Vectoring rollout

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Ik weet dat het opschuiven van 1 zone mogelijk is met de nieuwe definitie, maar misschien had ik erbij moeten zeggen dat ik specifiek op Nob bedoel.

Zijn waarden uit zijn fritzbox zien er nog steeds uit als zone 4: Max 16/4 via DLM en geen vectoring. Dat hij een snelheidsverhoging zal krijgen lijkt mij dan ook niet te kloppen tenzij proximus vectoring actief zet in zone 4 of nieuwe DLM profielen voor zone 4 introduceert. Joost mag weten wanneer dat zal gebeuren.

De vraag blijft dus waarom de waarden van de proximus speedtest significant verhogen bij mensen in zone 4 na het vervangen van de lijnkaarten.
Is het omdat proximus iets van plan is of is het een foutieve berekening van de proximus speedtest omdat die er van uitgaat dat je vectoring hebt met broadcom lijnkaarten?
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Misschien gaan ze de mensen in zone 4 op 1200 m een nieuwe rop krijgen die dan als het ware voor hen zone 1 of 2 zal zijn.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

MaT schreef:Ik weet dat het opschuiven van 1 zone mogelijk is met de nieuwe definitie, maar misschien had ik erbij moeten zeggen dat ik specifiek op Nob bedoel.

Zijn waarden uit zijn fritzbox zien er nog steeds uit als zone 4: Max 16/4 via DLM en geen vectoring. Dat hij een snelheidsverhoging zal krijgen lijkt mij dan ook niet te kloppen tenzij proximus vectoring actief zet in zone 4 of nieuwe DLM profielen voor zone 4 introduceert. Joost mag weten wanneer dat zal gebeuren.
De waarden uit Nob zijn fritzbox zien er inderdaad nog steeds uit als zone 4: Max 16/4 via DLM zonder vectoring.
Maar de waarden die Proximus voorspelt zijn niet zo spectaculair hoger: 60/5. Dat zijn de normale max. waarden voor zone 3 met vectoring.
Indien Nob nu in zone 4 zat (wegens afstand >1.000m), kan hij gemakkelijk in zone 3 komen (indien loop attn 800Hz < 1.0 dB).
MaT schreef:De vraag blijft dus waarom de waarden van de proximus speedtest significant verhogen bij mensen in zone 4 na het vervangen van de lijnkaarten.
Is het omdat proximus iets van plan is of is het een foutieve berekening van de proximus speedtest omdat die er van uitgaat dat je vectoring hebt met broadcom lijnkaarten?
Proximus is toch ook bezig met de uitrol van de "VBB's" (boostboxen). Dat zijn een soort ondergrondse mini-ROP's (in het voedpad?).
Hiermee wordt de afstand tot de "ROP" verkleind voor de klanten die nu te ver zitten (waarvan sommigen zelfs geen VDSL2 konden krijgen).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

philippe_d schreef: Proximus is toch ook bezig met de uitrol van de "VBB's" (boostboxen). Dat zijn een soort ondergrondse mini-ROP's (in het voedpad).
Hiermee wordt de afstand tot de "ROP" verkleind voor de klanten die nu te ver zitten (waarvan sommigen zelfs geen VDSL2 konden krijgen).
Boostboxen zijn niet ondergronds, het zijn verkleinde straatkasten.

Proximus is daar zeer actief mee bezig geweest maar heeft dat opgegeven wegens te duur, dat is althans wat ze zeiden in 2012.

Geen idee hoe het nu zit....
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

2011:
https://www.proximus.com/sites/default/ ... 202011.pdf

2015:
https://www.proximuswholesale.be/dam/cd ... 122015.pdf

Ook nog in 2015 : Boost Box kan onderzocht worden "in the coming years"
XoNsKy
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jul 2008, 20:19
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Sinds enkele weken is de snelheid van mijn Scarlet Trio bijgewerkt. (Regio Veldegem)
Haalde vroeger nog niets eens de helft. Wel raar dat ik meer krijg dan wat normaal in mijn pakket zou zitten.
Afbeelding
Scarlet Trio
Proximus Bizz Smart XL 20
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Welke snelheid haalde je vroeger?
Welke snelheid verwacht je van je pakket?
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

XoNsKy schreef:Sinds enkele weken is de snelheid van mijn Scarlet Trio bijgewerkt. (Regio Veldegem)
Haalde vroeger nog niets eens de helft. Wel raar dat ik meer krijg dan wat normaal in mijn pakket zou zitten.
Scarlet Trio wordt gecapt op 50/4
Je speedtest resultaat is dus volledig normaal.

PS.
Normaal volg(de) Scarelt trio altijd de Proximus Internet Start.
Ik zou nu dus eigenlijk ook 60/4 verwachten voor Scarlet Trio?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

fredo66 schreef:
Dizzy schreef:Het is toch normaal dat mensen ongeduldig worden als er geen duidelijke communicatie komt vanuit Proximus. Ik begrijp ook dat bepaalde afgelegen regio's wat meer geduld moeten hebben maar als zelfs in Gent (ik woon dichter bij centrum Gent dan Wondelgem) er geen vectoring is dan stel ik me toch vragen.
Bedankt voor het medeleven :lol: Zelf woon ik overigens ook dichter bij het centrum dan Wondelgem. Ik dacht al de laatste Gentenaar te zijn zonder vectoring maar het is goed te horen dat er nog veel zonder zijn :?
Nou ja, zo veel maakt het me niet uit want ik heb toch maar internet start.
Ondertussen werken tussen Wondelgem en Mariakerke (groenestaakstraat). Ook nutswerken van oa Proximus. Hopelijk zal hiermee ook vectoring in randje Gent te krijgen zijn.
XoNsKy
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jul 2008, 20:19
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

philippe_d schreef: PS.
Normaal volg(de) Scarelt trio altijd de Proximus Internet Start.
Ik zou nu dus eigenlijk ook 60/4 verwachten voor Scarlet Trio?
Zou dat kunnen dat ik te ver van de centrale zit hiervoor?
Vorig jaar toen ik Scarlet net had haalde ik amper 18 Mbps met tv's uit. Nu heb ik zelfs het gevoel dat met beide tv's aan de snelheid constant blijft.
Scarlet Trio
Proximus Bizz Smart XL 20
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Vandaag de fritzbox 7360 toegekregen die ik van Axs had gekocht.

Dit zijn nu m'n nieuwe waarden:
fritzbox7360.png
Ik begrijp het wel niet goed, de SNR gaat naar omlaag (in vgl met de fritzbox 7390), maar de attainable throughput gaat wel een stuk omhoog...

Wachten tot hopelijk vectoring langskomt!
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Andere VDSL2 chip, andere firmware, andere (nauwkeurige) manier van waarden bepalen,.. kan veel zijn.

Maar voorlopig moet je je er nog niet druk in maken, je zit op je max via DLM en er zijn nog geen plannen bekend wanneer proximus iets gaat doen met zone 4.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

MaT schreef: Maar voorlopig moet je je er nog niet druk in maken, je zit op je max via DLM en er zijn nog geen plannen bekend wanneer proximus iets gaat doen met zone 4.
Ik vrees er ook voor, maar Philippe_d zijn uitleg klonk ook wel aannemelijk... dus afwachten is de boodschap.
(op de site van proximus staat nog steeds 54 Mbit/sec).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik zou eens de 0800 lijntest proberen, je weet nooit dat je in vectoring terecht komt.
  • - in het slechste geval vlieg je (tijdelijk) terug naar 12/1 :-( .
    - in het beste geval kom je op vectoring (zone 3) met 30/5 :-) .
Aan jou om de pros en cons te overwegen :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Dat 'tijdelijk' duurde bij mij laatst 24 dagen. Iets om rekening mee te houden.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Merci voor de info beide!

Stel dat ik geen lijntest doe (en dat ik toch in aanmerking zou komen voor vectorring), hoe lang moet ik daar dan normaal (gemiddeld) op wachten? Spreken we hier over dagen/weken/... ?
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Een maand, 6 maand, een jaar ... laat ons hopen voor eind 2016 !
Kies voor de korte pijn zou ik zeggen en bel de 0800 lijn, dan vlieg je tijdelijk terug naar een lager profiel zoals Philippe al zei.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 692
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
Bedankt: 72 keer
Contacteer:

Was de laatste 'deadline' niet verschoven naar eind Q1 2017, dus vanaf nu nog ongeveer 1 jaar en iedereen die vectoring zou kunnen krijgen, zou deze dan moeten hebben...
Ik zit op 640m van de centrale en wordt aanzien als een zone 4 (12/1 basis, 16/4 DLM).
Ik weet ook dat ik op een bundel rechtstreeks van de centrale kom, en daar heb ik ook nog niets over vernomen wat ze daar nu mee gaan doen. Ik dacht dat er tot op heden geen vectoring kaarten bestonden voor deze kabelbundels wegens te veel draden in de bundel.
Soit, we bezien het nog wel een jaar...
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Voila, zojuist de lijntest gedaan... spijtig genoeg is er niets aan mijn situatie gewijzigd (ik heb wel een disconnect gehad, maar had direct terug 16/4)...
Dat wordt dus wachten totdat vectorring in zone 4 wordt uitgerold...
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Zeker van? Als er niets aan je situatie veranderd is zou je na een succesvolle lijntest terug op je basisprofiel zitten van 12/1.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

DLM zet je tegenwoordig direct terug op je voorgaande waarde dacht ik ergens gelezen te hebben bij zo'n TBF test.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Sinds wanneer?
Dat zou zeker leuk zijn. Bij mijn laatste test in januari vloog ik nog terug op het basisprofiel.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

MaT schreef:Zeker van? Als er niets aan je situatie veranderd is zou je na een succesvolle lijntest terug op je basisprofiel zitten van 12/1.

Ik heb wel mijn voip nummer van mijn scarlet trio opgegeven. En ik heb een disconnect gehad 3 minuten later ofzo, dus ik veronderstel dat het daarop heeft gewerkt.
Of moet ik dat technisch telefoonnummer opgegeven? En zo ja, waar kan ik dat vinden?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Het moet inderdaad jouw lijn nummer zijn (fictief telefoonnummer).
Volgens mij kan je dat terugvinden in "Mijn Scarlet".
Zoniet moet je eventjes een analoog telefoontoestel op jouw binnenkomende lijn zetten en het nummer 1924 opbellen
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 539
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 61 keer

Het enige telefoonnummer dat ik kan terugvinden in "mijn scarlet" is dat voor de scarlet-tv-decoder-configuratie.
Dat zal wel hetzelfde zijn zeker?
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

philippe_d schreef:Het moet inderdaad jouw lijn nummer zijn (fictief telefoonnummer).
Volgens mij kan je dat terugvinden in "Mijn Scarlet".
Zoniet moet je eventjes een analoog telefoontoestel op jouw binnenkomende lijn zetten en het nummer 1924 opbellen

Niets terug te vinden op "Mijn Scarlet". Even proberen met een analoog toestel.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Aanvraag gedaan via het technisch nummer nu... we leven op hoop. ;-)
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Terug aan disconnect gehad, fritzbox kwam ook even op "VDSL training"...

Alles is bij het oude gebleven (ook direct terug op 16/4).
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

MaT schreef:Sinds wanneer?
Dat zou zeker leuk zijn. Bij mijn laatste test in januari vloog ik nog terug op het basisprofiel.
Al sinds vorig jaar. Als je TBF goed is smijt het je niet meer direct naar je provisioningprofiel, maar gewoon naar je vorige profiel.
Ik denk dat de DLM timings dan ook wel gereset worden, maar ben niet zeker. Het blijft giswerk voor ons...
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Is dat niet enkel voor lijnen met vectoring?
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Nee het is de DLM die intelligenter geworden is t.o.v. vroeger naar het schijnt.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

MaT schreef:Is dat niet enkel voor lijnen met vectoring?
Neen, ze komen pas de 26ste hier in m'n ROP de kaarten wisselen, en DLM zet al ongeveer een jaar m'n oud profiel terug als ik bel.
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

Weet er iemand hoeveel tijd er tegenwoordig zit tussen de kaartwissel in de ROP en de activatie van vectoring op die ROP? Ik vind daar cijfers over die gaan van 30 dagen tot enkele maanden, maar die info lijkt al wat ouder te zijn.
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Ik ben 30 maart gewisseld naar broadcom en heb tot nu toe nog altijd geen vectoring, dus die cijfers zitten er niet naast denk ik.
Zit wel bij Dommel moest dat er iets toe doen, maar ik vermoed van niet.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Je hoeft zelf niets te doen voor op vectoring te komen inderdaad. Hoogstens eens proberen bellen naar de TBF om te kijken of je lijnwaarden aangepast worden (en/of op de gewoonlijke sites als lijntest.be kijken of daar je waarden al aangepast zijn)

Ik zit zelf ook bij dommel, en wacht met smart op vectoring want hier in de straat zit bijna iedereen op DSL en heb je dus massa's overspraak (en iedereen in de straat zit in zone 2...)
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

GuntherDW schreef:
MaT schreef:Is dat niet enkel voor lijnen met vectoring?
Neen, ze komen pas de 26ste hier in m'n ROP de kaarten wisselen, en DLM zet al ongeveer een jaar m'n oud profiel terug als ik bel.
Dan word er misschien onderscheid gemaakt op basis van zone.
Is hier iemand uit zone 4 die kan bevestigen of hij niet op het basisprofiel gegooid word na een lijntest?

Hoe weet jij trouwens de datum van de wijzigingen die proximus gaat doorvoeren?
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

MaT schreef:Is hier iemand uit zone 4 die kan bevestigen of hij niet op het basisprofiel gegooid word na een lijntest?
Was mijn voorbeeld niet goed genoeg? ;-)
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Bij u is het mij nog niet duidelijk of je nu het correcte nummer heb ingegeven bij de lijntest ;)
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Ik heb het eens geprobeerd met mijn voip nummer van Scarlet.

En eens met het technisch nummer dat ik verkregen heb door de methode die philippe_d mij had aangeraden.

Beide keren heb ik een disconnect gehad en stond ik direct op 16/4 terug.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

MaT schreef:
GuntherDW schreef:
MaT schreef:Is dat niet enkel voor lijnen met vectoring?
Neen, ze komen pas de 26ste hier in m'n ROP de kaarten wisselen, en DLM zet al ongeveer een jaar m'n oud profiel terug als ik bel.
Hoe weet jij trouwens de datum van de wijzigingen die proximus gaat doorvoeren?
Heb ik in een vorige post van me al eens uitgelegd :P.
Heb gebeld naar m'n provider (dommel), en die konden zien dat er voor m'n ROP een vectoring upgrade ingepland was.
(ondertussen wel al een half jaar geleden dat ik hun gebeld heb)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”