Verbinding krijgen met thuisnetwerk vanaf 3G/4G

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
SaXoKe
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Ik heb hier thuis een netwerkje aangelegd waarop bedraad mijn vaste PC, een HomeTheaterPC, en een Raspberry Pi op aangesloten zijn.

Op de Raspberry (waar openElek op draait) hangen 2 harde schijven die ik vanaf elke bekabelde computer in het netwerk kan bereiken.

Nu zou ik heel graag ook met oa de GSM en evt een tablet op die harde schijven kunnen geraken om daar bestanden vanop afstand uit te kunnen bekijken, delen, ....

Ik krijg het via WiFi niet aan de praat op de GSM (Galaxy Alpha) en via mobiel internet wil het al helemaal niet lukken.
Via Wifi kan ik wel OpenElek besturen via een "afstandsbedieningApp" (Yatse), Maar ik zou dus eigenlijk meer emt die bestanden willen kunnen doen.
Dat ik bedraad via de vaste PC en de HTPC bij de bestanden kan is me al helemaal gelukt, en werkt perfect, maar die hangen dan ook bedraad aan het binnenshuisnetwerk.
Ook zou het makkelijk zijn als ik via het mobielnetwerk aan de bestanden op mijn vaste PC zou kunnen.
Kan iemand me stap voor stap uitleggen of het mogelijk is om zo aan mijn bestanden te kunnen? (dus die van de externe harde schijven en die van de PC).
Mijn IP adres (van de provider en de IP adressen hier binnenshuis) ken ik allemaal intussen van buiten.

de Modem die ik heb staan is een BBox3 van Proximus.

Alvast hartelijk bedankt voor de moeite die jullie willen nemen om me verder te helpen.

Tom
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Tom
Ik heb teamviewer op beide staan en kan de remote pc (in mijn geval ipv een PI) perfect bedienen alsof ik zijn scherm, muis en toetsenbord ben én bestanden uitwisselen.

Sent from my D6000 using Tapatalk
SaXoKe
Starter
Starter

Teamvieuwer lijkt me interessant, alleen. ...... 549€ vind ik precies toch wat veel voor particulier gebruik. :-(
SaXoKe
Starter
Starter

:oops:
K zie juist dat ie voor niet commercieel gebruik gratis is :-)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”