6 dagen zonder internet in handelszaak
Beste,
Door werken in de straat is er woensdag (6/4/16) een kabel van Proximus beschadigd geraakt, deze 'algemene netwerkstoring' zou pas tegen 11/4/16 opgelost worden volgens de helpdesk. Het probleem is dat ik bijna een week zonder bancontact, internet en telefoon in mijn zaak zit.
Mijn buurman (Game Mania) heeft gisteren onmiddellijk gebeld en al meteen een technieker over de vloer gehad die het internetprobleem tijdelijk opgelost heeft, zijn telefoonlijn werkt wel nog steeds niet. Nu is het voor mij onmogelijk om zo'n technieker via Proximus vast te krijgen en ik stuit steeds op hetzelfde antwoord. Ik gebruik het Bizz Pack Internet + Telephony
Zijn er stappen die ik kan ondernemen om dit toch nog opgelost te krijgen?
Door werken in de straat is er woensdag (6/4/16) een kabel van Proximus beschadigd geraakt, deze 'algemene netwerkstoring' zou pas tegen 11/4/16 opgelost worden volgens de helpdesk. Het probleem is dat ik bijna een week zonder bancontact, internet en telefoon in mijn zaak zit.
Mijn buurman (Game Mania) heeft gisteren onmiddellijk gebeld en al meteen een technieker over de vloer gehad die het internetprobleem tijdelijk opgelost heeft, zijn telefoonlijn werkt wel nog steeds niet. Nu is het voor mij onmogelijk om zo'n technieker via Proximus vast te krijgen en ik stuit steeds op hetzelfde antwoord. Ik gebruik het Bizz Pack Internet + Telephony
Laatst gewijzigd door Zalm 07 apr 2016, 13:59, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Heb je een business abo, of een gewoon consumer abo?
- xming
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 47 keer
Bank contact terminals hangen toch niet rechtstreeks op de DSL? Die zitten toch in een intern netwerk achter modem/router? Nu een 3g/4g stick aan de WAN kant van je router (als ie 't aan kan) steken en de rest blijft gewoon werken.
Enige voorwaarde is dat je router driver heeft voor de 3/4G stick (ik denk niet dat bbox2/3 dat kan, maar fritz wel), als die dat niet kan, dan kan je nog snel een goedkoop 3/4G router kopen (tp-link bvb.)
Enige voorwaarde is dat je router driver heeft voor de 3/4G stick (ik denk niet dat bbox2/3 dat kan, maar fritz wel), als die dat niet kan, dan kan je nog snel een goedkoop 3/4G router kopen (tp-link bvb.)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Met een bizz pack heb je toch een SLA, met recht op een oplossing de dag zelf?
Wat hier voorgesteld wordt, zijn ideale tijdelijke oplossingen, maar in feite moet de oplossing van proximus zelf komen.
Eens bellen naar het speciale business nummer (niet de gewone klantendienst) en op je strepen staan.
Wat hier voorgesteld wordt, zijn ideale tijdelijke oplossingen, maar in feite moet de oplossing van proximus zelf komen.
Eens bellen naar het speciale business nummer (niet de gewone klantendienst) en op je strepen staan.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
De Proximus business-helpdesk kan tijdelijk voor mobiel internet en doorschakeling van telefonie zorgen. Een bekabelde oplossing is jammer genoeg niet inbegrepen in het bizz pack.
Voor een bekabelde oplossing kan je zelf zorgen door een 4G-internetstick aan te sluiten om een compatibele router of een nieuwe 4G-internetrouter aan te schaffen.
Met een TP-link TL-MR3020 en de 4G-stick die Proximus ter beschikking stelt moet dit lukken.
In de toekomst kan je je zaak beschermen tegen doorgesneden kabels door je telefonie te migreren naar VoIP-telefonie en steeds een 4G-datastick en compatibele router of actief internetabonnement via het Telenet-netwerk ter beschikking te hebben.
