Ik rij al een tijdje met Waze, maar ik krijg de instructies niet via bluetooth.
Alleen als ik met iemand aan het bellen ben, krijg ik de instructies door mijn boxen.
Maar als ik muziek heb opstaan gaat ie er niet over. Ook als ik mijn muziek afspeel vanop mijn GSM, werkt het niet. Waze pauzeert de muziek wel, maar de instructies zelf komen nog altijd via de telefoonspeaker.
Sinds Android5.x heb ik de indruk dat die speakers ook veel minder geluid produceren.
Iemand suggesties hoe ik de Waze instructies toch door mijn boxen krijg, ook als ik niet aan het telefoneren ben?
Waze via bluetooth
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Misschien eens opnieuw pairen? Werkt hiet gewoonweg perfect. Wel natuurlijk enkel als audio source op BT staat.
Ik heb vaak TuneIn op achtergrond opstaan of muziek via PowerAmp.
Ik heb vaak TuneIn op achtergrond opstaan of muziek via PowerAmp.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Dat kan ik idd eens proberen.
Zowel mijn muziek, als mijn telefoontjes, als de Waze instructies tijdens het bellen gaan perfect langs mijn auto speakers,
enkel de instructies als ik niet aan het bellen zijn, gaan niet door de boxen, maar door de speaker van mijn GSM.
Zowel mijn muziek, als mijn telefoontjes, als de Waze instructies tijdens het bellen gaan perfect langs mijn auto speakers,
enkel de instructies als ik niet aan het bellen zijn, gaan niet door de boxen, maar door de speaker van mijn GSM.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Tijdens bellen verloopt via andere protocol. Tijdens niet bellen moet het via A2DP (muziek) verlopen. En je audio source moet natuurlijk op BT staan (als dat al kan, bij veel auto's kan dat dus niet!)
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Hier werkt dat ook bijna perfect.
Als ik geen A2DP doe gaan de instructies over het "telefoonkanaal" zal ik maar zeggen, het is dan alsof de smartphone in belmodus staat volgens de autoradio. Als ik A2DP doe worden de instructies netjes gestreamd naar de autoradio net zoals bijv spotify of dergelijke.
Als ik geen A2DP doe gaan de instructies over het "telefoonkanaal" zal ik maar zeggen, het is dan alsof de smartphone in belmodus staat volgens de autoradio. Als ik A2DP doe worden de instructies netjes gestreamd naar de autoradio net zoals bijv spotify of dergelijke.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 22 keer
Op mijn HTC One (M7) werkt het ook voor geen meter: Telephone speaker wanneer je niet aan het bellen bent (zelfs al speel je muziek via A2DP) en héél storend doorheen elk telefoongesprek.
Van de instructies via de telefoon lig ik niet echt wakker, maar dat je op géén enkele manier dat ding kan wijsmaken om zijn mond te houden tijdens een telefoongesprek is héél irritant. En in de nieuwe interface zit de mute knop ook nog eens x levels diep verstopt dus is het nog eens extra lastig om bij elk gesprek die herrie uit te zetten.
Is er iemand in geslaagd om Waze zo te configureren dat hij NIET doorheen elke telefoongesprek heen gaat?
Van de instructies via de telefoon lig ik niet echt wakker, maar dat je op géén enkele manier dat ding kan wijsmaken om zijn mond te houden tijdens een telefoongesprek is héél irritant. En in de nieuwe interface zit de mute knop ook nog eens x levels diep verstopt dus is het nog eens extra lastig om bij elk gesprek die herrie uit te zetten.
Is er iemand in geslaagd om Waze zo te configureren dat hij NIET doorheen elke telefoongesprek heen gaat?
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
@mute in de nieuwe interface
klik met uw vinger ergens op het scherm, links verschijnt er een speakertje, klik daar op en je kan kiezen tussen: geluid aan, geluid uit en enkel meldingen (whatever dat mag zijn, ik vermoed enkel mobiele controle ofzo?)
Dus zo ver is het niet verstopt
klik met uw vinger ergens op het scherm, links verschijnt er een speakertje, klik daar op en je kan kiezen tussen: geluid aan, geluid uit en enkel meldingen (whatever dat mag zijn, ik vermoed enkel mobiele controle ofzo?)
Dus zo ver is het niet verstopt
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
@My_download: Met Tasker kan je bij het beginnen van een gesprek het mediageluid op 0 zetten. Bij het beëindigen van het gesprek zet je het dan weer op het vorig volume.
@OT: Wat staat er bij de geluidsinstellingen van Waze. Er is een optie 'Gebruik de telefoonspeaker'. Als je wil dat de instructies via bluetooth komen, moet deze optie UIT staan.
@OT: Wat staat er bij de geluidsinstellingen van Waze. Er is een optie 'Gebruik de telefoonspeaker'. Als je wil dat de instructies via bluetooth komen, moet deze optie UIT staan.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 22 keer
Blij te horen dat het opgelost is...