Hallo,
Weet iemand soms of dergelijke recorders met CI+ ondersteuning werken met de CI+ van Telenet?
Heeft er iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt.
Recorder met CI+
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Ik heb bij Amazon Duitsland een goede 2 jaar geleden een gelijkaardige Panasonic DMR-BCT730 gekocht en ben er nog steeds heel tevreden van. Werkt perfect met het Telenet CI+ Kaartje.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Verwacht er ook niet te veel van. Eén CI+ module = één opname tegelijk
Om de LG HR923C optimaal te benutten moet je er dus twee CI+ modules insteken.
Als je online bestelt kan je de CI+ modules kosteloos uittesten en terugbrengen naar een Telenet-winkel als ze niet zouden werken. Je krijgt het aankoopbedrag dan terug op je volgende Telenet-aanrekening.
Om de LG HR923C optimaal te benutten moet je er dus twee CI+ modules insteken.
Als je online bestelt kan je de CI+ modules kosteloos uittesten en terugbrengen naar een Telenet-winkel als ze niet zouden werken. Je krijgt het aankoopbedrag dan terug op je volgende Telenet-aanrekening.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Dan nog, hee. 2x69€ is niet zoveel geld.
Maar, de vraag is, kun je er dan meer mee dan met een digicorder?
Staan de opnames opnieuw versleuteld op de harde schijf?
Kun je een file copy doen van je opnames naar bijv. een PC?
Indien niet, tja, dan heb je de beperkingen verlegd van de digicorder naar een ander toestel.
Is hij ook compatible met alles?
Telenet gebruikt dus nu ook AAC als geluidsnorm (bijv. bij TVE).
Ik zag dat niet direct tussen de ondersteunde geluidsnormen staan, maar misschien is er nog een andere benaming voor AAC.
Maar, de vraag is, kun je er dan meer mee dan met een digicorder?
Staan de opnames opnieuw versleuteld op de harde schijf?
Kun je een file copy doen van je opnames naar bijv. een PC?
Indien niet, tja, dan heb je de beperkingen verlegd van de digicorder naar een ander toestel.
Is hij ook compatible met alles?
Telenet gebruikt dus nu ook AAC als geluidsnorm (bijv. bij TVE).
Ik zag dat niet direct tussen de ondersteunde geluidsnormen staan, maar misschien is er nog een andere benaming voor AAC.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Starter Plus
Ik wou net dezelfde vragen stellen
Dacht wel dat als er twee tuners inzaten je maar één kaartje moest hebben voor twee opnames, maar idd, als er véél meer functies zijn maakt het niet uit dat je er twee nodig hebt.
Ik vroeg me ook nog af of je in die toestellen een grotere hdd kan steken?
Dacht wel dat als er twee tuners inzaten je maar één kaartje moest hebben voor twee opnames, maar idd, als er véél meer functies zijn maakt het niet uit dat je er twee nodig hebt.
Ik vroeg me ook nog af of je in die toestellen een grotere hdd kan steken?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
dit is appelen met peren vergelijken, ik verkoop zelf ook van deze toestellen voor 139 euro, waar je dan zelf een externe usb harde schijf of usb stick kan op aansluiten... de opnames zijn niet versleuteld en je kan dan gewoon je externe schijf afkoppelen en aansluiten op je pc of op een andere tv om de opnames te bekijken.... via het netwerk overzetten of streamen gaat niet, je moet ze dan evt manueel overzetten op een NAS.
... maar ook bij mijn toestellen 1 tuner er in en 1 CI+ module dus iderdaad maar naar 1 kanaal kijken en evt wanneer van dezelfde mux kan je in principe nog naar een ander kijken...
Programmagids kan je maar 48u vooruitkijken, info over de programma's de EPG is heel beperkt, dit wordt bewust door telenet zo gehouden..
Geen zaken op aanvraag mogelijk gezien dit geen interactieve settopboxen zijn....
Met een digicorder kan je zoveel meer, enige probleem is dat je jouw opnames enkel thuis op jouw digicorder, of andere digiboxen binnen je telenet thuisnetwerk, op dezelfde modem en abonnement, met een maximum van 4 kan bekijken...
Dus hoe ik het... voor alle gewone zaken de digicorder en digiboxen bij iedere tv, en daarnaast heb ik nog 1 eigen cablebox met CI+ waarmee ik de fims die ik wil van Prime opneem om bvb op vakantie eens te bekijken op mn laptop, tablet etc...natuurlijk weer een verbruiker extra....
... maar ook bij mijn toestellen 1 tuner er in en 1 CI+ module dus iderdaad maar naar 1 kanaal kijken en evt wanneer van dezelfde mux kan je in principe nog naar een ander kijken...
Programmagids kan je maar 48u vooruitkijken, info over de programma's de EPG is heel beperkt, dit wordt bewust door telenet zo gehouden..
Geen zaken op aanvraag mogelijk gezien dit geen interactieve settopboxen zijn....
Met een digicorder kan je zoveel meer, enige probleem is dat je jouw opnames enkel thuis op jouw digicorder, of andere digiboxen binnen je telenet thuisnetwerk, op dezelfde modem en abonnement, met een maximum van 4 kan bekijken...
