Homespot zonder abonnement
-
- Starter Plus
Hallo,
Ik vraag me het volgende af: familielid heeft internet abonnement bij Telenet opgezegd, maar is er mogelijkheid om het Homespot signaal te laten aanstaan?
Greetz,
Ik vraag me het volgende af: familielid heeft internet abonnement bij Telenet opgezegd, maar is er mogelijkheid om het Homespot signaal te laten aanstaan?
Greetz,
-
- Starter Plus
Ja kweetniet Telenet wil toch zo veel mogelijke Homespots, zou dan toch slim zijn om die ook nog uit te zenden op alle modems
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Ja, maar dan krijgen ze mensen die hun internet opzeggen en de inloggegevens van een kennis gebruiken .
Of was dat niet het plan?
-
- Starter Plus
Idd, ik gebruikte daar altijd Wi-free, spijtig Maar idd, je hebt wel een punt
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 9 keer
Euh... Voor zover ik weet blijft de modem van Telenet zelfs na het opzeggen van het abonnement nog steeds het HOMESPOT en WiFree-signaal uitzenden hoor. Op het appartement waar ik studeer hangt nog de Telenet modem van de vorige eigenaars en die zend nog netjes het HOMESPOT en WiFree-signaal uit, waar ik soms nog eens hartelijk gebruik van durf maken
Al moet je natuurlijk ergens wel nog met een eigen abonnement zitten om een login te hebben...
Al moet je natuurlijk ergens wel nog met een eigen abonnement zitten om een login te hebben...
ISP: EDPnet VDSL XS (20/2 Mbps (down/up), 100/40sync)
Modem/Router: Fritz!Box 7530, profiel 100/40.
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S10 FE met EDPnet mobile
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 102 keer
Is wireless België ook in Aalst beschikbaar?
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Eigen is ook ruim te omvatten. Genoeg die de logingegevens van familie/vrienden/... hebben.Logic3S schreef:Al moet je natuurlijk ergens wel nog met een eigen abonnement zitten om een login te hebben...
- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
Nee, die gaan automatisch af na het opzeggen. Of het moet de laatste maanden veranderd zijn.Logic3S schreef:Euh... Voor zover ik weet blijft de modem van Telenet zelfs na het opzeggen van het abonnement nog steeds het HOMESPOT en WiFree-signaal uitzenden hoor.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
euhm Logic3S neem nu dat je gelijk hebt, ik denk niet er een iemand die modems in de stroom laten zitten.
Dus als er geen stroom is, denk ik niet dat hij nog zal signaal uitzenden.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Waarom niet?
De TS heeft het over een modem die is blijven hangen van een vorige huurder, of een modem die is blijven hangen nadat je het abonnement hebt opgezegd.
Die modem kan je toch gewoon aanzetten.
Een modem die door Telenet werd gereset, blijft een Wifi signaal uitzenden (SSID en origineel paswoord op het etiket). Je kan erop inloggen, maar je krijgt natuurlijk geen internet. Je komt op de self-service pagina's van Telenet terecht.
Ik heb er inderdaad al gezien, waar ook de Hotspot beschikbaar bleef...
De TS heeft het over een modem die is blijven hangen van een vorige huurder, of een modem die is blijven hangen nadat je het abonnement hebt opgezegd.
Die modem kan je toch gewoon aanzetten.
Een modem die door Telenet werd gereset, blijft een Wifi signaal uitzenden (SSID en origineel paswoord op het etiket). Je kan erop inloggen, maar je krijgt natuurlijk geen internet. Je komt op de self-service pagina's van Telenet terecht.
Ik heb er inderdaad al gezien, waar ook de Hotspot beschikbaar bleef...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 68 keer
die wirelessbelgie is zeer mooi initiatief: Een standaard verbinding via Wireless België is gelimiteerd op +/- 1 à 4 Mbps (megabits per seconde)
Iemand een idee hoe het met hun latency zit? aangezien ze via straalmasten werken enz?
