Meer info FONERA netwerk
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 167 keer
Ik ben Scarlet klant maar zou toch zo graag kunnen connecteren met het FON netwerk. Vroeger kon je zo'n fonera simpl kopen, maar blijkbaar is dat nu niet meer mogelijk.
Iemand een idee hoe je dat tegenwoordig nog kunt gebruiken (zonder pass en zonder Proximus abo) ?
Bedankt.
Iemand een idee hoe je dat tegenwoordig nog kunt gebruiken (zonder pass en zonder Proximus abo) ?
Bedankt.
- tommekentom
- Premium Member
- Twitter: MisterTommie
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 24 keer
- Contacteer:
ik had een tijd geleden dezelfde vraag gesteld aan Fon via Facebook. Ze wisten mij te melden dat het momenteel enkel mogelijk is via een partnerprovider waarmee ze samenwerken. Fon raadde me zelfs zelf aan om eventueel een Fonera op de tweedehandsmarkt te zoeken.
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Verkopen die geen FON Routers meer?
-
- Elite Poster
Tip: als je eentje tweedehands koopt: de fon business toestellen die vorig jaar in beta waren, geven je GEEN toegang tot het fon netwerk als client roamer.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Heb er nog twee liggen. Een hele oude (rechthoekige) en dan een recent bolletje.
-
- userbase crew
Blijkbaar wel. Op https://register.fon.com en anders zeggen ze dat je dit steeds via de klantendienst kan doen...
@liegebeestig Kan je eentje missen met een subscription ?
@liegebeestig Kan je eentje missen met een subscription ?
-
- Elite Poster
Ik heb geen aparte subscriptions. De hardware wil ik wel verkopen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
heb nog een heleboel FON2100 (indertijd vervangen door simple gevallen)
maar de "gramofon" verkopen ze toch nog?
en werkt die kortingscode niet die we ooit kregen daar nog op want ondertussen precies 64euro...
vroeger was shipping nog gratis
waar is de tijd van gratis, 5 euro...20euro....
en werkt die kortingscode niet die we ooit kregen daar nog op want ondertussen precies 64euro...
-
- userbase crew
Ik heb wel interesse... Graag wat meer info.skynetbbs schreef:heb nog een heleboel FON2100 (indertijd vervangen door simple gevallen)
-
- Elite Poster
Pm gestuurd. Die oude van mij is dus een 2100 en de andere is een simpl. Heb dus ook de antenne.
-
- userbase crew
Met de Gramofon heb je geen toegang meer tot de FON netwerken. Vroeger was dit wel zo maar nu werken ze enkel nog samen met ISP's zoals Proximus en KPN. Bestaande routers kunnen wel nog een account krijgen.skynetbbs schreef:heb nog een heleboel FON2100 (indertijd vervangen door simple gevallen)
Heb een PM gestuurd naar liegebeestig en zal er bij hem eentje aankopen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
mijn simple op een router op na mn telenet only modem doet het nog steeds hoor
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
- bitbite
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 42 keer
Hmm, de mijne ligt eigenlijk al meer dan een jaar uit en mijn account (dus rechtstreeks bij fon, niet via operator) werkt nog steeds. Misschien dat het voldoende is dat je even in een toestelletje inlogt en het na een tijdje weer uit zet? (jammer genoeg niet te koop)
-
- Elite Poster
Nu je het zegt. De mijne ligt dus ook uit maar ik log nog altijd in bij Proximus fon. Pm terug naar Sylvester en BertG3
-
- Elite Poster
Simpl is verkocht. Enkel de 2100 + aparte antenne nog.
Zoals deze dus: https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... ntenna.JPG
Zoals deze dus: https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... ntenna.JPG
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
hier werkt fon ook nog en mijn fonera niet meer aangesloten...
de koe zegt boe
- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
Dju, topic helemaal uit het oog verloren, wegens tijdgebrek en slordigheid.
Voorlopig werkt mijn FON verbinding nog steeds overal, alsook mijn eigen Fon Fonera SIMPL.
