Anti-terrorisme ideetjes?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gesloten
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Ik keur die betogingen ook _zeker_ _niet_ goed.

Maar die richten zich op bepaalde groepen (die sinds een paar tientallen jaren misschien 10% uitmaken van de maatschappij).

Het andere "kamp" wil gewoon de hele maatschappij weg.

Enfin ja, als je blind wil blijven, blijf dan nog maar wat doorpamperen. Die succesvolle tactiek heeft zijn nut al zeker bewezen (NOT).
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Jambon: “Significant deel van moslimgemeenschap danste na aanslagen”

Bij een volgende regeringsvorming droomt Jan Jambon (N-VA) van het Nederlandse model, “met een minister van Justitie, Veiligheid en Politie”. Dat zegt hij in een interview met De Standaard. Maar het echte probleem is het gebrek aan integratie. “Een deel van de moslimgemeenschap danste naar aanleiding van de aanslagen.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160416_02240874
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Jama Ofloo, dat was niet dansen, ze bewogen per ongeluk hun voeten wat...

Hier, nog wat snoep, en dans dan liever enkel binnenshuis, of de mensen gaan nog slechte dingen denken.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Kijk ik neem aan dat je sarcastisch bent, .. ik weet gewoon dat dit waar is heb het zelf mogen ervaren, als er filmpjes onthoofdingen op het net verschijnen of van publieke executies dan doen deze mensen net hetzelfde ! Wat in mijn ogen net even erg is.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

volgens mij is er aandacht aan geven ook geen goede zaak... niet dat het niet geweten mag zijn.... maar aandacht geven zorgt enkel dat het groeit. Net zoals hooliganisme is afgenomen sinds men veel niet meer laat zien in het nieuws. Tis nu eenmaal zo: sommigen zijn graag stom en willen meelopen met de kudde stommerikken
de koe zegt boe
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Ofloo schreef:Jambon: “Significant deel van moslimgemeenschap danste na aanslagen”
1) Uit welke bron haalt Jambon die informatie dat een significant deel van de moslimgemeenschap stond te dansen?
2) Dansen is geen misdrijf, het behoort tot het recht op vrije meningsuiting. Ook afschuwelijke meningsuitingen zijn wettelijk toegelaten voor diegenen die zouden twijfelen aan de Belgische grondwet.

Jambon lult dus maar wat uit z'n nek en bewijst daarmee dat hij van hetzelfde kaliber is als Jacqueline Galant: de publieke opinie paaien en voorliegen tot er documenten opduiken die bewijzen dat hetgeen ze verkondigen in de pers niet klopt met wat men in realiteit wel of niet gedaan heeft.

Jambon heeft de mond vol van de lokale fusie van politiezones maar ondertussen splitst hij op federaal niveau lustig verder, zolang de publieke opinie maar niet doorheeft wat er met CDGEFID en FCCU is gebeurd, is er niets aan de hand:
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/fed ... 72623.html
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150521_01691726

Bij justitie hebben ze blijkbaar wel door dat die versnippering niet zonder gevolgen blijft:
http://www.humo.be/humo-archief/362833/ ... hel-claise

In het interview rept hij met geen woord daarover natuurlijk.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

bambipower schreef:volgens mij is er aandacht aan geven ook geen goede zaak... niet dat het niet geweten mag zijn.... maar aandacht geven zorgt enkel dat het groeit. Net zoals hooliganisme is afgenomen sinds men veel niet meer laat zien in het nieuws. Tis nu eenmaal zo: sommigen zijn graag stom en willen meelopen met de kudde stommerikken
Men probeert dit "niet bestaande probleem" al decennialang dood te zwijgen ... en toch groeit het, wordt het extremer.
Goed bezig zeker? :lol:
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

raf1 schreef:
Ofloo schreef:Jambon: “Significant deel van moslimgemeenschap danste na aanslagen”
1) Uit welke bron haalt Jambon die informatie dat een significant deel van de moslimgemeenschap stond te dansen?
2) Dansen is geen misdrijf, het behoort tot het recht op vrije meningsuiting. Ook afschuwelijke meningsuitingen zijn wettelijk toegelaten voor diegenen die zouden twijfelen aan de Belgische grondwet.

