansen moet je grijpen, ook al heb je minder kansen als een ander.
2. Of hij bleef hier om meer aanslagen te plannen natuurlijk...
3. Ik vraag me echt af naar welke kant wij dan nog moeten plooien ? Toch maar onverdoofd slachten ? Toch maar minder rechten voor vrouwen en homo's ? Toch maar 4 keer laten bidden tijdens de shift ? Aparte zwembadjes voor de kappekes ? Zwarte piet buiten ? Vakantie met ramadan ipv met Pasen (vasten is vasten) ? of hoe zie jij dat ?
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

De wet moet gevolgd worden door iedereen maar wie doet alsof dit een zaak is die wij al verwezenlijkt hebben is wel erg oneerlijk. Nieuwkomers zullen zich moeten aanpassen en wij zullen ons moeten aanpassen aan nieuwkomers. Dat hoeft geen verlies te betekenen voor beiden maar kan zelfs win/win zijn. We moeten dan wel stoppen met elkaar proberen tegen te werken en samen WILLEN leven. Waar een wil is, is een weg. Waar geen wil is, is ook de weg... weg :)
Langs de ene kant besef ik dat er (spijtig genoeg?) geen weg terug is en we dus wel zullen moeten.

Langs de andere kant heb ik hier gewoon geen zin in, we _moeten_ al zoveel. _Moet_ ik dan ook nog eens leren samenleven met een cultuur (of culturen) waar ik helemaal niet om heb gevraagd? Als ik een nieuwe cultuur wil opsnuiven, zal ik wel eens op reis gaan...

Als de wereld één grote soep (mengelmoes) wordt, dan is de charme er gewoon uit. Eénheidsworst... dikke fun.

En we hebben het hier voortdurend over multicul... die is er hier zeker nog niet in België. We hebben de westerse cultuur en de islam-cultuur (de rest is te verwaarlozen). Dus héél multi is dit niet, eerder duo.
wied
Elite Poster
Elite Poster