Voor een bekabelde oplossing kan je zelf zorgen door een 4G-internetstick aan te sluiten om een compatibele router of een nieuwe 4G-internetrouter aan te schaffen.
Met een TP-link TL-MR3020 en de 4G-stick die Proximus ter beschikking stelt moet dit lukken.
In de toekomst kan je je zaak beschermen tegen doorgesneden kabels door je telefonie te migreren naar VoIP-telefonie en steeds een 4G-datastick en compatibele router of actief internetabonnement via het Telenet-netwerk ter beschikking te hebben.
Laatst gewijzigd door raf1 07 apr 2016, 14:37, in totaal 2 gewijzigd.
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
Je hebt recht op een technieker de dag zelf en een 3g simkaart + stick ter vervanging indien hij het niet kan oplossen. Meer niet.blaatpraat schreef:Met een bizz pack heb je toch een SLA, met recht op een oplossing de dag zelf?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
je hebt toch van die bancontact terminals op basis van sim kaart?
handig als je ook beurzen doet
en idd telefoon op basis van ovh en dan maakt het niet uit hoe je "sip" telefoon van internet wordt voorzien
idem voor internet dat kan via je smartphone
handig als je ook beurzen doet
en idd telefoon op basis van ovh en dan maakt het niet uit hoe je "sip" telefoon van internet wordt voorzien
idem voor internet dat kan via je smartphone
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 14 keer
Uw buurman kunnen ze gedeeltelijk helpen en u niet ? Dan zou ik toch overwegen: bye bye Proximus.Zalm schreef:Beste,
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 35 keer
Anders 4G-router aanschaffen bij Coolblue of zo (volgende dag geleverd) en een Mobistarkaartje in de Colruyt halen, tarief wijzigen naar Internet On Mobile, 15 euro opzetten en in de 4G-router steken, dan heb je 4 GB voor 15 euro, voldoende volgens mij om enkel terminals een paar dagen wat transacties te laten doen.
En dan daarna 4G-router terugsturen (kan binnen 14 dagen), je geld terug, en eventueel via betaallijn het belkrediet terugvorderen.
Dan ben je maximaal 8 euro kwijt.
Heb dit ook gedaan voor een evenement dat we met een zo klein mogelijk budget moesten financieren voor een project. Heb dan 20 GB data voor een 40 euro kunnen vastkrijgen.
Maar jij kan eigenlijk ook met 10 euro herladen. 750 MB is vast wel genoeg voor die terminals.
P.S.: zo'n 4G-router van Huawei heeft vaak een UTP-poort. Sluit die aan op je netwerk, en dan zouden je terminals ook moeten werken.
Tenzij je nog terminals hebt die over de telefoonlijn gaan?
(Die Huawei-router heeft ook een aansluitpoort voor telefoon, trouwens. Gesprekken gaan gewoon over 2G/3G-netwerk).
http://www.routercenter.be/product/3217 ... 2.html?s=k
Deze had ik toen besteld. Was wel meer dan €300 toen.
Je kan hem ook houden, in geval van storing.
Komt wel vaker eens van pas, ik ga ook terug één kopen denk ik, zoveel situaties waarin dit bruikbaar is.
Succes!
En dan daarna 4G-router terugsturen (kan binnen 14 dagen), je geld terug, en eventueel via betaallijn het belkrediet terugvorderen.
Dan ben je maximaal 8 euro kwijt.
Heb dit ook gedaan voor een evenement dat we met een zo klein mogelijk budget moesten financieren voor een project. Heb dan 20 GB data voor een 40 euro kunnen vastkrijgen.
Maar jij kan eigenlijk ook met 10 euro herladen. 750 MB is vast wel genoeg voor die terminals.
P.S.: zo'n 4G-router van Huawei heeft vaak een UTP-poort. Sluit die aan op je netwerk, en dan zouden je terminals ook moeten werken.
Tenzij je nog terminals hebt die over de telefoonlijn gaan?
