Ik ben sinds vorige week woensdag overgestapt op Proximus (https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=62&t=46959). Die week werkte alles nog goed en ik heb dan ook mijn Telenet abbo opgezegd voorbije maandag. En toevallig heb ik sinds maandag bij proximus last van wegvallende DSL verbinding op de modem. In het begin dacht ik dat het aan mijn eigen netwerk lag omdat ik zondag aanpassingen had gedaan. Maar pas woensdag kwam ik er achter dat de DSL verbinding op de modem ook wegvalt als er geen internet kabel verbonden is (behalve rechtstreeks utp naar decoder).
Ik heb dan naar Px gebeld en diezelfde dag is er nog een technieker langsgekomen die heeft wat rondgekeken en zei dat alles inorde lijkt geen idee of hij wat heeft aangepast in de wijkkast. Nadat technieker wegging nog steeds hetzelfde probleem. Diezelfde technieker is terug gekomen die avond en hij heeft dan een andere koperpaar getest en daar zat helemaal geen signaal op dus dacht hij dat de kabel versleten was en dan de eerste paar net genoeg was om soms te werken. Hij heeft dan een afspraak gemaakt met een andere technieker voor vrijdag die de kabel in de straat zal nakijken en desnoods vervangen.
Vrijdag zijn er 2 techniekers gekomen en die hebben kabel getest en als ze 400V op de kabel hadden gezet was alles goed maar met een "signaalmeter" ging de signaal naar alle kopere kabels en dat vond hij raar dus heeft hij een put gegraven en kabel naar binnen volledig vervangen en 2 nieuwe koperparen aangesloten.
Alles weer aangesloten na een half uur terwijl technieker erbij staat is verbinding meerdere keren weggevallen. Technieker heeft dan een andere poort aangevraagd in de centrale. En nog steeds hetzelfde (wegvallende DSL verbinding). Hij heeft dan enkele kabels binnen ertussen uit gehaald en ook een contactdoos. En zei dan dat hij geen idee wat het probleem zou kunnen zijn. Hij dacht dat het probleem nog enkele bij de modem kon liggen. Maar die heeft hij niet omdat hij enkel voor de koperkabel is. Hij ging er dan voor zorgen dat er technieker die avond nog ging langskomen met een modem om te testen. Deze technieker is niet komen opdagen (gisteren).
Nu bel ik met proximus technische dienst en vraag ik wat de volgende stappen zijn en dan zeggen ze dat ik opgebeld zal worden door een dienst voor een afspraak. Wanneer ik vroeg wanneer ze me zouden opbellen kon hij daar geen antwoord op geven (ook niet ongeveer) het kan dus evengoed een maand zijn. Deze persoon van de technische dienst legt de telefoon ook neer terwijl ik aan het wachten was op een antwoord.
Nu begin ik het stilletjes aan beu te worden en denk ik er terug over om gewoon Telenet aan te sluiten. Iemand met meer ervaring die zou kunnen weten wat het zou zijn?