Hey,
Ik heb sinds kort vdsl die tot 9Mbps downstream zou gaan.
Maar ik haal dit bijlange niet.
Hier haal ik max 6Mbps en op speedtest.nl max die ik al eens gehaald heb is 7.3 Mbps. De technieker haalt met zijn laptop (aangesloten op dezelfde modem/router) hier op userbase 920Kb/s wat ik al goed vind. Ik haal maw 735 Kb/s. Zij kunnen daar geen uitleg aan geven. de lijn uitgemeten en alles in orde. Ik heb xp pro en gigalankaart. Mijn pc is zo goed als nieuw. Kan er mij aub iemand helpen?
Ik ben teneinde raad, voor 60 euro/maand wou ik toch die snelheid halen...
Vdsl speed
Furedetsu schreef:Hey,
Hier haal ik max 6Mbps en op speedtest.nl max die ik al eens gehaald heb is 7.3 Mbps. De technieker haalt met zijn laptop (aangesloten op dezelfde modem/router) hier op userbase 920Kb/s wat ik al goed vind. Ik haal maw 735 Kb/s. Zij kunnen daar geen uitleg aan geven. de lijn uitgemeten en alles in orde. Ik heb xp pro en gigalankaart. Mijn pc is zo goed als nieuw. Kan er mij aub iemand helpen?
Euhm, ik had er nog vergeten bij te zeggen: geen spyware, geen virus, gedefragmenteerd, cache clean en alle software is up to date.
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Beste,
Kan zijn dat jouw Gigabit lan niet goed kan werken met de 10Mbit/100Mbit verbinding van jouw router/modem in autosensing mode.
Zet je gigabit lan eens handmatig naar 100Mbit half-duplex en kijk dan nog eens.
Eventueel kan een driverupdate (if any) soelaas bieden.
Grtz,
Sasuke
Kan zijn dat jouw Gigabit lan niet goed kan werken met de 10Mbit/100Mbit verbinding van jouw router/modem in autosensing mode.
Zet je gigabit lan eens handmatig naar 100Mbit half-duplex en kijk dan nog eens.
Eventueel kan een driverupdate (if any) soelaas bieden.
Grtz,
Sasuke
nog een paar ideeen (sommige nogal ver gezocht):
- misschien een proxy server ingesteld ? probeer eens direct connect ?
- je PCI bus is toch niet overbelast ? bij gebruik van bvb zware raid setups is dat mogelijk ?
- probeer eventueel eens met zo'n live-boot linux cd, dan ben je zeker dat het niet aan windows ligt.
- probeer idd eens om de netwerkconnectie van je router op fixed 100Mbit te zetten, eventueel je desktop ook.
- probeer eens met firefox, vergeet ook niet de settings aan te passen voor extra hoge snelheid. zie hier : http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=6343
- misschien een proxy server ingesteld ? probeer eens direct connect ?
- je PCI bus is toch niet overbelast ? bij gebruik van bvb zware raid setups is dat mogelijk ?
- probeer eventueel eens met zo'n live-boot linux cd, dan ben je zeker dat het niet aan windows ligt.
- probeer idd eens om de netwerkconnectie van je router op fixed 100Mbit te zetten, eventueel je desktop ook.
- probeer eens met firefox, vergeet ook niet de settings aan te passen voor extra hoge snelheid. zie hier : http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=6343
Ik heb al eens mijn lankaart op 100 gezet maar blijft hetzelfde.
ik heb geen raid en pci's vrij enzo.
Het is echt strange.
Toch bedankt voor de reply's.
Ik hoop dat er mij iemand zal kunnen helpen.
Ik kan nog altijd eens proberen met firefox en linux maar waar kan ik zo een live boot cd halen?
Want van linux ken ik niks
ik heb geen raid en pci's vrij enzo.
Het is echt strange.
Toch bedankt voor de reply's.
Ik hoop dat er mij iemand zal kunnen helpen.
Ik kan nog altijd eens proberen met firefox en linux maar waar kan ik zo een live boot cd halen?
http://www.linux4you.be/ hier staat linux gegevens
en met linux werken mat lan kaart aub..
geen usb troep dat geeft problemen..
sterkte met linux van een mac fan
en met linux werken mat lan kaart aub..
geen usb troep dat geeft problemen..
sterkte met linux van een mac fan
Furedetsu schreef:Ik kan nog altijd eens proberen met firefox en linux maar waar kan ik zo een live boot cd halen?
http://www.knopper.net/knoppix/index-en.html
live boot cd: Knoppix
zo goed als niks in te stelle om het toch te late werke ...
(en aan je harde schijf wordt niks verandert tenzij je daar explicitiet de opdracht toe geeft ...)
Dat lijkt me logisch. Firefox is enkel een programma dat de vertaling doet van de binnen gekomen data naar visueel aanvaardbaar resultaat.
Ik denk dat je het echt moet gaan zoeken in de hardware. Je PC is zo sterk als zijn zwakste schakel.
In elk geval een raar probleem ... veel Suc6 ermee.
Ik denk dat je het echt moet gaan zoeken in de hardware. Je PC is zo sterk als zijn zwakste schakel.
In elk geval een raar probleem ... veel Suc6 ermee.
Als ik met firefox iets download, dan begint het soms aan 2000 tot 3000 KB/s en vertraagt dan gelijdelijk naar 700-800KB/s.
