heist_175 schreef:En dus door het over straatfeesten te hebben, die er nooit geweest zijn en door heel de moslimgemeenschap te stigmatiseren of te criminaliseren, lossen we welk probleem juist op?
Ik heb nooit beweerd dat dat het probleem oplost. Ik zeg wel dat er een probleem is (wat Raf1 precies probeert te negeren).
De "oplossingen" voor het probleem heb ik hogerop al gegeven.
Oplossingen in België:
- Stoppen met pamperen.
- Criminaliteit zwaar aanpakken.
- Stop met de subsidiëring van religie.
- Verplichte inburgering (taal/normen/waarden). Desnoods test na een jaar, niet voldoen? Asiel afgewezen. Voor zij die reeds Belg zijn: niet voldoen = recht op sociale bijstand wordt afgenomen.
- Werk samen op europees niveau, zodat bvb iemand slechts 1x asiel kan aanvragen in een europees land en niet gewoon alle landen kan afgaan.
- De meeste asielaanvragen beperken in de tijd (probleem in land van oorsprong opgelost? return to sender).
- Geen gezinsherenigingen.
Oplossingen in miserie landen:
- Zorg dat die mensen het ginder goed hebben (europese steun voor bvb onderwijs in die landen).
- Problemen met navo/europees leger (dat er nog niet is) (proberen) aanpakken en niet eindeloos discussiëren zoals ze nu in europa graag doen.
- Stop met het uitbuiten van die mensen, verplicht fairtrade, verplicht audits voor alle bedrijven, om te zien of hun werknemers (eventueel via onderaanneming) goed worden behandeld.
- ...
Oplossing(en) in zowel België als miserielanden:
- De wereldbevolking is gewoon te groot, waardoor we te dicht op elkaar leven, wat leidt tot conflicten/vervuiling... Blijkbaar hebben we zelf het karakter niet om te stoppen met kweken gelijk konijnen, dus geboortequota overal aub!
- Internationale samenwerking tussen alle landen (wat zeer moeilijk zal zijn, want iedereen wil baas zijn in eigen land, maar ik denk dat we op termijn toch moeten evolueren naar een soort wereldleiders, net zoals wij europa hebben, hebben de continenten dan de "wereldleiders").
Niet alle oplossingen zijn misschien even realistisch, maar niets doen, is zeker niet realistisch, want dat proberen we nu al 30-40 jaar en heeft enkel meer miserie gebracht.