Jambon lult dus maar wat uit z'n nek en bewijst daarmee dat hij van hetzelfde kaliber is als Jacqueline Galant: de publieke opinie paaien en voorliegen tot er documenten opduiken die bewijzen dat hetgeen ze verkondigen in de pers niet klopt met wat men in realiteit wel of niet gedaan heeft.
Hij zegt niet dat het verboden is, wel dat dat een groot probleem is, en dat is het ook!
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Op welke bronnen is z'n uitspraak gebaseerd?
En wat gaat Jambon aan dit "echte probleem" doen wanneer er geen wettelijke middelen zijn?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

raf1 schreef:Op welke bronnen is z'n uitspraak gebaseerd?
Richt eens een aangetekend schrijven aan hem en laat ons het antwoord weten.
raf1 schreef:En wat gaat Jambon aan dit "echte probleem" doen wanneer er geen wettelijke middelen zijn?
De wet veranderen lijkt me een valabele oplossing.

Maar volgens jou is er allicht "geen enkel probleem" ... of misschien toch wel?
Heb jij anti-terrorisme ideetjes (cfr topic titel)?
Of stelt er zich volgens jou ook op het vlak van terrorisme "geen enkel probleem"?
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Lees of hoor je ergens een werkbaar plan van aanpak?
Alle moslims terugsturen is toogpraat. Belgen kan je niet terugsturen, niet-Belgen kan je niet terugsturen naar niet-veilige landen, alle moslims viseren is discriminatie.
We hebben een wetboek. Gebruik dat. Pas dat toe.

Dansen bij het nieuws van bomaanslagen of IS-onthoofdingen is moreel verwerpelijk, maar juridisch niet strafbaar.
Begin al eens met de strafbare feiten aan te pakken. Als dan blijkt dat we er nog niet geraken, doe dan ernstige en juridisch steekhoudende wetsvoorstellen.

Maar dat betekent investeren in Justitie. Het klinkt beter om te verkondigen: "meer blauw op straat", maar dat de flikken binnen de 24u na een moeilijke arrestatie de persoon terug vrij zien rondlopen is een justitie-probleem.

We eindigen altijd bij hetzelfde:
- pas de wet toe (en pak overtreders aan)
- politici moeten de juiste keuzes maken (politie-optreden, investeringen, ...)

@sensatie in het nieuws
Als ze in het nieuws elke arrestatie brengen, het nieuws zou lang duren.
Dat een persoon voor u van vreemde origine lijkt op 15m afstand, wil helemaal niets zeggen over zijn nationaliteit, en nog minder over de redenen van zijn arrestatie. Voor overdreven snelheid rijden ze u ook vast. Als ze uwe gebuur oppakken en er zitten snipers op uw dak, zal het niet voor een onbetaalde verkeersboete zijn, dat is een feit :)
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:Als ze uwe gebuur oppakken en er zitten snipers op uw dak, zal het niet voor een onbetaalde verkeersboete zijn, dat is een feit :)
Ik zou haast zeggen dat je snel van begrip bent. :lol:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

bambipower schreef: Dus nu moet elke in de lucht vliegende stoel in het nieuws komen? Hoeveel neo nazis komen nog bijeen, en komt er amper iets van in het nieuws?
Vrijheid van mening mag nog altijd. Geweld niet. Maar om nu elke vliegende stoel in het nieuws te tonen.... :bang:
Je wilt natuurlijk graag altijd dat soort geweld van "jongeren" minimaliseren.
Het gaat hier wel degelijk om criminele moslims die hun maatschappij willen opdringen aan de rest.
En je zegt dat vrijheid van meningsuiting nog altijd mag?
Really?
Ik heb gezien dat nu, morgen, voor de eerste keer sinds de aanslagen het toegelaten is dat er vreedzaam betoogd wordt.
Die moslimhooligans hebben dat niet nodig hoor, die trekken zich van onze wetten en normen niets aan.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster

bambipower schreef:volgens mij is er aandacht aan geven ook geen goede zaak... niet dat het niet geweten mag zijn.... maar aandacht geven zorgt enkel dat het groeit. Net zoals hooliganisme is afgenomen sinds men veel niet meer laat zien in het nieuws. Tis nu eenmaal zo: sommigen zijn graag stom en willen meelopen met de kudde stommerikken
Vreemd, als ik zeg van "toon die propagandavideo's van IS niet meer, zo geef je dat ongedierte extra aantrekkingskracht", dan hoor ik van "jamaar, er is vrijheid van meningsuiting.".
Dus hun propaganda mag wel verspreid worden, maar als ze zich misdragen moet dat onder de mat geveegd worden.

Wat dat hooliganisme betreft, daar is toch meer gebeurd dan alleen geen aandacht geven, dacht ik.
Stewards, stadiumverboden, ...
boulder
Elite Poster
Elite Poster

raf1 schreef:
Waarom sta jij hier eigenlijk dat uitschot te verdedigen?
Het is niet omdat iets niet verboden is, dat het onze samenleving niet serieus kan ondermijnen.
Het is toch vreemd dat diezelfden die de democratie, de vrije meningsuiting, de godsdienstvrijheid willen kapot krijgen, zich daar tegelijk steeds weer op beroepen.
Dat jij dat addergebroed dan om kortzichtige redenen komt steunen moet je zelf weten.
Maar wees gerust, de dag dat ze hun kalifaat vestigen, zal je nog maar met heimwee kunnen terugdenken aan de tijd dat je nog vrijelijk je mening kon uiten.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:Lees of hoor je ergens een werkbaar plan van aanpak.
Waarom beginnen ze niet met de moskeeën beter te controleren op wat er daar gezegd wordt?
Opruiende taal verkondigen lijkt mij wel strafbaar.
En dan moet je die moskeeën direct sluiten, en liefst er nog een paar in het gevang gooien ook.

Maar er is zeker een probleem bij het gerecht.
Het lijkt wel dat rechters er alles aan doen om criminelen zo gauw mogelijk weer op vrije voeten te krijgen.

Ik ben het kotsbeu te horen dat er niets aan te doen is aan het probleem en dat we dit maar allemaal moeten ondergaan.
Nog een jaar of 20 en we zitten in een kalifaat, en de democratie is afgeschaft.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef:Het is niet omdat iets niet verboden is, dat het onze samenleving niet serieus kan ondermijnen.
Ik heb nog steeds geen bewijs van die straatfeesten en dansende moslims.

Het gerucht begint allemaal bij één persoon, Cédric de extreemrechtse brandweerman die zó schuimbekkend woedend was na de aanslagen dat hij een zelf verzonnen haatbericht over dansende vreemdelingen op z'n profiel postte.
Een week later was die verzonnen Facebook-post via een screenshot verspreid onder moslim-haters en deed Jan Jambon er nog een schepje bovenop door het als "straatfeesten" te omschrijven tijdens een symposium van een joodse lobby-groep. Handig gezien van Jambon, joden en moslims zijn geen vrienden, maar hij zal vroeger moeten opstaan om mij iets wijs te maken.
Dit is zo een beetje niveau nihil, genre Donald Trump: https://www.washingtonpost.com/news/fac ... 1-attacks/

Dit weekend herhaalt Jambon dit gerucht in een interview met De Standaard maar kan verder geen uitleg geven waar die straatfeesten precies plaatsvonden: https://www.apache.be/2016/04/16/jambon ... atsvonden/