Als ik 2 bestanden down dan vertraagt de snelheid en blijft dan stabiel bij het ene aan 500 en het andere aan 600 KB/s.
1100 In het totaal dus.
Dat is bijna het theoretische max wat ik zou moeten halen. (9Mbps)
Bij een enkel bestand downloaden vertraagt mijn snelheid dus veel meer.
Heeft er daar iemand een verklaring voor?
Als ik 2 bestanden down dan vertraagt de snelheid en blijft dan stabiel bij het ene aan 500 en het andere aan 600 KB/s.
1100 In het totaal dus.
Dat is bijna het theoretische max wat ik zou moeten halen. (9Mbps)
Bij een enkel bestand downloaden vertraagt mijn snelheid dus veel meer.
Heeft er daar iemand een verklaring voor?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
idd, eens proberen met knoppix of zo te booten voor elke softwarematige fout uit te sluiten.
- brooklyn
- Elite Poster
gewoon een 6-tal threads tegelijk nemen om te downloaden
het is niet omdat je download van een 100 mbit site dat je daarvoor volle snelheid zult halen. De route en de drukte speelt ook een rol.
zoek een paar snelle eu servers en download zeer grote files
het is niet omdat je download van een 100 mbit site dat je daarvoor volle snelheid zult halen. De route en de drukte speelt ook een rol.
zoek een paar snelle eu servers en download zeer grote files
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Furedetsu schreef:Als ik met firefox iets download, dan begint het soms aan 2000 tot 3000 KB/s
Da's puur bedrog door buffering... eigenlijk heeft hij reeds een stuk gedownload voor hij de vraag stelt waar je het moet saven. Enkel dmv. een pure FTP kan je deftige meetresultaten bekomen.
Ondertussen heb ik het probleem gevonden.
Het is zonealarm firewall.
Zelf als het volledig uitgeschakeld is, dan nog vertraagt het 200 kB/s.
Moet volledig uninstallen om weer de goeie snelheid te halen.
Het is natuurlijk met alles er weer op te zetten dat ik dit te weten gekomen ben.
Andere firewalls hebben dit blijkbaar niet.
Toch raar dat zelf wanneer de firewall volledig uitgeschakeld is het nog zo veel vertraagt.
Dus mensen die vdsl hebben: geen zonealarm!!
Het is zonealarm firewall.
Zelf als het volledig uitgeschakeld is, dan nog vertraagt het 200 kB/s.
Moet volledig uninstallen om weer de goeie snelheid te halen.
Het is natuurlijk met alles er weer op te zetten dat ik dit te weten gekomen ben.
Andere firewalls hebben dit blijkbaar niet.
Toch raar dat zelf wanneer de firewall volledig uitgeschakeld is het nog zo veel vertraagt.
Dus mensen die vdsl hebben: geen zonealarm!!
Furedetsu schreef:Hey,
Kijk eens naar de verbindingskabel tussen router en pc !! bij mij gaf dat meer dan 30% verschil !
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Firewall moet je sowieso niet installeren, voor niets nodig (toch niet als je een 10 MBit upload hebt en niet bij FBI ofzo werkt!) Alleen maar problemen heb je ermee (hack mij nu nie hé omda ge weet da ik ni "beschermd" ben)
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Euh?
Wat zou een firewall nu nutteloos zijn? Firewalls zijn wel degelijk nuttig hoor, vooral als je pc rechtstreeks op het Internet hangt. In de andere gevallen kan NAT ook al heel veel problemen opvangen.
Welk virus was het ook weer dat de Remote Procedure Call aanriep en een overflow genereerde om zo schadelijke code op je pc te krijgen? Een firewall hield dat netjes tegen. Oké, die poorten zijn daarna door de ISP's gesloten, maar da's uiteindelijk ook een firewall die dat werk doet.
Toen dat virus net "hot" was duurde het minder dan 2 minuten eer m'n pa z'n pc na een verse installatie besmet was en zichzelf afsloot wegens gecrashte RPC.
Wat zou een firewall nu nutteloos zijn? Firewalls zijn wel degelijk nuttig hoor, vooral als je pc rechtstreeks op het Internet hangt. In de andere gevallen kan NAT ook al heel veel problemen opvangen.
Welk virus was het ook weer dat de Remote Procedure Call aanriep en een overflow genereerde om zo schadelijke code op je pc te krijgen? Een firewall hield dat netjes tegen. Oké, die poorten zijn daarna door de ISP's gesloten, maar da's uiteindelijk ook een firewall die dat werk doet.
Toen dat virus net "hot" was duurde het minder dan 2 minuten eer m'n pa z'n pc na een verse installatie besmet was en zichzelf afsloot wegens gecrashte RPC.
-
- Member
- Contacteer:
meon schreef:Welk virus was het ook weer dat de Remote Procedure Call aanriep en een overflow genereerde om zo schadelijke code op je pc te krijgen? Een firewall hield dat netjes tegen. Oké, die poorten zijn daarna door de ISP's gesloten, maar da's uiteindelijk ook een firewall die dat werk doet.
bugbear ?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Damastaer schreef:Firewall moet je sowieso niet installeren, voor niets nodig
Wat is dat voor stomme opmerking
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
misschien heb je geen aangepaste modem / router, of is er een defect en / of slecht contact, nadat die technieker is geweest kan je nog altijd tegen iets gestoten hebben en een slecht contact veroorzaken, .. of iemand binnen u gezien check alles nog eens goed