@iceke

wat mij betreft is het antwoord nee, nee, en telkens nee...
We leven echter in een land met zes regeringen en waarin haast niets werkt zoals het moet. Democratie is de minst slechte vorm van regeren, maar in ons land hebben we de puinhoop wel onmogelijk groot gemaakt. En Europa dreigt daarenboven politiek een soort belgisch lappendeken in het kwadraat te worden...
We zullen dus meer nodig hebben dan enkele "ideetjes" willen we hieraan beginnen :-(
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Dizzy schreef:Reactie op Boulder:
Als ik vandaag rechts nog hoor beweren dat racisme niet bestaat in Vlaanderen dan denk ik dat dit een even grote ontkenning is van problemen als links voorheen.
Dan moet je wel stekeblind zijn om zoiets te schrijven.
Vandaag was nog op het nieuws dat Bart Dewever erkent dat er racisme bestaat binnen het Antwerpse politiekorps, een probleem dat al jaren bestaat, lang vóór deze rechtse partij in Antwerpen aan de macht kwam.
Dizzy schreef:Mensen gaan inderdaad deels vrijwillig bij elkaar wonen, dat doen rijken ook, blanken ook en zelfs de dieren.
Maar dan komen ze wel janken dat er ghettovorming is.
Neen, zij gaan zelf samenhokken, dus dat zoeken ze zelf.
Dizzy schreef:Daarnaast spelen echter economische factoren waardoor de prijs maakt waar je KAN gaan wonen.
Er zijn nochtans veel wijken die vroeger typisch Vlaamse wijken waren, die compleet ingepalmd zijn door vreemdelingen.
Dizzy schreef:Ook is er het probleem dat voor sommigen het moeilijker is een woning te vinden door iets dat blijkbaar niet bestaat.
Vaak krijgen zij sociale woningen toegewezen.
Vandaag was er nog in het nieuws dat al die vluchtelingen niet rap genoeg een woning kregen...
Dizzy schreef:Wegstoppen in plaatsen waar we zelf niet komen was het beleid en dat keert nu als een boemerang terug in ons gezicht.
Kijk hoe je jezelf tegenspreekt.
Je hebt net gezegd dat mensen van dezelfde cultuur vrijwillig elkaar opzoeken, en nu zeg je dat wij ze wegstoppen.
Neen, daar kiezen ze zelf voor.
Maar zoals met alles is het altijd de schuld van een ander.
Dizzy schreef:Lees de bijbel en er staan even haatvolle zaken in.
2 belangrijke verschillen : er zijn 4 evangelisten die elkaar voortdurend tegenspreken.
Dat zorgt ervoor dat het al heel snel onhoudbaar wordt om alles als absolute waarheid te verkondigen.
De koran pretendeert echter rechtstreeks het woord van allah te zijn.
Tweede belangrijk verschil : wij hebben de invloed van religie in onze maatschappij gevoelig teruggedrongen.
Dit is een van de belangrijkste verwezenlijkingen van onze beschaving, wij laten achterlijke visies van duizenden jaren geleden niet meer als absolute waarheid ons leven bepalen.
Islam heeft precies nog een paar duizend jaar in te halen, want zij blijven hun achterlijke zever opdringen, ook aan niet-gelovigen.
Dizzy schreef:DE islam bestaat niet, net zoals de katholieken niet bestaan.
Er zijn varianten, maar islam is een godsdienst die vol haat zit tegenover andere religies, en nog veel meer tegenover ongelovigen.
Onlangs is in Bangladesh een atheïstische professor vermoord door IS.
De man had voor zover bekend nauwelijks iets gezegd over islam, moslims of geloof in het algemeen.
Niet in sprookjesboeken geloven was voldoende...
Dizzy schreef:De bende was ook terreur en ik ben er zeker van dat de meeste moslims even tegen terreur zijn dan jij. De meeste slachtoffers van terreur zijn trouwens moslims.
De bende (van Nijvel, veronderstel ik?) werd niet massaal door de bevolking gesteund.
De politie die onderzoek deed werd niet door burgers met stenen en flessen bekogeld, en de Bende van Nijvel beriep zich niet op een god.
Dizzy schreef:Verkrachtingen krijgen een zo een lage prioriteit dat je bijna van kwade wil kan spreken. Onlangs las ik een artikel met titel "je kan maar beter de verkrachter zijn" over hoe vandaag de dag slachtoffers van verkrachting slechter af zijn dan de daders die er zeer vaak en zelfs in toenemende mate vanaf komen.
Dat klopt, maar je bent hier weer dezelfde tactiek aan het volgen.
Uw lijstje is dus : racisme, armoede (de ghetto's), de politie die haar werk niet goed doet, enz.
Kortom, altijd hetzelfde liedje : het is de schuld van een ander.
Welnu, ik pik dit niet.
Dit is gewoon het eeuwige lijstje van drogsredenen die moslims gebruiken om de schuld op een ander te schuiven.
Het zijn de moslims die de hand in eigen boezem moeten steken.
Zij hebben een serieus probleem.
Er zijn genoeg Belgen die zonder werk zitten, en die blazen zichzelf niet op.
Dizzy schreef:De kerk hetzelfde. Nog vandaag de dag kunnen die mannen die kinderen jarenlang verkracht hebben op vakantie sturen. Een bevolking die echt dit wil uitroeien zou dit niet tolereren. Rik Torfs vroeg vorige week nog om begrip voor verjaring, tja.
Zelfde drogredens, en hier al meermaals ontzenuwd.
De bevolking steunt dat kindermisbruik niet.
Uw moslims steunen wel het stenen van overspelige vrouwen, zij vinden wel dat homoseksualiteit buiten de wet gesteld moeten worden.
Het zijn primievelingen.
Dizzy schreef:Salah kreeg steun maar zoveel dat hij enkel vlak bij huis terecht kon en dat hij bij zijn wanhopige pogingen om zo iemand te vinden tegen de lamp liep.
Ach, straks moeten we nog medelijden hebben met dat schorremorrie.
Hij kreeg steun van de plaatselijke bevolking.
Hoe goed je dat ook probeert weg te moffelen, het is niet te vergelijken met al die andere zaken, waar de bevolking nooit steun voor getoond heeft.
Dizzy schreef:Vangheluwe kreeg een schoner onderdak en mocht als eerste de nieuwe lading trappist proeven.
Kreeg hij dat van de plaatselijke bevolking of van zijn oversten?
Jij gooit alles op een hoopje, in de hoop dat de mensen het verschil niet zouden zien.
Zo dom zijn de mensen niet.
Salam werd door andere, gewone moslims gesteund.
Vangheluwe niet.
Dizzy schreef:De afscheidsbrief van één van de terroristen sprak over wanhoop en nergens naartoe kunnen. Die steun valt blijkbaar nogal tegen in de realiteit.
Ach, moeten we er nog medelijden mee hebben?
Ik hoop dat al die smerige moslimterroristen zo rap mogelijk creperen voor ze nog een misdaad kunnen plegen.
Geen medelijden met dat soort ongedierte.
Dizzy schreef:Ik zie niemand mij iets opdringen. Ik eet vlees van welke soort ook en draag wat ik wil.
Dat denk je maar.
Omdat het nu eenmaal erg duur is om halal, kosjer en gewoon vlees te produceren, gaat men vaak ervoor zorgen dat het ineens aan al die belachelijke eisen voldoet.
Dat daarbij dieren onnodig lijden moet je er dan maar bijnemen.
Je draagt wat je wilt ?
Ook bullshit, wij als mannen kunnen dat misschien nog zeggen, maar meisjes die door moslimwijken in Brussel moeten passeren, worden voor hoer uitgemaakt of lastiggevallen als ze niet aan de idiote eisen van een achterlijke cultuur voldoen.
En in Keulen en andere grote steden werden ze massaal verkracht.
Daar gaat je vrijheid...
Dizzy schreef:Enkel als ik een hoofddoek wil dragen beginnen sommigen moeilijk te doen.
Ga eens naar een moslimland, in veel van die landen MOET je zo'n kopvod aandoen, of je bent niet veilig.
Die kopvod wordt overigens opgedrongen, in de eerste plaats door mannen.
Moslima's zouden eigenlijk blij moeten zijn dat wij Westerlingen het daarmee voor hen opnemen.
Als je zo voor een hoofddoek bent, draag hem dan zelf, hee.
Dizzy schreef:Dat werd ook gezegd van veganisten en van vrouwen die enkele decennia geleden ook wouden gaan werken.
Het zijn wel de moslims die hun vrouw aan de haard willen...
En veganisten, ik heb nooit geweten dat iemand hen verbood om geen vlees te eten.
Persoonlijk is het wel zo dat ik geen 37 verschillende soorten eten zou klaarmaken, omdat er een veganist, een vegetariër, een vleeseter, ... in het publiek zit.
Wie zich niet kan vinden in het menu moet maar thuisblijven, mensen uitnodigen mag niet betekenen dat je de slaaf bent van hun beperkingen.
Dizzy schreef:Ondertussen is van dat opdringen weinig in huis gekomen, net zoals van de gelijke vrouwenrechten in de praktijk.
Moslims dringen hun praktijken op, zoveel is zeker.
Meisjes die geen moslim zijn, en zich Westers kleden worden in sommige wijken lastiggevallen, door moslims die zich als zedenpolitie gedragen.
Dizzy schreef:Homo's mogen hier nog door een voetballer vergeleken worden met Bruggesupporters :)
Homoseksualiteit is in de meeste moslimlanden VERBODEN.
Maar dat vergelijk jij met de uitlatingen van één individu, die zich dan heeft moeten excuseren.
Dat zijn dus gewoon valse vergelijkingen.
Dizzy schreef:Verwijder eerst de balk in het eigen oog en je zal zien hoeveel problemen wij zelf nog hebben met onze zogezegd superieure waarden.
Onze waarden zijn superieur, in onze ogen zit geen balk, hoogstens een splinter.
De uwe zien we niet, er zitten oogkleppen voor.
Dizzy schreef:Het zal van 2 kanten moeten komen maar als je zelf overtuigd bent dat enkel de andere zal moeten plooien en dat onvoorwaardelijk en compleet, dan denk ik niet dat de oplossing nabij is.
Van onze kant is al veel te veel gekomen.
We hebben al veel te veel toegegeven op onze waarden en normen.
Tijd om ons strenger op te stellen.
Dizzy schreef:De wereld is niet vergaan toen een aantal mensen geen vlees besloten te eten, ook niet toen mannen en vrouwen op hetzelfde geslacht vielen en ook niet toen vrouwen niet langer aan de haard bleven dus waarom zou de wereld vergaan omdat er een aantal moslims hier wonen?
Omdat die moslims al die zaken als onwettelijk willen voorstellen, en zich onverdraagzaam opstellen.
Zij willen ons de achterlijke shariah wet opleggen, en ons daarmee terug in de tijd brengen naar een tijd waarin vrouwen nauwelijks rechten hadden.
Dizzy schreef:Nieuwkomers zullen zich moeten aanpassen en wij zullen ons moeten aanpassen aan nieuwkomers.
Waarom zouden wij ons aan hen moeten aanpassen?
Zij komen hier wonen, niet omgekeerd.
Ga jij maar eens naar Iran, en probeer dan op Westerse manier te leven.
Dat wordt daar gewoon niet getolereerd, laat staan dat jij hen de les zou moeten spellen.
Dizzy schreef:We moeten dan wel stoppen met elkaar proberen tegen te werken en samen WILLEN leven. Waar een wil is, is een weg. Waar geen wil is, is ook de weg... weg :)
Samenleven, volgens onze normen, en anders moeten ze weg.
wied schreef:Niemand heeft zich afgevraagd na 9/11 waarom Amerika blijkbaar zo gehaat wordt. Nee, zonder aarzelen kiezen voor (shock and awe) bonbardementen op Bagdad! En "la France est en guerre" lijkt wel een echo op dit stupiede wapenfeit...
Misschien dat we nu eindelijk on-topic raken met deze draad :-)
Zie je dan niet dat de vraag een verkeerde conclusie inhield?
Waarom is Amerika zo gehaat dat ze 9/11 over zich heen krijgen?
Als Amerika het probleem zou zijn, dan zou Europa toch dezelfde shit niet over zich heen krijgen?
George Bush zei toen dat dit (9/11) een aanval op de hele Westerse beschaving was, Europese "leiders" staken liever hun kop in het zand.
Dat zou ons niet overkomen, de hele wereld hield van ons, het waren die stoute Amerikanen die ze moesten hebben.
Maar dan was er Madrid, Londen, Parijs, Brussel...
Tijd om in te zien dat de Amerikanen wel gelijk hadden.
Dizzy schreef:Mislukt? Het beleid of het gebrek eraan trekt inderdaad op niets maar ik weet niet of je van mislukken kan spreken als er geen alternatief is. De wereld zal multicultureel zijn, of niet zijn. Hoe kan je immers de rassenvermenging ongedaan maken? De mobiliteit neemt enkel toe en de vermenging gaat steeds harder, dat is de realiteit.
Hoe kun je nu van vermenging spreken, en tegelijk van ghetto's?
We leven heel hard naast elkaar, maar niet met elkaar.
Dizzy schreef:Ik vind het ongelooflijk hoeveel mensen bezig zijn met een definitief gepasseerde situatie proberen terug te brengen, dat is gewoon onmogelijk.
Maar we gaan terug naar vroeger, met die moslims.
Vrouwen worden hun rechten afgenomen, homo's zijn straks weer geesteszieken of misdadigers, ...
Als jij dat als de toekomst ziet moet je dringend eens bij een opticien langs.
Dizzy schreef:In gans de geschiedenis zijn we enkel verder gegaan maar nooit helemaal terug.
Die redenering is een typisch Westerse redenering, maar ze is fout.
We zijn niet altijd vooruit gegaan in de geschiedenis.
Soms heeft het honderden jaren geduurd om verloren kennis weer terug te krijgen.
Islam is duidelijk een achteruitgang.
Dizzy schreef:Het klopt dat het van beide kanten moet komen maar anderzijds doet men alsof men van onze kant niets meer moet doen, eerder minder.
We hebben al veel te veel gedaan.
We hebben hen dezelfde godsdienstvrijheid gegeven als andere religies, en die gebruiken ze om hun achterlijke cultuur op te dringen aan ons.
Ze gebruiken ze om hun jodenhaat te ventileren.
Ze kregen toegang tot de sociale zekerheid, terwijl velen nauwelijks gewerkt hadden.
Er is maar één ding dat we nog niet helemaal gedaan hebben : ons onderwerpen.
Dus neen, het is tijd om grenzen te trekken.
Dizzy schreef:Ze staan in alle armoede- en probleemstatistieken bovenaan.
Omdat ze de kansen niet willen grijpen.
Als ouders thuis geen Nederlands spreken, dan zorgen ze al direct voor leerachterstand.
Dat is niet de overheid haar schuld, maar hun eigen schuld.
Als de kinderen later spijbelen, zeggen de ouders daar niets van.
Later zitten ze dan zonder diploma te janken dat het allemaal de schuld van de maatschappij is.
Mochten ze wat minder energie steken in het zoeken van zondebokken, en wat meer in hun verantwoordelijkheid nemen, er zou veel minder "kansarmoede" zijn.
Dizzy schreef:Sommigen eisen blijkbaar ook geen aanpassing maar een assimilatie. Alles wat vreemd is wordt direct negatief bekeken of is problematisch.
Zoals dat gespuis dat meisjes voor hoer uitscheldt als ze zich niet volgens islamregels kleden?
Ik ben dat kotsbeu van het "wij-zij" verhaal te lezen.
Moslims zijn de eerste om dat te hanteren.
De moslims ten opzichte van de joden.
De moslims ten opzichte van de Belgen.
Maar o wee als het eens andersom is.
Dizzy schreef:Veel reacties zijn gewoon pure paniek. De lockdown na Parijs.
Heel nuttig, hebben ze verschillende andere terroristen nog kunnen pakken.
Maar wat weet jij nu eigenlijk van terrorismebestrijding dat je daar kritiek op moet geven?
Dizzy schreef:Na de aanslagen hier werden scholen gesloten en kinderen binnen gehouden... in W-Vlaanderen!
Ja, want hier gebeurt nooit iets zeker?
Behalve dan dat er gezocht werd naar wapens en explosieven in wat vroeger De Marquette was, ooit een hotel/restaurant, in een buitenwijk van Kortrijk.