Iemand nog meer nieuws over het hoe en waarom? Waarom is men gestopt met het sharen van WIFI/FON spots d.m.v. Fon Fonera's ?
Voorlopig werkt mijn FON verbinding nog steeds overal, alsook mijn eigen Fon Fonera SIMPL.
Iemand nog meer nieuws over het hoe en waarom? Waarom is men gestopt met het sharen van WIFI/FON spots d.m.v. Fon Fonera's ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
nog hooguit hun "gramofon" werd nog verkocht tot voor kort dacht ik?
meestal ook exclusiviteit met provider die met fon in zee ging... anders kon je als "telenet" ook nog 'gratis' op proximus_fon_spots met je fonera achter je telenet kabelmodem (allez nu
nuja de foneras waren ook niet echt mee met de rest... AC? 5ghz?
meestal ook exclusiviteit met provider die met fon in zee ging... anders kon je als "telenet" ook nog 'gratis' op proximus_fon_spots met je fonera achter je telenet kabelmodem (allez nu
nuja de foneras waren ook niet echt mee met de rest... AC? 5ghz?
-
- Elite Poster
Zo doe ik dat ook uiteraard. Fonera achter telenet. Exclusiviteit is een vuil woord en een nog vuilere business practice.
AC is daarentegen een vervuiling van de 5GHz band, want met een kanaalbreedte van 160MHz heb je maar 2 echte niet overlappende kanalen meer. Laat dat dus maar als het niet echt nodig is. Een fonera gebruik je toch voor "guest access", dus dat hoeft niet AC te zijn voor mij.
AC is daarentegen een vervuiling van de 5GHz band, want met een kanaalbreedte van 160MHz heb je maar 2 echte niet overlappende kanalen meer. Laat dat dus maar als het niet echt nodig is. Een fonera gebruik je toch voor "guest access", dus dat hoeft niet AC te zijn voor mij.
- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
Ik heb ondertussen antwoord gehad van FON.
Als de FONERA binnen de twee jaar garantie stuk gaat, krijg je gewoon een nieuwe.
Er is voorlopig geen sprake van het afschaffen van de 'sharing service' zoals ze het noemen.
Daarna heb ik nog de vraag gesteld hoe het zat met de continuïteit in het geval dat je FONERA stuk gaat NA die 2 jaar.
Volgens mij hebben ze hierop niet zo'n duidelijk antwoord gegeven.
Hieronder hun 2 antwoorden onder elkaar. Ik veronderstel dat ik die hier mag publiceren :
Antwoord 1 :
Hello ,
If you bought your Fonera through our online shop last year, we confirm it is still covered by the 2-year warranty. In case your Fonera breaks down within that period, we will be able to assist you and if needed, replace it by a new unit.
As long as Fon platform will support the sharing service for Foneras, your unit will provide the expected service. If someday Fon decided to discontinue that service, we would of course inform officially all of our customers. But for the moment, we confirm this is not in our plans.
Thank you!
Antwoord 2 :
The 2 year warranty period means that during 2 years Fon will be able to assist you with any technical issue or informative inquiry in relation with your Fonera or our service.
As for any other company, when the warranty period expires, Fon will logically not be able to provide you with technical support, only informative.
Since last year Fon does not sell Foneras anymore, as we are now operating in partnership with telco companies rather than end-users. This means from then people willing to make part of the Fon Community will have to subscribe to any of our partners (in Spain Vodafone, in France SFR, etc.). Partners listed at https://fon.com/countries/
If you would like to buy a second-hand Fonera, please make sure that it is the latest model (FON2412) as older models might result obsolete. But in any case, please note that if its warranty expired we would not be able to provide you with assistance, only to register it under a new Fon user account.
Thanks.
Als de FONERA binnen de twee jaar garantie stuk gaat, krijg je gewoon een nieuwe.
Er is voorlopig geen sprake van het afschaffen van de 'sharing service' zoals ze het noemen.
Daarna heb ik nog de vraag gesteld hoe het zat met de continuïteit in het geval dat je FONERA stuk gaat NA die 2 jaar.
Volgens mij hebben ze hierop niet zo'n duidelijk antwoord gegeven.