Jambon stuurt blijkbaar aan op z'n eigen ontslag vlak voor de onderzoekscommissie van start gaat.
Vandaag werd ook reeds bekend dat de verbindingsofficier in Turkije extra personeel krijgt wat zou kunnen betekenen dat hij niet geblunderd heeft, maar dat er simpelweg te weinig personeel was. Als dat waar zou zijn, dan zijn de persoonlijke beschuldigingen die Jambon tegenover die verbindingsofficier geuit heeft in het parlement er zeer zwaar over en zeker een reden voor ontslag.
boulder schreef:Waarom sta jij hier eigenlijk dat uitschot te verdedigen?
Dat doe ik niet. Ik doe aan bronnenkritiek om verzinsels van waarheid te kunnen onderscheiden.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

raf1 schreef:Handig gezien van Jambon, joden en moslims zijn geen vrienden, maar hij zal vroeger moeten opstaan om mij iets wijs te maken.
Dit is zo een beetje niveau nihil, genre Donald Trump: https://www.washingtonpost.com/news/fac ... 1-attacks/
Ik denk dat je, net zoals je op TV gebied als grote vijand Telenet ziet, en totaal niet neutraal kunt schrijven en er dat altijd weer bijsleurt, dat het op politiek vlak de N-VA is.
En dat vind ik erg, want het gaat hier over onze veiligheid en over de toekomst van onze maatschappij, van IEDEREEN die niet-moslim is.
Je zou dus eigenlijk liever hebben dat Jan Jambon moet aftreden.
Dat is dus je grote zorg.
Dat ondertussen de bommen overal ontploffen en mensen armen en benen afgerukt worden omdat een achterlijke cultuur zich wil opdringen, dat dringt niet tot je door.
Het is dus weer tijd voor politieke spelletjes, en politieke afrekeningen.
Je maakt het dat krapuul wel erg makkelijk.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

En wat de joden betreft, ik heb daar niet zoveel voeling mee.
Maar ik denk dat nu veel mensen toch beginnen beter te begrijpen hoe het is samen te leven met iemand die je wil vernietigen.
Arabieren haten joden, en dat is niet alleen omwille van de situatie in Israël.
In mijn praatgroep Spaans zit er ene die met een moslim getrouwd is, een Tunesiër.
In het begin wist ik dat niet, en het viel mij op dat zij vaak over de joden begon, en welke haat er in haar discours zat.
Als ik begon over het kalifaat en de bedreiging dat dat is voor onze vrijheid, dan begon ze direct haar haatproza over de joden af te steken.
Nu ik weet dat ze gehuwd is met zo'n moslim, wordt het mij duidelijk vanwaar ze die haat ingelepeld krijgt.

Kijk naar de landen waar de islam de plak zwaait, en vergelijk wat Israël, met veel minder bevolking, realiseert.
Van Rooy heeft gelijk, de islam produceert zelden iets, maar teert op andere culturen, zuigt ze leeg.
En dat zorgt ervoor dat noch de oorspronkelijke cultuur, noch de islam vooruitgaat.
En als het uitzuigen voltooid is, proberen ze weer nieuwe gebieden te veroveren.
Islam staat niet voor vrede, maar voor oorlog, veroveringen, en onderwerping.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

oh, begin aub niet over jan jambom

De website van het Nieuw-Solidaristisch Alternatief (N-SA/NDP) pakt uit met foto's van N-VA fractievoorzitter Jan Jambon die een toespraak houdt op een bijeenkomst van het Sint-Maartensfonds in 2001.
De link met het Sint-Maartensfonds - een vereniging van Vlamingen die aan de zijde van de SS streden in de Tweede Wereldoorlog - komt ongelegen voor een partij als N-VA die zich niet graag geassocieerd ziet met meer extreem rechts of ronduit fascistische organisaties.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131024_045 vrijheid meningsuiting lijkt ook maar langs 1 kant te werken
de koe zegt boe
raf1
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef:Je zou dus eigenlijk liever hebben dat Jan Jambon moet aftreden.
Een nationaal politicus die moedwillig geruchten verspreidt, zit inderdaad niet op de juiste plaats.
Ik heb nog steeds geen enkel bewijs van dansende moslims en straatfeesten.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