Je kunt als overheid nooit goed doen.
Toen Brussel in fase 4 was, werd er heel hard geklaagd dat het toeristen wegjaagde.
Ik heb toen gezegd : en wat als er wel een aanslag komt, hoeveel gaat het dan kosten?
Het werd allemaal weggehoond.
Nu is die aanslag daar, en kijk, er zijn al restaurants die failliet gaan in Brussel, toeristen blijven weg, en het kan jaren duren tegen dat we weer hersteld zijn.
Het is altijd zo makkelijk van kijken wat er gebeurd is en niet gebeurd is, en dan zeggen dat het verkeerd was, met de kennis van achteraf.
Maar je weet niet wat er zou gebeurd zijn als de beveiliging niet opgedreven was.
Dizzy schreef:Aan de Brusselse stations stonden enorme rijen mensen (mooi doelwit) te wachten om binnen te mogen. Mensen gingen te voet naar de luchthaven wegens de "goed georganiseerde" beveiliging,... Dat zijn gewoon paniekreacties die vaak nog erger zijn dan gewoon verder leven.
Men had die maatregelen eens niet moeten nemen, en dat er dan een nieuwe aanslag gebeurde.
Wat ging dan je reactie geweest zijn?
Het is zo makkelijk, hee, vanaf je computer, met een biertje erbij, wetende dat je zelf toch nooit verantwoordelijkheid moet dragen.
Reagerende met de kennis van achteraf.
Dizzy schreef:Zolang er keuze genoeg is en alternatieven zie ik het probleem niet. Ik merk weer een enorme angst om dingen te verliezen terwijl we met gemak andere zaken opgeven voor een pseudo-veiligheid.
Jij bent gewoon zo iemand die alles wegrelativeert.
Het is nooit een probleem.
Dizzy schreef:Waarom haten sommigen ons zodanig?
Als je op de speelplaats als 6 jarige klop kreeg, kon je je misschien ook die vraag stellen.
Misschien had je dan wel vrienden die je uitlegden dat het niet aan jou lag, dat die ander met een probleem zat, aggressief was.
Enkel de naïeveling blijft geloven dat het allemaal aan hem ligt, en altijd maar voort zoeken waar hij fout zat.
Wij worden gehaat omdat we juist zitten, omdat islam zo weinig voortbrengt.
Laatst gewijzigd door Goztow 26 apr 2016, 10:04, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Multiculturele samenleving? Laat ons eerlijk zijn, we leven al sinds 1831 met vlamingen en walen in hetzelfde land, en we slagen er niet in om de culturen samen te brengen.
Vlamingen (en Walen) hebben hun eigen regeringen (enfin, nu toch), hun eigen tv zenders, hun eigen beroemdheden, aparte stijl van humor (waar Vlamingen meer naar de Britse stijl neigen), eetgewoonten, etc etc etc...
Nen "Bicky cheese" (om een bekende Leuvense komiek te citeren) is een klassieker in vlaanderen, in wallonie moeten ze er naart schijnt niet van hebben.
Om maar te zeggen: het is een illusie dat culturen zomaar samensmelten.

Daar moeten generaties overgaan. En in het geval van immigranten, gemengde huwelijken waardoor de volgende generatie volledig blootgesteld wordt aan de Belgische cultuur. In het ghetto model dat er nu vaak ontstaat lukt dat niet, zo creeer je expats, die wel in Belgie leven maar hun eigen cultuur in stand houden; dat werkt voor tijdelijke situaties (bv international school leerkrachten, werknemers van multinationals, of diplomatiek personeel), maar niet voor echte immigranten die hier een thuis willen hebben.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

ITnetadmin schreef:Daar moeten generaties overgaan. En in het geval van immigranten, gemengde huwelijken waardoor de volgende generatie volledig blootgesteld wordt aan de Belgische cultuur. In het ghetto model dat er nu vaak ontstaat lukt dat niet, zo creeer je expats, die wel in Belgie leven maar hun eigen cultuur in stand houden; dat werkt voor tijdelijke situaties (bv international school leerkrachten, werknemers van multinationals, of diplomatiek personeel), maar niet voor echte immigranten die hier een thuis willen hebben.
Inderdaad, je krijgt maar echte multicul als er echt SAMENgeleefd wordt, nu leven die naast elkaar.
En het is duidelijk dat velen onder hen niet willen integreren.
Zo trouwen veel Marokkanen met een Marokkaanse van ginder.
Nochtans zijn er heel wat Marokkaanse die ondertussen Belg geworden zijn, en die hier wonen.
Maar die moeten die jongens vaak niet, want de meisjes zijn dan vaak vrijgevochten, en willen zich niet in dat islamitische keurslijf laten dwingen.
Dus dan maar een bruid gaan zoeken in een of ander klein bergdorpje in Marokko, waar ze zo weinig mogelijk van de moderne wereld kennen.
We importeren dus iedere keer opnieuw de achterlijkheid.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

De geneugten van Islam, hiermee zouden wij moeten mee kunnen samenleven :

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160426_02258348
(gevangenisstraffen voor homoseksuelen in Egypte)

http://www.knack.be/nieuws/wereld/homor ... 1461607149
(homorechtenactivist vermoord met machete in Bangladesh)

http://www.volkskrant.nl/buitenland/par ... ~a4289719/
(Turkije moet religieuze grondwet krijgen)

En dat zijn allemaal landen die niet als fundamentalistisch te boek staan, zeker Turkije niet.
Maar kijk, ze zijn al superradicaal.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

boulder schreef:En dat zijn allemaal landen die niet als fundamentalistisch te boek staan, zeker Turkije niet.
Onzin, het zijn één voor één dictaturen. Sinds 2014 is er in die landen trouwens heel wat veranderd in slechte zin. Misschien moet je je wereldbeeld eens updaten naar de tegenwoordige tijd:

Turkije: Erdogan: "verkozen" met 51% van de stemmen
Egypte: Sisi: "verkozen" met 97% van de stemmen
Bangladesh: Sheikh Hasina: 21 doden op laatste verkiezingsdag, boycot verkiezingen door oppositie

Sheikh Hasina in Bangladesh en Abdel Fattah el-Sisi in Egypte horen ontegensprekelijk tot de ergste dictators die de wereld kent. Erdogan staat nog niet in volgend lijstje, maar als hij voortdoet zoals hij nu bezig is, zal het niet lang meer duren:
http://www.thetoptens.com/worst-dictators/
wied
Elite Poster
Elite Poster

boulder schrijft: Wij worden gehaat omdat we juist zitten, omdat islam zo weinig voortbrengt

als ik dit allemaal lees hier dan is het wel duidelijk dat jouw moslimhaat evenredig groot genoemd mag worden. Uiteraard denkt ge dan enkel een splinter in eigen oog te zien, en geen balk. Daarbij, woorden gebruiken als ongedierte en kopvod gaan zeker niet helpen om oplossingen te bedenken tegen terrorisme 8)
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ganse topic is uiteindelijk uitgedraaid op platvloerse cafépraat uit 'de leeuw van vlaanderen'. Jammer eigenlijk, er had wel iets positief mee kunnen gebeuren.
de koe zegt boe
wied
Elite Poster
Elite Poster

tja, ons laatste wapenfeit dateert uit 1302. Arm Vlaanderen...
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

bambipower schreef:ganse topic is uiteindelijk uitgedraaid op platvloerse cafépraat uit 'de leeuw van vlaanderen'. Jammer eigenlijk, er had wel iets positief mee kunnen gebeuren.
Yups, stel u voor, grootscheepse aanslag in Borgerhout verijdeld door Userbase.be
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

@boulder

Ik ga niet op alles reageren want sommigen zaken zijn gewoon erover. Het is duidelijk dat van uw kant niet zal komen en dat je werkelijk denkt/eist dat het van de andere kant moet komen. Welk alternatief je hebt voor de samenleving wil ik niet eens weten maar dat het wreed bloedig zal zijn is duidelijk. Ik vind dat geen ideetje tegen terrorisme maar eerder een aanzet tot.