(Die Huawei-router heeft ook een aansluitpoort voor telefoon, trouwens. Gesprekken gaan gewoon over 2G/3G-netwerk).
http://www.routercenter.be/product/3217 ... 2.html?s=k
Deze had ik toen besteld. Was wel meer dan €300 toen.
Je kan hem ook houden, in geval van storing.
Komt wel vaker eens van pas, ik ga ook terug één kopen denk ik, zoveel situaties waarin dit bruikbaar is.
Succes!
Blond doesn't mean stupid
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
waarschijnlijk een 3g stick zodat het internet het terug doet... of met een beetje (veel) geluk kwam daar 1 paar binnen dat niet helemaal slecht is,nete schreef: Uw buurman kunnen ze gedeeltelijk helpen en u niet ? Dan zou ik toch overwegen: bye bye Proximus.
waardoor je nog wat internet zou kunnen doorkrijgen.
kabelbeschadiging door werken is in feite overmacht, zelfs met SLA (en als de aannemer dan proximus niet verwittigd heeft...)
ofwel: zorgen dat de aannemer die werken aan het uitvoeren is proximus contacteert (zij hebben daar een speciaal nummer voor),
ofwel zoals reeds voorgesteld een 3G stick en router gebruiken (de stick krijg je gratis door ofwel technieker ofwel met een storingsnummer van de klantendienst een proximus center binnenlopen)
proximus garandeert overigens niet dat élk apparaat online kan - dus als ze je een stick geven dat je pc online kan, voldoen ze aan hun voorwaardes!
dus als je internet écht kritiek is: 1x een adsl/vdsl lijn en 1x een telenet lijn - dat hoeven dan geen 2 zakelijke abbo's te zijn ook niet, maar gewone consumentenproducten... qua kost zal je dus niet veel verschil hebben, maar het zal wel redundant zijn (tenzij de aannemer zo sterk is om beide netwerken te beschadigen, wat overigens ook niet ongehoord is)
-
- ISP Staff
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 66 keer
Je mag altijd uw lijnnnummer in een privebericht zetten. Ik zal is kijken wat de mogelijkheden zijn.
Bedankt voor de reacties! Zoals hierboven beschreven heb ik tijdelijk een 4G modem aangeschaft voor de terminal en kassa, heb deze wel uit eigen zak betaald maar kan in de toekomst nog altijd handig zijn aangezien de werken nog tot september doorgaan.
Het goede nieuws is dat er onder druk van enkele handelaars de algemene storing vanochtend al verholpen is.
Bedankt
*edit*
Waarom er wel een technieker bij Game Mania is langs gekomen?
Volgens de PX-helpdesk was de storing de dag eerder nog niet omschreven als een 'algemene netwerkstoring' waardoor er dus wel meteen een technieker beschikbaar werd gesteld
Het goede nieuws is dat er onder druk van enkele handelaars de algemene storing vanochtend al verholpen is.
Bedankt
*edit*
Waarom er wel een technieker bij Game Mania is langs gekomen?
Volgens de PX-helpdesk was de storing de dag eerder nog niet omschreven als een 'algemene netwerkstoring' waardoor er dus wel meteen een technieker beschikbaar werd gesteld
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
Dat kan kloppen - de storing zal dus niet doorgegeven zijn door de aannemer die de kabel beschadigde, en dus is er een gewone technieker gestuurd.Zalm schreef: Waarom er wel een technieker bij Game Mania is langs gekomen?
die zal dat vervolgens gezien hebben en hebben doorgegeven, waardoor het bij een lasploeg terecht komt en niet meer bij gewone techniekers.
-
- Pro Member
Toch uiterst bizarre regeling lijkt me: de ene klant die eerst belde wordt gedeeltelijk geholpen, al de anderen mochten, als ze niet massaal geprotesteerd zouden hebben, een dag of 5 wachten. Je houdt het niet voor mogelijk.
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
1) je weet niet hoe het opgelost werd voor de buur. Een simkaart met 3g/4g is ook een oplossing.
