Zit hier een Proximus medewerker ?
-
- Pro Member
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 14 keer
Ik heb een kennis die in hartje Gent woont en sinds mensenheugenis trouwe RTT, Belgacom en Proximusklant is, ook voor zijn vroegere zaak.
Ik ben een beetje zijn toeverlaat voor alles wat IT aangaat.
Zijn appartement is aangesloten via een ISDN lijn waarop een ISDN-ADSL modem staat. Betrokkenen heeft geen behoefte aan supersnelheden voor surfen, wel aan een stabiele verbinding. De laatste maanden gaat het steil bergaf met de kwaliteit van zijn internetverbinding: om de haverklap onderbrekingen.
Ik ben dan eens het Proximuscenter in Gent (zo'n 300m van waar hij woont) binnengestapt en heb een zéér interessant gesprek gehad met de aanwezige consulent. Die gaf me het mail-adres mee van de "juiste" persoon en raadde mij aan hem de hele situatie uit te leggen.
Ik stuurde op 9 maart volgend bericht naar die persoon: (plaats en persoonsnamen verwijderd)
ISDN internet probleem
Geachte heer,
Ik heb gisteren een zeer aangenaam gesprek gehad met uw collega in het Proximuscenter.
Ik ben een beetje de steun en toeverlaat qua computerprobleempjes voor de heer XXX
We botsen de laatste maanden op steeds toenemende onstabiliteit van zijn internet verbinding.
Uit de door uw collega meegedeelde informatie blijkt de ISDN lijn, gekoppeld aan een ADSL lijn en een Netopia 3357W ADSL modem de directe oorzaak te zijn van zijn problemen.
Ik dacht dat het vervangen van de huidige modem het probleem zou oplossen, maar dat blijkt niet het gaval. ADSL-ISDN modems worden blijkbaar zelfs niet meer geleverd.
Er wordt (teneinde alle breekwerk te vermijden) als oplossing voorgesteld:
Het plaatsen van een IAD "vertaler" op de binnenkomende lijn, waardoor de ISDN centrale nog altijd "denkt" een ISDN lijn te zien en de huidige internet ADSL modem te vervangen door een VDSL B-Box 3 modem.
Ik denk dat een kort plaatsbezoek hier aangewezen lijkt om zeker te zijn dat een technieker niet nutteloos ter plaatse zou komen.
De woonst van XXX is trouwens slechts op zo'n 300m van het Proximus center gelegen.
Mocht u dit ook nuttig vinden dan stel ik voor dat ik op een door u voorgesteld tijdstip naar het Proximus center kom en we samen ter plaatse gaan, zodat ik ook op de hoogte ben van de uit te voeren werken. Enkel de dinsdag ligt voor mij moeilijk.
Gezien de "lange staat van dienst" van XXX als Belgacom klant op dit adres en vroeger ook in zijn zaak, veronderstel ik dat de hij voor deze omvorming geen kosten dient te betalen ? Het enige wat hij tenslotte aan Proximus vraagt is: geef mij een stabiel internet signaal (snelheid is bijkomend) met behoud van mijn ISDN faciliteiten qua telefonie en fax. Indien dit absoluut niet kan dan vraagt XXX om hem een kostenbestek te laten geworden
Er is een mogelijkheid om over te schakelen naar een Telenet internetverbinding en de huidige Proximus ISDN installatie verder ongemoeid te laten, maar XXX prefereert om zo mogelijk bij Proximus te blijven.
Ter info: Het faxtoestel (een gecombineerde printer/scanner/fax) staat nu aangesloten naast de bestaande ISDN ADSL modem in het bureel, en zou daar ook moeten kunnen blijven staan. Dit hoeft niet persé op een ander nummer te zijn zoals nu (het gebruik van Fax is drastisch verminderd), dus als de telefoonlijn uitzonderlijk eens" ingepalmd" wordt door een Faxverzending is dat helemaal geen probleem.
In bijlage een ruwe schets van de huidige situatie.
Ik hoop spoedig nieuws van u te mogen ontvangen.
Vriendelijke groeten,
Een week later, wegens doodse stilte, de mail afgeprint en gaan afgeven in hetzelfde center. De verzekering gekregen dat er snel reactie zou komen.
Dezelfde dag volgende mail ontvangen:
Beste ,
Mijn excuses voor dit late antwoord, ik zal dit doorgeven aan onze techniekers zodat ze u kunnen contacteren voor een afspraak of indien er bijkomende kosten zouden zijn.
Nu, weer een week later: doodse stilte vanuit het Proximus front.
Ik krijg meer en meer de indruk dat betrokkene één van de klanten is waarbij bedrijven oordelen: om betrokkene te helpen moet wij kosten doen zonder méér te verdienen, dus hebben we liever dat hij elders gaat.
Ik ben een beetje zijn toeverlaat voor alles wat IT aangaat.
Zijn appartement is aangesloten via een ISDN lijn waarop een ISDN-ADSL modem staat. Betrokkenen heeft geen behoefte aan supersnelheden voor surfen, wel aan een stabiele verbinding. De laatste maanden gaat het steil bergaf met de kwaliteit van zijn internetverbinding: om de haverklap onderbrekingen.
Ik ben dan eens het Proximuscenter in Gent (zo'n 300m van waar hij woont) binnengestapt en heb een zéér interessant gesprek gehad met de aanwezige consulent. Die gaf me het mail-adres mee van de "juiste" persoon en raadde mij aan hem de hele situatie uit te leggen.
Ik stuurde op 9 maart volgend bericht naar die persoon: (plaats en persoonsnamen verwijderd)
ISDN internet probleem
Geachte heer,
Ik heb gisteren een zeer aangenaam gesprek gehad met uw collega in het Proximuscenter.
Ik ben een beetje de steun en toeverlaat qua computerprobleempjes voor de heer XXX
We botsen de laatste maanden op steeds toenemende onstabiliteit van zijn internet verbinding.
Uit de door uw collega meegedeelde informatie blijkt de ISDN lijn, gekoppeld aan een ADSL lijn en een Netopia 3357W ADSL modem de directe oorzaak te zijn van zijn problemen.
Ik dacht dat het vervangen van de huidige modem het probleem zou oplossen, maar dat blijkt niet het gaval. ADSL-ISDN modems worden blijkbaar zelfs niet meer geleverd.
Er wordt (teneinde alle breekwerk te vermijden) als oplossing voorgesteld:
Het plaatsen van een IAD "vertaler" op de binnenkomende lijn, waardoor de ISDN centrale nog altijd "denkt" een ISDN lijn te zien en de huidige internet ADSL modem te vervangen door een VDSL B-Box 3 modem.
Ik denk dat een kort plaatsbezoek hier aangewezen lijkt om zeker te zijn dat een technieker niet nutteloos ter plaatse zou komen.
De woonst van XXX is trouwens slechts op zo'n 300m van het Proximus center gelegen.
Mocht u dit ook nuttig vinden dan stel ik voor dat ik op een door u voorgesteld tijdstip naar het Proximus center kom en we samen ter plaatse gaan, zodat ik ook op de hoogte ben van de uit te voeren werken. Enkel de dinsdag ligt voor mij moeilijk.
Gezien de "lange staat van dienst" van XXX als Belgacom klant op dit adres en vroeger ook in zijn zaak, veronderstel ik dat de hij voor deze omvorming geen kosten dient te betalen ? Het enige wat hij tenslotte aan Proximus vraagt is: geef mij een stabiel internet signaal (snelheid is bijkomend) met behoud van mijn ISDN faciliteiten qua telefonie en fax. Indien dit absoluut niet kan dan vraagt XXX om hem een kostenbestek te laten geworden
Er is een mogelijkheid om over te schakelen naar een Telenet internetverbinding en de huidige Proximus ISDN installatie verder ongemoeid te laten, maar XXX prefereert om zo mogelijk bij Proximus te blijven.
