Scarlet met 1 abonnement voor vast, mobiel en breedband
Heeft er intussen al iemand Scarlet One? Is die iemand daar tevreden over, en hoe erg tevreden dan wel? Kwaliteit telefoonverbinding?
Snelheid adsl? ets...
Dank U voor eventuele reacties.
Snelheid adsl? ets...
Dank U voor eventuele reacties.
Wij hebben Scarlet One aangevraagd rond 28 november 2004.
Nu zijn we zover dat we al een GSM kaart hebben (die werkt) en onze ADSL lijn werkt ook al (via de oude modem van Skynet).
De snelheden lijken ok, al moeten wij nog wat langer afwachten om te zien of het ook stabiel is.
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 3232 kbit/s or 404 kbyte/s
- Upload speed : 417 kbit/s or 52 kbyte/s
Mon Jan 24 2005 at 17:34:15 UTC+0100
Wij wachten nog op de Blackbox om over te gaan met onze telefoon.
Zodra we iets meer weten laat wij het je weten.
Nu zijn we zover dat we al een GSM kaart hebben (die werkt) en onze ADSL lijn werkt ook al (via de oude modem van Skynet).
De snelheden lijken ok, al moeten wij nog wat langer afwachten om te zien of het ook stabiel is.
- Download speed : 3232 kbit/s or 404 kbyte/s
Mon Jan 24 2005 at 17:34:15 UTC+0100
Wij wachten nog op de Blackbox om over te gaan met onze telefoon.
Zodra we iets meer weten laat wij het je weten.
idem hier
alles werkt al, maar ook nog op de scarlet box aan het wachten voor de telefoon
zelfde snelheden
wat ik me afvraag => hoe komt het dat jij op 4mbit profiel zit?
alles werkt al, maar ook nog op de scarlet box aan het wachten voor de telefoon
zelfde snelheden
wat ik me afvraag => hoe komt het dat jij op 4mbit profiel zit?
mja normaal is dat maar 3.3
ik zit ook op scarlet one en ook met 4mbit profiel.... ik dacht eerst dat dat lag aan mijn vorige provider, dat het profiel nog niet helemaal was geswitched
mss blijft het op 4... lets hope
ik zit ook op scarlet one en ook met 4mbit profiel.... ik dacht eerst dat dat lag aan mijn vorige provider, dat het profiel nog niet helemaal was geswitched
mss blijft het op 4... lets hope
Scarlet One Home (zonder gsm-kaart) aangevraagd eind december. (voorheen Tiscali)
Adsl is reeds ok, maar nu nog wachten op de scarlet box. Wat is de wachttijd voor die box ?
Volgende zaken worden wel niet expliciet vermeld op de scarlet-website : geen ftp/webruimte voor Scarlet One + wat is de grootte van de mailbox ?
Weet ook niet hoe het zal lopen met de facturatie aangezien adsl al actief is, maar telefonie nog niet...
--------------------
- Download speed : 3155 kbit/s or 394 kbyte/s
- Upload speed : 415 kbit/s or 52 kbyte/s
Tue Jan 25 2005 at 18:44:06 UTC+0100
Adsl is reeds ok, maar nu nog wachten op de scarlet box. Wat is de wachttijd voor die box ?
Volgende zaken worden wel niet expliciet vermeld op de scarlet-website : geen ftp/webruimte voor Scarlet One + wat is de grootte van de mailbox ?
Weet ook niet hoe het zal lopen met de facturatie aangezien adsl al actief is, maar telefonie nog niet...
--------------------
- Download speed : 3155 kbit/s or 394 kbyte/s
- Upload speed : 415 kbit/s or 52 kbyte/s
Tue Jan 25 2005 at 18:44:06 UTC+0100
rockyou schreef:Adsl is reeds ok, maar nu nog wachten op de scarlet box. Wat is de wachttijd voor die box ?
Zou er iemand al die Box hebben?
Volgens mij heb je bij Scarlet One dezelfde grote van mailbox als dat je een gewoon adsl abo neemt.
In geval van +2euro voor de snellere lijn is dit 50Mb.
En zo zal er ook wel webruimte zijn.
rockyou schreef:Volgende zaken worden wel niet expliciet vermeld op de scarlet-website : geen ftp/webruimte voor Scarlet One + wat is de grootte van de mailbox ?