2) het is een beschadigde kabel. Wat moeten ze volgens u doen? Telkens een technieker sturen naar een klant, deze laten wachten met valse hoop dat het daarna opgelost zal zijn om dan te horen dat hij niets kan doen wegens een kabelbreuk? Of men doet zoals nu het nodige achter de schermen om het zo snel mogelijk op te lossen en informeert direct de klant met een duidelijke uitleg zodat hij weet waaraan hij zich kan verwachten en evt zelf al op zoek kan gaan naar een mogelijke oplossing, zoals hier is gebeurd. Geef mij dan liever de 2de optie ipv mijn tijd te verdoen met een technieker.
2) het is een beschadigde kabel. Wat moeten ze volgens u doen? Telkens een technieker sturen naar een klant, deze laten wachten met valse hoop dat het daarna opgelost zal zijn om dan te horen dat hij niets kan doen wegens een kabelbreuk? Of men doet zoals nu het nodige achter de schermen om het zo snel mogelijk op te lossen en informeert direct de klant met een duidelijke uitleg zodat hij weet waaraan hij zich kan verwachten en evt zelf al op zoek kan gaan naar een mogelijke oplossing, zoals hier is gebeurd. Geef mij dan liever de 2de optie ipv mijn tijd te verdoen met een technieker.
-
- Pro Member
3) Ik vind het enkel vreemd dat een technieker het voor één klant gedeeltelijk oplost en alle anderen te horen kregen dat het 5 of 6 dagen ging duren.Fallschirmjaeger schreef:1) je weet niet hoe het opgelost werd voor de buur. Een simkaart met 3g/4g is ook een oplossing.
Ik zou juist het omgekeerde verwachten. En het kon dus een pak sneller als de anderen ineens van hun oren beginnen maken.
Ik zou denken dat een hele rits handelszaken toch een snelle ingreep verantwoorden, ook zonder massaal protest ?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
Nou, mijn buurman (apotheek) was overlaatst heel blij dat ik bij Proximus gebleven bennete schreef:
Uw buurman kunnen ze gedeeltelijk helpen en u niet ? Dan zou ik toch overwegen: bye bye Proximus.
want toen Telenet een geplande upgrade deed (dus geen kabelbreuk) heeft
hij 6 dagen mijn internet kunnen gebruiken middels een netwerkkabel van
een meter of 25. (het mocht niet draadloos zijn)
Heeft 'm 350 euro gekost voor een IT'r en een fles Cava voor mij.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Dat hangt ervanaf of jullie hetzelfde probleem hadden, .. kan goed zijn dat zijn probleem niet van dezelfde aard was.nete schreef:3) Ik vind het enkel vreemd dat een technieker het voor één klant gedeeltelijk oplost en alle anderen te horen kregen dat het 5 of 6 dagen ging duren.Fallschirmjaeger schreef:1) je weet niet hoe het opgelost werd voor de buur. Een simkaart met 3g/4g is ook een oplossing.
Ik zou juist het omgekeerde verwachten. En het kon dus een pak sneller als de anderen ineens van hun oren beginnen maken.
Ik zou denken dat een hele rits handelszaken toch een snelle ingreep verantwoorden, ook zonder massaal protest ?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 60 keer
Geplande werken bij Telenet willen ook niet zeggen dat de diensten er dagenlang 24/24 niet beschikbaar zijn hé. Meestal zijn dit dan onderbrekingen van enkele minuten tot een paar uur tussen 7.30u en 18u. Voor privégebruik is dit probleem relatief klein op dat tijdstip, voor professioneel gebruik is het natuurlijk het omgekeerde.mipa schreef:Toen Telenet een geplande upgrade deed (dus geen kabelbreuk) heeft
hij 6 dagen mijn internet kunnen gebruiken middels een netwerkkabel van
een meter of 25.
