DHL prutsers

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Enkele weken terug krijg ik een DHL.DE (=Duitse Post) trackingnr van een leverancier. Vrijdag opgepikt in Hamburg, zelfde dag nog in depot in Keulen, maandag overhandigd aan BPOST die de lokale delivery moet doen. Dan blijft het pakje bij BPOST zweven in een depot, en ik bel waarom nog niet afgeleverd.

Antwoord: pakje te zwaar, wij mogen die niet afleveren gezien > 30 KG, bel maar naar DHL want zij moeten pakje bij ons terug ophalen en zelf aan u bezorgen, want onze sorteermachines kunnen meer dan 30 kilo niet aan, en DHL weet van deze beperking, dus niet onze fout. Dus ik bel naar de lokale DHL, zij weten van niks, ja mijnheer das DHL.DE en daar hebben wij NIKS mee te maken.

Ik bel opnieuw naar de post, zeggen mij dat ze DHL.DE verwittigd hebben, en dat DHL het moet komen ophalen, maar of dat opgehaald al is, mochten ze niet zeggen, interne procedure tussen DHL en BPOST waar de klant geen zaak mee heeft. Een week later is pakje nog niet trug bij afzender.

Dus afzender stuurt weer voor 1000 euro aan high-end lineaire voedingen op, maar dan in twee pakjes ipv één groot pak, en gezien ik niet thuis ben, en er paletten op mijn oprit stonden, heeft DHL.BE de paletten scheef gezet tegen een muur, en daaronder de voedingen verborgen.

Ik was vrijdag+zaterdag op shortski en kon dus ontploffen als ik zaterdagavond laat de voedingen zo terugvond.

Dus klacht neergelegd via een webform, maar nog geen reactie ontvangen.

Dit kan toch niet zomaar?
dhlprutsers01.png
dhlprutsers02.png
dhlprutsers03.png
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Lijkt me inderdaad niet de procedure.
Ik heb ooit eens een klacht ingediend bij DHL. In BE zeiden ze dat ik het in UK moest doen, en in UK zeiden ze dat de klacht vanuit BE moest komen.

Als het kan, duid ik "BPost" aan, daar heb ik het minste zever mee gehad.
Al zullen er ook wel mensen zijn die het tegendeel ervaren hebben :).
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Ik denk dat je geluk moet hebben met wie je pakje in behandeling neemt. Maar DHL is inderdaad één van de slechtere leerlingen in de klas. Als je de pech hebt dat een pakket uit het buitenland op vrijdag in een Belgisch depot terecht komt, kan je er prat op gaan dat je levering pas dinsdag zal gebeuren. Zo heb ik al ervaren dat een levering uit Duitsland tot een week op zich laat wachten. Als ik de mogelijkheid heb bij de leverancier, dan liefst geen DHL.

Ik bestel dus nogal veel in Duitsland en met UPS is het altijd binnen de 24 uur geleverd geweest. Het strafste dat ik al meegemaakt heb was : bestelling om 08:00 in de ochtend in Sanden (reichelt) geplaatst, om 13:00 geleverd. Dat moet zowaar een record levering geweest zijn 8) Ook Post.NL is super snel.

Wat het achterlaten van pakketjes betreft, dit bovenstaand voorbeeld kan absoluut niet. De vervoerder weet niet wat er in het pakket zit en moet omzichtig omspringen met het eigendom van anderen. Veel ellende kan bespaard worden als de bestemmeling een tijdframe kan aangeven waarin het pakket geleverd kan worden. Uiteraard is dat een moeilijke opdracht, maar zou met de hedendaagse technologie toch perfect moeten kunnen. Een betere verstandhouding tussen vervoerder en bestemmeling dus.
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

petrol242 schreef: Veel ellende kan bespaard worden als de bestemmeling een tijdframe kan aangeven waarin het pakket geleverd kan worden. Uiteraard is dat een moeilijke opdracht, maar zou met de hedendaagse technologie toch perfect moeten kunnen. Een betere verstandhouding tussen vervoerder en bestemmeling dus.
Lang leve DPD. Ik haatte DPD vroeger maar tegenwoordig naast PostNL één van de betere.
Elke keer een mailtje met het tijdsframe: "Uw bestelling wordt vandaag door DPD geleverd tussen 12:20 en 13:20*."
Tot nu toe één keer meegemaakt dat de chauffeur niet op tijd was.
Victory Not Vengeance
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