Je moet je webruimte aanvragen door een mail te sturen naar Scarlet, standaard word die niet geactiveerd. Zoek maar op de supportsite, hiervoor moet je niks betalen.
den helpdesk moete in elk geval al 3u op een wachtmuziekske zitte luistere en als ze dan al opnemen edde geluk
kem al 7uur zitte te belle in totaal, en kem ze ene keer kunne bereike (zemme mij dan nog ni kunne helpe ook ni)
kem al twee maand bezig met aanvraag scarlet one en enkel de gsm werkt al, adsl signaal is er nog niet en telefoon natuurlijk ook niet
kem al 7uur zitte te belle in totaal, en kem ze ene keer kunne bereike (zemme mij dan nog ni kunne helpe ook ni)
kem al twee maand bezig met aanvraag scarlet one en enkel de gsm werkt al, adsl signaal is er nog niet en telefoon natuurlijk ook niet
-
- Pro Member
- Contacteer:
Ik heb thans geen slechte ervaring met de helpdesk. Was wel al effe geleden.
Wat je wel kan doen is kiezen om jou terug te bellen.
Dat is wat ik de laatste keer heb gedaan. Ze hebben wel 4h later gebeld maar toch antwoord gekregen.
Op emails moet je zeker ook één week wachten om nog maar iets te horen.
Dit zou beter kunnen al is het maar een bevestiging van je mail!
Zo als ik het nu zie kan het er alleen nog maar beter op worden, het is gewoon veel te druk op het moment.
Er is veel vraag naar deze formule.
Wat je wel kan doen is kiezen om jou terug te bellen.
Dat is wat ik de laatste keer heb gedaan. Ze hebben wel 4h later gebeld maar toch antwoord gekregen.
Op emails moet je zeker ook één week wachten om nog maar iets te horen.
Dit zou beter kunnen al is het maar een bevestiging van je mail!
Zo als ik het nu zie kan het er alleen nog maar beter op worden, het is gewoon veel te druk op het moment.
Er is veel vraag naar deze formule.
communicatie van scarlet gekregen:
Hoe loopt de bestelling van uw Scarlet One of Scarlet One home abonnement?
De activering van uw Scarlet One (of Scarlet One home) zal inmiddels zo’n 6 tot 8 weken in beslag nemen.
Dag 1
Uw registratie via onze site, per telefoon of via een van onze verdelers wordt opgenomen in onze systemen. U heeft een Scarlet box gekocht bij een verdeler, of u heeft er één besteld per telefoon of via de site.
Dag 3-5
U ontvangt uw bevestigingsbrief (hier in bijlage) van uw bestelling voor een Scarlet One (of Scarlet One home) abonnement. Als u het ons nog niet bezorgde via een van onze verdelers, stuurt u de “Toelating voor Nummeroverdracht Vaste Telefonie”zo snel mogelijk terug.
Scarlet One mobile
Indien u een mobiel abonnement bestelde en u nog geen SIM-kaart heeft, sturen wij u uw SIM-kaart.
Wij sturen u ook een document om uw GSM-nummer over te dragen naar ons netwerk. Eens u ons dit document bezorgde, kunnen wij verder met de overdracht van uw GSM-nummer, dit duurt 2 tot 3 dagen.
U krijgt een SMS om u op de hoogte te brengen van uw overdracht en u te vragen uw Scarlet SIM-kaart in uw GSM te steken.
Vanaf dat ogenblik belt u via Scarlet. Voor deze periode betaalt u enkel het mobiele deel van uw Scarlet One abonnement.
Opgelet: als u momenteel over een herlaadkaart beschikt, denk er dan aan dat uw krediet vervalt bij de overdracht. Gebruik dus eerst uw krediet.
Dag 5-7
Van zodra we uw Toelating voor Nummeroverdracht Vaste Telefonie hebben, hebben wij al het nodige om verder te gaan met uw activering. Wij geven uw aanvraag tot overdracht door aan uw huidige operator (bvb Belgacom of Telenet).
Dag 15-25
Wij activeren uw internetverbinding. U kan al surfen (aan de hand van de gegevens die u in deze bevestigingsbrief vindt) via uw huidige ADSL modem indien u die heeft.
In praktijk merkt u dat uw ADSL verbinding overgedragen is als u niet meer on line kan met de gegevens van uw oude operator. Probeer in dat geval de Scarlet gegevens.
Dag 25-35
Wij activeren uw telefoonverbinding. U krijgt een bevestigingsbrief waarin indien nodig alle instructies vermeld zijn voor de overdracht van uw telefoonnummer. Op dit moment sturen wij u ook uw Scarlet Box.
Indien u gekozen heef voor een installatie door Scarlet, zal een installateur contact met u opnemen. Hij zal ook de Scarlet Box meebrengen op het moment van de installatie.
Dag 35
Eens uw Scarlet Box geïnstalleerd, volstaat het ons te bellen om uw nummer over te dragen. Vanaf nu belt en surft u via Scarlet!
