fritzbox: uitzondering op 'do not disturb' blijkt niet te werken

Plaats reactie
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:
Provider

Op de fritzboxen heb je de mogelijkheid om bv aan te vinken dat telefoontoesteloproepen automatisch direct naar antwoordapparaat gaan bv. tussen 23u-07u. Als je dan in je contactpersonen sommige personen (vb familie) aanvinkt als 'important' zouden die personen je toch kunnen bellen.

Nu gebruik ik de fritzbox 7360 (voorheen de 7140) en bij beide toestellen blijken de personen met status important me toch niet te kunnen bellen 's nachts. Het heeft een tijdje geduurd voor ik dit zeker wist (je wordt 's nachts zo vaak niet gebeld ...).

Ik zie de oproep dus wel netjes staan in de history bellijst, maar de telefoon had niet gerinkeld. En in de oproeplijst staat weldegelijk de naam van de contactpersoon (welke dus de status important heeft). Het probleem kwam ook al voor bij een andere contactpersoon. Overdag rinkelt mijn telefoon uiteraard wel bij oproep van deze personen.

Iemand enig idee waarom die status important dus niet blijkt te werken ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer
Provider

Wordt er toevallig geen onderscheid gemaakt tussen +32xx xxxxxx en xxx xxxxxx?
Ik heb geen idee, maar het zou kunnen dat hij hierdoor het nummer niet wilt herkennen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

fredo66 schreef:Op de fritzboxen heb je de mogelijkheid om bv aan te vinken dat telefoontoesteloproepen automatisch direct naar antwoordapparaat gaan bv. tussen 23u-07u. Als je dan in je contactpersonen sommige personen (vb familie) aanvinkt als 'important' zouden die personen je toch kunnen bellen.
Neen zo werkt het niet.
De "important person" instelling in het telefoonboek heeft alleen effect op de "do not disturb" functie, en niet op de "call forwarding".
Wat je hierboven beschrijft (dat oproepen automatisch direct naar antwoordapparaat gaan) is niet hetzelfde als "do not disturb".

De "do not disturb" (duits "Klingelsperre") zorgt ervoor dat een bepaald toestel niet zal bellen bij een inkomende oproep.
Dit kan je - voor ieder binnentoestel afzonderlijk - instellen in de "Properties" van het toestel.
De DND instelling is niet beschikbaar voor IP phones (alleen voor de PSTN en de DECT toestellen).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:
Provider

philippe_d schreef: De "important person" instelling in het telefoonboek heeft alleen effect op de "do not disturb" functie, en niet op de "call forwarding".
Wat je hierboven beschrijft (dat oproepen automatisch direct naar antwoordapparaat gaan) is niet hetzelfde als "do not disturb".
Maar dat is precies wat ik doe: voor het telefoontoestel (er hangt er maar 1 aan) de do not disturb functie aanvinken en de uren invullen ('s nachts dus).
Ik stelde daarvoor bij call diversion niets in.

Ik ging er verkeerdelijk vanuit dat de do not disturb functie automatisch naar het antwoordapparaat doorstuurt (de handleiding blijkt dit echter niet te vermelden en ook aan jouw info durf ik niet te twijfelen)

Maar dus rest er wel het probleem: waarom gaan mijn oproepen van important contacten ook op stil 's nachts ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
limb
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer
Provider

Heb hetzelfde meegemaakt op de fritzbox en op mijn gsm met dubbele contacten. Het nummer was toegekend aan meerdere personen.
Misschien eens beginnen met de contacts op te kuisen.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”