Beter zou zijn mocht de bestemmeling zelf het tijdframe opgeven en niet alleen krijgen, uiteraard binnen de levermogelijkheden. Aangeven wanneer het pakket dus ontvangen kan worden.
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Ik heb bij alle couriers een document moeten tekenen dat ik het ok vond als ze het achterlaten aan de woning.

een goede leverancier pakt ook pakjes in in plastic folie, zodat het zeker een tijd buiten kan blijven staan ...

als ik een belangrijk pakje heb volg ik de tracking wel ... had ook wel eens een pakje niet zien staan in mijn tuin.
zoals het bij u geleverd is zou ik blij zijn ....ik ben nogal iemand die graag zijn pakjes op tijd heeft.
Afbeelding
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Inderdaad, ik vraag dat vaak zelfs. DHL en UPS zijn bijna altijd dezelfde koeriers en ze weten dat ik mijn pakjes graag op tijd heb, dus ze weten dat ze het desnoods in de planten moeten steken id voortuin als de buren er niet zijn bv.
Idem met bpost: diegene die gewone pakjes brengt, die legt dat altijd ook ergens, als het geen handtekening nodig heeft. Al doet bpost wel niet de moeite om zelfs bij de buren te proberen. (zucht)
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

petrol242 schreef:Beter zou zijn mocht de bestemmeling zelf het tijdframe opgeven en niet alleen krijgen, uiteraard binnen de levermogelijkheden. Aangeven wanneer het pakket dus ontvangen kan worden.
Met DPD heb ik dit al mogen meemaken dit dat mogelijk is.
Wel een frame van 2 uur moet je kiezen.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

testertje schreef:Lang leve DPD. Ik haatte DPD vroeger maar tegenwoordig naast PostNL één van de betere.
Helaas heb ik een andere ervaring.
Mijn pakketje (een sim kaart) werd bij een willekeurig huis in onze straat in de brievenbus gefrot en afgetekend door de koerier zelf.

De bewoner van het huis kwam em nog achterna, maar het was in orde zei em. Gelukkig heeft die persoon het pakje dan bij mij gebracht.

Klacht ingediend, nooit meer iets van gehoord.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Dima_2005 schreef:Idem met bpost: diegene die gewone pakjes brengt, die legt dat altijd ook ergens, als het geen handtekening nodig heeft. Al doet bpost wel niet de moeite om zelfs bij de buren te proberen. (zucht)
Dat vind ik juist het grootste nadeel aan DHL, ik heb die al honderden keren laten weten dat ik dat niet wil, maar die blijven dat doen.
Das alleen leuk als je toffe buren hebt, die overdag thuis zijn. Met de enigsten die overdag thuis is in mijn straat, heb ik liefst zo weinig mogelijk contact.
De leverancier kan mij niet zoveel schelen, als ik de mogelijkheid heb om het te laten leveren bij een BPost/DHL/Kiala(UPS)-punt. Dan kan ik het gewoon na mijn werk gaan oppikken.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ga een bordje maken dat pakjes niet onbewaakt mogen achtergelaten worden & dat ze niet bij de buren mogen leveren.

Nog geen reactie gekregen naar aanleiding van mijn klacht. Vermoedelijk ook niet.
Ze komen er ongestraft mee weg. Er zou eens een pakje verloren moeten gaan nadat het afgetekend is geweest door de koerier zelf.

Dan vraag je handtekening op en zeg je dat het niet jouw handtekening is, en dus valsheid in geschrifte
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Hier ooit eens eens een uitgebreide set van een GoPro besteld. Zou normaalgezien binnen de 2 weken geleverd worden. Na anderhalve maand viel mijn Euro dat ik die nog niet hadden ontvangen. Gemaild, gebeld, bleek geleverd en afgetekend te zijn met 'Karel'. Zo teken ik dus nooit af, de buren ook niet als ze voor mij iets ontvangen. Klacht ingediend bij de koerier (Post,nl) en leverancier, en geld teruggekregen. 4 dagen later een woedende Turk aan mijn deur (blijkbaar de vaste chauffeur voor onze regio) dat ik dat pakje wél hadden gekregen, en dat ik had afgetekend etcetera. Was dus niet zo, was de week dat het afgetekend geweest is zelfs niet eens thuis.
Een maand later bij het aanbreken van de lente, een totaal doorweekte kartonnen doos gevonden in mijn serre, achteraan de tuin. Koerier was dus blijkbaar tot daar gestapt, in de serre gedeponeerd, en zelf afgetekend. Gelukkig zat de GoPro set in een waterdichte behuizing. Sindsdien 2 GoPro 's in huis...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