Wij begrijpen uw ongeduld en stellen alles in het werk om uw lijn zo snel mogelijk te activeren. Het is echter mogelijk, gezien het grote succes van Scarlet One, dat de activering iets meer tijd in beslag neemt. Wij vragen u zo weinig mogelijk onze helpdesk te belasten, om de lijnen vrij te houden. Indien er problemen zijn om uw lijn op te leveren, zullen wij zo snel mogelijk contact met u opnemen. Wij danken u voor uw medewerking.
Hoe loopt de bestelling van uw Scarlet One of Scarlet One home abonnement?
De activering van uw Scarlet One (of Scarlet One home) zal inmiddels zo’n 6 tot 8 weken in beslag nemen.
Dag 1
Uw registratie via onze site, per telefoon of via een van onze verdelers wordt opgenomen in onze systemen. U heeft een Scarlet box gekocht bij een verdeler, of u heeft er één besteld per telefoon of via de site.
Dag 3-5
U ontvangt uw bevestigingsbrief (hier in bijlage) van uw bestelling voor een Scarlet One (of Scarlet One home) abonnement. Als u het ons nog niet bezorgde via een van onze verdelers, stuurt u de “Toelating voor Nummeroverdracht Vaste Telefonie”zo snel mogelijk terug.
Scarlet One mobile
Indien u een mobiel abonnement bestelde en u nog geen SIM-kaart heeft, sturen wij u uw SIM-kaart.
Wij sturen u ook een document om uw GSM-nummer over te dragen naar ons netwerk. Eens u ons dit document bezorgde, kunnen wij verder met de overdracht van uw GSM-nummer, dit duurt 2 tot 3 dagen.
U krijgt een SMS om u op de hoogte te brengen van uw overdracht en u te vragen uw Scarlet SIM-kaart in uw GSM te steken.
Vanaf dat ogenblik belt u via Scarlet. Voor deze periode betaalt u enkel het mobiele deel van uw Scarlet One abonnement.
Opgelet: als u momenteel over een herlaadkaart beschikt, denk er dan aan dat uw krediet vervalt bij de overdracht. Gebruik dus eerst uw krediet.
Dag 5-7
Van zodra we uw Toelating voor Nummeroverdracht Vaste Telefonie hebben, hebben wij al het nodige om verder te gaan met uw activering. Wij geven uw aanvraag tot overdracht door aan uw huidige operator (bvb Belgacom of Telenet).
Dag 15-25
Wij activeren uw internetverbinding. U kan al surfen (aan de hand van de gegevens die u in deze bevestigingsbrief vindt) via uw huidige ADSL modem indien u die heeft.
In praktijk merkt u dat uw ADSL verbinding overgedragen is als u niet meer on line kan met de gegevens van uw oude operator. Probeer in dat geval de Scarlet gegevens.
Dag 25-35
Wij activeren uw telefoonverbinding. U krijgt een bevestigingsbrief waarin indien nodig alle instructies vermeld zijn voor de overdracht van uw telefoonnummer. Op dit moment sturen wij u ook uw Scarlet Box.
Indien u gekozen heef voor een installatie door Scarlet, zal een installateur contact met u opnemen. Hij zal ook de Scarlet Box meebrengen op het moment van de installatie.
Dag 35
Eens uw Scarlet Box geïnstalleerd, volstaat het ons te bellen om uw nummer over te dragen. Vanaf nu belt en surft u via Scarlet!
Wij begrijpen uw ongeduld en stellen alles in het werk om uw lijn zo snel mogelijk te activeren. Het is echter mogelijk, gezien het grote succes van Scarlet One, dat de activering iets meer tijd in beslag neemt. Wij vragen u zo weinig mogelijk onze helpdesk te belasten, om de lijnen vrij te houden. Indien er problemen zijn om uw lijn op te leveren, zullen wij zo snel mogelijk contact met u opnemen. Wij danken u voor uw medewerking.
Die mail heb ik al 14 dagen geleden gekregen nl: 13/01/2005.
Vorige week zouden ze mijn telefoon nummer omzetten (28/01/2005).
Wat dit ook mag betekenen. Ik heb die dag enkel een brief van belgacom gekregen.
Bevestiging van de nummeroverdracht naar een andere operator.
Dus nu wachten wij op die bevestigingsbrief en de Scarlet Box.
Ik wou enkel eens weten of er al mensen die die box hebben.
Volgens een collega zou deze op VDSL werken, althans dat staat boven de aansluitstekker.
Op de pdf-file staat daar ADSL.
Dus dacht ik, ho zijn er al twee versies ofzo.
Vorige week zouden ze mijn telefoon nummer omzetten (28/01/2005).
Wat dit ook mag betekenen. Ik heb die dag enkel een brief van belgacom gekregen.
Bevestiging van de nummeroverdracht naar een andere operator.
Dus nu wachten wij op die bevestigingsbrief en de Scarlet Box.
Ik wou enkel eens weten of er al mensen die die box hebben.
Volgens een collega zou deze op VDSL werken, althans dat staat boven de aansluitstekker.
Op de pdf-file staat daar ADSL.
Dus dacht ik, ho zijn er al twee versies ofzo.
-
- Pro Member
- Contacteer:
-
- Pro Member
- Contacteer:
-
- Administrator
- Contacteer:
-
- Pro Member
- Contacteer:
Kheb het besteld, maar we gaan toch niet een paar dagen zonder vaste telefoon zitten zeker met die omschakeling ??
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Kurt Breezer schreef:meon schreef:En als ik daar nu eens m'n versatel-stats zou zetten?
Je mag niet zomaar dingen gaan afleiden hoor
Dude ni zeveren hé waarom zij jij dan daar iets anders zetten dan dat je uw provider is vertel me en vooral zo'n stats waarom
Kurtje,
Beetje vriendelijker kan ook hé .... ik heb thuis ook 2 isp's en zou ook gemakkellijk andere stats kunnen zetten. Ik vraag mij wel af wie er nu dommer is ? Meon omdat hij skynet stats heeft staan wanneer hij op versatel zit (en niet de moeite heeft genomen ispmon aan te passen) of jij die niet doorheeft dat je daar kan zetten wat je wil ?
grtz,
Sasuke
Na zeven weken wachten eindelijk online met de scarlet box.
Alles blijkt goed te werken, wel nog op 3.3mbit en niet 4mbit zoals andere blijkbaar.
Overgang is vlot gegaan, buiten het feit dat het lang duurt eer ge de helpdesk vastkrijgt om de nummerportering op te starten.
Kwaliteit van de telefonie is goed tot dusver.
Alles blijkt goed te werken, wel nog op 3.3mbit en niet 4mbit zoals andere blijkbaar.
Overgang is vlot gegaan, buiten het feit dat het lang duurt eer ge de helpdesk vastkrijgt om de nummerportering op te starten.
Kwaliteit van de telefonie is goed tot dusver.
zeven weken? Dan ben je vlug geholpen.
Mijn eerste aanvraag was op 28 november 2004 en heb al gsm en internet van Scarlet.
Kan je vertellen in welke regio je woont?
Nog even iets anders, vinden jullie het ook zo omslachtig om op mijn.scarlet.be te komen om zo je gegevens te bekijken?
Ik bedoel iedere keer inloggen en dit wordt niet opgeslagen.
Daarvoor heb ik nu een tooltje geschreven om dit wel te onthouden en simpel weg in te loggen.
Mocht je dit ook willen gebruiken of testen dan mag je me mailen.
In ieder geval is zo makkelijker om je verbruik meter in de gaten te houden.
Mijn eerste aanvraag was op 28 november 2004 en heb al gsm en internet van Scarlet.
Nog even iets anders, vinden jullie het ook zo omslachtig om op mijn.scarlet.be te komen om zo je gegevens te bekijken?
Ik bedoel iedere keer inloggen en dit wordt niet opgeslagen.
Daarvoor heb ik nu een tooltje geschreven om dit wel te onthouden en simpel weg in te loggen.
Mocht je dit ook willen gebruiken of testen dan mag je me mailen.
In ieder geval is zo makkelijker om je verbruik meter in de gaten te houden.
die mijn scarlet springt bij mij elke keer int frans op
endan moet ik nog is frans aanduiden endan kan ik pas nederlands kiezen... handig zal nog bugje zijn
endan moet ik nog is frans aanduiden endan kan ik pas nederlands kiezen... handig zal nog bugje zijn
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Anonymous schreef:die mijn scarlet springt bij mij elke keer int frans op
ja, dit is bij mij ook...
En voor de rest valt daar niet veel te beleven op die pagina's...
Hebben jullie al eens geprobeerd om je cookies te verwijderen?
Daarin staan de instellingen opgeslagen zodat de volgende keer als je op die zelfde pagina komt met de instellingen van toen.
Misschien staat het hier verkeerd in. Als je deze wist dan wordt die opnieuw aangemaakt met de huidige instellingen.
Bij mij blijft het in het nederlands.
Daarin staan de instellingen opgeslagen zodat de volgende keer als je op die zelfde pagina komt met de instellingen van toen.
Misschien staat het hier verkeerd in. Als je deze wist dan wordt die opnieuw aangemaakt met de huidige instellingen.