Dus hoe ik het... voor alle gewone zaken de digicorder en digiboxen bij iedere tv, en daarnaast heb ik nog 1 eigen cablebox met CI+ waarmee ik de fims die ik wil van Prime opneem om bvb op vakantie eens te bekijken op mn laptop, tablet etc...natuurlijk weer een verbruiker extra....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
Hoezo "ook" ?laroyj schreef:maar ook bij mijn toestellen 1 tuner er in en 1 CI+ module dus iderdaad maar naar 1 kanaal kijken en evt wanneer van dezelfde mux kan je in principe nog naar een ander kijken....
Die toestellen op amazon hebben 2 tuners en 2 CI+ modules (bijv. deze :
Als je dan de specs opzoekt van dat toestel (LG-HR923C : http://www.lg.com/de/blu-ray-dvd-player/lg-HR923C) lees ik bij de technische specificaties wel degelijk :
Twin-Tuner : Ja
CI+ slot : 2
Of hun opnames versleuteld zijn of niet, ik vermoed van wel.
De CI+ norm zegt dat opnames moeten versleuteld zijn, ik weet dat jouw toestel met eigen firmware draait, die het niet zo nauw neemt met die regels.
Vraag is of die toestellen zullen blijven werken dan.
Ik denk niet dat LG zo'n risico zal nemen.
Maar bij Audio Formate zie ik staan : "LPCM, Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, DTS, DTS-HD Master Audio, MPEG 1/2 L2, MP3, WMA"
Ik weet niet of AAC daar ergens ondervalt.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik zou dergelijke dingen toch maar niet te hard roepen...laroyj schreef:ik verkoop zelf ook van deze toestellen voor 139 euro, waar je dan zelf een externe usb harde schijf of usb stick kan op aansluiten... de opnames zijn niet versleuteld en je kan dan gewoon je externe schijf afkoppelen en aansluiten op je pc of op een andere tv om de opnames te bekijken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Inderdaad, het is geweten dat operatoren zoals Telenet vaak meelezen op dit forum!!
Bij die Blu-ray recorders met twin tuner van Panasonic is het overigens niet nodig om twee CI+ modules te plaatsen. Als je twee geëncrypteerde programma's tegelijk opneemt, dan wordt het ene programma geëncrypteerd opgenomen en wordt dit later gedecrypteerd wanneer het toestel in standby staat. De beveiligde CI+ opnames kunnen niet op DVD worden gebrand omdat dat niet voldoet aan de beveiligingseisen van CI+, maar wel op Blu-ray.
Verstuurd vanaf mijn Xperia-smartphone met Tapatalk
Bij die Blu-ray recorders met twin tuner van Panasonic is het overigens niet nodig om twee CI+ modules te plaatsen. Als je twee geëncrypteerde programma's tegelijk opneemt, dan wordt het ene programma geëncrypteerd opgenomen en wordt dit later gedecrypteerd wanneer het toestel in standby staat. De beveiligde CI+ opnames kunnen niet op DVD worden gebrand omdat dat niet voldoet aan de beveiligingseisen van CI+, maar wel op Blu-ray.
Verstuurd vanaf mijn Xperia-smartphone met Tapatalk
-
- Elite Poster
Ok, ze kunnen op Bluray gebrand worden, maar kun je die Bluray dan weer op om het even welke speler afspelen?
Want anders blijf je met het feit zitten dat je opnames meegaan tot je toestel de geest geeft.
Want anders blijf je met het feit zitten dat je opnames meegaan tot je toestel de geest geeft.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
De Blu-ray Discs die je opneemt met zo'n Panasonic recorder zijn beveiligd met AACS zoals de meeste commerciële Blu-ray's die je in een winkel koopt. Je kan ze dus in elke speler afspelen, maar niet kopiëren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Zoals nickz reeds vermelde kunnen beveiligde opnames NIET op BR of DVD opgenomen worden.
Met onbeveiligde opnames kun je doen wat je wenst zoals kopiëren naar PC,...
Edit...
Net eens de manual nagekeken en kopiëren naar BR is afhankelijk van de CI+ flags die met de uitzending meegestuurd worden. Ofwel kun je onbeperkt kopiëren, ofwel eenmalig ofwel niet. Ik weet niet wat VTM,... gebruiken en/of dit afhankelijk is van de uitzending
Met onbeveiligde opnames kun je doen wat je wenst zoals kopiëren naar PC,...
Edit...
Net eens de manual nagekeken en kopiëren naar BR is afhankelijk van de CI+ flags die met de uitzending meegestuurd worden. Ofwel kun je onbeperkt kopiëren, ofwel eenmalig ofwel niet. Ik weet niet wat VTM,... gebruiken en/of dit afhankelijk is van de uitzending
Laatst gewijzigd door johan.devos 03 apr 2016, 19:37, in totaal 1 gewijzigd.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
9 jaar geleden al: http://forum.doom9.org/showpost.php?s=1 ... ostcount=9
Vandaag is het backuppen van bluray bijgevolg zeer eenvoudig geworden met software zoals RedFox AnyDVD HD
Vandaag is het backuppen van bluray bijgevolg zeer eenvoudig geworden met software zoals RedFox AnyDVD HD