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Plus Member
Welja, dat is nu natuurlijk een andere zaak. Maar het is wel zo. En ik denk dat er wel situaties te bedenken zijn waarbij dit handig kan zijn.proximusboyke schreef:euhm Logic3S neem nu dat je gelijk hebt, ik denk niet er een iemand die modems in de stroom laten zitten.
Het is wel zo dat ik gemerkt heb dat wanneer je je Telenet-internet opzegt en bv enkel nog klant bent bij Telenet voor Bv TV dat de modem dan geen signalen meer uitzend. Maar als je volledig al je diensten opzegt blijft hij gewoon z'n signalen uitzenden.
Wel, hier alvast niet. De vorige eigenaars zijn van oktober vertrokken en hij blijft het signaal uitzenden wanneer je de modem inplugt.Sylvester schreef:Nee, die gaan automatisch af na het opzeggen. Of het moet de laatste maanden veranderd zijn.Logic3S schreef:Euh... Voor zover ik weet blijft de modem van Telenet zelfs na het opzeggen van het abonnement nog steeds het HOMESPOT en WiFree-signaal uitzenden hoor.
- tommekentom
- Premium Member
- Twitter: MisterTommie
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 24 keer
- Contacteer:
of je eigen modem blijft uitzenden of niet maakt toch niet zoveel uit dan? als dat echt het plan was en het signaal werkt niet meer, dan gebruik ik het gewoon verder via de homespot van de burenbutskristof schreef:Ja, maar dan krijgen ze mensen die hun internet opzeggen en de inloggegevens van een kennis gebruiken .
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
Als ik om het even welke modem hier inplug (ik heb er zelfs een paar liggen) dan zenden die hun signaal SSID uit als ik ze inplugLogic3S schreef:Welja, dat is nu natuurlijk een andere zaak. Maar het is wel zo. En ik denk dat er wel situaties te bedenken zijn waarbij dit handig kan zijn.proximusboyke schreef:euhm Logic3S neem nu dat je gelijk hebt, ik denk niet er een iemand die modems in de stroom laten zitten.
Het is wel zo dat ik gemerkt heb dat wanneer je je Telenet-internet opzegt en bv enkel nog klant bent bij Telenet voor Bv TV dat de modem dan geen signalen meer uitzend. Maar als je volledig al je diensten opzegt blijft hij gewoon z'n signalen uitzenden.
Wel, hier alvast niet. De vorige eigenaars zijn van oktober vertrokken en hij blijft het signaal uitzenden wanneer je de modem inplugt.Sylvester schreef:Nee, die gaan automatisch af na het opzeggen. Of het moet de laatste maanden veranderd zijn.Logic3S schreef:Euh... Voor zover ik weet blijft de modem van Telenet zelfs na het opzeggen van het abonnement nog steeds het HOMESPOT en WiFree-signaal uitzenden hoor.
echter gezien er geen DSL signaal meer op mijn lijn zit kan ik met deze SSID niet veel mee aanvangen
zelfs al zou er nog signaal op de lijn zitten dan nog heb ik geen accountgegevens om de modem met internet te verbinden
Laatst gewijzigd door bruma 04 apr 2016, 12:22, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Plus Member
Dat klopt, maar hier hebben we het over de kabelmodems van Telenet en het HOMESPOT en WiFree-signaal
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
jaja maar ik ken niemand; die in een huis gaat wonen waar een telenet modem hangt en de mensen nemen proximus dat ze gaan zeggen we gaan wel de modem vande andere provider stroom geven zodat hij signaal kan uitzenden, of omgekeerd proximus telenet.
of als je veranderd van provider dagge zegt kga de voeding laten aanliggen van mijn vorige provider zodat hij signaal kaan uitzenden.
Ik denk dat er heel weinig zullen zijn.
of als je veranderd van provider dagge zegt kga de voeding laten aanliggen van mijn vorige provider zodat hij signaal kaan uitzenden.
Ik denk dat er heel weinig zullen zijn.
- Sylvester
- Elite Poster
Sorry, maar de verhalen hier kloppen niet.