bambipower schreef:http://www.standaard.be/cnt/dmf20131024_045 vrijheid meningsuiting lijkt ook maar langs 1 kant te werken
Tja, die slechte Westerlingen toch, hee.
Krijgen bomaanslagen over zich heen, maar we gaan de minister met de vinger wijzen.
Ik weet niet wat er op die bijeenkomst gezegd is, maar voor zover ik weet zijn dat hoogstbejaarden, vermits het over de 2e WO gaat.
Volgens mij werd daar niet opgeroepen om bomaanslagen te plegen, en ik zou wel eens willen zien hoeveel aanslagen je in de schoenen van het St-Maartensfonds kunt schuiven.

Maar blijkbaar is het terrorisme dossier niet belangrijk genoeg voor jou.
Je eigen veiligheid, die van je geliefden, die van de volgende generaties, allemaal niet belangrijk.
Als we maar aan partijpolitiek kunnen doen.
De moslims lachen zich een breuk, de slachtoffers vechten onder mekaar, en er is dan nog een groep van slachtoffers die zo masochistisch is dat zij de schuld op zich wil nemen.
Het geweld zal eerst precies dichter bij jou moeten komen voor je klaar ziet.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

raf1 schreef:
boulder schreef:Je zou dus eigenlijk liever hebben dat Jan Jambon moet aftreden.
Een nationaal politicus die moedwillig geruchten verspreidt, zit inderdaad niet op de juiste plaats.
Ik herhaal, voor jou is partijpolitiek dus belangrijker dan veiligheid?
Jezelf, je vrienden en je geliefden, volgende generaties mogen diep in de miserie zitten, in een klotekalifaat leven, als je maar je trofeetje hebt dat er een minister zou moeten aftreden?
Als jij geen waarde hecht aan democratie, aan vrijheid van meninsguiting, aan gelijkheid tussen man en vrouw, dan ben jij het inderdaad waard om onderdrukt te worden door een achterijke religie/cultuur die geen tegenspraak duldt.
Man, man, man, deze maatschappij moet naar de vernieling, met zoveel kortzichtigheid.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

boulder schreef: Ik weet niet wat er op die bijeenkomst gezegd is, maar voor zover ik weet zijn dat hoogstbejaarden, vermits het over de 2e WO gaat.

Even samenvatten:
Sympathie voor IS = BAD
Sympathie voor nazis = GOOD (of minstens, geen probleem).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef:
bambipower schreef:http://www.standaard.be/cnt/dmf20131024_045 vrijheid meningsuiting lijkt ook maar langs 1 kant te werken

Maar blijkbaar is het terrorisme dossier niet belangrijk genoeg voor jou.
Probeer aub niet voor mij te dnken... natuurlijk is terrorisme belangrijk. Maar 'het allochtoon' 'probleem' laten oplossen door iemand die aanhanger is bij extreem rechts, zal voor een feestje zorgen. Daar mag je van overtuigd zijn. Uw afkeur voor extreme moslims, is blijkbaar groter dan extreme nasis
de koe zegt boe
Gray
Elite Poster
Elite Poster

raf1 schreef:Op welke bronnen is z'n uitspraak gebaseerd?
En wat gaat Jambon aan dit "echte probleem" doen wanneer er geen wettelijke middelen zijn?
Als je ziet hoeveel "volk" er na de aanslagen op straat kwam om het de ordediensten zo moeilijk mogelijk te maken dat gaat het niet om "enkelingen", dat is dan het deel dat op straat komt, niet het deel dat dat eigenlijk ook akkoord gaat met hun maar stilzwijgend thuis zit. :evil:
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