Ter info: Het faxtoestel (een gecombineerde printer/scanner/fax) staat nu aangesloten naast de bestaande ISDN ADSL modem in het bureel, en zou daar ook moeten kunnen blijven staan. Dit hoeft niet persé op een ander nummer te zijn zoals nu (het gebruik van Fax is drastisch verminderd), dus als de telefoonlijn uitzonderlijk eens" ingepalmd" wordt door een Faxverzending is dat helemaal geen probleem.
In bijlage een ruwe schets van de huidige situatie.
Ik hoop spoedig nieuws van u te mogen ontvangen.
Vriendelijke groeten,
Een week later, wegens doodse stilte, de mail afgeprint en gaan afgeven in hetzelfde center. De verzekering gekregen dat er snel reactie zou komen.
Dezelfde dag volgende mail ontvangen:
Beste ,
Mijn excuses voor dit late antwoord, ik zal dit doorgeven aan onze techniekers zodat ze u kunnen contacteren voor een afspraak of indien er bijkomende kosten zouden zijn.
Nu, weer een week later: doodse stilte vanuit het Proximus front.
Ik krijg meer en meer de indruk dat betrokkene één van de klanten is waarbij bedrijven oordelen: om betrokkene te helpen moet wij kosten doen zonder méér te verdienen, dus hebben we liever dat hij elders gaat.
-
- Pro Member
- Berichten: 424
- Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 60 keer
Gezien uw topic-onderwerp moet ik u meteen teleurstellen, ik ben geen Proximus-medewerker en ik hoop voor u dat u er een vindt die zich hierover wilt ontfermen, maar ik was benieuwd naar het volgende:
Die IAD-box kan wel effectief zijn, maar heeft de gebruiker tegenwoordig nog nood aan een ISDN-lijn, worden die mogelijkheden nog steeds benut sinds die zaak er niet meer is?
Ik weet niet hoeveel die persoon nu maandelijks betaalt en in hoeverre het benut wordt, maar misschien is het aan te raden om gewoon terug te keren naar een analoge (PSTN) lijn, waarmee direct gewoon een B-box 3 (met VDSL2) aangesloten kan worden? Dat deze ingreep gratis zou zijn valt natuurlijk te betwijfelen, maar dat bedrag bespaar je misschien rap terug. Hiermee zal je fax wel op dezelfde telefoonlijn zetten. Eventueel kan die nog op een extra koperpaar gezet worden, als die meerprijs het waard is.
Ik heb enkele weken geleden ook nog slechte ervaringen gehad met ADSL over ISDN bij een businessklant. Het probleem is inderdaad dat Proximus geen hardware meer levert hiervoor en hun eigen B-Boxen niet compatibel zijn met ADSL over ISDN. Bel je naar de technische dienst, dan kunnen/willen ze je amper helpen omdat het hun apparatuur niet is, maar zelf bieden ze geen aan. Na een nutteloze interventie van een technieker die 85 euro zou kosten én wetende dat VDSL2 er in de eerste jaren nog altijd niet zit aan te komen in deze gemeente, zit die persoon ondertussen bij Telenet (met een snelheid x50) en is het ISDN-gedeelte (voorlopig) ongemoeid gebleven.
Die IAD-box kan wel effectief zijn, maar heeft de gebruiker tegenwoordig nog nood aan een ISDN-lijn, worden die mogelijkheden nog steeds benut sinds die zaak er niet meer is?
Ik weet niet hoeveel die persoon nu maandelijks betaalt en in hoeverre het benut wordt, maar misschien is het aan te raden om gewoon terug te keren naar een analoge (PSTN) lijn, waarmee direct gewoon een B-box 3 (met VDSL2) aangesloten kan worden? Dat deze ingreep gratis zou zijn valt natuurlijk te betwijfelen, maar dat bedrag bespaar je misschien rap terug. Hiermee zal je fax wel op dezelfde telefoonlijn zetten. Eventueel kan die nog op een extra koperpaar gezet worden, als die meerprijs het waard is.
Ik heb enkele weken geleden ook nog slechte ervaringen gehad met ADSL over ISDN bij een businessklant. Het probleem is inderdaad dat Proximus geen hardware meer levert hiervoor en hun eigen B-Boxen niet compatibel zijn met ADSL over ISDN. Bel je naar de technische dienst, dan kunnen/willen ze je amper helpen omdat het hun apparatuur niet is, maar zelf bieden ze geen aan. Na een nutteloze interventie van een technieker die 85 euro zou kosten én wetende dat VDSL2 er in de eerste jaren nog altijd niet zit aan te komen in deze gemeente, zit die persoon ondertussen bij Telenet (met een snelheid x50) en is het ISDN-gedeelte (voorlopig) ongemoeid gebleven.
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
-
- Plus Member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 24 mei 2011, 00:10
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 35 keer
Heeft hij die ISDN verbinding nog nodig? Je spreekt dat hij vroeg een zaak heeft gehad.
In vele gevallen worden de ISDN lijnen omgezet naar een klassieke PSTN lijn.
Indien je die ISDN nog nodig acht dan moet die omgevormd worden naar IAD.
In beide gevallen bel je best naar de storingendienst en laat je een technieker komen.
Die zal in eerste instantie het probleem proberen op te lossen. Indien dit niet lukt zal hij beide optie met je overleggen en zo nodig een IAD interventie laten maken. Ik denk dat dit gratis zal worden omgezet worden aangezien het om een gestoorde lijn zal gaan.
In vele gevallen worden de ISDN lijnen omgezet naar een klassieke PSTN lijn.
Indien je die ISDN nog nodig acht dan moet die omgevormd worden naar IAD.
In beide gevallen bel je best naar de storingendienst en laat je een technieker komen.
Die zal in eerste instantie het probleem proberen op te lossen. Indien dit niet lukt zal hij beide optie met je overleggen en zo nodig een IAD interventie laten maken. Ik denk dat dit gratis zal worden omgezet worden aangezien het om een gestoorde lijn zal gaan.
-
- Pro Member
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 14 keer
Het was misschien niet erg duidelijk, maar betrokkene wil geen breekwerk in zijn mooi afgewerkt appartement (zijn vroegere zaak was op een andere locatie).
Betrokkene wenst ook niet zijn eigen ISDN telefooncentrale op te offeren.
Hij heeft er tenslotte ook geen boodschap aan om allerlei kosten te gaan doen voor de mooie ogen van Proximus. Evenmin aan het feit dat voor Proximus ISDN end-off-life is.
Als klant van tientallen jaren vraagt hij gewoon: wil je mij aub een stabiele internetverbinding geven voor het geld dat ik er voor betaal.
In plaats van te zeveren over kostprijs zou men eerder moeten een schadevergoeding geven wegens het al maanden niet leveren van een behoorlijk product.
Betrokkene wenst ook niet zijn eigen ISDN telefooncentrale op te offeren.
Hij heeft er tenslotte ook geen boodschap aan om allerlei kosten te gaan doen voor de mooie ogen van Proximus. Evenmin aan het feit dat voor Proximus ISDN end-off-life is.
Als klant van tientallen jaren vraagt hij gewoon: wil je mij aub een stabiele internetverbinding geven voor het geld dat ik er voor betaal.
In plaats van te zeveren over kostprijs zou men eerder moeten een schadevergoeding geven wegens het al maanden niet leveren van een behoorlijk product.
-
- Pro Member
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 14 keer
@Schneider: techniekers die langskomen steken hun armen in de lucht. Er moet gewoon een specialist ter plaatse komen en dat lijkt te veel gevraagd.
Betrokkene wordt, vrees ik, naar Proximus normen een moeilijke, onrendabele klant en hij zou wellicht best vertrekken naar andere "oorden".
Betrokkene wordt, vrees ik, naar Proximus normen een moeilijke, onrendabele klant en hij zou wellicht best vertrekken naar andere "oorden".
-
- Pro Member
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 14 keer
Ik wacht er nog wel even mee, maar vermoedelijk zit de oplossing in het publiceren van de tekst in mijn eerste post op de Facebook pagina van Proximus. Da's tegenwoordig vrijwel het enige waar zo'n bedrijven nog gevoelig voor zijn.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Een ADSL-ISDN combinatie is een verouderde installatie die niet meer wordt ondersteund door Proximus. Het is dus op eigen verantwoordelijkheid.