Modems waarvan het abonnement is opgezegd gaan geen wifi meer uitzenden.
Deels zeg ik dit uit ervaring. Onder andere bij mijn ouders gezien.
Voor twee manden internet genomen, alles ging goed inclusief homespot en Telenet wifree .
Onmiddellijk na het opzeggen verdwenen deze wifi signalen.
Het zou mooie boel worden. Je neemt ergens internet voor één maand, en zegt het dan op. Daarna laat je de modem aan staan en kan je eindeloos - tegen beperkte homespot snelheid welteverstaan - op het internet . Zo werkt het niet.
En ze gaan zeker niet het wifi signaal van homespot en Telenet wifree aan laten zonder internet connectie. Dan heb je dikwijls een 'dode' verbinding als je toevallig via zo'n homespot zonder connectie wil verbinden.
Het enige waar ik niet zeker van ben : als de huurder vertrekt, modem uittrekt, en daarna pas zijn abonnement opzegt, zou het kunnen dat die modem zonder kabel aansluiting de SSID van een homespot kan uitzenden. Maar volgens mij is dit ook maar beperkt in tijd. Je bent er alleszins niks mee, en na verloop van tijd zou deze toch moeten wegvallen, als hij lange tijd zonder kabelaansluiting aanstaat. Allé, dat vermoed ik toch, zo zou ik de modem als IP configureren.
Werkt de internet verbinding dan toch bij iemand zo, dan is dit eerder een vergissing, wel of niet met samenloop van omstandigheden. Wie weet, betaalt die klant nog steeds zijn internet via domiciliëring.
Modems waarvan het abonnement is opgezegd gaan geen wifi meer uitzenden.
Deels zeg ik dit uit ervaring. Onder andere bij mijn ouders gezien.
Voor twee manden internet genomen, alles ging goed inclusief homespot en Telenet wifree .
Het zou mooie boel worden. Je neemt ergens internet voor één maand, en zegt het dan op. Daarna laat je de modem aan staan en kan je eindeloos - tegen beperkte homespot snelheid welteverstaan - op het internet . Zo werkt het niet.
En ze gaan zeker niet het wifi signaal van homespot en Telenet wifree aan laten zonder internet connectie. Dan heb je dikwijls een 'dode' verbinding als je toevallig via zo'n homespot zonder connectie wil verbinden.
Het enige waar ik niet zeker van ben : als de huurder vertrekt, modem uittrekt, en daarna pas zijn abonnement opzegt, zou het kunnen dat die modem zonder kabel aansluiting de SSID van een homespot kan uitzenden. Maar volgens mij is dit ook maar beperkt in tijd. Je bent er alleszins niks mee, en na verloop van tijd zou deze toch moeten wegvallen, als hij lange tijd zonder kabelaansluiting aanstaat. Allé, dat vermoed ik toch, zo zou ik de modem als IP configureren.
Werkt de internet verbinding dan toch bij iemand zo, dan is dit eerder een vergissing, wel of niet met samenloop van omstandigheden. Wie weet, betaalt die klant nog steeds zijn internet via domiciliëring.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Men kan die HGW wel nog altijd als switch gebruiken.
Energiezuinig zal dat wel niet zijn, maar ja, 't werkt wel.
Energiezuinig zal dat wel niet zijn, maar ja, 't werkt wel.
-
- Plus Member
Heb je enkel het internet opgezegd, of effectief ALLE diensten?Sylvester schreef: Voor twee manden internet genomen, alles ging goed inclusief homespot en Telenet wifree .
Sja, dat zou inderdaad het logische lijken, maar hoe verklaar je dan dat het bv bij mij weldegelijk werkt, en dat philippe_d het ook al tegengekomen heeft? De connectie is trouwens helemaal niet dood en werkt perfect.Sylvester schreef: En ze gaan zeker niet het wifi signaal van homespot en Telenet wifree aan laten zonder internet connectie. Dan heb je dikwijls een 'dode' verbinding als je toevallig via zo'n homespot zonder connectie wil verbinden.