raf1 schreef:
Het ogenblik dat ze openlijk op straat dansen mét grootse straatfeesten is het mijn inziens ruim te laat om nog kunnen in te grijpen.
De twee hier in dit topic aangehaalde feiten (Molenbeek en Meulenberg) wijzen er duidelijk op dat er een groot draagvlak binnen die moslimgemeenschappen is dewelke het functioneren van onze rechtsstaat moedwillig ernstig belemmerd.
Of denk je werkelijk dat Salah Abdeslam op zijn eentje zovele maanden ondergedoken kon blijven?
Maar volgens u is er allicht "geen enkel probleem"? Niet?
En van iemand die democratisch verkozen is om zulke problemen in onze maatschappij aan te pakken, ga jij vragen om zijn ontslag omdat je nog geen "dansend moslims en straatfeesten" hebt gezien?
Jij gaat dan direct met een beschuldigd vingertje wijzen van het moedwillig verspreiden van geruchten?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

Gray schreef:
Als je ziet hoeveel "volk" er na de aanslagen op straat kwam om het de ordediensten zo moeilijk mogelijk te maken dat gaat het niet om "enkelingen", dat is dan het deel dat op straat komt, niet het deel dat dat eigenlijk ook akkoord gaat met hun maar stilzwijgend thuis zit. :evil:
flauwekul... er kwamen moslims en extreem linksen op straat, omdat extreem rechts opgeroepen had om te betogen. Er werden een hoop hooligans verwacht, die uiteindelijk hun kat stuurden. De extreem linksen met moslims hebben dan maar hun eigen gevechtje georganiseerd
de koe zegt boe
Gray
Elite Poster
Elite Poster

bambipower schreef:oh, begin aub niet over jan jambom

De website van het Nieuw-Solidaristisch Alternatief (N-SA/NDP) pakt uit met foto's van N-VA fractievoorzitter Jan Jambon die een toespraak houdt op een bijeenkomst van het Sint-Maartensfonds in 2001.
De link met het Sint-Maartensfonds - een vereniging van Vlamingen die aan de zijde van de SS streden in de Tweede Wereldoorlog - komt ongelegen voor een partij als N-VA die zich niet graag geassocieerd ziet met meer extreem rechts of ronduit fascistische organisaties.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131024_045 vrijheid meningsuiting lijkt ook maar langs 1 kant te werken

Dat is weer typisch... :evil:
Al wie kritiek heeft op de multiculturele samenleving wordt in het kamp geschoven van Nazi's en ander schorem, om op die manier "monddood" gemaakt te worden en het debat te beeindigen.
Exact de manier hoe Molenbeek is getransformeerd zoals het nu is...

Ik durf gerust zeggen dat er ook bloed aan jullie handen kleeft door problemen decennia lang te ontkennen...!
Gray
Elite Poster
Elite Poster

bambipower schreef:
Gray schreef:
flauwekul... er kwamen moslims en extreem linksen op straat, omdat extreem rechts opgeroepen had om te betogen. Er werden een hoop hooligans verwacht, die uiteindelijk hun kat stuurden. De extreem linksen met moslims hebben dan maar hun eigen gevechtje georganiseerd
Teveel naar de "constructieve berichtgeving" van het VRT-nieuws gekeken?
Nee, ik heb het onder andere over onmiddellijk na de aanslagen en tijdens de huiszoekingen... waar de ordediensten werden uitgescholden en zelf bekogeld werden met flesjes.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef:Ik herhaal, voor jou is partijpolitiek dus belangrijker dan veiligheid?
boulder, een Minister van Binnenlandse Zaken moet zich inderdaad bezighouden met openbare orde en veiligheid niet met het verspreiden van leugens en geruchten.
Jambon heeft in dit interview een kans laten liggen om z'n beleid te verdedigen. Met name de besparingen bij CDGEFID en FCCU zijn toch zeer opmerkelijk te noemen en vereisen mijn inziens meer uitleg na de staalharde kritiek van de Brusselse magistraat Michel Claise. Over de hervormingen bij de terreurcel van DJSOC had ik ook graag iets meer geweten. Ook vreemd dat de reeds besliste personeelsaanwerving bij de verbindingsofficier in Turkije niet ter sprake kwam na alles wat er de afgelopen weken gezegd is.