Voor snelle hulp, bel je inderdaad best naar de storingsdienst en dan komt er meteen een technicus langs die een oplossing zoekt.
Als kostprijs een belangrijke factor is, denk je best eens heel goed na of je ISDN-telefonie nog nodig hebt en of dit niet evengoed kan omgezet worden naar VoIP of PSTN.
Als je zelf de technische kennis hebt om een VoIP-installatie aan te kopen, te installeren en te onderhouden kan je het totale abonnementsgeld bij Proximus zelfs terugdringen tot 27,5 euro per maand.
Velen hier op userbase hebben dit reeds met succes gedaan. Er komt geen breekwerk aan te pas, alleen de aanschaf van twee nieuwe modems(VDSL+VoIP) en een VoIP-abonnement bij een alternatieve operator en een halve dag testen en configureren: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=31606
Besef één ding: Vandaag is er betere en goedkopere technologie voorhanden voor telefonie en fax dan ISDN.
Aan jou de keuze, ofwel bel je de storingsdienst van Proximus nu meteen en is het probleem volgende week opgelost met behoud van het dure ISDN-abonnement en bestaande ISDN-centrale. Ofwel onderzoek je, eventueel geholpen door een telecom-kmo wat de goedkoopste oplossing is op lange termijn.
Moraal van dit verhaal: Proximus biedt niet automatisch de beste oplossing. Besef dat er vandaag alternatieve operatoren en technologieën zijn die véél goedkoper en beter zijn.
Voor snelle hulp, bel je inderdaad best naar de storingsdienst en dan komt er meteen een technicus langs die een oplossing zoekt.
Als kostprijs een belangrijke factor is, denk je best eens heel goed na of je ISDN-telefonie nog nodig hebt en of dit niet evengoed kan omgezet worden naar VoIP of PSTN.
Als je zelf de technische kennis hebt om een VoIP-installatie aan te kopen, te installeren en te onderhouden kan je het totale abonnementsgeld bij Proximus zelfs terugdringen tot 27,5 euro per maand.
Velen hier op userbase hebben dit reeds met succes gedaan. Er komt geen breekwerk aan te pas, alleen de aanschaf van twee nieuwe modems(VDSL+VoIP) en een VoIP-abonnement bij een alternatieve operator en een halve dag testen en configureren: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=31606
Besef één ding: Vandaag is er betere en goedkopere technologie voorhanden voor telefonie en fax dan ISDN.
Aan jou de keuze, ofwel bel je de storingsdienst van Proximus nu meteen en is het probleem volgende week opgelost met behoud van het dure ISDN-abonnement en bestaande ISDN-centrale. Ofwel onderzoek je, eventueel geholpen door een telecom-kmo wat de goedkoopste oplossing is op lange termijn.
Moraal van dit verhaal: Proximus biedt niet automatisch de beste oplossing. Besef dat er vandaag alternatieve operatoren en technologieën zijn die véél goedkoper en beter zijn.
-
- Pro Member
- Berichten: 424
- Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 60 keer
Dat gevoel ken ik. Ik heb zelf een slechte (maar gelukkig stabiele) ADSL-lijn, die na een interventie nog zwakker geworden is. Techniekers raden gewoon aan om naar Telenet te gaan i.p.v. het probleem aan te pakken. Time is money en het probleem is niet erg genoeg om het écht op te lossen. Een ADSL-lijn is veel complexer gezien de afstand tot de centrale meestal veel langer is.nete schreef:@Schneider: techniekers die langskomen steken hun armen in de lucht. Er moet gewoon een specialist ter plaatse komen en dat lijkt te veel gevraagd.
Betrokkene wordt, vrees ik, naar Proximus normen een moeilijke, onrendabele klant en hij zou wellicht best vertrekken naar andere "oorden".
Ze gaan daar misschien rap reageren op je eerste reactie, maar uiteindelijk gaan ze zo snel mogelijk vragen het probleem privé op te lossen.nete schreef:Ik wacht er nog wel even mee, maar vermoedelijk zit de oplossing in het publiceren van de tekst in mijn eerste post op de Facebook pagina van Proximus. Da's tegenwoordig vrijwel het enige waar zo'n bedrijven nog gevoelig voor zijn.
Waarom bel je niet naar de storingen? Vraag een lijntest.
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
- Phuncz
- Elite Poster
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
Je klacht is aan het verkeerde adres, dit is USERbase.be, niet proximus.be. De mensen die hier vrijwillig hun tijd en advies geven gaan je met je 'het moet gratis want langdurige klant"-verhaal niet kunnen helpen vrees ik, dat moet je zelf via Proximus regelen.
Dat de kennis in zijn appartement geen werkzaamheden wilt uitvoeren is iets dat vaker voorkomt, maar tenzij het appartement vroeger voorzien is door vooruitdenkend volk dat wachtbuizen en hoge kwaliteitsbekabeling heeft geplaatst, zal dat vroeg of laat toch nodig zijn. Maar tegenwoordig kun je ook veel bereiken via HomePlug ("Powerline") oplossingen, evenals WiFi en soms zelfs MoCA (ethernet over Coax). Maar met bv. telefoonkabel is het beperkt wat mogelijk is, 4-aderig kun je nog inzetten als 100Mbit ethernet. Doorgaans zal er weinig opbreekwerk nodig zijn lijkt me, een binnenkomende telefoonlijn valt wel mee aangezien dit doorgaans in de meterkast staat voor een appartement.
Dat de kennis in zijn appartement geen werkzaamheden wilt uitvoeren is iets dat vaker voorkomt, maar tenzij het appartement vroeger voorzien is door vooruitdenkend volk dat wachtbuizen en hoge kwaliteitsbekabeling heeft geplaatst, zal dat vroeg of laat toch nodig zijn. Maar tegenwoordig kun je ook veel bereiken via HomePlug ("Powerline") oplossingen, evenals WiFi en soms zelfs MoCA (ethernet over Coax). Maar met bv. telefoonkabel is het beperkt wat mogelijk is, 4-aderig kun je nog inzetten als 100Mbit ethernet. Doorgaans zal er weinig opbreekwerk nodig zijn lijkt me, een binnenkomende telefoonlijn valt wel mee aangezien dit doorgaans in de meterkast staat voor een appartement.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
@ 10MB/sec Unlimited
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
- isdn geniet al een tijdje niet meer van echte ondersteuning - omdat het eigenlijk absoluut nergens meer voor nodig is.
- de lijn van het internet zal op zich wél stabiel zijn, die modem echter niet meer, en nieuw ga je ze nergens nog vinden.
maar als er geen specifiek 2de nummer nodig is, en er een isdn centrale voorzien is (dus vermoedelijk ook telefoniebekabeling naar meerdere punten),
waarom zou er dan breekwerk moeten gebeuren? ik denk dat je je daar op blind staart.
TENZIJ er ook écht gebruik gemaakt zou worden van die isdn centrale (bv intern doorschakelen op oude toestellen) heb je er niks meer aan,
en dan nog ben je goedkoper gesteld op termijn om een aantal nieuwe toestellen aan te schaffen die dat ook gewoon kunnen zonder centrale...
want die centrale zal ook niet meer van de jongste zijn, en als je dan telefoniestoringen krijgt dan is het wéér de fout van proximus terwijl het mss de centrale is?
=> laat de betrokken isdn gewoon omvormen naar 1 pstn lijn met het hoofdnummer dat je nog gebruikt
=> gooi de isdn centrale ertussen uit en gebruik gewoon andere toestellen (wat kost dat nog? 50 euro voor 4 stuks ofzo in de aldi?)
=> de internetlijn zullen ze automatisch omzetten naar een pstn adsl ipv isdn adsl en dan kan je er zowat elke modem op aansluiten die je in de winkel kan vinden
je bent vervolgens goedkoper gesteld, hebt een stabiele verbinding, en gebruikt véél minder verouderde onderdelen die je op termijn zuur opbreken.