In dat opzicht is het systeem van UPS beter: de koeriers zijn verplicht om een briefje in te vullen en in brievenbus te steken met instructies waar je je pakketje kan vinden.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

Veel van die chauffeurs worden betaald per afgeleverde colli. Met als gevolg zulke toestanden van vlug, roekeloos en zoveel mogelijk leveren, tot vervalsing van handtekeningen toe. We willen allemaal ons pakket zo snel en accuraat mogelijk ontvangen, maar de kostprijs moet gedrukt blijven...

Een verbetering van de arbeidsvoorwaarden voor die pakjesbezorgers zou al een stap in de goede richting zijn, en daar wil ik gerust extra voor betalen. Maar ik vrees dat niet iedereen dat wil of kan.

De pakketdiensten zijn big booming business waarin regulering niet zo simpel is, gezien het internationale karakter. Het wordt hierboven al aangehaald hoe moeilijk het is om bijvoorbeeld klacht neer te leggen.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

Je moet eens vroeg in de ochtend naar BruCargo gaan: er staan gigantische rijen van chauffeurs die op die dag willen werken. De helft ervan wordt weggestuurd. Dan lopen ze allemaal naar volgend kantoor om te zien of daar nog plaats is.

Daarom dat ik eigenlijk DHL en UPS verkies. UPS heeft al jaaaaren een vaste chaffeur. DHL is af en toe een andere chaffeur, afhankelijk van de dienst. Als het een premium shipment is komt het wel goed toe. Als het een supereconomy is (of DHL Parcel), dan komt het toe met een of andere chauffeur van op straat.
Da's dan ook de reden waarom er soms pakjes vermist geraken (ze gebruiken een valse identiteit en je ziet ze niet meer terug) bij de rare koeriers. Vroeger was dat een plaag bij DPD, gelukkig hebben ze dat intussen al min of meer onder controle gekregen.

Eigenlijk welke koerier je moet kiezen hangt gewoon puur af van de regio. UPS en PostNL zijn enorm betrouwbaar in mijn buurt. Ze komen bijna stipt om hetzelfde uur (UPS om 15u en PostNL om 13u15). Bpost heeft recent een goede postbode en een goede pakjesbezorger (welke dan ook nog eens in mijn straat woont, dus ik weet hem te vinden). Maar vroeger gaf de postbode nooit iets mee wegens een letter fout in de naam od, en de pakjesbezorger liet altijd dure pakjes achter: tegen je deur opendeed was die al weg. Beide zijn gelukkig vervangen en kan ik met vertrouwen terug bPost gebruiken.
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Tegenwoordig zijn er ook veel courier diensten welke een briefje in de bus steken dat je je pakje kan afhalen in een lokale winkel.

ik heb zo ontdekt dat er een onopvallende dierenwinkel in het dorp was ... :)
Afbeelding
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Veel couriers zijn zelfstandig, moeten voor alle kosten opdraaien en krijgen enkek betaald voor afgeleverde pakjes à rato van 2€(2015) naat 1€ en lager(2016). Moeten aan de depot zijn 's morgen s rond 4u-4u30 en kunnen 's avonds de opgehaalde pakjes nog gaan inleveren ook.

Sent from my D6000 using Tapatalk
florisla
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Bij mij heeft een koerier ooit een pakket geleverd *binnen in huis* wanneer er niemand thuis was - we doen de deur nochtans altijd vast.

Ik zag dat op track n trace, was afgetekend door 'mezelf'.
Bij thuiskomst het pakket gaan zoeken in de brievenbus, achter het huis, bij de buren, ... Nergens niet te vinden.

Stond dus binnen in de inkomhal achter de voordeur.

De dag nadien was het mysterie opgelost: buren kwamen melden dat de sleutel nog op de voordeur stak. Dat was dus al een halve week zo dat iedereen gewoon binnen kon, inclusief de koerier :-)
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

Systematisch klacht indienen dat je GEEN levering hebt gehad.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

@florisla : zelfs al zit de sleutel op de deur (wat niet zo "ideaal" is :roll: ), dan nog mag die niet zomaar binnen komen. Dat vind ik wel straf.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Op de keper beschouwd is het inbraak...

Maar telkens een klacht openen bij je leverancier is de eerste stap naar een oplossing.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Aan de ene kant vind ik het wel handig als de koerierdienst het pakje 'veilig uit het zicht' achterlaat. Eigenlijk zou men de mensen dit moeten laten beslissen. Ik weet dat je vroeger bij DPD kon aangeven op het formulier waar ze het pakje mochten achter laten (bv op het terras of bij de buren). Ik begrijp dat sommige mensen liever een briefje hebben, maar anderen zien het liever achtergelaten. Een alternatief is inderdaad de winkelpunten waar je het pakje kan gaan afhalen. DHL werkt al op deze manier dacht ik.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer

petzl schreef:Tegenwoordig zijn er ook veel courier diensten welke een briefje in de bus steken dat je je pakje kan afhalen in een lokale winkel.

ik heb zo ontdekt dat er een onopvallende dierenwinkel in het dorp was ... :)
In steden heb je dan bv. postpunten van bpost in o.a. de plaatselijke Carrefour Market, een DPD punt in de krantenwinkel om de hoek enz...
Of goeie buren zoals de bakker, het kapsalon en de lingeriezaak :lol: Ik ontvang ook wel eens pakjes voor hen als ze er niet zijn, en omgekeerd.
Alleen moet ik soms de ronde doen want de chauffeur schrijft niet altijd duidelijk op z'n briefje waar het pakket ligt...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
sanderd17
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

petrol242 schreef:@florisla : zelfs al zit de sleutel op de deur (wat niet zo "ideaal" is :roll: ), dan nog mag die niet zomaar binnen komen. Dat vind ik wel straf.
Ik kan die koerier wel begrijpen. Wie laat nu de sleutel op de deur zitten? Het lijkt een hint te zijn om de pakketjes binnen te zetten. De binnendeuren kunnen immers wel gesloten zijn.

Toen de bakker nog aan huis kwam bij mijn grootmoeder, dan liet zij ook altijd de achterdeur van de veranda open, maar de deur naar de keuken was wel gesloten.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Conclusie van dit topic tot nu toe: we zijn allemaal rot- en rotverwend. We willen de snelst mogelijke levering, de perfecte levering en de laagste prijs. Gelieve ergens anders te gaan dromen en geen bandbreedte meer te verspillen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Eh?
Sorry, maar pakjes zelf aftekenen (door koerier), of ergens onbeheerd achterlaten, is gewoon fraude (schriftvervalsing) in het eerste geval, en kan serieuze schade veroorzaken in het tweede geval.
Dit is not-done, en hoewel het idd een uitwas is van goedkope pakjesdiensten, is dat geen enkel excuus. Dit is bijna even erg als bpost die standaard gewoon het "u was niet thuis" briefje in de bus steken terwijl je er bijna op staat te kijken.
Rubinho
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 3 keer

Zelfde ervaring als ITadmin met Bpost en vorige mensen met DHL.
De beste voor mij zijn nog UPS. Daar kan je u zelfs gratis op hun site, eenmalig registeren en kan je leveringsdatum aanpassen, laten leveren in een UPS punt, bij buren, . . . en dat allemaal gratis.
Want dat is voor mij het grote probleem eigenlijk, snelle levering al goed en wel, maar je kan bij heel weinig sites kiezen welke leveringsdatum je wil, of ze het rechtstreeks in een postpunt of zoiets moeten achterlaten ed. Ik werk namelijks soms wel van thuis wat handig is, maar vaak niet overeen komt met wanneer ze leveren...
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

UPS is bij ons reeds 2x tevergeefs langsgeweest. Vandaag proberen ze een 3e en laatste keer en omdat er terug niemand thuis zal zijn zal het artikel terug naar afzender verstuurd worden. Je kan de leveringsvoorwaarden aanpassen maar dat moest gisteren ten laatste om 17u maar dan zijn wij nog niet thuis. Jammer dat UPS niet zoals postnl doet, het pakje bij de buren aanleveren

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
Rubinho
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 3 keer

Maar je hebt een trackingcode?
Dan kun je dat doen via my.ups.com
Je kan dit zelfs al doen vanaf je de trackingcode hebt, dus nog voor de eerste poging tot levering!
Met UPS wijzig ik het bijna altijd zo.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

bartman schreef:Jammer dat UPS niet zoals postnl doet, het pakje bij de buren aanleveren
Doen ze wel als je briefje op je deur plakt. Enkel als afzender aangeeft dat ze dat niet willen, doen ze dat niet (idem met postnl)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”