Het is natuurlijk ook mogelijk dat journalisten Bart Brinckman en Marjan Justaert de helft van hun vragen op de redactie laten liggen hebben waardoor het interview grandioos mislukt is. Dit soort interviews waar Ministers ongestoord leugens kunnen verspreiden is toch niet wat je van een kwaliteitskrant verwacht.
Gray schreef:Als je ziet hoeveel "volk" er na de aanslagen op straat kwam om het de ordediensten zo moeilijk mogelijk te maken dat gaat het niet om "enkelingen", dat is dan het deel dat op straat komt, niet het deel dat dat eigenlijk ook akkoord gaat met hun maar stilzwijgend thuis zit. :evil:
Het gaat hier om straatfeesten en dansende moslims. Je moet de uitspraken van Minister Jambon niet proberen verdraaien. Ik weet perfect wat hij gezegd heeft.
Laatst gewijzigd door raf1 17 apr 2016, 11:29, in totaal 1 gewijzigd.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

Dat is weer typisch... :evil:
Al wie kritiek heeft op de multiculturele samenleving wordt in het kamp geschoven van Nazi's en ander schorem, om op die manier "monddood" gemaakt te worden en het debat te beeindigen.

Ik durf gerust zeggen dat er ook bloed aan jullie handen kleeft door problemen decennia lang te ontkennen...!
nee, kijk maar weg, dat nasi sympathisanten nu komen vertellen hoe het moet.

Feit is dat er in belgie in de wo2 86500 doden zijn gevallen, van de toen pakweg 8miljoen mensen.
Welk probleem ontken jij? Extremisme kan niet opgelost worden door extremistische mensen. Extremisme is immers nooit goed
de koe zegt boe
boulder
Elite Poster
Elite Poster

on4bam schreef: Even samenvatten:
Sympathie voor IS = BAD
Sympathie voor nazis = GOOD (of minstens, geen probleem).
Beetje kort door de bocht, zoals gewoonlijk op dit forum.
Ten eerste, die nazi's, over welk gebied beschikken die juist?
Hebben die een eigen staat, plegen die bomaanslagen?
Ik dacht dat het neo-nazi's waren, misschien in dit geval zijn het retro-nazi's, want het gaat over hoogbejaarden, als ik mij niet vergis.
Een uitstervend ras dus, letterlijk op sterven na dood.
Ik deel hun ideologie absoluut niet, maar ik zie weinig concreet gevaar.

Bij ISIS zie ik een klotekalifaat, een eigen gebied, onthoofdingen, verkrachtingen, bomaanslagen tot in eigen land toe, dreigementen, enz.
Landgenoten zijn armen en benen afgerukt door die smeerlappen.

Dat jij die twee op één lijn plaatst, is compleet onbegrijpelijk.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

bambipower schreef:Probeer aub niet voor mij te dnken... natuurlijk is terrorisme belangrijk. Maar 'het allochtoon' 'probleem' laten oplossen door iemand die aanhanger is bij extreem rechts, zal voor een feestje zorgen. Daar mag je van overtuigd zijn. Uw afkeur voor extreme moslims, is blijkbaar groter dan extreme nasis
Zowel Theo Francken als Jan Jambon hebben het als minister wat mij betreft tot hiertoe niet slecht gedaan.
Zijn er fouten gebeurd bij veiligheidsdiensten?
Waarschijnlijk wel?
Maar het idee dat het met een linkse minister niet gebeurd zou zijn is nonsens.
Frankrijk heeft de linkse Hollande als president, en kwam eerder aan de beurt dan wij.

In de feiten zie ik ook geen extreem-rechtse aanpak.
En ik dank je Jambon veel extremer voorstelt dan hij is.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

eternum schreef: Het ogenblik dat ze openlijk op straat dansen mét grootse straatfeesten is het mijn inziens ruim te laat om nog kunnen in te grijpen.
De twee hier in dit topic aangehaalde feiten (Molenbeek en Meulenberg) wijzen er duidelijk op dat er een groot draagvlak binnen die moslimgemeenschappen is dewelke het functioneren van onze rechtsstaat moedwillig ernstig belemmerd.
Of denk je werkelijk dat Salah Abdeslam op zijn eentje zovele maanden ondergedoken kon blijven?
Hetgeen ook nog eens bevestigd wordt uit de Channel 4 reportage die ik hier gepost heb.
Channel 4 is niet zoals de VRT, het is een omroep die wel ballen aan zijn lijf heeft, en de moslims zelf eens gevraagd heeft wat zij denken.
Het feit dat een groep geweld goedkeurt, zelfs van zelfmoordterroristen, klopt perfect met wat we hier gezien hebben.
Dat verklaart waarom Salah onder de radar kon blijven.
Het verklaart ook waarom er stenen naar de politie gegooid werden in die wijk, door "jongeren".
boulder
Elite Poster
Elite Poster

bambipower schreef:flauwekul... er kwamen moslims en extreem linksen op straat, omdat extreem rechts opgeroepen had om te betogen. Er werden een hoop hooligans verwacht, die uiteindelijk hun kat stuurden. De extreem linksen met moslims hebben dan maar hun eigen gevechtje georganiseerd
Ben jij zelf moslim of zo?
Sommigen zouden of het even wat als argument gebruiken om toch maar dat uitschot uit de wind te zetten.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

raf1 schreef:Je moet de uitspraken van Minister Jambon niet proberen verdraaien. Ik weet perfect wat hij gezegd heeft.
Ik dacht dat het ging over terrorisme, en wat ertegen te doen.
Blijkbaar is jouw remedie de minister die er zou kunnen iets aan doen, af te zetten.
Goe bezig!
Je krijgt waarschijnlijk natte dromen van je kalifaat.

Je hebt dezelfde obsessie qua N-VA als qua Telenet.
Stekeblind en hyperfanatiek.
Laatst gewijzigd door boulder 17 apr 2016, 11:47, in totaal 1 gewijzigd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Gray schreef: Dat is weer typisch... :evil:

Volledig mee eens.
Er kleeft bloed aan linkse handen, door jarenlange ontkenning.
En zo te zien gaat de ontkenning gewoon voort.
Het zal duren tot de laatste niet-moslim gedwongen bekeerd of onthoofd is.
Dan zal er niemand meer zijn om het te ontkennen.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

ik denk dat jij moet investeren in pampers :roll:
de koe zegt boe
raf1
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef:En ik dank je Jambon veel extremer voorstelt dan hij is.
Waarom verspreidt hij dan leugens over straatfeesten en dansende moslims terwijl hij het evengoed kan hebben over z'n beleid. Hij is sinds oktober 2014 Minister van Binnenlandse Zaken. Na anderhalf jaar op die stoel moet je toch al iets concreet kunnen vertellen over de "kracht van verandering"?
boulder schreef:Ik dacht dat het ging over terrorisme, en wat ertegen te doen.
Ja, maar Jambon verspreidt liever leugens dan het te hebben over de maatregelen die hij als Minister neemt. In een interview bepaalt hijzelf toch wat hij zegt? Of niet soms?
Laatst gewijzigd door raf1 17 apr 2016, 11:52, in totaal 1 gewijzigd.
Gesloten

Terug naar “Allerlei”