- de lijn van het internet zal op zich wél stabiel zijn, die modem echter niet meer, en nieuw ga je ze nergens nog vinden.
maar als er geen specifiek 2de nummer nodig is, en er een isdn centrale voorzien is (dus vermoedelijk ook telefoniebekabeling naar meerdere punten),
waarom zou er dan breekwerk moeten gebeuren? ik denk dat je je daar op blind staart.
TENZIJ er ook écht gebruik gemaakt zou worden van die isdn centrale (bv intern doorschakelen op oude toestellen) heb je er niks meer aan,
en dan nog ben je goedkoper gesteld op termijn om een aantal nieuwe toestellen aan te schaffen die dat ook gewoon kunnen zonder centrale...
want die centrale zal ook niet meer van de jongste zijn, en als je dan telefoniestoringen krijgt dan is het wéér de fout van proximus terwijl het mss de centrale is?
=> laat de betrokken isdn gewoon omvormen naar 1 pstn lijn met het hoofdnummer dat je nog gebruikt
=> gooi de isdn centrale ertussen uit en gebruik gewoon andere toestellen (wat kost dat nog? 50 euro voor 4 stuks ofzo in de aldi?)
=> de internetlijn zullen ze automatisch omzetten naar een pstn adsl ipv isdn adsl en dan kan je er zowat elke modem op aansluiten die je in de winkel kan vinden
je bent vervolgens goedkoper gesteld, hebt een stabiele verbinding, en gebruikt véél minder verouderde onderdelen die je op termijn zuur opbreken.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Denk je nu echt dat het publiceren van zo'n lange brief (TLNR) een oplossing zal zijn? Proximus reageert:nete schreef:Ik wacht er nog wel even mee, maar vermoedelijk zit de oplossing in het publiceren van de tekst in mijn eerste post op de Facebook pagina van Proximus. Da's tegenwoordig vrijwel het enige waar zo'n bedrijven nog gevoelig voor zijn.
- 1) ofwel op een klacht via de klantendienst (storing).
2) ofwel via een aanvraag tot nieuwe/wijziging installatie.
Zoals de meeste posters hier al geantwoord hebben: heeft de klant echt een ISDN lijn nodig, met andere woorden: 2 nummers, en gelijktijdig 2 gesprekskanalen?
Waarschijnlijk niet, gezien je zelf aangeeft dat fax minder en minder gebruikt wordt
Indien niet: downgrade de ISDN lijn naar een gewone PSTN (waarop hij zijn fax kan aansluiten).
- - Hij zal de helft minder betalen voor zijn telefoon.
- Hij krijgt een B-box3, en is dus klaar voor de toekomst (overschakeling naar VDSL2).
- - volledig naar VoIP (nummers porteren naar WeePee, OVH, ...).
- overgaan naar PSTN. De FritzBox heeft namelijk een PSTN ingang. De FritzBox vormt dus een PSTN signaal terug om naar ISDN.
Een IAD oplossing vind ik een dure zaak:
- 1) je betaalt voor een dure ISDN lijn
2) je krijgt hiervoor in feite 2 VoIP nummers, die naar een ISDN emulatie omgezet worden.
- - Internetlijn op jouw ISDN nummer opzeggen, en je ISDN lijn behouden.
- "Internet zonder vaste lijn" aanvragen op je 2de koperpaar
Ik heb dit hier een tijdje gehad, tot ik volledig op VoIP overgegaan ben, en dat werkte ook perfect.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 14 keer
Allemaal heel goed bedoelde reacties, waarvoor dank.
Maar uiteindelijk, ondanks beleefde verzoeken, blijft het doodstil aan Proximus kant, terwijl de bewuste persoon enkel vraagt: ik betaal al jaren, en nu nog steeds, méér voor een ISDN lijn die Proximus gewoon laat doodbloeden. Ze kunnen zelfs niet meer een vermoedelijk versleten modem vervangen wegens niet meer voorhanden.
Mijn logica zegt dan dat je logischerwijze als bedrijf zelf moet zorgen dat je de trouwe klant een alternatief aanbied zonder eerst en vooral over kostprijzen te beginnen zeveren. Het is niet mijn vriend die het initiatief neemt om ISDN te laten doodbloeden hé (maar wel verder de hoge tarieven aan te rekenen).
Mijn kennis is vermogend genoeg om verder het ISDN abo te blijven betalen, dat is het probleem niet, maar een mastodont als Proximus in beweging krijgen is blijkbaar een ander paar mouwen.
Maar uiteindelijk, ondanks beleefde verzoeken, blijft het doodstil aan Proximus kant, terwijl de bewuste persoon enkel vraagt: ik betaal al jaren, en nu nog steeds, méér voor een ISDN lijn die Proximus gewoon laat doodbloeden. Ze kunnen zelfs niet meer een vermoedelijk versleten modem vervangen wegens niet meer voorhanden.
Mijn logica zegt dan dat je logischerwijze als bedrijf zelf moet zorgen dat je de trouwe klant een alternatief aanbied zonder eerst en vooral over kostprijzen te beginnen zeveren. Het is niet mijn vriend die het initiatief neemt om ISDN te laten doodbloeden hé (maar wel verder de hoge tarieven aan te rekenen).
Mijn kennis is vermogend genoeg om verder het ISDN abo te blijven betalen, dat is het probleem niet, maar een mastodont als Proximus in beweging krijgen is blijkbaar een ander paar mouwen.
-
- Pro Member
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 14 keer
Tja, maar wat doe je als proximus.be niet thuis geeft ?Phuncz schreef:Je klacht is aan het verkeerde adres, dit is USERbase.be, niet proximus.be. De mensen die hier vrijwillig hun tijd en advies geven gaan je met je 'het moet gratis want langdurige klant"-verhaal niet kunnen helpen vrees ik, dat moet je zelf via Proximus regelen.
-
- Member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 17:11
- Bedankt: 11 keer
Beste werkwijze is Proximus klantendienst contacteren via nummer 080022800.
Men zal dan waarschijnlijk een technicus ter plaatse sturen die kan bekijken wat de beste oplossing is indien alle producten behouden dienen te blijven.
Mogelijkheid 1: Splitsing van de ISDN en DSL lijn. Er worden dan 2 telefoonparen gebruikt om klassieke ISDN aan te sluiten en een internet zonder vaste lijn.
Mogelijkheid 2: Aanpassing van ADSL->VDSL2 (indien beschikbaar) en ISDN->ISDNoIP. IAD (ISDN emulator) dient verbonden te worden met modem via UTP kabel.
Men zal dan waarschijnlijk een technicus ter plaatse sturen die kan bekijken wat de beste oplossing is indien alle producten behouden dienen te blijven.
Mogelijkheid 1: Splitsing van de ISDN en DSL lijn. Er worden dan 2 telefoonparen gebruikt om klassieke ISDN aan te sluiten en een internet zonder vaste lijn.
Mogelijkheid 2: Aanpassing van ADSL->VDSL2 (indien beschikbaar) en ISDN->ISDNoIP. IAD (ISDN emulator) dient verbonden te worden met modem via UTP kabel.