Bij mij blijft het in het nederlands.
Soltek schreef:zeven weken? Dan ben je vlug geholpen.
.
Regio = Lier
Mijn eerste aanvraag was trouwens ook rond eind november.
De bevestigingmail op 6 december.
Wat ik nu wel heb is dat mijn.scarlet niet deftig meer werkt.
Ik had daarvoor ook al Scarlet Adsl Premium, dus langs mijn.scarlet kan ik mijn teller niet meer controleren.
Ik heb van een collega, die ook One heeft een andere link gekregen die dus wel werkt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Stijn schreef:Vandaag telefoon gehad van scarlet, omwille van A2F , zou ik dus niet kunnen overstappen naar Scarlet One ....
Ik snap er echt niets van wat Adsl2fit met scarlet one te maken heeft eerlijkgezegt...
Waarschijnlijk dat je nog een lopend abonnement hebt bij A2F dat je eerst moet uitdoen (of verbreken met hoge kosten tot gevolg).
Maglor schreef:Stijn schreef:Vandaag telefoon gehad van scarlet, omwille van A2F , zou ik dus niet kunnen overstappen naar Scarlet One ....
Ik snap er echt niets van wat Adsl2fit met scarlet one te maken heeft eerlijkgezegt...
Waarschijnlijk dat je nog een lopend abonnement hebt bij A2F dat je eerst moet uitdoen (of verbreken met hoge kosten tot gevolg).
Ik ben al meer dan een jaar klant bij hen (1.5j), maar nu ben ik het echt kotsbeu , de snelheden zijn weer enorm laag, het kan me niet schelen dat het contractsbreuk is als ik opzeg, ze gaan ook niet moeten afkomen met hun facturen ,ze mogen blij zijn dat ik meer dan een jaar klant ben gebleven.
- Download speed : 375 kbit/s or 47 kbyte/s
- Upload speed : 403 kbit/s or 50 kbyte/s
Tue Feb 8 2005 at 20:27:23 UTC+0100
Dit kan gewoon nietmeer, als ik zo snelheden wou dan nam ik wel versatel
Eind december aanvraag Scarlet One Home.
21 januari Scarlet ADSL
9 februari Scarlet box ontvangen
Telefonie/ADSL werkt ok tot nu toe. Voor nummerportering moet ik nog eens terugbellen, aangezien ze dit pas kunnen uitvoeren tussen 14 en 28 februari.
- Download speed : 2828 kbit/s or 354 kbyte/s
- Upload speed : 424 kbit/s or 53 kbyte/s
Wed Feb 9 2005 at 17:02:43 UTC+0100
21 januari Scarlet ADSL
9 februari Scarlet box ontvangen
Telefonie/ADSL werkt ok tot nu toe. Voor nummerportering moet ik nog eens terugbellen, aangezien ze dit pas kunnen uitvoeren tussen 14 en 28 februari.
- Download speed : 2828 kbit/s or 354 kbyte/s
- Upload speed : 424 kbit/s or 53 kbyte/s
Wed Feb 9 2005 at 17:02:43 UTC+0100
Ik heb de Scarlet box juist aangesloten met die speciale apdaptor ACS.
Wat mij nu opvalt is dat mijn uploadsnelheid lager is dan met de oude modem.
Met de oude haalde ik 52kbytes nu 32, verschillende keren getest.
- Download speed : 3209 kbit/s or 401 kbyte/s
- Upload speed : 257 kbit/s or 32 kbyte/s
Sat Feb 12 2005 at 09:12:12 UTC+0100
Ik heb hier geen verklaring voor, thans in de Scarlet box staat verbonden met een upload van 512 kbits.
Ik zal later op de dag nog eens testen.
Update:
Intussen nog eens getest en nu was het ok.
- Download speed : 3236 kbit/s or 405 kbyte/s
Sat Feb 12 2005 at 10:00:20 UTC+0100
Wat mij nu opvalt is dat mijn uploadsnelheid lager is dan met de oude modem.
Met de oude haalde ik 52kbytes nu 32, verschillende keren getest.
- Download speed : 3209 kbit/s or 401 kbyte/s
- Upload speed : 257 kbit/s or 32 kbyte/s
Sat Feb 12 2005 at 09:12:12 UTC+0100
Ik heb hier geen verklaring voor, thans in de Scarlet box staat verbonden met een upload van 512 kbits.
Ik zal later op de dag nog eens testen.
Update:
Intussen nog eens getest en nu was het ok.
- Download speed : 3236 kbit/s or 405 kbyte/s
Sat Feb 12 2005 at 10:00:20 UTC+0100