BDW erkent nu inderdaad dat er racisme is, hij geeft nu ook openlijk toe dat de aarde niet plat is. Hoe lang heeft hij deze praktijken geminimaliseerd en gedoogd? Dat is toch exact dezelfde fout als links maakte met de problemen met immigranten niet te willen zien. Je vergeet ook dat ik noch de linkse, noch de rechtse recepten als DE oplossing zie maar wel een gezonde mix. Extremen zijn bij voorbaat verkeerd. Een Limburgse za(n)ger schreef er ooit dit over "hoe hoger de hekken, hoe gekker de gekken... aan elke kant van het hek".

De ghetto's zijn ontstaan door het feit dan de bevolking liever apart woont en de staat dit ondersteunt. Van een degelijke mengeling is geen sprake en na een tijd loopt dat mis. De vreemdelingen wonen dan bij elkaar in de buurten waar de Belgen niet meer willen wonen. Net zoals steden breiden ook deze buurten uit want de bevolking/vermenging blijft groeien. Het is ook geen tegenspraak dat er enerzijds naast elkaar geleefd wordt en er vermenging is. Bekijk de cijfers over het aantal kinderen met minstens 1 ouder met buitenlandse roots. Ook jouw kinderen zullen in klassen zitten met andere culturen en kleuren en je kleinkinderen met nog veel meer. Is het dan niet beter om een beetje begrip aan BEIDE kanten te vragen zodat het een beetje plezant kan blijven?

Ook de scholen hebben dat probleem. Iedereen wil zijn kind in de beste school en dus krijg je goede scholen en restscholen. Zo bouw je de apartheid gewoon vanaf de schoolbanken op. Ook hier zou een gezonde mix veel beter zijn. Elke school zou deftig onderwijs moeten bieden.

De kerk heeft minder macht maar nog altijd genoeg om pedofielen te onttrekken van een normale rechtsgang. Zieken te ontzeggen wanneer zij er een einde aan willen maken. Slachtoffers van verkrachtingen moeten volgens hen hun kind absoluut behouden en vooral vrouwen hebben nog altijd geen ene bal te zeggen in de kerk, tenzij als meid van de pastoor :)

IS wordt niet massaal gesteund door de moslims. In dat geval zou de sharia hier al ingevoerd zijn. Zelfs Jan Jambon kon geen bewijzen aanvoeren die significant waren :lol: Diezelfde Jambon kreeg applaus voor zijn uitspraak in het EP:"Het slechtste wat we kunnen doen is van de islam onze vijand maken (...) We moeten steunnetwerken detecteren en bikkelhard aanpakken, maar het overgrote deel van de moslims tot onze bondgenoot maken."

Je maakt ook de fout om te vergeten dat ik nergens de fouten van de migranten ontken, integendeel ik laak net de laksheid waarmee hiermee is omgesprongen door links en door rechts. Links minimaliseert en rechts negeert maar beiden doen er niets aan, toen niet en nu nog altijd niet genoeg. Repressie is goed maar werkt enkel samen met preventie.

boulder schreef:Uw moslims steunen wel het stenen van overspelige vrouwen, zij vinden wel dat homoseksualiteit buiten de wet gesteld moeten worden.Het zijn primievelingen.
Nu zijn het zelfs al mijn moslims? Omdat ik gewoon vraag om ook eens naar de andere kant te kijken ben je al meteen een vijandige precies, mooi beeld heb jij van andersdenkenden.

Vangheluwe werd gesteund door zowel het instituut als de mensen die er deel van uitmaken. De paters zijn meestal (bejaarde) Belgen en zeker de top van de kerk zijn geen uilen al slapen ze wel bijzonder vaak als ze wakker zouden moeten zijn. Is het niet schrijnend dat pas vorig jaar er na zeer hard aandringen er een excuusje kwam voor de verkochte kinderen in de jaren '70?
boulder schreef:Omdat het nu eenmaal erg duur is om halal, kosjer en gewoon vlees te produceren, gaat men vaak ervoor zorgen dat het ineens aan al die belachelijke eisen voldoet.
Dat daarbij dieren onnodig lijden moet je er dan maar bijnemen.
Je draagt wat je wilt ?
Ook bullshit, wij als mannen kunnen dat misschien nog zeggen, maar meisjes die door moslimwijken in Brussel moeten passeren, worden voor hoer uitgemaakt of lastiggevallen als ze niet aan de idiote eisen van een achterlijke cultuur voldoen.
En in Keulen en andere grote steden werden ze massaal verkracht.
Daar gaat je vrijheid...
Men zal produceren wat de klanten willen, dat is economie. Willen ze veggie dan is het veggie, willen ze een steak dan zal er steak verkocht worden. Ondanks de pittakoten zijn er nog altijd massa's frituren, velen worden zelfs overgenomen door frietchinezen die snappen dat de Belg wel zijn frietje zal blijven steken. Vrouwen worden hier nog altijd lastiggevallen en verkrachtingen gebeuren hier 8 keer per dag, open je ogen of sluit ze iets minder selectief. Ik ben voorstander van strengen straffen tegen verkrachters en vrouwenmishandeling, voor iedereen.
boulder schreef:Ga eens naar een moslimland, in veel van die landen MOET je zo'n kopvod aandoen, of je bent niet veilig.
Die kopvod wordt overigens opgedrongen, in de eerste plaats door mannen.
Moslima's zouden eigenlijk blij moeten zijn dat wij Westerlingen het daarmee voor hen opnemen.
Als je zo voor een hoofddoek bent, draag hem dan zelf, hee.
Heb ik al gedaan en zonder problemen, samen met de vrouw. Was heel veilig ook want ze lachten toen we fietsen wouden afsluiten, waarom? niemand pikt een fiets. Ik geloofde vroeger ook in dat opdringen en was tegen de hoofddoek. Tot ik met enkele mensen sprak en begreep dat ze dat echt vrijwillig deden. In dat geval moet het kunnen want geloof je nu echt dat ze er gevaarlijk door worden? Wij nemen het ook niet voor hen op want buiten hen verbieden te dragen wat ze zelf willen doen we verder niets voor de vrouwenrechten. Het is gewoon een symbool waar extremisten op kicken. Trouwens ik draag geregeld een kopvod maar hier noemen ze dat een bandana. Op die momenten ben ik levensgevaarlijk :-D

Homo's worden hier vandaag de dag nog in elkaar geslagen en beschimpt, niet enkel door moslims. Denk jij nu werkelijk dat op al die duizenden voetballers er echt geen enkele homo is? Hoe zou dat komen dat die zich niet uiten? Waarom wachten zelfs heel succesvolle mensen hier met hun outing? Het nummer van Raman wordt wekelijks en menig stadion in volle ornaat gezongen en zeker als FCB op bezoek is.
boulder schreef:Samenleven, volgens onze normen, en anders moeten ze weg.
Mooie samenleving, eerder een opgedrongen eenheidsworst lijkt me dat. Eens men binnen de wet blijft moeten verschillen kunnen. Die zijn er ook tussen Vlamingen en Walen, tussen mannen en vrouwen, tussen jongeren en ouderen, tussen Limburgers en Antwerpenaren,... welke normen bedoel je dan? Normen evolueren ook met de tijdsgeest maar sommigen zouden graag de normen van het verleden terug zien, het verleden is echter het verleden, definitief, accepteer dat en move on.

Over terrorismebestrijding weet ik niet veel maar dat het bij ons mislukt is, is wereldwijd duidelijk. Zelfs als men ons waarschuwt dat een zot die met een kalashnikov op de politie schiet eraan komt na een opleiding in Syrië... doen wij niets! Info over de Abdeslambros werd ook niet voldoende opgevolgd bleek vandaag nog. Je kan dat goed vinden maar ik vind dat een big fail met dodelijke gevolgen en economische schade.