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
het lijkt me héél sterk dat het zo simpel is als je probeert te doen uitschijnen.nete schreef: Maar uiteindelijk, ondanks beleefde verzoeken, blijft het doodstil aan Proximus kant, terwijl de bewuste persoon enkel vraagt: ik betaal al jaren, en nu nog steeds, méér voor een ISDN lijn die Proximus gewoon laat doodbloeden. Ze kunnen zelfs niet meer een vermoedelijk versleten modem vervangen wegens niet meer voorhanden.
er is jaren geleden reeds een communicatie geweest dat isdn niet langer ondersteuning kon genieten, niet wegens proximus,
maar wegens het feit dat er geen fabrikanten meer blijken te zijn om een isdn modem te leveren.
het feit dat ze nog isdn lijnen in dienst laten is, in mijn ogen, toch een mooie service - ze hadden je al lang verplicht kunnen laten overstappen.
verder is het ook niet aan je provider om je de beste/goedkoopste oplossing te bieden (zie je al elektrabel zeggen "tgoh, het is goedkoper op een ander" ?), dat dien je zélf te doen.
waarschijnlijk zullen ze wél een aanbod gedaan hebben om de lijnen aan te passen, of gevraagd hebben of isdn nog noodzakelijk is,
of indien IAD mogelijk is, dat hebben voorgesteld.
althans: als je naar de klantendienst gebeld zou hebben - want in het proximus center spreek je met verkopers, geen technisch personeel.
ook je klacht via het formulier zou hetzelfde resultaat hebben... maar als je een mail stuurt naar een adres dat je van een verkoper krijgt...
wie zegt dat dat adres nog maar bestaat, laat staan bij een correcte dienst uitkomt?
als je zélf niet naar je producten en noden kijkt, en vervolgens niet de correcte procedures volgt, heb je mijns inziens ook geen recht op klagen.
om het in het absurde aan te tonen: als ik morgen een brief naar telenet stuur om te zeggen dat mijn tv niet werkt, zal ik ook niet geholpen worden... want ik ben klant bij proximus.
je bedoelt het vast wel goed, maar ergens krijg ik het wat op mijn zenuwen van mensen die komen klagen over iets zonder dat ze zelf de correcte acties ondernemen... zoals overlaatst een review over de S7 die slecht was... maar bleek dat meneer een wallcharger had gemaakt en ipv de usb 5v te geven gewoon 230... en dan was het dus de fout van de s7 dat die vervolgens niet meer werkte: de logica is soms ver te zoeken bij de mensen.
ipv op facebook ook te willen zeuren zal ik je een handje helpen: http://support.nl.proximus.be/app/contact/c/1284#mail ... stuur daar je originele bericht even via binnen.
en onthou ook dat het mensen zijn die ginds werken en er een verlengd weekend is, dus het is niet op 2u beantwoord wss.
-
- Pro Member
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 14 keer
Allemaal mooi, maar als een technieker langskomt steekt die gewoon zijn handen in de lucht....Digital_007 schreef:Beste werkwijze is Proximus klantendienst contacteren via nummer 080022800.
Men zal dan waarschijnlijk een technicus ter plaatse sturen die kan bekijken wat de beste oplossing is indien alle producten behouden dienen te blijven.
Mogelijkheid 1: Splitsing van de ISDN en DSL lijn. Er worden dan 2 telefoonparen gebruikt om klassieke ISDN aan te sluiten en een internet zonder vaste lijn.
Mogelijkheid 2: Aanpassing van ADSL->VDSL2 (indien beschikbaar) en ISDN->ISDNoIP. IAD (ISDN emulator) dient verbonden te worden met modem via UTP kabel.
Ik heb in het Proximus center beleefd gevraagd om eens met iemand van Proximus 300m verder bij mijn kennis even te gaan kijken om de situatie te kunnen inschatten. Resultaat: een mail met een vage belofte voor een technieker en de kosten.
Als men het bij die klant voor bekeken houdt wegens onrendabel, dan zou het Proximus sieren om dat gewoon te zeggen, ipv van betrokkene verder te laten "sudderen".
-
- Elite Poster
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Daar ga ik niet mee akkoord. Als je als provider een installatie end-of-life laat gaan, ben je in mijn ogen verplicht om de klant kostenloos om te zetten naar een andere installatie.verder is het ook niet aan je provider om je de beste/goedkoopste oplossing te bieden (zie je al elektrabel zeggen "tgoh, het is goedkoper op een ander" ?), dat dien je zélf te doen.
En verder hoort het ook dat je provider op gestelde ogenblikken een check doet om te zien of je klant niet beter af is met een goedkopere oplossing; dat zou verplicht moeten zijn.
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
en daar komen we er dus: pxm laat die installatie verdergaan, het blijft werken, de modems waren indertijd nog "aankoop" en eigen verantwoordelijkheid, verder was isdn ook meer voor professioneel gebruik en dus "geacht" een eigen IT'er ervoor te hebben, ....ITnetadmin schreef:Daar ga ik niet mee akkoord. Als je als provider een installatie end-of-life laat gaan, ben je in mijn ogen verplicht om de klant kostenloos om te zetten naar een andere installatie.verder is het ook niet aan je provider om je de beste/goedkoopste oplossing te bieden (zie je al elektrabel zeggen "tgoh, het is goedkoper op een ander" ?), dat dien je zélf te doen.
en zodra isdn niet meer kan (vdsl met vectoring in de rop) zetten ze je kosteloos om naar de IAD oplossing afaik.
en de provider kan moeilijk élke klant gaan opbelle om de 5 dagen en vragen waarvoor/hoe/wat je precies doet met het aangeboden product hé,
dus "de beste oplossing aanbieden" is gewoon ONMOGELIJK, of je moet het product prijs x5 doen, dan zal het wel kunnen met extra inkomen en dus geld voor extra personeel... maar dan klaagt men daar weer over

en als je me tegenspreekt hoor ik graag de manier waarop jij die check zou doen: via site of mail? niemand dat het nodig heeft kijkt daar.
via telefoon? dan krijgen veel klanten het op hun zenuwen (al zijn er idd ook die het apprecieren)... en het probleem is ook: veel mensen WETEN ZELF niet hoe/wat ze ermee doen (kijk bv naar kleine kmo's die soms 3 internetlijnen en 10 telefoonlijnen hebben en dat zelf niet weten ondanks het op de factuur staat)
@nete: een technieker steekt niet "gewoon zijn handen in de lucht" en in het proximus center zitten geen techniekers, dus jij mag dan denken dat het 300m is maar dat klopt niet! techniekers worden van overal gedispatcht, maar zitten nooit in het proximus center, alweer: dat zijn verkopers.
beetje zoals vragen dat de lokale vandenborre je koelkast komt brengen omdat dat maar 200m verder is... dat komt ook (meestal) van ergens anders.
wat betreft dat sudderen is het meer jouw koppigheid om te denken dat een verkoper je kan helpen met een technisch probleem, dan dat het de fout van proximus is.
genomen dat je op 9 maart de klantendienst had gecontacteerd met de melding dat je een oplossing moest hebben voor het niet meer correct functioneren van een isdn internetlijn, en dat het 2de nr weg mag, had je ondertussen al lang een werkende oplossing gehad.
en waarschijnlijk zelfs volledig kosteloos, gezien ze graag genoeg isdn lijnen uit dienst halen (wegens het niet compatibel zijn met vectoring op de rop)
het énige waar je naar moet kijken is of je die isdn centrale écht wil houden, en dat is NIET de verantwoordelijkheid van proximus (gezien je zelf zegt dat die persoon deze zelf had aangekocht), maar ook daar is reeds een oplossing voor gegeven: je installeert er een fritzbox op die de pstn omvormt naar isdn en alles kan dan hetzelfde blijven.
maw: als je effectief wat "IT'er" bent, onze adviezen hier opvolgt, en de correcte procedures volgt dan:
1) ben je gesteld en zal alles werken
2) is die persoon goedkoper af
3) had alles al lang terug in orde geweest zonder dat je moest klagen omdat je zelf de verkeerde persoon aanspreekt (net zoals je dat hier en mss op facebook ook doet)
gesteld dat de binneninstallatie hetzelfde moet blijven, en je gewoon naar adsl op een pstn lijn gezet zou worden, koop je zelf een fritzbox, en dan:
binnenkomende lijn (ander aansluitpunt, andere splitter) => fritzbox (moet je zélf installeren nadat de technieker geweest is!) => binnenhuisinstallatie (compleet hetzelfde zoals nu)
het enige dat daar moeilijk aan kan zijn is dat de modem niet op de correcte plaats staat momenteel, en dat zou vervelender kunnen zijn voor de aansluiting van de fritzbox.
staat de modem nu echter reeds bij de isdn centrale, is deze installatie gewoon eenvoudig te doen.
dat kan je best gewoon vragen aan de technieker die de omschakeling ter plaatse komt doen, meestal bijten ze niet.