Hieronder hun 2 antwoorden onder elkaar. Ik veronderstel dat ik die hier mag publiceren :
Antwoord 1 :
Hello ,
If you bought your Fonera through our online shop last year, we confirm it is still covered by the 2-year warranty. In case your Fonera breaks down within that period, we will be able to assist you and if needed, replace it by a new unit.
As long as Fon platform will support the sharing service for Foneras, your unit will provide the expected service. If someday Fon decided to discontinue that service, we would of course inform officially all of our customers. But for the moment, we confirm this is not in our plans.
Thank you!
Antwoord 2 :
The 2 year warranty period means that during 2 years Fon will be able to assist you with any technical issue or informative inquiry in relation with your Fonera or our service.
As for any other company, when the warranty period expires, Fon will logically not be able to provide you with technical support, only informative.
Since last year Fon does not sell Foneras anymore, as we are now operating in partnership with telco companies rather than end-users. This means from then people willing to make part of the Fon Community will have to subscribe to any of our partners (in Spain Vodafone, in France SFR, etc.). Partners listed at https://fon.com/countries/
If you would like to buy a second-hand Fonera, please make sure that it is the latest model (FON2412) as older models might result obsolete. But in any case, please note that if its warranty expired we would not be able to provide you with assistance, only to register it under a new Fon user account.
Thanks.
-
- Elite Poster
Basically: f*ck the consumers, we hebben minder werk met en meer geld van de providers.
Daar gaat onze keuzevrijheid.
Daar gaat onze keuzevrijheid.
-
- Elite Poster
Ik heb nog een oude fon liggen. Bert heeft er al een van mij. Nog geïnteresseerden? De customer service helpt je met het overzetten van de account.
-
- userbase crew
Klopt. Kan ik zeker aanraden. Ik kan nu eindelijk Ondanks ik een Scarlet verbinding heb overal op FON. Het feit dat de FON op een ander account staat is geen probleem. Mailtje met MAC-adres en eigen e-mailadres volstaat.
-
- Elite Poster
Ik begin te twijfelen of ik hem ga wegdoen want zodra mijn account leeg is, zonder hardware, zal het bij mij gedaan zijn met inloggen zeker? Iemand ooit een fonds gehad en daarna uit de account gehaald? Nog toegang nadien? Zou niet mogen maar je weet nooit.
-
- Elite Poster
Ik moet eerlijk zeggen: die verandering in principe is een reuzebocht voor het bedrijf, en vrij onverwacht. Ze waren toch Fon for Business aan het betatesten? En dan ineens zo'n ommezwaai? Ik vraag me af wat er achter de schermen gebeurd is.
Voor mij is dit een quasi doodsteek van het Fon systeem.
Het was nu net de pracht van het idee, om een access point te steken, en dan op alle andere access points van hetzelfde netwerk te kunnen inloggen. En niet van provider te moeten veranderen hiervoor.
Ik vraag me zijdelings af of er juridische aansprakelijkheid mee gemoeid was. Een Fon hotspot via de provider is geisoleerd, maar zelf eentje runnen zet de gebruiker op je eigen account op internet.
En in sommige landen mag je geen open wifi runnen zonder accountgegevens bij te houden; laat staan dat je weet wat die mensen op je open hotspot uitvoeren. En als er daar eentje Fon mee aansprakelijk stelt...
Voor mij is dit een quasi doodsteek van het Fon systeem.
Het was nu net de pracht van het idee, om een access point te steken, en dan op alle andere access points van hetzelfde netwerk te kunnen inloggen. En niet van provider te moeten veranderen hiervoor.
Ik vraag me zijdelings af of er juridische aansprakelijkheid mee gemoeid was. Een Fon hotspot via de provider is geisoleerd, maar zelf eentje runnen zet de gebruiker op je eigen account op internet.
En in sommige landen mag je geen open wifi runnen zonder accountgegevens bij te houden; laat staan dat je weet wat die mensen op je open hotspot uitvoeren. En als er daar eentje Fon mee aansprakelijk stelt...