Scarlet proximus technieker lijn activeren

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
idrees2be2002
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 apr 2009, 00:15
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Hallo,

ik heb scarlet adsl abo. (25 euro)
Maar ik heb geen actieve telefoon lijn van Belgacom.
ik heb brief van scarlet ontvangen met username en Passwoord.
ik had aan scarlet gevraagd of er proximus of belgacom technieker langs komt om de telefoon lijn te activeren. ze zeiden " Nee"
Maar vorige jaar was er proximus technieker langs geweest om de lijn te activeren. en toen had ik hem (toevallig) gevraagd of dit elke keer moest gebeuren. want ik heb maar 6 maanden internet nodig op die adres en na 6 maanden zal ik de abo. opzeggen en volgend jaar weer aboneren.
Hij zei "dat elke keer er nieuwe abo. is ,moet de lijn geactiveerd worden".en zal er technieker langs komen.
Hij had toen kabeltje aangesloten of zoiets in Belgacom kast bij de electrische meters en had toen mij gezegd dat binnen 1 uur zal het werken, hij moest nog iets in de centrale (kast) veranderen of zo.
ik had vorige dagen telefoon gehad van de technieker, maar ik was niet bereikbaar. ik belde proximus vandaag en die zeiden me dat ik naar scarlet moest bellen. en toen ik naar scarlet belde, zeiden ze "Meneer er zal geen technieker langs komen, want de lijn is al actief, vanop afstand"

Hoe is dit mogelijk? want ik heb 6 jaar 6 maandelijkse abo. gehad op die adres en elke keer is technieker langs geweest. vorige jaar zeiden ze me ook dat er geen technieker langs zou komen, maar toch is er ene langs geweest.
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 66 keer

Werkt uw internet?
idrees2be2002
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 apr 2009, 00:15
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

technieker schreef:Werkt uw internet?
nee werkt niet, dacht eerst dat modem kapot was. maar met 3 verschillende modems geprobeerd, maar werkt op geen ene
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Mss staan uw technische situatie verkeerd gedocumenteerd en hebben ze de verkeerde jumpers aangesloten in de KVD.
Vraag Scarlet een repair technieker te sturen omdat je geen signaal binnenkrijgt ondanks activatie.
idrees2be2002
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 apr 2009, 00:15
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Probleem is opgelost. Proximus technieker is langs geweest en zoals altijd gewerkt aan de stekker van de telefoon en zou dan naar de centrale kast gaan.
Zo te zien weten ze bij scarlet niet dat activeren niet enkel op afstand (bij scarlet zelf)moest gebeuren , maar ook aan de telefoon stekker en de centrale kast.
Elke jaar hoor ik dezelfde aan de telefoon als ik dit vraag stel.
ik : " en wanneer komt de technieker langs voor de lijn te activeren"
scarlet : " meneer er hoeft geen technieker langs te komen, u lijn is actief binnen 10 werkdagen"

en na paar dagen krijg ik altijd telefoon van proximus technieker voor een afspraak.

deze keer had ik de telefoon van die technieker gemist,(ik was op werk).

Dan had ik nog eens gebeld naar scarlet en weer dezelfde problem. dag erna had ik terug gebeld naar scarlet en gezegd dat ik gebeld heb naar proximus en ze zeggen dat er technieker moet langs komen en scarlet moet dat aanvragen ( en eindelijk waren ze akkoord). en gisteren is technieker langs geweest en eindlijk probleem opgelost.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Scarlet weet alleen wat Proximus hen zegt, gezien Proximus het netwerk beheerd.
Indien er reeds een actieve lijn is geweest op uw adres, is er (buiten slechte documentatie) geen enkele reden dat ze het niet zonder bezoek kunnen doen.

De meeste activaties betreffen trouwens wel werk in de centrale/kvd, maar dat zie je als klant natuurlijk niet.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”