Ben totaal niet te vreden van de helpdesk. Kreeg daar een Nederlandse Damme aan de lijn die ik met moeite verstond.
Ging over het volgende probleem. Zijn al klant van vrij in het begin van telenet. Dus nog uit de tijd van een mail adres [email protected].
Krijg daar nu op dit pandora adressen al 3dagen over de 200 mails dagelijks. Ze gebruiken dit als spam. En ik krijg telkens de melding dat hun mail niet is toe gekomen.
Hebben duidelijk het oude mail adres nog niet verwijderd en volgens de helpdesk wel. Wie kent dit en wat er aan doen?
oud mail adress pandora
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Ik begrijp eerlijk gezegd uw probleem niet helemaal...
Jij krijgt op je Pandora adres spam toe?
Van wie krijg jij melding dat je mail niet is toegekomen? Verzonden vanaf het Telenet of vanaf het Pandora adres?
Graag toch iets meer info...
Jij krijgt op je Pandora adres spam toe?
Van wie krijg jij melding dat je mail niet is toegekomen? Verzonden vanaf het Telenet of vanaf het Pandora adres?
Graag toch iets meer info...
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Voor zover ik het begrijp gebruikt een spammer zijn Pandora adres als afzender voor spam... resultaat is natuurlijk dat de massale bounces bij hem terecht komen.Slafes schreef:Ik begrijp eerlijk gezegd uw probleem niet helemaal...
Volgens TN zou het Pandora adres niet meer bestaan... maar blijkbaar is dat niet correct want anders zou hij de bounces ook niet krijgen. Mijn Pandora adres bestaat trouwens ook nog steeds al is dit nergens zichtbaar in Mijn Telenet en kan ik het dus ook niet verwijderen.
De bounces zijn inderdaad eigen aan SMTP... maar het beheer van mail aliassen is iets dat TN moet toelaten.petzl schreef:hier valt niets aan te doen, dat is gewoon eigen aan het SMTP protocol
-
- Premium Member
- Berichten: 544
- Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 9 keer
werken nog steeds
En kwade mail gestuurd naar telenet. Ben niet te vreden van de helpdeks en het telenetcenter. Geen van beide kunnen je helpen. Maar toch bestaan ze nog die pandara adresssen
En kwade mail gestuurd naar telenet. Ben niet te vreden van de helpdeks en het telenetcenter. Geen van beide kunnen je helpen. Maar toch bestaan ze nog die pandara adresssen
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Duidelijk een database die niet meer gelinked is aan hun erp systeem. Dat kan dus enkel een db admin bij hen oplossen; en veel geluk om die vast te krijgen.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Waarschijnlijk niet eens een database, maar gewoon een redirect van willekeurig@pandora naar willekeurig@telenet.
In dit geval is er gewoon niets aan te doen, toch?
Kan iemand eens proberen om een nieuw @telenet adres aan te maken, en te zien of de betreffende @pandora dan ook nog werkt?
In dit geval is er gewoon niets aan te doen, toch?
Kan iemand eens proberen om een nieuw @telenet adres aan te maken, en te zien of de betreffende @pandora dan ook nog werkt?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Omdat hij je probeert te helpen...glda19 schreef:Waarom reageert die dan
Als je tegen de telenet servicedesk even duidelijk en vriendelijk was dan hier op het forum, dan begrijp ik dat je nergens bent geraakt, je bent zo onduidelijk en bot als het maar kan.
En ik zie het probleem niet...
*Pandora adressen bestaan nog altijd, niets mee mis.
*jouw pandora adres is (wellicht door je eigen stommiteiten natuurlijk.) beland in een spamlist en is nu in gebruik als afzender adres.
*jij krijgt de NDR's binnen omdat dat de way is waarop het protocol werkt.
Conclusie: Works as designed, User error.
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
- Sylvester
- Elite Poster
- Berichten: 1739
- Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
NDR? Waarschijnlijk mis ik (en anderen?) veel kennis betreffende NDR, en 'bounces die eigen zijn aan SMTP' ?
Is het mogelijk om dit - heel kort - uit te leggen? We kunnen er maar iets van opsteken ...
Is het mogelijk om dit - heel kort - uit te leggen? We kunnen er maar iets van opsteken ...
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
NDR: non-deliverable report. Kort gezegd: "uwen mail bereikte zijn bestemming niet". (met de reden erbij, adres onbestaande, mailbox vol, niet toegelaten om nr die geadresseerde te sturen, domain unresolvable, enz enz...)Sylvester schreef:NDR? Waarschijnlijk mis ik (en anderen?) veel kennis betreffende NDR, en 'bounces die eigen zijn aan SMTP' ?
Is het mogelijk om dit - heel kort - uit te leggen? We kunnen er maar iets van opsteken ...
En het is eigen aan het smtp protocol dat je eender welk mail adres als afzender kan opgeven, en die afzender krijgt dan de NDR's binnen.
Praktijkvoorbeeld, pak dat jouw emailadres [email protected] is, en ik ben een spammer die omwv credibility reasons graag bestaande emailadressen gebruik als afzender, en verstuur 1000 mails met [email protected] als afzender, en 500 van de adressen in mijn lijst bestaan niet meer, dan krijg jij 500 NDR's binnen om je te zeggen dat die 500 mails niet konden worden afgeleverd.
En k kan op meerdere manieren aan je adres zijn geraakt, gokwerk (dictionary lists, eender wat) ,gelekte adreslijsten, spamlists waar je adres op beland is, enz enz...
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
-
- Pro Member
- Berichten: 284
- Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
- Locatie: Aarschot
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 34 keer
Onlangs nog een mailadres aangemaakt.
Ik heb de test gedaan en de @telenet vervangen door @pandora.
Helaas krijg ik de mail niet verstuurd wegens onbekende afzender.
Ik heb de test gedaan en de @telenet vervangen door @pandora.
Helaas krijg ik de mail niet verstuurd wegens onbekende afzender.
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Je hoeft het niet als afzender te specifieren... maar als bestemmeling.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Te hopen, ik ken een paar bedrijfjes die ze nog gebruiken en die niet content zouden zijn moest Telenet het opeens stoppenSylvester schreef:Volgens mij werken al die oude pandora mail adressen nog steeds. Ooit is er gezegd geworden dat deze worden afgeschaft, maar die werken nog steeds.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Ik kan bevestigen dat de oude pandora's nog werken. Onze club mailinglist op Yahoo heeft nog leden die zowel verzenden als ontvangen op ***@pandora en dat geeft geen problemen, zowel bij hun verzending (outlook) als bij ontvangst.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com