teletekst verdwenen op analoge zenders telenet

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
peerbe
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Sinds enkele dagen is teletekst verdwenen op alle analoge zenders van het kabelaanbod van telenet. Dit is in Sint-Truiden.
Hebben anderen dit fenomeen ook ? Is dit terug een truuk van telenet om iedereen naar digitaal te duwen ?
Ik gebruik het vooral om de ondertiteling op te zetten (pagina 888). Dit lukt nu voor geen enkele zender meer in het analoge aanbod :nono:
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

spijtig want op verlof aan de Belgische kust gebruiken we TT om TV te kijken en de klank stiller te zetten.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Raar, want teletekst wordt verstuurd in de extra informatie (de extra lijnen boven en onder het beeld) in het gemoduleerde beeldsignaal. Ik weet zelfs niet of ze dat zomaar kunnen uitfilteren.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

peerbe schreef:Sinds enkele dagen is teletekst verdwenen op alle analoge zenders van het kabelaanbod van telenet. Dit is in Sint-Truiden.
Hebben anderen dit fenomeen ook ? Is dit terug een truuk van telenet om iedereen naar digitaal te duwen ?
Ik gebruik het vooral om de ondertiteling op te zetten (pagina 888). Dit lukt nu voor geen enkele zender meer in het analoge aanbod :nono:
Hier in Zuid-West-Vlaanderen in elk geval niet.
Eventjes gechecked op VTM, op één, op La Une, op NED2, op Vijf.
Het staat er nog.
Is dit nog altijd zo, of was het iets tijdelijks?

PS : efkes verschoten van het kwaliteitsverschil tussen digitaal en analoog, lang geleden dat ik nog iets analoogs bekeken had (nu ja, analoog is ook SD) :D
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
peerbe
Starter
Starter

boulder schreef:
peerbe schreef:Sinds enkele dagen is teletekst verdwenen op alle analoge zenders van het kabelaanbod van telenet. Dit is in Sint-Truiden.
Hier in Zuid-West-Vlaanderen in elk geval niet.
Eventjes gechecked op VTM, op één, op La Une, op NED2, op Vijf.
Het staat er nog.
Is dit nog altijd zo, of was het iets tijdelijks?

PS : efkes verschoten van het kwaliteitsverschil tussen digitaal en analoog, lang geleden dat ik nog iets analoogs bekeken had (nu ja, analoog is ook SD) :D

Nog steeds zo. Ga het volgende week eens in het oog houden.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Ook in Brugge nog 'normale' TT.
Computer(k)nul
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ITnetadmin schreef:Raar, want teletekst wordt verstuurd in de extra informatie (de extra lijnen boven en onder het beeld) in het gemoduleerde beeldsignaal. Ik weet zelfs niet of ze dat zomaar kunnen uitfilteren.
TN krijgt heus geen analoog signaal meer binnen vermoed ik... dus ze genereren dit zelf terug aan de hand van een digitaal signaal (en daarbij kunnen ze wijzigen wat ze ook maar willen).

Neemt niet weg dat ik moeilijk kan geloven dat ze zich hier bewust mee zouden bezig houden.
peerbe
Starter
Starter

Is nu terug. Weet niet precies hoe het komt (had het ook gemeld aan telenet).
Dus geen enkel probleem meer.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”