Ben enkele tijd na de aanslagen in Parijs geweest. Daar was de aanwezigheid van de politie veel en veel minder zichtbaar. Hier is het een show die toch niets oplevert buiten een angstpsychose bij de bevolking en veel extra premies bij de betrokken militairen.
boulder schreef:Wij worden gehaat omdat we juist zitten, omdat islam zo weinig voortbrengt.
Ah nu begrijp ik het :lol: al de rest is zot.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

raf1 schreef:En dat zijn allemaal landen die niet als fundamentalistisch te boek staan, zeker Turkije niet.
Onzin, het zijn één voor één dictaturen. Sinds 2014 is er in die landen trouwens heel wat veranderd in slechte zin. Misschien moet je je wereldbeeld eens updaten naar de tegenwoordige tijd:
Wel, als dat dan klopt, dat het allemaal dictaturen zijn, dan moet je je maar eens afvragen hoe je dat rijmt met je bewering dat islam een vredelievende godsdienst is.
En al die zelfhaat die ik hier gelezen heb, dat wij in het Westen het allemaal zo slecht doen.
Maar kijk eens naar de moslimlanden, allemaal dictaturen dus.
Maar toch maar beweren dat er met die godsdienst en cultuur niets aan de hand is...
Laatst gewijzigd door boulder 27 apr 2016, 12:48, in totaal 1 gewijzigd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

wied schreef:als ik dit allemaal lees hier dan is het wel duidelijk dat jouw moslimhaat evenredig groot genoemd mag worden.
Ik pleeg nochtans geen bomaanslagen.
Maar je kunt wel begrijpen dat mensen die anderen uitmoorden omwille van homo-zijn, omwille van atheïst zijn, of een ander geloof aanhangend, bij mij op 0,0 sympathie moeten rekenen.
Het is normaal dat ze dan gehaat worden.
Merk op dat Erdogan zwaar bekritiseerd wordt, maar vandaag las ik nog dat 60% van de Turken hier sympathiek ertegenover staan.
Dat is de man die wil dat Turkije een religieuze grondwet invoert.
Dat bewijst dat het echt geen piepkleine minderheid is die naar een kalifaat wil.
wied schreef:Uiteraard denkt ge dan enkel een splinter in eigen oog te zien, en geen balk. Daarbij, woorden gebruiken als ongedierte en kopvod gaan zeker niet helpen om oplossingen te bedenken tegen terrorisme 8)
Mensen die zichzelf opblazen, dat is ongedierte.
En die kopvod is een onderdrukkingsinstrument om vrouwen onder de knoet te houden.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

bambipower schreef:ganse topic is uiteindelijk uitgedraaid op platvloerse cafépraat uit 'de leeuw van vlaanderen'. Jammer eigenlijk, er had wel iets positief mee kunnen gebeuren.
Waarop moest het dan uitgedraaid zijn?
Op de zoveelste mea culpa van de bange blanke man, die bomaanslagen over zich heen krijgt, en dan in al zijn naïviteit nog bij zichzelf de schuld gaat zoeken?
Dit is geen cafépraat, maar gewoon gezond verstand.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

boulder schreef:
Waarop moest het dan uitgedraaid zijn?
Op de zoveelste mea culpa van de bange blanke man, die bomaanslagen over zich heen krijgt, en dan in al zijn naïviteit nog bij zichzelf de schuld gaat zoeken?
Zoals elke discussie, met Godwin natuurlijk! :lol:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Godwin
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef:@boulder

Het is duidelijk dat van uw kant niet zal komen en dat je werkelijk denkt/eist dat het van de andere kant moet komen.
Open eens uw ogen.
Natuurlijk moet het van de andere kant komen.
Wat biedt België/Vlaanderen aan nieuwkomers?
Sociale zekerheid, inclusief huisvesting, kans op werk, gratis hoogstaand onderwijs, vrijheid van godsdienst, ...
Wat krijgen ze terug?
Haat, bomexplosies, profitariaat, pogingen om de vrijheid van godsdienst voor niet-moslims weg te krijgen, enz.
Wij hebben alles geboden wat een moderne beschaving te bieden heeft.
Van onze kant hoeft het echt niet meer te komen.
Dizzy schreef:Welk alternatief je hebt voor de samenleving wil ik niet eens weten maar dat het wreed bloedig zal zijn is duidelijk. Ik vind dat geen ideetje tegen terrorisme maar eerder een aanzet tot.
Waarom moeten wij een alternatief zoeken voor onze samenleving?
Er is al vrijheid van godsdienstbeleving, vrijheid van meningsuiting, enz.
Zoals hierboven nog maar eens geschetst : geen enkel moslimland doet het goed qua mensenrechten.
Zij hebben ons dus geen lessen te geven, en de meesten die staan te roepen dat het hier allemaal zo slecht is, zouden nooit opnieuw kunnen aarden in het land waar ze vandaan komen, want daar mogen ze helemaal niets.
Dizzy schreef:BDW erkent nu inderdaad dat er racisme is, hij geeft nu ook openlijk toe dat de aarde niet plat is. Hoe lang heeft hij deze praktijken geminimaliseerd en gedoogd?
Heeft hij dat gedaan ?
Ik heb het hem nooit horen zeggen.
Het lijkt mij wel normaal dat hij niet zomaar mensen kan ontslaan als daar geen bewijs tegen is.
Denk maar aan de juf van "De Blokkendoos.", die werd ook door moslims onterecht beschuldigd, dus is het normaal dat men wel degelijk bewijzen eist.
Blijkbaar zijn die er nu (en in Brussel ook, met PS'er Mayeur als burgemeester, bewijs dat het geen links-rechts verhaal is).
Dizzy schreef:Een Limburgse za(n)ger schreef er ooit dit over "hoe hoger de hekken, hoe gekker de gekken... aan elke kant van het hek".
Zangers en politiek :roll:
Dizzy schreef:De ghetto's zijn ontstaan door het feit dan de bevolking liever apart woont en de staat dit ondersteunt. Van een degelijke mengeling is geen sprake en na een tijd loopt dat mis.
Hoezo, de staat ondersteunt dat?
Ik woon in een bepaalde wijk, en mij ondersteunt de staat niet in mijn keuze.
Maar het is weer een poging om het op iemand anders te steken.
Feit is dat zij uit eigen beweging samenhokken.
Zo krijg je natuurlijk een wij/zij gevoel.
Dizzy schreef:De vreemdelingen wonen dan bij elkaar in de buurten waar de Belgen niet meer willen wonen.
Maar vroeger, toen de vreemdelingen er nog niet woonden, dus wel.
Het is dus niet de wijk op zich, maar het massale overwicht van vreemdelingen, en de problemen die daarmee gepaard gaan.
Ik kan mij gerust indenken dat vrouwen die op straat voor hoer uitgescholden worden, zich meer op hun gemak voelen in een andere wijk.
En zo krijg je dus een wegpesten van al wie niet tot die moslimcultuur behoort.
Dizzy schreef:Bekijk de cijfers over het aantal kinderen met minstens 1 ouder met buitenlandse roots.
Dat gaat niet alleen over moslims.
Er zijn genoeg buitenlanders die geen moslim zijn.
Dizzy schreef:Ook jouw kinderen zullen in klassen zitten met andere culturen en kleuren en je kleinkinderen met nog veel meer. Is het dan niet beter om een beetje begrip aan BEIDE kanten te vragen zodat het een beetje plezant kan blijven?
Begrip ?
Er kan geen begrip zijn als een ander aan discriminatie doet, aan vrouwenonderdrukking, homohaat, enz.
Dit zijn fundamentele waarden van onze samenleving, en daar hoeven wij niet op toe te geven.
Wat is dat anders voor begrip?
Dat je het erg vindt als een vader zijn dochter minderwaardig behandelt, maar het dan weer goedpraat als een moslim dat doet?
Omdat het zijn cultuur is?
Dat is gewoon hypocriet.
Dizzy schreef:Ook de scholen hebben dat probleem. Iedereen wil zijn kind in de beste school en dus krijg je goede scholen en restscholen. Zo bouw je de apartheid gewoon vanaf de schoolbanken op. Ook hier zou een gezonde mix veel beter zijn. Elke school zou deftig onderwijs moeten bieden.
Er hoeft geen apartheid te zijn.
Merk op dat uit de Britse reportage echter blijkt dat moslims het liefst hun kinderen naar exclusief moslim scholen willen sturen.
De vraag om segregatie komt dus van HUN kant.
Maar toch zal het wel weer op de een of andere manier onze schuld zijn...
Dizzy schreef:De kerk heeft minder macht maar nog altijd genoeg om pedofielen te onttrekken van een normale rechtsgang. Zieken te ontzeggen wanneer zij er een einde aan willen maken. Slachtoffers van verkrachtingen moeten volgens hen hun kind absoluut behouden en vooral vrouwen hebben nog altijd geen ene bal te zeggen in de kerk, tenzij als meid van de pastoor :)
Zoveel macht hebben ze gelukkig niet meer, en ze worden niet gesteund door de bevolking hierin.
Er waren heel wat ontdopingen naar aanleiding van de pedofiele feiten.
Maar zoals ik meestal zeg : "Two wrongs don't make a right".
Ik zie ook geen enkele stap in de richting van opnieuw een door de katholieken gedomineerd wetboek, zoals de shariah er een van de moslims is.
Dizzy schreef:IS wordt niet massaal gesteund door de moslims. In dat geval zou de sharia hier al ingevoerd zijn.
Zoveel moslims zijn er gelukkig nog niet.
Maar de reportage van Channel 4 met het grondig onderzoek naar de wil van moslims toont aan dat moslims wel degelijk extreme gedachten hebben.
Als 2/3e stenigen van overspelige vrouwen geen probleem vindt, dan is er wel degelijk een probleem, en niet met een paar moslims.
Dizzy schreef:Je maakt ook de fout om te vergeten dat ik nergens de fouten van de migranten ontken, integendeel ik laak net de laksheid waarmee hiermee is omgesprongen door links en door rechts. Links minimaliseert en rechts negeert maar beiden doen er niets aan, toen niet en nu nog altijd niet genoeg. Repressie is goed maar werkt enkel samen met preventie.
Rechts negeert niet, daar heeft u het fout.
Maar u springt gauw over van moslims naar migranten.
Ik hoor nooit over bomaanslagen door Amerikanen hier, religie speelt dus wel een rol.
Dizzy schreef:Nu zijn het zelfs al mijn moslims? Omdat ik gewoon vraag om ook eens naar de andere kant te kijken ben je al meteen een vijandige precies, mooi beeld heb jij van andersdenkenden.
Uw, in de betekenis van diegene waar u partij voor kiest, en hun feiten wenst te minimaliseren.
Dizzy schreef:Vangheluwe werd gesteund door zowel het instituut als de mensen die er deel van uitmaken. De paters zijn meestal (bejaarde) Belgen en zeker de top van de kerk zijn geen uilen al slapen ze wel bijzonder vaak als ze wakker zouden moeten zijn.
Weer een verdraaiing bij je vergelijking, natuurlijk.
De supporters van Abeslam zijn geen geestelijken, het zijn gewoon buurtbewoners.
Dat zou overeenkomen met dat de parochianen stenen gooien als ze Vangheluwe komen halen voor verhoor.
Dat is niet gebeurd.
Een duidelijk verschil.
Dizzy schreef:Is het niet schrijnend dat pas vorig jaar er na zeer hard aandringen er een excuusje kwam voor de verkochte kinderen in de jaren '70?
Totaal naast de kwestie.
Mochten de gelovigen dit goedpraten, en de pedofiele priesters beschermen en de politie bekogelen zou je een punt hebben.
Maar de bevolking was gescandaliseerd door deze praktijken, dus dit slaat nergens op.
Dizzy schreef:Men zal produceren wat de klanten willen, dat is economie. Willen ze veggie dan is het veggie, willen ze een steak dan zal er steak verkocht worden.
Maar een restaurant gaat niet 3 soorten vlees : halal, kosjer en normaal, op de kaart zetten.
Dizzy schreef:Vrouwen worden hier nog altijd lastiggevallen en verkrachtingen gebeuren hier 8 keer per dag, open je ogen of sluit ze iets minder selectief. Ik ben voorstander van strengen straffen tegen verkrachters en vrouwenmishandeling, voor iedereen.
Je kunt niet ontkennen dat er wel degelijk een verschil is.
Toen in Keulen vrouwen massaal aangerand werden op een georganiseerde wijze, hadden ze dit fenomeen nog niet in Westerse landen gezien.
Het is dit soort wegrelativeren dat mij enorm stoort.
De vergelijking gaat totaal niet op.
Dizzy schreef:Ik geloofde vroeger ook in dat opdringen en was tegen de hoofddoek. Tot ik met enkele mensen sprak en begreep dat ze dat echt vrijwillig deden.
Echt, ben je zo naïef?
Ik heb de reeks "seks en de zonde" opgenomen, een Nederlandse (NPO) reeks die een paar jaar geleden in allerlei moslim landen opgenomen wordt.
Het wordt snel duidelijk hoe vrouwen onderdrukt worden in moslim landen.
Hoe vrouwen die weigeren de hoofddoek te dragen publiekelijk uitgescholden worden.
Maar ja, het zal weer geen waar zijn, zeker.
Dizzy schreef:In dat geval moet het kunnen want geloof je nu echt dat ze er gevaarlijk door worden? Wij nemen het ook niet voor hen op want buiten hen verbieden te dragen wat ze zelf willen doen we verder niets voor de vrouwenrechten.
Geloof je dat nu zelf?
Bij hen gehoorzaamt de vrouw de man, onlangs was er nog een filmpje van hoe je precies je vrouw moet afranselen opdat ze in de pas zou lopen.
Bij ons hebben vrouwen gewoon het recht om buitenshuis te gaan werken, ze hoeven zich niet te verantwoorden voor hoe ze zich kleden, en als ze naar de rechtbank gaan telt hun getuigenis niet voor de helft van wat het bij een man waard is.
Dizzy schreef:Het is gewoon een symbool waar extremisten op kicken. Trouwens ik draag geregeld een kopvod maar hier noemen ze dat een bandana. Op die momenten ben ik levensgevaarlijk :-D
Het is een manier om te zeggen dat je niet bij de Westerse samenleving wilt horen, dat je er conservatieve moslimwaarden op nahoudt, en je allah belangrijker vindt dan de wetten van het land waar je woont.
Dizzy schreef:Homo's worden hier vandaag de dag nog in elkaar geslagen en beschimpt, niet enkel door moslims.
Maar volgens het Britse onderzoek willen heel veel moslims homoseksualiteit illegaal maken.
Dat is weer een stap verder.
Ik las vandaag overigens van een moslim land waarin een homo-activist vermoord werd door moslims, en in een ander kregen homo's gevangenisstraf.
Het gaat dus niet alleen over pesten, maar over het wettelijk maken van de gebruiken van een achterlijke cultuur.
Dizzy schreef:Denk jij nu werkelijk dat op al die duizenden voetballers er echt geen enkele homo is? Hoe zou dat komen dat die zich niet uiten? Waarom wachten zelfs heel succesvolle mensen hier met hun outing? Het nummer van Raman wordt wekelijks en menig stadion in volle ornaat gezongen en zeker als FCB op bezoek is.
Wij staan verder, natuurlijk zijn er altijd elementen in de samenleving die nog niet volgen.
Maar we hebben wel wetgeving die zegt dat homo's mogen trouwen, kinderen mogen adopteren, enz.
Vergelijk dat eens met de moslimlanden, daar is het illegaal, en krijgen ze gevangenisstraffen.
Dizzy schreef:Mooie samenleving, eerder een opgedrongen eenheidsworst lijkt me dat. Eens men binnen de wet blijft moeten verschillen kunnen.
Tuurlijk, maar ze willen niet binnen onze wetten blijven.
Wie cartoons van mohammed maakt, moet vermoord worden, vinden zij.
Ook als het geen moslim is, en die dus geen enkele reden heeft om zich aan geboden van een andere religie te houden.
En dat is maar één voorbeeld.
Dizzy schreef:Die zijn er ook tussen Vlamingen en Walen, tussen mannen en vrouwen, tussen jongeren en ouderen, tussen Limburgers en Antwerpenaren,... welke normen bedoel je dan?
Gaan we weer de onwetende uithangen?
Wat dacht je van mensenrechten, of wat dacht je van de gelijkheid tussen man en vrouw?
Je moet niet doen alsof daar tussen Antwerpen en Limburg fundamentele verschillen opzitten.
Dizzy schreef:Over terrorismebestrijding weet ik niet veel maar dat het bij ons mislukt is, is wereldwijd duidelijk. Zelfs als men ons waarschuwt dat een zot die met een kalashnikov op de politie schiet eraan komt na een opleiding in Syrië... doen wij niets! Info over de Abdeslambros werd ook niet voldoende opgevolgd bleek vandaag nog. Je kan dat goed vinden maar ik vind dat een big fail met dodelijke gevolgen en economische schade.
Er zijn zeker fouten gebeurd, maar je kunt niet alles in de schoenen van één minister schuiven.
Die Abeslam is er gekomen nadat er jarenlang gepamperd werd, en problemen ontkend, door links (PS'er Moureaux op kop).
Het gerecht is autonoom en heeft vaak een keikop, enz.
Maar als er ingegrepen wordt, dan gaan mensen als jij toch weer kritiek geven, en het is altijd wat.
Of men was te streng met beveiligingsmaatregelen, of net niet streng genoeg.
Het is zo makkelijk om met de kennis van de geschiedenis achteraf naar de feiten te kijken en dan kritiek te geven.
Dizzy schreef:Ben enkele tijd na de aanslagen in Parijs geweest. Daar was de aanwezigheid van de politie veel en veel minder zichtbaar. Hier is het een show die toch niets oplevert buiten een angstpsychose bij de bevolking en veel extra premies bij de betrokken militairen.
Parijs kende een lockdown, dat is veel straffer dan we hier kennen.
Ik ben een aantal maand geleden gewoon eens naar Tourcoing geweest, aan de grens stond zeker 10 man, waaronder enkele zwaarbewapende militairen.
Je kunt niet zeggen dat er daar niets zichtbaars gebeurde.
En niets opgeleverd?
Ze hebben toch al een stuk of 6 man van dat netwerk opgepakt.
boulder schreef:Wij worden gehaat omdat we juist zitten, omdat islam zo weinig voortbrengt.
Dizzy schreef:Ah nu begrijp ik het :lol: al de rest is zot.
Ow, wil je nu zeggen dat ik de enige ben die zegt dat het probleem bij islam zit?
Waarom dan prof. Van Rooy, waarom dat Britse onderzoek, enz. enz.
Je moet je maar eens afvragen of je zo stilaan niet de enige bent die het blijft allemaal goedpraten.
mipa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Op deredactie.be staat een interessant artikel dat een en ander
in zijn perspectief plaats:

"Ik, Pool, kansarm maar geen terrorist"

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/opini ... /1.2639167
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Een straffe reactie iig.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Zoals reeds eerder angehaald ligt de basis van het probleem volgens mij bij de rotte mentaliteit van vooral (maar niet alle...) noord afrikanen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

mipa schreef:Op deredactie.be staat een interessant artikel dat een en ander
in zijn perspectief plaats:

"Ik, Pool, kansarm maar geen terrorist"

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/opini ... /1.2639167
De nagel op de kop, bewijst dat het allemaal drogredenen zijn.

Ik blijf met die vraag zitten, overigens.
Als islam de religie van de vrede is, welk islamitisch land is dan het model?
Mij lijkt dat overal waar hun religie domineert er letterlijk koppen rollen, de pers aan banden gelegd wordt, vrouwenrechten geschonden worden, jodenhaat primeert, enz. (niet in elk land alles tegelijk, maar er zit altijd wel iets tussen van deze barbaarse praktijken).
Welk land moet ik dan als modelland zien?
In de jaren '80-'90 had dat nog kunnen Turkije zijn, maar met Erdogan is daar ook de radicalisering ingezet.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef: En die kopvod is een onderdrukkingsinstrument om vrouwen onder de knoet te houden.
Ik ken alleen moslim vrouwen die zelf een hoofddoek (om toch iets beleefder te zijn) willen dragen. Ik ken zelfs moslimvrouwen die vrijgezel zijn, en een hoofddoek willen dragen. Niemand achter hun, die hun verplicht... zelfs de familie niet, ze willen dit zelf. Waarom : omdat zij op zoek zijn naar een man die hun niet neemt om hun uiterlijk, maar innerlijk.

Uw afgunst naar islam, maakt elke vorm van converseren erover onmogelijk. Ergens iets positief in zien, is u niet weggelegd. U lijkt mij even extreem, als een extreme moslim. Gelukkig is dat aan beide kanten een minderheid.
de koe zegt boe
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef:Waarop moest het dan uitgedraaid zijn?
Grappig hoeveel tegenspraak er in zo weinig woorden kan zitten.

Wie is hier de bange blanke man? Wie is er bang dat zijn cultuur, geloof en eetgewoonten eraan gaan? Wie vreest dat zijn wijken worden ingenomen? Wie vreest dat onze vrouwen verkracht zullen worden? Wie vreest de ondergang van de sociale zekerheid? Wie durft niet naar Moslimlanden gaan? Wie is er bang van een hoofddoek?

Men is bijzonder goed in het vinden van fouten... bij anderen maar in eigen boezem kijken is voor sommigen onmogelijk of ongewenst. Zo is het geen samenleving maar eigenlijk een "apartleving".

Deze houding is als in een huwelijk (ook een samenleving) totaal niet open staan voor de wensen/voorkeuren van uw partner maar er gewoon van uitgaan dat uw voorkeuren superieur zijn aan de hare en dat zij zich dus volledig moet aanpassen aan u. Een schoner voorbeeld van opdringen en onderdrukken kan ik niet vinden. Eigenlijk verschillen beide extreme visies niet eens zoveel.

Ondanks de overduidelijke en aanhoudende bewijzen van racisme bij politie, verhuurders, werkgevers en uitzendkantoren. Problemen bij het onderwijs en onverklaarbare verschillen tussen deze problemen bij ons en gelijkaardige landen is het toch niet aangewezen om eens na te denken over deze zaken. Dit lijkt toch verdacht veel op het negeren en ontkennen van de problemen bij migranten in het verleden, een fout die dan weer, en terecht, WEL als een probleem wordt gezien :)

Migranten worden zogezegd gepamperd maar ik vind dat vreemd dat sommigen zodanig gepamperd worden dat ze zich nog liever opblazen dan zich nog verder te laten "pamperen" :)

Er zijn veel problemen en fouten in de migrantengemeenschap en sommige zaken moeten streng bestreden worden maar dat heeft enkel kans op slagen als er ook aan andere fouten wordt gewerkt. Mensen langer verplichten te werken kan ook maar enkel als werkgevers oudere werkgevers willen aanwerven.

Dan zijn er de denkfouten of bewuste veralgemeningen waarbij problemen van individuen ineens het probleem van de ganse groep zijn. Uiteraard enkel voor de andere groep want bij problemen van onze groep gaat het uiteraard wel over individuen.

Ik vraag me ook nog altijd af wat het alternatief dan is? Het is samenleven of samen sterven, ik verkies het eerste en besef dat het inderdaad van 2 kanten zal moeten komen, zonder blinde vlekken links of rechts. Dat noem ik gezond verstand.
wied
Elite Poster
Elite Poster

dat pools verhaal is inderdaad logisch en overtuigend. Het bewijst ook de stelling dat politici veel te lange tijd slappe benen vertoonden inzake aanpak van deze materie. Wonderlijk genoeg komt dit verhaal van de (linkse) VRT redactie, welke niet lang geleden nog minister Jambon hard aanpakte inzake radicalisering...
Er is dus nog werk aan de winkel vooraleer we Erdogan en de zijnen kunnen aanpakken zoals het moet :-)
boulder
Elite Poster
Elite Poster

bambipower schreef:Ik ken alleen moslim vrouwen die zelf een hoofddoek (om toch iets beleefder te zijn) willen dragen. Ik ken zelfs moslimvrouwen die vrijgezel zijn, en een hoofddoek willen dragen. Niemand achter hun, die hun verplicht... zelfs de familie niet, ze willen dit zelf. Waarom : omdat zij op zoek zijn naar een man die hun niet neemt om hun uiterlijk, maar innerlijk.
Ik geloof er niets van.
Er zitten altijd mannen achter die het hun opleggen.
Kijk ook hoe Westerse vrouwen uitgescholden werden voor hoer in de reportage "Femme de la rue".
Als je iedere dag uitgescholden wordt, ga je je "aanpassen".
Turkije is ook een leuk voorbeeld, vroeger was de sluier daar illegaal voor openbare functies, nu helt het de andere kant uit.
Omdat vrouwen dat zelf willen?
In "Seks en de zonde" heb ik gezien hoe vrouwen uitgemaakt en vernederd werden, als ze zich niet achter een hoofddoek verstopten.
bambipower schreef:Uw afgunst naar islam, maakt elke vorm van converseren erover onmogelijk. Ergens iets positief in zien, is u niet weggelegd. U lijkt mij even extreem, als een extreme moslim. Gelukkig is dat aan beide kanten een minderheid.
Afgunst?
Dat zou willen dat islam iets heeft dat ik bij ons dan zou missen.
Ik ben atheïst, ik ben ervan overtuigd dat wij de superieure beschaving hebben, en niet omgekeerd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef:Grappig hoeveel tegenspraak er in zo weinig woorden kan zitten.

Wie is hier de bange blanke man? Wie is er bang dat zijn cultuur, geloof en eetgewoonten eraan gaan? Wie vreest dat zijn wijken worden ingenomen? Wie vreest dat onze vrouwen verkracht zullen worden? Wie vreest de ondergang van de sociale zekerheid? Wie durft niet naar Moslimlanden gaan? Wie is er bang van een hoofddoek?
U bent slecht in begrijpend lezen, zoveel is duidelijk.
Ik neem de uitdrukking "bange blanke man" over van de linkse 'denkers' die ermee op de proppen kwamen.
Maar wij hebben alle redenen om bang te zijn, als we zien hoe we overspoeld worden, en hoe onverdraagzaam die moslims zijn.

Nog eens, als de overgrote meerderheid van moslims een toonbeeld van tolerantie zijn, hoe komt het dan dat waar ze een meerderheid vormen je alleen dictaturen ziet?
Turkije is het jongste voorbeeld van hoe ze altijd weer radicaliseren.
Dizzy schreef:Men is bijzonder goed in het vinden van fouten... bij anderen maar in eigen boezem kijken is voor sommigen onmogelijk of ongewenst. Zo is het geen samenleving maar eigenlijk een "apartleving".
Wij zijn niet perfect, maar wij staan wel voor een pluralistische samenleving, waarin iedereen welkom is, behalve wie zelf begint met discrimineren.
Die rotte appels kan onze maatschappij missen als kiespijn.
Dizzy schreef:Deze houding is als in een huwelijk (ook een samenleving) totaal niet open staan voor de wensen/voorkeuren van uw partner maar er gewoon van uitgaan dat uw voorkeuren superieur zijn aan de hare en dat zij zich dus volledig moet aanpassen aan u. Een schoner voorbeeld van opdringen en onderdrukken kan ik niet vinden. Eigenlijk verschillen beide extreme visies niet eens zoveel.
In een huwelijk...
Wij hebben die moslims hier niet gekozen, mijn beste.
Ze staan tegenwoordig en masse aan de grenzen te schreeuwen dat we hen moeten binnenlaten.
Ze schuwen het geweld niet.
Lijkt mij toch iets anders dan een huwelijk, maar ik weet dat er landen zijn waar het de gewoonte is ook dat op te dringen...
Dizzy schreef:Ondanks de overduidelijke en aanhoudende bewijzen van racisme bij politie, verhuurders, werkgevers en uitzendkantoren. Problemen bij het onderwijs en onverklaarbare verschillen tussen deze problemen bij ons en gelijkaardige landen is het toch niet aangewezen om eens na te denken over deze zaken. Dit lijkt toch verdacht veel op het negeren en ontkennen van de problemen bij migranten in het verleden, een fout die dan weer, en terecht, WEL als een probleem wordt gezien :)
Zoals die Pool schrijft, fel overdreven, maar dat wil je natuurlijk niet zien.
Die slachtofferrol is goud waard, nietwaar...
Dizzy schreef:Migranten worden zogezegd gepamperd maar ik vind dat vreemd dat sommigen zodanig gepamperd worden dat ze zich nog liever opblazen dan zich nog verder te laten "pamperen" :)
Als ze zich willen opblazen dat ze dat in de woestijn doen of zo, waar er niemand last van heeft.
Toch vreemd dat het altijd moslims zijn die zich opblazen.
Alsof discriminatie stopt bij het geloof.
Dizzy schreef:Dan zijn er de denkfouten of bewuste veralgemeningen waarbij problemen van individuen ineens het probleem van de ganse groep zijn. Uiteraard enkel voor de andere groep want bij problemen van onze groep gaat het uiteraard wel over individuen.
Zoals gezegd, waar is die moslim modelstaat?
Als het allemaal een kleine minderheid is, waarom zijn al die moslimstaten dan zo extreem?
Dizzy schreef:Ik vraag me ook nog altijd af wat het alternatief dan is? Het is samenleven of samen sterven, ik verkies het eerste en besef dat het inderdaad van 2 kanten zal moeten komen, zonder blinde vlekken links of rechts. Dat noem ik gezond verstand.
Ik denk dat er een clash gaat komen, "clash of the civilizations".
Het lijkt mij onvermijdelijk.
We kunnen niet blijven achteruitkrabbelen iedere keer onze normen en waarden bedreigd worden.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef: Ik geloof er niets van.
Er zitten altijd mannen achter die het hun opleggen.
Kijk ook hoe Westerse vrouwen uitgescholden werden voor hoer in de reportage "Femme de la rue".
Als je iedere dag uitgescholden wordt, ga je je "aanpassen".
Turkije is ook een leuk voorbeeld, vroeger was de sluier daar illegaal voor openbare functies, nu helt het de andere kant uit.
Omdat vrouwen dat zelf willen?
In "Seks en de zonde" heb ik gezien hoe vrouwen uitgemaakt en vernederd werden, als ze zich niet achter een hoofddoek verstopten.
Ik heb niet echt de indruk dat u veel contact hebt met de islam. Integendeel...
En als ze zich wel 'verstoppen' achter de hoofddoek, worden ze ook uitgemaakt voor kopvod, niet-geintegreerde,...
boulder schreef: Afgunst?
Dat zou willen dat islam iets heeft dat ik bij ons dan zou missen.
Ik ben atheïst, ik ben ervan overtuigd dat wij de superieure beschaving hebben, en niet omgekeerd.
Superieur, gewoon het gedacht alleen al - echt voor te lachen. Hoe kunnen mensen nu superieur zijn... weet je, dat het een ziekte is als je uzelf superieur vindt...ze noemen dat narcisme
de koe zegt boe
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef:Maar wij hebben alle redenen om bang te zijn, als we zien hoe we overspoeld worden, en hoe onverdraagzaam die moslims zijn.

Ik denk dat er een clash gaat komen, "clash of the civilizations".
Het lijkt mij onvermijdelijk.
We kunnen niet blijven achteruitkrabbelen iedere keer onze normen en waarden bedreigd worden.
Alé, ik begin uw angst te begrijpen. Als zo'n somber beeld uw "visie" is dan is het inderdaad bibberen voor de "clash". Uw manier van handelen lijkt me de clash eerder op te zoeken. Ik snap dan ook het gezond verstand niet waarom je de "vijand" enorm groter maakt tot alle moslims. Je vergeet de moslims waar er geen probleem mee is. Waarom moeten zij op dezelfde hoop gegooid worden met extremisten?

Over rotte appels zijn we het eens maar jij doet alsof appels enkel rot kunnen zijn terwijl ik dagelijks een lekkere appel eet die de dokter weg houdt :)

Ik deel dus uw angst niet maar probeer uit te zoeken waarom sommige mensen zich afkeren van onze pamperende modelstaat.

Wij hebben de moslims inderdaad niet gekozen maar ik heb bijvoorbeeld de Vlaamse zangers ook niet gekozen en toch moet ik ze aanhoren. In een maatschappij breng je respect op voor zaken buiten uw persoonlijke voorkeur. Ik begrijp perfect dat je je (terecht) fel afzet tegen mensen die geen respect tonen maar dan moet je niet hetzelfde doen als zij en iedereen over dezelfde kam scheren.

Dat voorbeeld van die Pool ken ik goed. Toevallig is een goede Belgische vriendin van mij getrouwd met een Pool. Een universitair die hier is komen wonen en zeer goed Nederlands sprak. Het leven zou hier veel gemakkelijker zijn, dachten ze, om van dat gepamper te zwijgen. De man is na een paar jaar depressief terug naar Polen gekeerd. Werk kon enkel aan de band en mits oordoppen om de opmerkingen niet te horen. Hij mocht wel in het zwart klussen doen tegen zwaar onderbetaalde tarieven als er al betaald werd maar daar stopte het. Velen komen hier werken, vaak voor Belgische ondernemers die hun percent op het hongerloon moeten hebben. Slapen in een camionette en om de zoveel weekends naar huis om hun geld af te geven. De bouw draait er praktisch op. Dat zijn mensen die hard werken, zich integreren en niets verkeerd doen maar wat ze te horen krijgen is "vuile Pool". Ik heb veel met hem gesproken en gezegd dat niet iedereen zo denkt maar na wat ik hier allemaal lees, snap ik hem des te beter. Polen hebben ook nog het voordeel dat je er niet aan kan zien dat ze buitenlander zijn en ze zijn geen "molsims".

Welke normen en waarden bedoel je? die van mij, die van u of die van zoveel anderen? Normen en waarden veranderen en evolueren constant dus dat is zeer moeilijk. Di Rupo stelt nu voor om de bevolking een aantal waarden te laten bepalen, daar zal je vast voorstander van zijn. Die vaststelling houdt echter ook automatisch in dat heel wat heilige huisjes bij ons zullen sneuvelen want bijvoorbeeld de waarde gelijkheid vrouw/man zal ook hier veel mannen niet zinnen.

Als ik zie wie klaar staat om onze waarden te verdedigen dan heb ik meer angst van hen dan van de dreiging die ze willen bekampen. Bij een pegidabetoging in Gent liepen mensen met kappen op te betogen tegen... hoofddoeken :) In Brussel kwamen ze na een buurtwinkel te hebben overvallen en wat straatmeubilair door de lucht te gooien, een herdenkingswake verstoren en bloemen voor de slachtoffers vertrappelen. Ondertussen wezen velen in de richting van de zon of hadden ze last van verstijfde armen. Beelden hiervan zijn door camerateams wereldwijd versprijd en ik kijk nu al op tegen de reacties die ik hierop in het buitenland zal krijgen. Als dit soort onze waarden gaat verdedigen zal ik nu maar al mijn inzet bij unibet gaan plaatsen zeker :)
Gesloten

Terug naar “Allerlei”