-
- Pro Member
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 14 keer
1: het blijft NIET werken, maar als je belt en de onderbreking is even voorbij, dan is het van: lijn is in orde meneer.Splitter schreef:ITnetadmin schreef:
1) en daar komen we er dus: pxm laat die installatie verdergaan, het blijft werken, de modems waren indertijd nog "aankoop" en eigen verantwoordelijkheid, verder was isdn ook meer voor professioneel gebruik en dus "geacht" een eigen IT'er ervoor te hebben, ....
en zodra isdn niet meer kan (vdsl met vectoring in de rop) zetten ze je kosteloos om naar de IAD oplossing afaik.
2) @nete: een technieker steekt niet "gewoon zijn handen in de lucht" en in het proximus center zitten geen techniekers, dus jij mag dan denken dat het 300m is maar dat klopt niet! techniekers worden van overal gedispatcht, maar zitten nooit in het proximus center, alweer: dat zijn verkopers.
beetje zoals vragen dat de lokale vandenborre je koelkast komt brengen omdat dat maar 200m verder is... dat komt ook (meestal) van ergens anders.
3) wat betreft dat sudderen is het meer jouw koppigheid om te denken dat een verkoper je kan helpen met een technisch probleem, dan dat het de fout van proximus is.
4) genomen dat je op 9 maart de klantendienst had gecontacteerd met de melding dat je een oplossing moest hebben voor het niet meer correct functioneren van een isdn internetlijn, en dat het 2de nr weg mag, had je ondertussen al lang een werkende oplossing gehad.
en waarschijnlijk zelfs volledig kosteloos, gezien ze graag genoeg isdn lijnen uit dienst halen (wegens het niet compatibel zijn met vectoring op de rop)
5) het énige waar je naar moet kijken is of je die isdn centrale écht wil houden, en dat is NIET de verantwoordelijkheid van proximus (gezien je zelf zegt dat die persoon deze zelf had aangekocht), maar ook daar is reeds een oplossing voor gegeven: je installeert er een fritzbox op die de pstn omvormt naar isdn en alles kan dan hetzelfde blijven.
6) dat kan je best gewoon vragen aan de technieker die de omschakeling ter plaatse komt doen, meestal bijten ze niet.
2: er is eind februari eens een technieker langsgeweest, heeft de settings van de modem juist gezet (waren plots allemaal verdwenen) en stak voor de rest zijn handen in de lucht (figuurlijk). Normaal zou je verwachten dat hij een hoger echelon er op af stuurt...
3) die verkoper stond me uitstekend te woord en gaf me het mail-adres van de "specialist" ISDN die op dat moment niet aanwezig was. Van die persoon heb ik, na een 2de bezoek bij opnieuw zijn afwezigheid (begin ik mij vragen bij te stellen) met veel moeite één mailtje van één lijntje gekregen.
4) Sinterklaas is al een paar maand gepasseerd hoor.
5) dus jarenlang veel centjes incasseren voor een ISDN lijn is wel Proximus verantwoordelijkheid, maar een vraag van die trouwe betaler om een oplossing, inbegrepen het werkend houden van een bestaande binnencentrale is dan weer NIET hun probleem ?
6) tja, je moet dan wel een technieker ter plaatse sturen die, als hij ISDN hoort, het niet in Keulen hoort donderen. Probeer maar eens aan de "robotjes" in een call-center (die vol goeie wil zijn) aan het verstand te brengen dat een "doorsnee" technieker niet zal volstaan.
Vandaar mijn post hier, in de hoop dat er iemand tussen de lezers zit die de juiste man op de juiste plaats kent om misschien eindelijk schot in deze zaak te krijgen (of tenminste de hint om misschien best naar bv. Telenet over te stappen voor het internet).
En ter info: ik kan uit de voeten met PC's, maar telefonie is niet mijn dada, dus "vdsl met vectoring in de rop" en zo is een beetje Chinees voor mij.
-
- ISP Staff
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 66 keer
Zet het lijnnnummer eens in een privebericht dan zal ik eens kijken en zien wat er allemaal mogelijk is.
Als meneer zijn isdnverbinding zo wil laten en niets wil veranderen tja dan stopt het hier eigenlijk he.
Het kan ook zijn dat de isdnmodem kapot is aan het gaan is. Is het ene met een zwart deksel ?
Deze modems zijn niet meer in stock bij de tech's.
IAD plaatsen en adsl/vdsl zou dit kunnen oplossen. Breekwerk en dergelijke is niet nodig.
Hoe pak je dit aan?
Bel naar de storingen en vraag een technieker. Aan de technieker vraag je expliciet om dit om te vormen naar IAD.
De technieker moet dan zijn werk afsluiten en dit doorsturen naar mensen van de Prof Market.
Zo een interventie is gratis tenzij er serieuze mankementen zijn in de binneninstallatie.
Als meneer zijn isdnverbinding zo wil laten en niets wil veranderen tja dan stopt het hier eigenlijk he.
Het kan ook zijn dat de isdnmodem kapot is aan het gaan is. Is het ene met een zwart deksel ?
Deze modems zijn niet meer in stock bij de tech's.
IAD plaatsen en adsl/vdsl zou dit kunnen oplossen. Breekwerk en dergelijke is niet nodig.
Hoe pak je dit aan?
Bel naar de storingen en vraag een technieker. Aan de technieker vraag je expliciet om dit om te vormen naar IAD.
De technieker moet dan zijn werk afsluiten en dit doorsturen naar mensen van de Prof Market.
Zo een interventie is gratis tenzij er serieuze mankementen zijn in de binneninstallatie.
-
- Premium Member
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 155 keer
@nete, wat ik nergens zie is hoe alles gekoppeld is en met wat ?
1 - komt de kabel direct in het ISDN eindpunt een NT1 of een TWIN ?
2 - of staat er nog een ISDN-splitter tussen waar de ISDN/modem is aan gekoppeld ?
3 - over welke ADSL modem gaat het ?
4 - toen het onstabiel werd was er daarvoor een verandering vb: NT1/Twin/splitter vervangen ?
5 - bij een onderbreking is dat enkel op ADSL niveau of ook op ISDN niveau (vb: verbreking van gesprekken)
In "zone 02" zitten de ISDN "kenners" bij de dienst PABX-Field storingen en niet meer bij de gewone Field storingsdienst.
Of dat zo is voor heel België ??
Een mail adres gekregen van een ISDN specialist op afstand ? als de metingen OK zijn is zijn kous af denk ik.
De fout is niet constant, dus is het ter plaatse kijken naar dat fenomeen en dan testen .... en een oplossing bieden !
1 - komt de kabel direct in het ISDN eindpunt een NT1 of een TWIN ?
2 - of staat er nog een ISDN-splitter tussen waar de ISDN/modem is aan gekoppeld ?
3 - over welke ADSL modem gaat het ?
4 - toen het onstabiel werd was er daarvoor een verandering vb: NT1/Twin/splitter vervangen ?
5 - bij een onderbreking is dat enkel op ADSL niveau of ook op ISDN niveau (vb: verbreking van gesprekken)
In "zone 02" zitten de ISDN "kenners" bij de dienst PABX-Field storingen en niet meer bij de gewone Field storingsdienst.
Of dat zo is voor heel België ??
Een mail adres gekregen van een ISDN specialist op afstand ? als de metingen OK zijn is zijn kous af denk ik.
De fout is niet constant, dus is het ter plaatse kijken naar dat fenomeen en dan testen .... en een oplossing bieden !
-
- Pro Member
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 14 keer
1) geen ideeBssoft schreef:@nete, wat ik nergens zie is hoe alles gekoppeld is en met wat ?
1 - komt de kabel direct in het ISDN eindpunt een NT1 of een TWIN ?
2 - of staat er nog een ISDN-splitter tussen waar de ISDN/modem is aan gekoppeld ?
3 - over welke ADSL modem gaat het ?
4 - toen het onstabiel werd was er daarvoor een verandering vb: NT1/Twin/splitter vervangen ?
5 - bij een onderbreking is dat enkel op ADSL niveau of ook op ISDN niveau (vb: verbreking van gesprekken)
In "zone 02" zitten de ISDN "kenners" bij de dienst PABX-Field storingen en niet meer bij de gewone Field storingsdienst.
Of dat zo is voor heel België ??
Een mail adres gekregen van een ISDN specialist op afstand ? als de metingen OK zijn is zijn kous af denk ik.
De fout is niet constant, dus is het ter plaatse kijken naar dat fenomeen en dan testen .... en een oplossing bieden !
2) geen idee
3) Netopia met ingebouwde Cayman 3357W router
4) installatie al jaren onaangeroerd
5) enkel internet geeft oeverloze problemen, telefonie storingvrij.
Laat nu net dat ter plaatse komen kijken HET probleem zijn. Je zou bij die grote bedrijven de juiste persoon bijna moeten kunnen kidnappen om ze ter plaatse te krijgen.
- Phuncz
- Elite Poster
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
technieker schreef:Hoe pak je dit aan?
Bel naar de storingen en vraag een technieker. Aan de technieker vraag je expliciet om dit om te vormen naar IAD.
De technieker moet dan zijn werk afsluiten en dit doorsturen naar mensen van de Prof Market.
Zo een interventie is gratis tenzij er serieuze mankementen zijn in de binneninstallatie.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
@ 10MB/sec Unlimited
-
- Pro Member
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 14 keer
Er is een tweetal maanden geleden een technieker langs geweest, concludeerde dat er eigenlijk "ISDN-VOIP Bizz-Box met VDSL2 nodig was" en deed dus blijkbaar verder niets om dat te melden bij Proximus.Phuncz schreef:technieker schreef:Hoe pak je dit aan?
Bel naar de storingen en vraag een technieker. Aan de technieker vraag je expliciet om dit om te vormen naar IAD.
De technieker moet dan zijn werk afsluiten en dit doorsturen naar mensen van de Prof Market.
Zo een interventie is gratis tenzij er serieuze mankementen zijn in de binneninstallatie.
De WIL om het op te lossen moet van 2 kanten komen hé.
Ik ga eens vragen wat hij nu betaalt voor zijn kramikkelijk internet. Als het nu wegvalt heb ik hem getoond hoe hij via zijn smartphone op het Mobistar netwerk kan surfen met de laptop, door die smartphone als hotspot in te stellen. Ik moet wel even kijken of zijn printer draadloos kan werken, ik dacht van wel, zodat we hem rechtstreeks kunnen aansturen via de laptop. Misschien is permanent surfen via het 4G netwerk wel de oplossing voor hem (het is geen "downloader").
Laatst gewijzigd door nete 27 maa 2016, 09:38, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Allicht is dit hét grootste struikelblok: behoudsgezindheid. En ook ergens begrijpelijk.nete schreef:Ook nog even meegeven: de betrokkene is niet meer van de jongste (+70) en huivert een beetje bij teveel technische aanpassingen.
Indien men het geluk heeft een hoge leeftijd te mogen bereiken, lukt het vaak niet meer zo goed om iets "nieuws" aan te leren.
En wil men, koste wat het kost, de oude situatie behouden.
Enkele jaren terug heb ik ook bijna hemel en aarde moeten verzetten om in familiale sfeer bij een senior (+75) een "nieuw" telefoontoestel te plaatsen omdat het oude meer en meer naliet goed te functioneren en er geen identieke vervanging meer beschikbaar was.
Mijn inziens kan men op dat vlak misschien best zo snel mogelijk een oude technologie vaarwel zeggen en een aangepaste technologie in huis nemen, nu het nog lukt...
Er zijn hier in dit topic intussen wel al diverse oplossingen naar voren geschoven die het technische euvel heden nog zouden kunnen oplossen.
Doch de tijd zal komen dat bij de huidige bovenvermelde ISDN setup veranderingen doorgevoerd zullen moeten worden wegens niet meer beschikbaar zijn van vervangtoestellen.
Toch iets om over na te denken, lijkt me.
-
- ISP Staff
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 66 keer
Ik heb uw lijn is bekeken. Momenteel heb je dus adsl vanuit de centrale. 4,6 Mbit/s
Op deze lijn heb ik gezien dat er wat problemen zijn.
Vdsl is mogelijk vanuit de Kvd en er is vectoring actief dwz dat deze lijn standaard op 70 Mbit/s zal gezet worden.
Dit lijkt mij toch een serieuze verbetering. De afstand tot de Kvd is ongeveer 102 meter.
Om u nog beter te kunnen helpen is het misschien handig om een paar foto's te posten van uw setup.
(Plaats waar de modem staat, waar de introkabel binnenkomt enzo.) zo kunnen wij beter inschatten.
Zoals ik al zei kan je ook een technieker vragen. Zomaar komen kijken zullen ze niet doen, er moet eerst een storingsticket opgemaakt worden. Misschien is het allemaal niet zo moeilijk om zonder serieuze aanpassingen u om te zetten naar IAD op VDSL.
Op deze lijn heb ik gezien dat er wat problemen zijn.
Vdsl is mogelijk vanuit de Kvd en er is vectoring actief dwz dat deze lijn standaard op 70 Mbit/s zal gezet worden.
Dit lijkt mij toch een serieuze verbetering. De afstand tot de Kvd is ongeveer 102 meter.
Om u nog beter te kunnen helpen is het misschien handig om een paar foto's te posten van uw setup.
(Plaats waar de modem staat, waar de introkabel binnenkomt enzo.) zo kunnen wij beter inschatten.
Zoals ik al zei kan je ook een technieker vragen. Zomaar komen kijken zullen ze niet doen, er moet eerst een storingsticket opgemaakt worden. Misschien is het allemaal niet zo moeilijk om zonder serieuze aanpassingen u om te zetten naar IAD op VDSL.
-
- userbase crew
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 167 keer
Inderdaad. Ik ken ook plaatsen waar ze voor geen geld op de wereld de vaste lijn wilden opzeggen. Als ze wel internet hebben sluit je zonder ze het beseffen de vaste telefonie af en zet je voip op. Meestal zullen ze dat zelfs niet merken als ze hun analoge telefoon nog kunnen gebruiken via een ata (of in bbox etc).
-
- Pro Member
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 14 keer
Het is dus de installatie bij een kennis, niet bij mij. Ik denk niet dat hij bereid gaat zijn om foto's te gaan posten. Ik zal het hem eens vragen.technieker schreef:Ik heb uw lijn is bekeken. Momenteel heb je dus adsl vanuit de centrale. 4,6 Mbit/s
Op deze lijn heb ik gezien dat er wat problemen zijn.
Vdsl is mogelijk vanuit de Kvd en er is vectoring actief dwz dat deze lijn standaard op 70 Mbit/s zal gezet worden.
Dit lijkt mij toch een serieuze verbetering. De afstand tot de Kvd is ongeveer 102 meter.
Om u nog beter te kunnen helpen is het misschien handig om een paar foto's te posten van uw setup.
(Plaats waar de modem staat, waar de introkabel binnenkomt enzo.) zo kunnen wij beter inschatten.
Zoals ik al zei kan je ook een technieker vragen. Zomaar komen kijken zullen ze niet doen, er moet eerst een storingsticket opgemaakt worden. Misschien is het allemaal niet zo moeilijk om zonder serieuze aanpassingen u om te zetten naar IAD op VDSL.
We kunnen nog dikwijls een technieker vragen, als die dan constateert dat het het werk is voor een ISDN technieker maar het niet doorgeeft (of misschien wel, maar dat men er verderop niks mee aanvangt), dan schuiven we voor geen meter op.
Dit was uiteindelijk de bedoeling van dit topic: kent er iemand de juiste persoon om te contacteren, om voor zo'n "niet-klassiek" probleem de juiste persoon ter plaatse te krijgen en dus de vicieuze cirkel te doorbreken.
Om ook op eternum te reageren: Die persoon weigert een oplossing waarbij breekwerk te pas moet komen en waar hij zijn ISDN telefooncentrale op de schroothoop mag gooien. Voor de rest staat hij open voor alles. Hij heeft een drietal laptops, een tablet en zeer recent een smartphone in gebruik, dus zo'n "dummy" is het ook weer niet.
Hij behoudt liefst zijn huidig mail-adres, daarom liefst een Proximus oplossing. Maar ik vrees dat we een beetje zullen moeten gaan rondkijken voor een andere oplossing.
-
- Pro Member
- Berichten: 424
- Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 60 keer
Sorry, maar ik krijg zo meer en meer de indruk dat jullie niet willen geholpen worden.
Velen (zoals mezelf) zouden jaloers zijn op zo'n telefoonlijn. Klant zit op 100 meter van de ROP, waardoor een 100/20Mbps-internetprofiel mogelijk zou zijn (én stabiel!) t.o.v. de slechte ADSL-lijn nu. Internet zou 25x rapper werken en je zou van de onderbrekingen af zijn.
Als ik maandelijks tientallen euro's zou kunnen besparen zou ik met plezier mijn ISDN-centrale op de schroothoop gooien.
Tijden/technieken veranderen. Ik kan ook niet meer werken op mijn pc van 20 jaar geleden, ik zal ook niet heel mijn leven met dezelfde auto kunnen rijden.
Ik denk niet dat het nog veel zin heeft om nogmaals te zeggen wat je te doen staat...
Velen (zoals mezelf) zouden jaloers zijn op zo'n telefoonlijn. Klant zit op 100 meter van de ROP, waardoor een 100/20Mbps-internetprofiel mogelijk zou zijn (én stabiel!) t.o.v. de slechte ADSL-lijn nu. Internet zou 25x rapper werken en je zou van de onderbrekingen af zijn.
Als ik maandelijks tientallen euro's zou kunnen besparen zou ik met plezier mijn ISDN-centrale op de schroothoop gooien.
Tijden/technieken veranderen. Ik kan ook niet meer werken op mijn pc van 20 jaar geleden, ik zal ook niet heel mijn leven met dezelfde auto kunnen rijden.
Ik denk niet dat het nog veel zin heeft om nogmaals te zeggen wat je te doen staat...
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
ge kunt zo nen ouden nokia 2110 naar boven halen en zitten reclameren dat ge geen 4G hebt.
Terwijl er oplossingen zijn en die nie willen benutten, jah dan heb ik ook zoiets van man waarover zit ge te melken, sorry wi
Terwijl er oplossingen zijn en die nie willen benutten, jah dan heb ik ook zoiets van man waarover zit ge te melken, sorry wi
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- ISP Staff
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 66 keer
Doe maar hetgeen wat ik u heb gezegd in een vorige post. De juiste persoon kennen zal niet helpen. Er zijn nu eenmaal procedures die gevolgd moeten worden.Dit was uiteindelijk de bedoeling van dit topic: kent er iemand de juiste persoon om te contacteren, om voor zo'n "niet-klassiek" probleem de juiste persoon ter plaatse te krijgen en dus de vicieuze cirkel te doorbreken.
0800 22 800 en vraag naar een technieker.
Zeg tegen deze technieker dat hij zijn storing moet afsluiten met " te vervolgen IDO" met als comment " omvorming IAD". Dan komt dit automatisch bij de juiste mensen.
Waarschijnlijk wist de technieker niet hoe hij dit moest doen.
-
- Pro Member
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 14 keer
Bedankt Technieker voor je opzoekwerk.technieker schreef:Doe maar hetgeen wat ik u heb gezegd in een vorige post. De juiste persoon kennen zal niet helpen. Er zijn nu eenmaal procedures die gevolgd moeten worden.Dit was uiteindelijk de bedoeling van dit topic: kent er iemand de juiste persoon om te contacteren, om voor zo'n "niet-klassiek" probleem de juiste persoon ter plaatse te krijgen en dus de vicieuze cirkel te doorbreken.
0800 22 800 en vraag naar een technieker.
Zeg tegen deze technieker dat hij zijn storing moet afsluiten met " te vervolgen IDO" met als comment " omvorming IAD". Dan komt dit automatisch bij de juiste mensen.
Waarschijnlijk wist de technieker niet hoe hij dit moest doen.
Ik wil dat wel eens proberen maar ik kan me voorstellen dat die persoon zal reageren met: "manneke, wat kom jij mij hier de les spellen".
Ik begrijp niet goed dat er nergens een persoon in de hiërarchie zou bestaan die gewoon intern kan zeggen: Jef of Pier of Pol, contacteer die mens even rechtstreeks zodat dit probleem van de baan geraakt.
Plus: als de Proximus mensen de procedures zelf volgen dan komt dat in orde, pardon, dan was het al lang in orde geweest.
Sorry dat ik een beetje sceptisch ben.
Enfin, ik ga na de Paasdagen eens overleggen met betrokkene.
Laatst gewijzigd door nete 27 maa 2016, 19:41, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 14 keer
Kompleet naast de kwestie. Kan jij misschien als "proximusboyke" zorgen dat er eens iemand ter plaatse komt die weet wat ISDN betekent ?proximusboyke schreef:ge kunt zo nen ouden nokia 2110 naar boven halen en zitten reclameren dat ge geen 4G hebt.
Terwijl er oplossingen zijn en die nie willen benutten, jah dan heb ik ook zoiets van man waarover zit ge te melken, sorry wi
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
alle duidelijke en goede adviezen ten spijt, lijkt het er meer en meer op dat de TS en zijn "persoon" niet geholpen WILLEN worden en vastzitten in hun eigen wereldje en koppigheid.
1) Koppig blijven vasthouden aan antieke inhouse toestellen en een antieke technologie die al lang niet meer onder support is
2) Weigeren de vastgelegde procedure te volgen en verwachten dat er "speciale services" worden aangeboden omdat ze die antiek willen behouden
3) compleet geen info geven als men erom vraagt (meermaals de vraag om de exacte setup te verduidelijken en evt fotos te voorzien)
4) adviezen van 2 bgc techs compleet naast zich neerleggen en blijven doorbomen over hoe het onofficieel geregeld moet worden volgens hun
Dan raak je natuurlijk nergens, als er sprake is van zo een halsstarrige koppigheid, nutteloos topicje verder dus...
1) Koppig blijven vasthouden aan antieke inhouse toestellen en een antieke technologie die al lang niet meer onder support is
2) Weigeren de vastgelegde procedure te volgen en verwachten dat er "speciale services" worden aangeboden omdat ze die antiek willen behouden
3) compleet geen info geven als men erom vraagt (meermaals de vraag om de exacte setup te verduidelijken en evt fotos te voorzien)
4) adviezen van 2 bgc techs compleet naast zich neerleggen en blijven doorbomen over hoe het onofficieel geregeld moet worden volgens hun
Dan raak je natuurlijk nergens, als er sprake is van zo een halsstarrige koppigheid, nutteloos topicje verder dus...
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
zou niet weten waarom ? technieker heeft u al heel duidelijk advies gegeven !!!!!
Alsge ernstig ziek zijt last hebt van uw longen en dokter zegt ge moet stoppen met roken en jij weet het beter en blijft roken dan mag je naar 1 miljoen dokters gaan, het advies zal hetzelfde blijven hoor.
Of als ge meedoet aan pop up restaurant en sergio zegt ge moet het zo doen en jij zegt nee, ja dan houd het verhaal op.
Alsge ernstig ziek zijt last hebt van uw longen en dokter zegt ge moet stoppen met roken en jij weet het beter en blijft roken dan mag je naar 1 miljoen dokters gaan, het advies zal hetzelfde blijven hoor.
Of als ge meedoet aan pop up restaurant en sergio zegt ge moet het zo doen en jij zegt nee, ja dan houd het verhaal op.
Laatst gewijzigd door proximusboyke 27 maa 2016, 20:32, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13626
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Stuur anders gewoon een privaat bericht naar Proximus, daar ga je misschien meer mee vooruit komen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken

- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
Goztow, dat betwijfel ik, bij deze persoon, heb ik zo het gevoel dat hij het beter weet dan gelijk wie.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP