Scarlet : weg met de papieren factuur

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Vandaag ontvang ik mail :

Beste,

Je ontvangt deze maand voor een laatste keer je factuur per papier. Vanaf april ontvang je je factuur en je betalingsbericht enkel via e-mail en sms. Je zal snel ontdekken dat je hier alleen maar voordeel bij hebt. Want eenvoudiger kan niet.

Waarom maakt Scarlet deze bewuste keuze?

Welkom in een groene wereld
Het broeikaseffect, ontbossing, de opwarming van de aarde en de desastreuze gevolgen voor het klimaat kan niemand meer negeren. Hoe minder we printen, hoe meer ademruimte onze planeet krijgt.

Eenvoudiger en goedkoper
We winden er geen doekjes om. Naast het ecologische aspect speelt ook het economische aspect een rol. Scarlet is en wil ook in de toekomst een telecommunicatieprovider blijven die zich richt op consumenten met oog voor de beste prijs-kwaliteitverhouding. Een factuur via e-mail en sms past in dit plaatje.

Toch liever een factuur op papier?
Geen probleem! Klik voor 27 maart 2016 hier om je papieren factuur te blijven krijgen. We vragen je wel hier goed over na te denken. Doe dit enkel wanneer je echt een papieren versie nodig hebt (bv voor je boekhouder).

Overtuigd van de elektronische factuur?
Dan hoef je niets te doen. Je ontvangt je volgende factuur per e-mail en sms op:
Ben ik blij dat ik deze mail gelezen heb... en me dus kunnen inschakelen heb voor verder papieren factuur te ontvangen.
De werkwijze vind ik anders wel zeer raar. Iemand mailen om te zeggen dat ze geen papieren factuur meer krijgen? Lijkt me logisch dat mensen die weinig/niet hun mails checken nu hun volgende betaling te laat zullen uitvoeren. Met alle extra kost vandien.
de koe zegt boe
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Ik zie het probleem niet, ik krijg al meer dan een jaar een mail met een pdf. Gewoon opslaan in een map en je hebt het bij de hand.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

niet iedereen checkt zijn mails... het is een omgekeerde wereld om iets te veranderen, en terug te laten zetten door ergens op te klikken. Andersom is logischer
de koe zegt boe
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Wat een besparing is dat niet voor Scarlet...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
seppe
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

Joe de Mannen schreef:Wat een besparing is dat niet voor Scarlet...

J.
Inderdaad, want het ecologische interesseerd hun geen bal... Het zijn alleen de centjes die tellen...
florisla
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Ikzelf heb liever Zoomit dan papier of e-mail. Het beste is nog Zoomit *plus* e-mail.

Maar:
https://www.scarlet.be/help/faq/814/59/ ... mit-Doccle

"Helaas is het momenteel nog niet mogelijk om je Scarlet facturen via Zoomit of Doccle te betalen."
Sinister
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Bij proximus wel gelukkig.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik vind het een hele verbetering.
Ik krijg een sms'je met hoe veel euro er gefactureerd zal worden, dat mis je nooit.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik ben ongeveer een jaar overgeschakeld van papier naar digitale factuur.Wel een hele verbetering vooral omdat Scarlet altijd eerst de factuur stuurt(altijd midden de maand)en dan op het eind v/d maand het geld van de rekening haalt.Dit zou de klient altijd de mogelijkheid geven om de factuur na te gaan,en event.de factuur te betwisten.Dit heb ik nog nooit voorgehad,het is al altijd correct geweest.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

honda4life schreef:Ik vind het een hele verbetering.
Ik krijg een sms'je met hoe veel euro er gefactureerd zal worden, dat mis je nooit.
Ik denk niet dat de TS er problemen mee heeft dat hij kan kiezen voor een electronische factuur.
Het probleem is dat Scarlet zijn klanten per e-mail op de hoogte brengt.

Zolang je een papieren factuur ontvangt, gebeurt de communicatie van Scarlet naar de klant per brief. Scarlet zou dus zijn "papieren klanten" schriftelijk (of met de laatste factuur) op de hoogte moeten brengen van de wijziging.
Pas nadat klanten overgeschakeld zijn op elektronische facturen, kan de communicatie per e-mail gebeuren, vind ik.
fluppie schreef:Ik ben ongeveer een jaar overgeschakeld van papier naar digitale factuur.Wel een hele verbetering vooral omdat Scarlet altijd eerst de factuur stuurt(altijd midden de maand)en dan op het eind v/d maand het geld van de rekening haalt
Eigenlijk heeft dit niets met papier of digitaal te maken.
Dat zijn gewoon de SEPA regels: een schuldeiser moet de klant 14 dagen op voorhand verwittigen bij iedere SEPA afhaling!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

honda4life schreef:Ik vind het een hele verbetering.
Ik mis de smsjes van Proximus ook nooit, alleen altijd wel de betaaldatum want ik krijg ze ofwel ergens midden in de nacht, ofwel op een ander moment dat ik totaal niet met betalen bezig ben en dan vergeet ik dat steeds. Gelukkig maken ze daar geen echt probleem van en sturen ze nog een reminder achteraf, maar ik betaal eigenlijk liever op tijd (zonder met domiciliering te moeten werken).
jantje81
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Ik kreeg dezelfde mail gisteren. Vandaag echter een correctie:
Beste,

Op dinsdag 15 maart stuurden we je per vergissing een e-mail met als onderwerp “Je elektronische factuur”.

We vragen je deze boodschap te negeren. Er verandert niets aan de manier waarop je je facturen ontvangt.

Onze excuses voor deze vergissing en danken je voor je begrip!

Met vriendelijke groeten,

Scarlet Klantendienst
Ik krijg facturen met BTW-nummer, mogelijk is dat de reden dat ik toch mijn facturen per post zal blijven ontvangen.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Flup
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Heb die bewuste mail in januari al gehad.
En nu terug, en omdat ik meerdere Scarlet abbo's beheer met hetzelfde e-mailadres is het dus moelijk om te weten of over welk abbo het nu gaat..want ik die mail zit geen enkel referentie!

Nuja ze zijn wel eerlijk wat de centen betreft... met de inhoud kan ik het niet oneens zijn. Het is niet logisch om mensen die via papier werken via mail op de hoogte te houden dat ze geen papier meer krijgen ;) anderzijds is opt-in de enige manier om significante een besparing te hebben
.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
CindyV
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 32 keer
Contacteer:

De mensen achter het e-billing project binnen Scarlet lezen met veel belangstelling jullie post. Het lijkt inderdaad wat raar mensen enkel per e-mail over hun papieren factuur te informeren. We kunnen jullie echter geruststellen. Alle klanten die de e-mail niet lezen, sturen we ook nog eens een sms'je met dezelfde boodschap. Ook zij krijgen dus de mogelijkheid bewust te opteren om nog een papieren versie te ontvangen. We vragen iedereen wel de elektronische varianten (e-mail en sms) een kans te geven.
http://www.scarlet.be - We offer high speed internet, fixed & mobile telephony and Digital TV!
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Als mensen er nu nog bewust voor kiezen,om een papieren factuur te ontvangen,zal dit dan een(extra) betalende dienst worden?(wat tot nu toe nog niet het geval was?)
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”