In mijn straat hebben ze enkele jaren geleden eens op zeer korte tijd 9 dagen zonder Belgacom-signaal gezeten (kabelbreuk), enkele weken later opnieuw 7 dagen. Belgacom stond blijkbaar niet bepaald te springen om het probleem snel op te lossen, hoewel de straat open lag. Mijn vader was als zelfstandige 9 dagen niet bereikbaar en had Belgacom/Proximus gespaard. De tweede keer werden de oproepen naar gsm doorgeschakeld en kreeg hij een schadevergoeding van zo'n €85. De 2de keer begin je al es meer op je strepen te staan, na zo'n tijdspanne.
P.S. Voor 350 euro had ik ook wel es willen afkomen!
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
Dit begrijp ik toch niet goed. Kan dat zomaar? Kan Proximus zomaar meerdere klanten zonder (of met gebrekkige) diensten laten zitten?
Ben ik toch blij dat ik Telenet heb. Uit ervaring (en bevestiging) weet ik dat men daar problemen oplost binnen de 4 uren, als er meerdere klanten (2 of meer) problemen hebben.
Dit heb ik al vaker gehoord bij Proximus, dat ze meerdere klanten wel eens dagen laten wachten op een herstelling.
Ben ik toch blij dat ik Telenet heb. Uit ervaring (en bevestiging) weet ik dat men daar problemen oplost binnen de 4 uren, als er meerdere klanten (2 of meer) problemen hebben.
Dit heb ik al vaker gehoord bij Proximus, dat ze meerdere klanten wel eens dagen laten wachten op een herstelling.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Ja, dat heet overmacht, als een slordige aannemer een kabel doorsnijdt is dat natuurlijk niet de schuld van Proximus. Gemeentes concentreren ook steeds bijna alle wegenwerken in de laatste 2 jaar voor de verkiezingen waardoor er in een korte periode heel veel kabels worden doorgesneden en Proximus de herstellingen niet kan bolwerken.Sylvester schreef:Dit begrijp ik toch niet goed. Kan dat zomaar?
Toen mijn straat vernieuwd werd heeft Proximus op een vrijdagavond eens 6 uur lang bezig geweest met een kabel te lassen in een tentje in de striemende regen. Om 10u 's avonds had iedereen terug internet en telefoon.
Proximus doet dus echt wel wat het kan, maar als er te weinig vacatures voor lassers ingevuld worden en er massaal veel slordige aannemers tegelijkertijd kabels doorsnijden is het onmogelijk alle problemen dezelfde dag op te lossen.
- Sylvester
- Elite Poster
Proximus doet volgens mij niet wat hij kan. Als ze dat deden was elke fout binnen een paar uren opgelost.
Als Telenet dat kan, kan Proximus dat ook.
Dan moeten ze voor meer werkvolk en meer controle zorgen.
Maar goed, die discussie hebben we meerdere keren gevoerd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Aangezien die kabels regelmatig dicht bij mekaar liggen, is deze oplossing niet echt perfect wanneer het om aannemers en kabelbreuk gaat.Splitter schreef:dus als je internet écht kritiek is: 1x een adsl/vdsl lijn en 1x een telenet lijn - dat hoeven dan geen 2 zakelijke abbo's te zijn ook niet, maar gewone consumentenproducten... qua kost zal je dus niet veel verschil hebben, maar het zal wel redundant zijn (tenzij de aannemer zo sterk is om beide netwerken te beschadigen, wat overigens ook niet ongehoord is)
Slimme bedrijven in industriezones zorgen er expliciet voor dat hun bekabeling uit mekaar ligt zodat de kans op fysieke schade op alle kabels tegelijk uiterst klein wordt.
-
- Pro Member
- Bedankt: 12 keer
Een doorgetrokken Telenetkabel aan elkaar zetten duurt 15 minuten. (en dan doe je echt alles volgens het boekje)Sylvester schreef:Proximus doet volgens mij niet wat hij kan. Als ze dat deden was elke fout binnen een paar uren opgelost.
Een doorgetrokken telefoniekabel aan elkaar zetten duurt, afhankelijk van het aantal paren, al snel 100 minuten... (en vaak langer)
al de rest is zever...
- sirWard
- Erelid
- Twitter: sirWard
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Als je geluk hebt dan haalt de aannemer een kleintje over (14p, 20p, 26p, 50p) en is hij nog zo correct om het te laten weten en de medewerkers wat ruimte te geven om de kabel te herstellen.
Natuurlijk heb je er ook die de kabel beschadigen en opnieuw en opnieuw...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Vorige week ook nog van iemand gehoord. Ze zijn in de straat aan het werken, fietspad lag opengebroken en de telefoonkabel was bij de werken geraakt. Hadden ze niet beter gevonden dan hem met wat elektrische tape terug aan elkaar te hangen.
Was ondertussen al iemand van Px geweest, maar naar ik hoor valt het internet toch nog regelmatig uit.
Was ondertussen al iemand van Px geweest, maar naar ik hoor valt het internet toch nog regelmatig uit.
-
- Pro Member
Mijn opmerking ging erover dat de bewuste kabel (mogelijks veel werk, geef ik toe) na een dag of zes hersteld ging worden, totdat er massaal protest kwam van de getroffen winkeliers. Dus wie braaf is, is de sigaar.raf1 schreef:Ja, dat heet overmacht, als een slordige aannemer een kabel doorsnijdt is dat natuurlijk niet de schuld van Proximus. Gemeentes concentreren ook steeds bijna alle wegenwerken in de laatste 2 jaar voor de verkiezingen waardoor er in een korte periode heel veel kabels worden doorgesneden en Proximus de herstellingen niet kan bolwerken.Sylvester schreef:Dit begrijp ik toch niet goed. Kan dat zomaar?
Toen mijn straat vernieuwd werd heeft Proximus op een vrijdagavond eens 6 uur lang bezig geweest met een kabel te lassen in een tentje in de striemende regen. Om 10u 's avonds had iedereen terug internet en telefoon.
Proximus doet dus echt wel wat het kan, maar als er te weinig vacatures voor lassers ingevuld worden en er massaal veel slordige aannemers tegelijkertijd kabels doorsnijden is het onmogelijk alle problemen dezelfde dag op te lossen.
Proximus lijkt me een beetje specialist te zijn van hallucinante wachttijden: in een ander topic kan je lezen dat een ombouw bij een kennis van mij op 23 maart gepland wordt voor............ 20 juni. Dit geval is nu niet zo superdringend, maar 3 maanden met onstabiel internet blijven zitten is niet zo plezierig, en in feite toch ongehoord. Moesten nu die 6 dagen 6 uren en 3 maanden 3 weken zijn, zou dat al min of meer aanvaardbaar zijn.
-
- Pro Member
typisch... klanten die geen SLA wensen, maar wel eisen dat ze prioritair behandeld worden...nete schreef:
Mijn opmerking ging erover dat de bewuste kabel (mogelijks veel werk, geef ik toe) na een dag of zes hersteld ging worden, totdat er massaal protest kwam van de getroffen winkeliers. Dus wie braaf is, is de sigaar.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 40 keer
Op 't werk ook eens gebeurd. Kabel beschadigd door werken. Geen telefoon meer (internet via telenet). Zou 2 weken duren voor er en lasser kon komen! Oplossing van Belgacom: telefoon doorverbinden naar 1 gsm, waar we normaal met 4 elk een telefoon hebben.
Sorry hoor, maar bedrijven zolang zonder telefoon of internet zetten kan voor mij niet door de beugel.
Sorry hoor, maar bedrijven zolang zonder telefoon of internet zetten kan voor mij niet door de beugel.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
- Sylvester
- Elite Poster
Er is een verschil tussen een SLA met prioritaire behandeling en een normale overeenkomst voor elke klant met een aanvaardbare hersteltijd.nolfie schreef:typisch... klanten die geen SLA wensen, maar wel eisen dat ze prioritair behandeld worden...nete schreef:
Mijn opmerking ging erover dat de bewuste kabel (mogelijks veel werk, geef ik toe) na een dag of zes hersteld ging worden, totdat er massaal protest kwam van de getroffen winkeliers. Dus wie braaf is, is de sigaar.
6 dagen wachten op een herstelling is voor élke klant ver erover. Bij Telenet heeft bijna geen enkele particulier een soort van 'SLA'.
Dat die kabel moeilijker te herstellen is, moet geen excuus zijn. Laat het dan nog een uurtje of 2 langer duren dan bij Telenet, het moet mogelijk zijn om dit binnen een bepaalde aanvaardbare tijd te herstellen.
Ik weet dat men bij Telenet elke herstelling (ik denk dat ze het een 'MO' noemen, uitval van 2 klanten of meer) binnen de 4 uren (voorlopig) hebben opgelost, of dat nu coax of glasvezel is, of het nu dag of nacht is. Uiteraard heb je bij glasvezel meestal redundantie, dat maakt het iets makkelijker.
't Zou iets worden als elke nutsvoorziening zo lang zou onderbroken kunnen worden bij een iets zwaardere fout. 6 dagen geen gas, water of elektriciteit, volgens mij halen ze al na één dag de voorpagina.
Hier voel ik weer het 'duopolie'. Telenet iets beter in service, maar het komt allemaal op hetzelfde neer : 'de onovertroffen onschendbaarheid!
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 41 keer
OK dat SLA prioritair is; daar volledig akkoord. Maar 6 dagen dat is bijna nalatig, of op zijn minst oude RTT kultuur.nolfie schreef:typisch... klanten die geen SLA wensen, maar wel eisen dat ze prioritair behandeld worden...nete schreef:
We leven in de 21° eeuw en internet is van primair belang. Wie betaald voor SLA moet prioritair en onmiddelijk
geholpen worden (uiterlijk binnen een werkdag) maar dit is geen vrijgeleide voor willekeur met andere klanten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Nochtans heeft Proximus met élke zakelijke klant een SLA voor herstelling dezelfde dag:
http://www.proximus.be/nl/id_cb_officeg ... e-go.html#
3. Herstel: Dezelfde dag: indien u tijdens een werkdag belt voor 17u of voor 13u op een zaterdag. Indien u belt op een zaterdag, zal de herstelling pas kunnen plaatsvinden op de werkdag volgend op uw oproep
http://www.proximus.be/nl/id_cb_officeg ... e-go.html#
3. Herstel: Dezelfde dag: indien u tijdens een werkdag belt voor 17u of voor 13u op een zaterdag. Indien u belt op een zaterdag, zal de herstelling pas kunnen plaatsvinden op de werkdag volgend op uw oproep
-
- Pro Member
ik schreef nergens dat 6 dagen een aanvaardbare termijn zou zijn... ik vraag mij wel af of die datum door een helpdeskmedewerker werd doorgegeven, dan wel door een automatisch bandje die afspeelt als je probeert binnen te bellen bij de klantendienst.tonym schreef: OK dat SLA prioritair is; daar volledig akkoord. Maar 6 dagen dat is bijna nalatig, of op zijn minst oude RTT kultuur.
We leven in de 21° eeuw en internet is van primair belang. Wie betaald voor SLA moet prioritair en onmiddelijk
geholpen worden (uiterlijk binnen een werkdag) maar dit is geen vrijgeleide voor willekeur met andere klanten.
Had de aannemer zo fair geweest om onmiddellijk proximus te contacteren, dan was de storing misschien nog de dag zelf of ten laatste de volgende dag hersteld. PXM heeft immers lassers die zich enkel maar met beschadigingen bezig houden....
Dat door de nalatigheid van de beschadiger eerst een field technieker moet langskomen om zelf de beschadiging vast te stellen alvorens er lassers kunnen ter plaatse gestuurd worden is niet de schuld van PXM, ook al lijkt het zo...