Ik ga trouwens iets meer ongeloofwaardigs vertellen, maar het is weldegelijk zo:
Die modem van de vorige eigenaars die dus nog het WiFree-signaal enzo uitstuurt heb ik gewoon uit interesse eens meegenomen naar huis en op de kabelaansluiting thuis aangesloten. Wat blijkt: de modem start deftig op en start met het uitzenden van een WiFree connectie die werkt
Ik dacht dat een modem van Telenet aan de node was gekoppeld?
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Sommige mensen betalen braafjes alle facturen die leveranciers opsturen zonder zich vragen te stellen over welke modem of internetverbinding het gaat. Op die manier blijven sommige Telenet-modems actief zonder effectief gebruik.Logic3S schreef:Sja, dat zou inderdaad het logische lijken, maar hoe verklaar je dan dat het bv bij mij weldegelijk werkt, en dat philippe_d het ook al tegengekomen heeft?
Wanneer je je abonnement volledig opzegt, stopt Telenet alle diensten. Als Telenet dat niet zou doen, zouden ze een illegaal hotspotnetwerk uitbaten.
-
- Elite Poster
waarom illegaal? Een bedrijf heeft toch de vrije keuze om zijn diensten al of niet tegen betaling aan te bieden?raf1 schreef:Als Telenet dat niet zou doen, zouden ze een illegaal hotspotnetwerk uitbaten.
Daarbij die WiFree staat niet open voor iedereen, enkel en alleen voor betalende klanten maar is wel voor al die klanten gratis (dus niet betalend).
In uw oogpunt baten ze dus al een illegaal hotspotnetwerk uit omdat geen enkele klant betaalt voor het gebruik van de hotspot.
Onder uw illegaal begrijp ik dat een gebruiker met iemand anders account gratis gebruik zou maken van de hotspot wat een illegale activiteit is vanuit het oogpunt gebruiker.
-
- Plus Member
Telenet verplicht ook niemand om de modem te laten aanstaan hé.
BTW; het abonnement van de vorige eigenaars is sowieso opgezegd want als ik me verbind met het 'gewone' wifi-signaal kom ik op de self-service pagina's van Telenet terecht om een abonnement te activeren.
BTW; het abonnement van de vorige eigenaars is sowieso opgezegd want als ik me verbind met het 'gewone' wifi-signaal kom ik op de self-service pagina's van Telenet terecht om een abonnement te activeren.
- raf1
- Elite Poster
Wat een redenering. Als de homespot in een privé-woning actief is voor andere Telenet-klanten zonder enige overeenkomst met de bewoner of eigenaar, is het illegaal.Logic3S schreef:Telenet verplicht ook niemand om de modem te laten aanstaan hé.
Alleen een kopie van de Telenet-eindafrekening van de vorige eigenaars kan je daarover zekerheid geven. Wellicht is dit een administratieve fout of hebben de vorige eigenaars de instructies in de overeenkomst met Telenet niet opgevolgd.Logic3S schreef:BTW; het abonnement van de vorige eigenaars is sowieso opgezegd want als ik me verbind met het 'gewone' wifi-signaal kom ik op de self-service pagina's van Telenet terecht om een abonnement te activeren.
-
- Elite Poster
Volgens mijn weten krijg je de modem gratis ter beschikking maar blijft die eigendom van TN, idem viir uw watermeter, gas- & elektriciteitsmeter.raf1 schreef:Omdat Telenet geen overeenkomst heeft met de eigenaar of bewoner van het pand waar de Wifi-modem is opgesteld.bruma schreef:waarom illegaal?
Of zij nu een signaal uitsturen of niet, er is niets illegaals aan. Je kan immers ook het signaal van uw buur binnen krijgen.
En de eigenaar of huurder beslist of hij al dan niet de stekker insteekt
Sent from my D6000 using Tapatalk
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Waarom zou er een actieve internet connectie nodig zijn?Sylvester schreef:En ze gaan zeker niet het wifi signaal van homespot en Telenet wifree aan laten zonder internet connectie. Dan heb je dikwijls een 'dode' verbinding als je toevallig via zo'n homespot zonder connectie wil verbinden.
Volgens mij kan een Homespot / Telenet Wifree blijven werken, net zoals een decoder blijft werken zonder een internet connectie.
Een Homespot krijgt een 10.x.x.x adres, en de trafiek kan worden behandeld door de achterliggende Telenet routers, hiervoor heeft de HGW toch heen internet nodig?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
- Sylvester
- Elite Poster
Enkel InternetLogic3S schreef: Heb je enkel het internet opgezegd, of effectief ALLE diensten?
Dat had ik toch al beantwoord?Logic3S schreef:Sja, dat zou inderdaad het logische lijken, maar hoe verklaar je dan dat het bv bij mij weldegelijk werkt, en dat philippe_d het ook al tegengekomen heeft? De connectie is trouwens helemaal niet dood en werkt perfect.Sylvester schreef: En ze gaan zeker niet het wifi signaal van homespot en Telenet wifree aan laten zonder internet connectie. Dan heb je dikwijls een 'dode' verbinding als je toevallig via zo'n homespot zonder connectie wil verbinden.
Een modem is altijd aan een node gekoppeld. Buiten die node werkt hij niet.Logic3S schreef: Ik ga trouwens iets meer ongeloofwaardigs vertellen, maar het is weldegelijk zo:
Die modem van de vorige eigenaars die dus nog het WiFree-signaal enzo uitstuurt heb ik gewoon uit interesse eens meegenomen naar huis en op de kabelaansluiting thuis aangesloten. Wat blijkt: de modem start deftig op en start met het uitzenden van een WiFree connectie die werkt
Ik dacht dat een modem van Telenet aan de node was gekoppeld?
Hoe weet jij op welke node je hangt?
Het kan dezelfde node zijn.
Als dat niet zo is, dan is er serieus iets mis, of hoogst uitzonderlijk.
Wifi signalen worden afgezet en er is alleszins geen internet, dat staat vast.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dan blijft je modem natuurlijk actief voor TV of telefonie... en vermoedelijk zet men dan niet de WIFI uit.Sylvester schreef:Enkel Internet
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 69 keer
Is er een telefoon of (digitale) tv actief op de betreffende aansluiting? Anders zal er na verloop van tijd wel een filter op het kabelsignaal komen en is een actieve homespot sowieso niet meer mogelijk.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
- raf1
- Elite Poster
Wie krijgt die modem inclusief homespotdienst dan gratis ter beschikking als er geen overeenkomst is in die woning? Het spook op zolder? Bij een water-, gas- of elektriciteitsmeter is die meter ofwel afgesloten en verzegeld ofwel is er een overeenkomst voor levering met een eigenaar of bewoner. Daar is geen discussie over.bruma schreef:Volgens mijn weten krijg je de modem gratis ter beschikking maar blijft die eigendom van TN, idem viir uw watermeter, gas- & elektriciteitsmeter.
Telenet gebruikt anders wel jouw privé-woning en elektriciteit om een signaal uit te sturen, zonder een overeenkomst. Niet vergelijkbaar met de buurman die in zijn privé-woning doet wat hij zelf wil.bruma schreef:Of zij nu een signaal uitsturen of niet, er is niets illegaals aan. Je kan immers ook het signaal van uw buur binnen krijgen.
Gelukkig wel ja, maar de eigenaar of huurder die geen klant is bij Telenet is niet verplicht om zich iets aan te trekken van een Telenet-modem. Die modem hoort daar niet aanwezig te zijn. Net zoals Coca-Cola hun automaat niet mag laten staan als er geen overeenkomst meer is, mag Telenet ook hun modem niet laten hangen of er een Wifi-dienst op uitbaten als er geen overeenkomst meer is.bruma schreef:En de eigenaar of huurder beslist of hij al dan niet de stekker insteekt
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Het enig illegale zou zijn het stelen van elektriciteit maar als je de stekker uittrekt dan is dat ook opgelost.
En zolang je nog 1 contract hebt met TN biv. tv zal in de algemene voorwaarden wel iets staan over hun materiaal.
Niets illegaals dus.
En zolang je nog 1 contract hebt met TN biv. tv zal in de algemene voorwaarden wel iets staan over hun materiaal.
Niets illegaals dus.
-
- Plus Member
Zoals ik al reeds gezegd heb in een vorige post blijft hij enkel signalen uitzenden wanneer je ALLE diensten opzegt.Sylvester schreef:Enkel Internet
Mochten ze blijven WiFree enzo uitzenden als je enkel Telenet TV-klant bent, dan zou het misschien nog een beetje illegaal kunnen zijn, maar dit is dus niet het geval. Trouwens, wat ik ook al gezegd heb, toen ik thuis ook enkel het internet schrapte waren de signalen ook weg hoor.
Als je Proximus opzegt krijg je toch ook een brief met de melding dat je het intropunt niet mag weghalen. Is dat dan niet illegaal ofzo?
Klopt, allez zo lag het toch ook in mijn gedachten.Sylvester schreef:Een modem is altijd aan een node gekoppeld. Buiten die node werkt hij niet.
Hoe weet jij op welke node je hangt?
Ik kan natuurlijk niet weten op welke node ik zit.
Dat betwijfel ik. Het appartement waar ik de modem vandaan heb gehaald is een appartement in Gent en thuis (waar ik de modem heb getest) ligt in West-Vlaanderen in de buurt van Waregem. Lijkt mij onwaarschijnlijk dat ik op dezelfde node zit.Sylvester schreef:Het kan dezelfde node zijn.
Sja, jij spreekt over jouw ervaring waarbij je enkel internet opzegt, en dan lijkt het mij ook normaal dat Wifi-signalen worden afgezet. Ik spreek over mijn ervaring waarbij ALLE abonnementen werden opgezegd.Sylvester schreef: Als dat niet zo is, dan is er serieus iets mis, of hoogst uitzonderlijk.
Wifi signalen worden afgezet en er is alleszins geen internet, dat staat vast.
De enige verklaring dat ik ervoor heb is, zoals philippe_d al tipte, dat bij het opzeggen van alle abonnementen de modem gerest wordt. Vermoedelijk,omdat er geen abonnement op geregistreerd is, kan de modem dan onafhankelijk van de node werken???
- raf1
- Elite Poster
Een Wifi-modem kan onmogelijk een overnamepunt zijn want het behoort tot de eindgebruikersapparatuur net zoals een smartphone of een decoder.Logic3S schreef:Als je Proximus opzegt krijg je toch ook een brief met de melding dat je het intropunt niet mag weghalen. Is dat dan niet illegaal ofzo?
TV-klanten hebben bijvoorbeeld geen Wifi-modem maar hebben wel een overnamepunt: het eerste aansluitpunt op de aftakkabel of de NIU.
Het overnamepunt van Proximus is trouwens ook het eerste aansluitpunt op de invoerkabel en bevat geen signaal als je geen klant bent.
Hoe moeilijk is het om te snappen dat bedrijven zonder akkoord van de eigenaar of bewoner geen diensten mogen aanbieden in zijn privé-woning?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Als die eigenaar/bewoner het ding in het stopcontact steekt dan is hij duidelijk akkoordraf1 schreef:Hoe moeilijk is het om te snappen dat bedrijven zonder akkoord van de eigenaar of bewoner geen diensten mogen aanbieden in zijn privé-woning?
Maar ik begrijp dat het allemaal nogal dubbel is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
DVB-Traf1 schreef:
Hoe moeilijk is het om te snappen dat bedrijven zonder akkoord van de eigenaar of bewoner geen diensten mogen aanbieden in zijn privé-woning?
Alle mobiele providers
Al die Wifree's en AUTO_FON's die mijn gsm vindt thuis (van buren)
Radio
Etc.
- raf1
- Elite Poster
Heeft Norkring een DVB-T-antenne in jouw living gezet?AndRo555 schreef:DVB-Traf1 schreef: